2015-04-08, 00:07
Medlem
mr13377s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heis
Barnungar som ni ska hållas borta från partiet, precis som Hahne som dragit med sig Kasselstrand ner i skiten. SD är och kommer alltid att vara nationalistiskt, eftersom för oss riktiga SDare så tillkommer det naturligt med sakpolitiken, utan att man omotiverat ska behöva stoltsera det för sakens skull som de gjort. Finns ingen motsättning där som dessa SDUare och ni vill få det till.

Jaha så man ska alltså i hemlighet ha en nationalistisk agenda men inte säga det utåt? Är det planen?

Citat:
Ursprungligen postat av heis
Vill ni ha SD som ett "jättenationalistiskt" 8% parti eller ett brett folkligt 30% parti? Hela ledningen kan ersättas med kottar för mig, eftersom SD har bra politik, sakpolitiskt och ideologiskt (ekonomisk åt vänster, kulturellt höger). Antingen tror jag ni missuppfattar eller så har ni aldrig varit SDare från början och är således inget till besvär.

Ni ger bara media och expo-fjantarna mer ved att elda och mer onödig börda för partiet. All denna "maktkampen" och "stockholm-falangen"-bögeriet har varit så urbota fjantig från början till slut.

Så man ska tillsätta liberaler och karriärister på förtroendeposterna, sammarbeta med EXPO, låtsas vara anti-rasister och sen när man får 30% 2022 helt plötsligt föra en nationalistisk politik när Bieler blir integrationsminister??

Jag blir så förvirrad.

Berätta mer smaskig insider info om denna planen för oss så kanske vi röstar SD igen.
Citera
2015-04-08, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ja, det är naturligtvis så att majoriteten av SD:s väljare litar på partiledningen, något annat hade ju varit ytterst märkligt. Men i slutändan måste ju även du fråga dig om ledningen verkligen förtjänar denna tillit med tanke på att deras nuvarande agerande driver SD ännu längre bort från det partiet borde vara.

Det partiet borde vara enligt dig då. Vad du anser är inte någon absolut sanning, tyvärr.
SD kommer växa tills det är starkt nog att stoppa massinvandringen och masskriminaliteten som råder i Sverige om du och de andra SvP:arna inte vill rösta på det så fine. Men kom inte och säg att ni vill Sverige väl.
Citera
2015-04-08, 00:08
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CrispyKreem
Nuvarande partiledning har tagit SD från en flugskit på kartan till att bli tredje största parti med uppåt 15% av väljarna bakom sig. SD är det enda parti det går bra för, medan gamla sjuklöverpartier tycks misslyckas med allt trots att vissa av dem har varit etablerade i över hundra år.

Trots detta tycks vissa flashbackare vara övertygade om att de vet mycket bättre än partiledningen hur partiet ska skötas. Jo, att sitta på läktaren och tro sig vara bättre än spelarna på planen är en populär sport i nästan alla sammanhang. Själv överlåter jag det till arkitekterna bakom och utgår från att de är bäst på att bedöma vad som främjar partiet.

Men fartblindhet är något, som inte ska underskattas.

MVH, Cassandras tvillingbror.
Citera
2015-04-08, 00:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Instämmer. Jag, liksom majoriteten av SDs väljarkår, ger blanka fan i om ett gäng SDUare utesluts. Jag gillar Kasselstrand, han förefaller bra mycket klyftigare än Åkesson, därtill rappare i käften. Men det hjälps inte, vill Åkesson, Karlsson & Co kicka ut honom så fine. Jag litar på partiledningen.

Av de jag känner som röstar på SD är det ett försvinnande fåtal som ens vet vilka Kasselstrand och Hahne är. Om de försvinner ut i periferin betyder försumbart över noll.

Det är ju bara ytterligare anledning att inte utesluta folk. Om ingen hört talas om dessa personer skrämmer de ju uppenbarligen inte bort väljare heller. Maktfullkomlighet klarar vi oss utan, det är en otrevlig utveckling.
Citera
Medlem
Nu har Hahne kommenterat Karlssons FBinlägg.
Fullt krig som i långa loppet kommer skada Sverige
Citera
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Instämmer. Jag, liksom majoriteten av SDs väljarkår, ger blanka fan i om ett gäng SDUare utesluts. Jag gillar Kasselstrand, han förefaller bra mycket klyftigare än Åkesson, därtill rappare i käften. Men det hjälps inte, vill Åkesson, Karlsson & Co kicka ut honom så fine. Jag litar på partiledningen.

Av de jag känner som röstar på SD är det ett försvinnande fåtal som ens vet vilka Kasselstrand och Hahne är. Om de försvinner ut i periferin betyder försumbart över noll.
Du har inte en tanke på återväxten då? Nu har vi en partiledning som består av ett gäng vikingarockare från 90-talet med allehanda skit i bagaget. De verkar klara av att hålla skutan flytande, det får man ge dem. Men de är absolut inga framtida statsmän. Och om de fortsätter att utesluta alla som är mer kompetenta än de själva kommer partiet snart vara ett tomt skal utan förmåga eller framtid.
Citera
2015-04-08, 00:10
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menved
Bisart facebookinlägg av Karlsson. Han hänvisar till brevet Åkesson skrev strax före sin återkomst, eller ett stycke i brevet som kan tolkas som att Åkesson vill ta krafttag mot SDU.

Men om Åkesson varit med om det här beslutet, varför då inte bara säga att "Jag har diskuterat den här saken med Åkesson idag och vi är helt överrens om att något måste göras för att stävja försöken från SDU-ledningen att splittra partiet"?

Nu ser det ut som att det här är helt och hållet Karlsson och Jomshofs grej men att man skyller på Åkesson. Ska bli intressant att följa det här. Inte säkert sista ordet är sagt.

https://www.facebook.com/mattias.karlsson.9889/posts/10152681165861097
Citerar mig själv här. Enligt Mats J Larsson på DN så uteblev Åkesson från ett gruppmöte idag och kommer inte delta i en riksdagsomröstning i morgon. Ser ut som det här är en sorts kupp av Karlsson och Jomshof och att Åkessons mentala hälsa inte är tillräcklig för att fatta den typ av beslut vi såg idag. Det är en "tvåa" som styr SD just nu.
Citera
2015-04-08, 00:10
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Ja, det är naturligtvis så att majoriteten av SD:s väljare litar på partiledningen, något annat hade ju varit ytterst märkligt. Men i slutändan måste ju även du fråga dig om ledningen verkligen förtjänar denna tillit med tanke på att deras nuvarande agerande driver SD ännu längre bort från det partiet borde vara.
Du menar att SD borde vara som ND var eller ett SvP light? Hur skulle det fungera bättre än för de partierna?
Citera
2015-04-08, 00:11
Medlem
Storalfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KlartSur
Utanför FB har jag aldrig träffat någon som känner till vare sig Kasselstrand eller Hahne. Hur många härinne kan räkna upp ledarna för övriga ungdomspartier? Hur många tror att väljarsiffrorna för dessa partier beror på ledarna för ungdomspartiena?
Det är så mycket större än Kasselstrand, det avslöjar vad för typ av grabbar det är som styr sd. Rädda människor som inte tål konkurrens och som använder sin makt för att göra sig av med personer som i framtiden eventuellt kan hota deras positioner. Det är bara sunt med ett fritt ungdomsförbund som är aningen mer radikalt än moderpartiet, så är det i alla partier.
Citera
2015-04-08, 00:12
Medlem
Guesswhoiams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NS_14
Men det tycker inte du?

Nej jag hävdar att Miljöpartiet och Vänsterpartiet inte är några extremistpartier, de för en enligt mig felaktig invandringsparti men det gör dem inte till några extremister. RF, SVP och SMR är extremister.

Citat:
Jag tror att vi med facit i hand bestämt kan hävda att så faktiskt är fallet. Efter att ha konsekvent fört en massinvandringspolitik och därmed också folkmordspolitik i strid mot FN's folkmordskonvention har vi också notan efter åratal av vänsterpräglat styre med nyliberalt eldunderstöd: bostadskris, hundraprocentigt eskalerande av alla tunga våldsbrott, skattefinansierad gratis sjukvård och skolgång för kriminella icke-svenskar, öppen diskriminering av svenskar via arbetsmarknadsåtgärder, könshets och klasshets, sjunkande skolresultat, sämre framtidsutsikter, kollapsad välfärd, lönedumpning, kartellbildning och upphävd parlamentarism i syfte att säkerställa Europas andra mest extrema massinvandring, oligarkvälde i en press kontrollerad av judiska oligarker och finansbanker.

Vad var den vanligaste kritiken mot oss nu igen?

Flera av de svartmarkerade kan jag tycka vara användbart för andra att läsa, men det sista vill jag faktiskt poängtera. Det du gör är att skylla på judar, att de kontrollerar pressen med hjälp av finansbanker och oligarker. Sådan kontroll över den Svenska median existerar i min mening inte om jag nu förstått dina idéer korrekt.

Citat:
Beror ju på hur man ser på det. Socialdemokratin har i nutid ägnat sig åt åsiktsregistrering, spionövervakning, valutadevalvering och är direkt ansvariga för den första bostadsbubblan vilket i sin tur ledde in Sverige i en hyperinflation. Detta som förberedande steg för att lotsa landet in i det nuvarande valutasamarbetet som håller folk i belåningsslaveri och vidare den överstatliga federationen EU. Man är direkt ansvariga för mörkläggning av den största färjekatastrofen i modern tid, buggningsskandaler, tvångssterilisering och upphöjt folkmordet och den etnopluralistiska staten som grundlag 1975.

Vad för typ av åsiktsregistrering och spionövervakning/verksamhet är det i synnerligen du pratar om? Att det Svenska folket är det mest belånade i hel europa/världen(?) kan vara både bra och dåligt. Bara för att vi är djupt belånade betyder inte att vi ligger i någon slags kris. Det Svenska folket som är tungt belånade är belånade inte utan anledning.

Hus ägs, lägenheter ägs, bilar ägs. Kollapsar samhället p.g.a det? Nej. Folket klarar av att vara belånat och det visar även att samhället också klarar av det. Problemet kommer när de säkerhetsanordningar som är till för att stoppa en eventuell krasch ruckas på i vissa tillfällen.

Citat:
I dagsläget har man via hemlighetsmakeri skakat hand på att flytta fram positionerna för radikala islamister i både det egna partiet och på nyckelpositioner i samhället. "Sverige åt alla" -principen ligger fast och man bildar en minoritetsregim ihop med kommunister och miljöpartister vars partiledare uttryckt hat mot vita män.

Existerar extremister i vårt samhälle? Ja. Är den rätta vägen för SD/SDU att följa Hahnes nationalistiska väg? Problemet med Hahne och SDU är just den att de skrämmer iväg de vanliga Svenssons som finns inom andra partier. Du kan omöjligt få tag i folk från MP, M och liknande om man skriker att det är judarnas fel och att alla andra förutom vissa delar inom SD är anti-vita m.m.

Att sparka Hahne och medföljande är i min mening rätt. Varför? Just för att om SD ska kunna bli ett lite mer välkomnande parti som ska attrahera fler röster från personer som endast är invandringskritiska. Det kommer inte vara möjligt om Hahne och kompanjoner kör på en nationalist-linje.

Citat:
Jag är givetvis inte SD'are (inte SVPare heller för den delen) och skall inte ge några förespeglingar om att så är fallet. Det innebär dock inte att jag inte kan kritisera partiet och också medlemmar och sympatisörer som är förvånade över att partiet agerar som man gör.

SD har varit mycket tydliga med att man är ett anti-vitt mittenparti med en kulturmarxistisk grundsyn.

Den större delen av Sverigedemokraternas ledning ställer sig bakom den mer socialkonservativa politiken medan SDU väljer en mer nationalistisk. Jag skulle vilja påstå att det är bättre för Sverigedemokraterna att långsamt gå mot ett accepterat parti.

Hahne, Kasselstrand och deras medföljare har enligt mig en syn som skulle sätta Sverigedemokraterna på den politiska kartan. Problemet med dem är den att de kommer endast sitta där i ett hörn, de kommer sakna all typ av makt.

Ska invandringsproblemen kunna lösas inom Sverige så behövs antingen Sverigedemokraterna i över femtio procent alternativt ett samarbete med andra partier. Svenskarnas Parti kommer aldrig komma i närheten av makt. Hahne och medföljandes idéer kan och kommer inte komma i närheten av någon egentlig makt.

För att få tillgång till makt inom politiken så krävs röster, rösterna kommer inte komma bara för att du säger så; utan dessa behöver faktiskt övertalas; att kalla dessa för kulturmarxister, anti-vita m.m hjälper inte.

Citat:
Man måste vara bra naiv om man tror att öppet anti-svenska, korrupta, partier som varit konsekventa motståndare till Sverigedemokraterna plötsligt skulle ge upp rasistkortet för att partiet man hånat vill bli salongsfähiga och komma in i stugvärmen. Det fungerar dock inte längre och har inte utgjort något hinder för partiet att avancera till 20%.

Oavsett vilken väg SD tar så biter inte rasist-kortet längre.

Partiet avancerar ja, problemet är den att de kommer inte att kunna avancera om partiet upptar likt nazistiska ideologier och liknande. Sverigedemokraterna, SDU och deras huvudpersoner behöver vara enade. Hahne och SDU skapade falanger inom Sverigedemokraterna vilket skapar problem. Det är en gigantisk uppståndelse i media just nu och det skadar Sverigedemokraterna att deras ungdomsparti gå isär från moderpartiet.

Citat:
"Andra partier", vilka skall ses i bemärkelsen korrupta ansvariga folkfientliga partier som ligger bakom förödelsen, vill inte diskutera invandringen eller ens vika en tum från den inslagna vägen oavsett hur många massutrensningar SD ligger bakom. Det är "andra partier" som i praktiken ligger bakom ett uppgivande av sin egen funktion i svensk politik för möjligheten åt Miljöpartiet att bedriva sin massinvandringspolitik ostört. Decemberjuntan är i praktiken en folkmordsrevolution som skall säkerställa att vi på sikt byts ut och förintas så snabbt som möjligt.

Andra partier tänker och kommer aldrig att riskera all sin makt och väljare för att samarbeta med ett Sverigedemokratiskt parti som anser likt Hahne och medföljande att det finns "anti-vita", judiskt inflytande m.m. Skulle SDU få styra inom Sverigedemokraterna skulle det sluta med att Sverigedemokraterna inte skulle ha någon som helst möjlighet till makt.

Sverigedemokraterna behöver bli ett rumsrent parti för att kunna få inflytande. Inflytande får man inte bara sådär, utan det måste de som röstar välja. Det kommer dock vara omöjligt för Sverigedemokraterna att kunna tillskansa sig makt om SDUs ledning kan fritt kritisera och gå emot moderpartiet om och om igen.

Citat:
Det har aldrig varit en ungdomspolitiker eller ett ungdomsförbunds uppgift att stoltsera som någon eller något som skall få "reell makt" då det är rörelsen som helhets uppgift. Detta medan ungdomspolitikerna genom ungdomsförbundet har som uppgift att driva på och vara ungdomligt uppkäftiga. Detta var ingenting partiledningen tog hänsyn till när den nu är i färd med att knäcka ryggraden på sitt eget ungdomsförbund och således sin egna reella framtid. Svågerpolitik kan bara ta dig så långt.

Att kasta ut Hahne och gestalter betyder inte att man kommer att knäcka SDU utan att man för tillfället stoppar den farligare falangen direkt i steget. Att man gör detta är inget dåligt för Sverigedemokraterna, utan tvärtom ger detta möjligheten för en enad front och för att sedermera närma sig andra partier och slutligen kunna få reell makt.

Sverigedemokraterna är inget rasistiskt och extremnationalistiskt parti, det finns andra partier för sådant.

Citat:
"Folket" har ingen bestämd uppfattning om någonting utan förlitar sig alltid på rörelsen och hur den bäst utkristalliserar och frigör folkviljan. Just nu har "folket" uppfattningen att SD är ett djupt "rasistiskt" parti som tycks ha den bättre organisationen än de övriga sönderfallande som bara bryr sig om att göra svenskarna till en minoritet i vårt eget land.

Bara för att Sverigedemokraterna har fått närmare 13% av rösterna betyder inte att hela folket anser att de andra partierna försöker sätta Svenskarna i minoritet. Det är just denna typ av idéer som behöver försvinna ur Sverigedemokraterna då det är just dessa individer som sätter P för Sverigedemokraterna.
Senast redigerad av Guesswhoiam 2015-04-08 kl. 00:17.
Citera
2015-04-08, 00:14
Medlem
Jag förstår inte logiken här. Enligt vissa känner ingen till Hahne och Kasselstrand, inte ens deras Sverigedemokratiska vänner. Om ingen har hört talas om dessa hur kan de då ha förstört SD:s "image"?
Citera
2015-04-08, 00:14
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Vilka värden skulle det vara, i detta sammanhang?

demokrati? känsla för rent spel? hederlighet? respekt för SD-medlemmarns rätt att välja sina företrädare?
take your pick.

Jag är inte alls med på de här tankegångarna att ett demokratiskt parti bara har att acceptera vad det Stora Ledaren eller den Ofelbara Partiledningen väljer att göra. De ska ha respekt för att de ytterst representerar sina egna medlemmar.
Och det gör de inte med godtyckliga utrensningar av i Kasselstrands fall, omtyckta företrädare. Och i Hahnes fall, en demokratiskt vald SD-ordförande för Stockholmsdistriktet.

När medlemmarna sagt sitt, så ska inte en diktatorisk lagd partistyrelse helt sonika kunna utesluta den vinnande kandidaten... Att de ändå nu verkar försöka är ett svek mot partiets medlemmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in