2015-04-07, 21:32
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Som sagt, jag är inte helt insatt i alla turer och vad Hahne respektive SD:s ledning sagt. Men som Hahne uttryckte sig i Rapport i kväll, tycker jag inte passar sig för en person som vill verka trovärdig. Och har vi hört SD-ledningens version ännu?

Ok, jag har inte sett det så kan inte uttala mig. Men jag hade också varit fly förbannad vid det här laget, inte nog med allt falskspel från partiledningen, när sen Hahne trots det vinner medlemmarnas förtroende så utesluts han. Jag som inte ens är direkt involverad blir ju förbannad, kan knappt tänka mig hur Hahne känner det.

Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Personligen stödjer jag att SD håller partiet rent från rasister och extrema nationalister. Gör man inte det, är det början på vägen utför.

Det arbetet stödjer jag också, men det är inte det detta handlar om. Detta är utrensningar som görs för att konsolidera sin egen makt.
Citera
2015-04-07, 21:32
Medlem
SD som parti tillämpar väl nån form av demokratisk centralism (vilket va ganska vanligt i partier på vänsterkanten förr) alltså debatt internt, enighet utåt...

WH mfl och SDU verkar inte följa detta...

Men jag tror att detta är en utrensning inför riksmötet (heter det så i SD?) till hösten, då antagligen en ny partiledare ska väljas.
Inför den måste Åkesson-gänget rensa bort lite opposition, så att det inte blir en öppen strid om partiledarfrågan...
Citera
2015-04-07, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Har du någon källa på att jag sagt att etniska svenskar inte finns? Är nämligen själv inte bekant med det uttalandet.

Per enligt sökfunktion:

Citat:
Jag har aldrig förnekat att de finns etniciteter utan det enda jag ställer mig emot är att etniciteterna är sammankopplade med nationstillhörighet. Det finns ingen svensk etnicitet, möjligtvis en arisk västerländsk etnicitet, men återigen hör denna inte ihop med en persons nationstillhörighet, i min värld alltså. Sedan får ju du ha en annan uppfattning om du vill, allt handlar ju just om uppfattningar och därmed finns det inget "rätt" eller "fel" vilket du verkar göra gällande.

Har du ändrat uppfattning? Är detta partilinjen?
Citera
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av King-of-Insight
Så egentligen håller partitoppen med om de extrema åsikterna i sak men vill hindra att dessa uttalas? Ungefär som att "såhär tycker vi ju också men det får inte uttryckas då det går emot den fasad vi vill visa upp" medan Hahne och några andra istället tycker det är viktigt att vara ärliga och tydliga inför väljarna med vad partiet verkligen står för?

Med andra ord ingen ideologisk skillnad utan bara strategisk?

Hahne har sagt att han vill göra det socialkonservativa SD till ett borgerligt parti. Naturligtvis finns det en ideologisk skillnad.
Citera
Medlem
IngmarBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sebbe.Straxx
Ja du hatar SD. Som det skrivits, skapa ett eget parti där ni samlar alla dessa extremister och ser hur bra det går. Alla borde väl vara glada då?

Ord kan inte beskriva hur mycket jag föraktar dig. Du är tillhör den lägst stående människotypen som man ö.h.t. kan tänka sig. Ett dumhuvud, en följare -- att du ens vågar yttra dig, är ett skämt. Du kan inte ens med att besvara mina exempel, utan det är samma bandspelare och skitord, vilka du inte hade kunnat bevisa eller definiera ens med en pistol mot huvudet, om och om igen. Vem är extremist? Varför hur? Varför inte Almquist?
Kom igen!

Är det sådan som han, halvapor, som ska företräda oss i framtiden? Nej det ska vi inte Ni är inte ett smack bättre än 7-klövern. Ni är lögnare och skitmänniskor i lika hög grad. Jag spottar på er! Jag förbannar er!
Senast redigerad av IngmarBergman 2015-04-07 kl. 21:37.
Citera
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Det är ingen politisk hållning som förändrats. SD vill fortfarande begränsa invandringen kraftigt. SD har inte haft etnisk homogenitet på dagordningen sedan 1999. Att som icke-etnonationalistiskt parti uteslutna etnonationalister gör inte att deras politik ändras, tvärtom, man bibehåller en linje man haft otroligt länge.

SD hade kvar den så kallade etnonationalismen i principprogrammet ända fram till 2011. Men visst, partiet upphörde att vara etnonationalistiskt på allvar innan dess.
Citera
2015-04-07, 21:34
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robertaschberg53
Finns inget självändamål i att nå höga siffror om det sker på bekostad av politiken. Vidare känns Hahne och Kasselstrand unga och fräscha till skillnad från JÅ och co.
Åkesson för gammal? Han är bara 35! Karlsson fyller 38 nästa gång... I de flesta normalt fungerande länder är det en ung ålder för tunga positioner inom politiken.

Ska Sverige bli ett land som styrs av fjuniga gymnasister i för stora Dressmannkostymer? Eller fjantiga småtjejer med robotiserad argumentation?
Citera
2015-04-07, 21:34
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neltet
Om SD vill bli ett stort parti ska man inte släppa fram hetsande ungdomar som skrämmer bort vanligt folk. Så på så sätt gynnas SD av att utesluta dessa.

Ja det är rätt beslut att gallra bland aktiva inom partiet. Nödvändigt för att förhindra interna strider. Dessa åtgärder gör att SD växer längre fram.
Citera
2015-04-07, 21:35
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Hahne har sagt att han vill göra det socialkonservativa SD till ett borgerligt parti. Naturligtvis finns det en ideologisk skillnad.

Nu ljuger du. Hahne vill att SD Stockholm ska ha en borgerlig approach för att kunna locka borgerliga väljare (det finns ganska många sådana i huvudstaden).
Citera
2015-04-07, 21:35
Medlem
BrunoContis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
kasselstrand kan dom inte utesluta. Då förlorar dom SDU.

Men vill han vara kvar då när hans närmaste ryker utan att han verkar ha nåt att säga till om?
Citera
2015-04-07, 21:36
Medlem
IngmarBergmans avatar
Citat:
Vill bara klargöra att bara för att man är kritisk mot en person inte behöver betyda att man stödjer en annan. Man exempelvis vara kritisk till Löfven utan att för den delen bli anklagad för att stödja Kindberg Batra. Ett ganska konstigt resonemang och något ohederlig argumentation.

Ryker Hanhe så är det ju den inkompetenta Buss-horan som kommer tillbaka. Hon som inte förmådde styra kommunavdelningen, men som trots de hade fullt stöd av partiledningen. Ty de sätter dumlydnad framför kompetens.
Senast redigerad av IngmarBergman 2015-04-07 kl. 21:47.
Citera
2015-04-07, 21:36
Medlem
MentosFruitcores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Proclaimer
Vart står det att Hahne och Co. vill ha etnisk rensning och ett helvitt Sverige?
Jag har inga sympatier hos SD överlag och är inte så insatt, mest nyfiken bara.
Låter som en ganska allvarlig sak att säga, oavsett om man är SD:are eller ej.
Var har jag överhuvudtaget påstått något sådant?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in