2014-03-16, 04:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieLindh
Nej, det är inte hållbart att bygga ett parti på rasism. Men det finns korn av sanning i kritiken mot invandringspolitiken och oron för politisk islam är inte bara ett hjärnspöke, och därmed infinner sig frågan om SD är rasister eller helt enkelt råkar ha någorlunda rätt. Kanske både och? I vilket fall är deras politik bättre än de etablerade partiernas och de intresserar sig för andra frågor också. Den mjäkiga, smågnälliga sidan av SD som börjar bli mer synlig med politiker som Josef Fransson och Paula Bieler är så klart inte spännande för en intellektuell dissident som du själv, och ännu mindre för den som drömmer om rasnationalismens återupprättelse. Men kanske kan sådana politiker tänka sig att bedriva en sansad politik, och det vill inget annat riksdagsparti.

Både Bieler och Fransson är begåvade. Fransson är civilekonom från Stockholms universitet. Nationalekonom har jag för mig. Han är rätt duktig på ekonomiska frågor. Jag såg honom tillsammans med Tino Sanandaji mot den här utländska jugoslaviska folkpartisten och gruppledaren för Miljöpartiet och som tydligen är en gammal bekant med Jonas De Geer. Fransson var rätt duktig i debatten. Det är därför det är underligt att Fransson inte har en mer utagerad position i partiet. Han är rätt skarp. Bieler är också duktig. Jag tror hon tinar upp personer som är extremt fientliga till Sverigedemokraterna. Samtidigt tvingas hon försvara alla möjliga dumheter som de andra säger. Jag hade förövrigt också satt Paula Bieler väldigt högt upp på riksdagslistan.

Citat:
Vi bör dock avvakta och se hur SD utvecklas.
Ja, jag röstar ju inte på dem eller sympatiserar med dem. Jag följer bara politiken.

Citat:
Detta är en mer korrekt beskrivning än den jag gav. Junilistan kommer ignoreras, medan SD:s kandidater kommer att parkera sina feta, antiglobalistiska arslen i EU-parlamentet och surmagat sätta käppar i hjulet för vänsterliberala politiker och tjänstemän. Åtminstone vid de tillfällen de gör sig besväret att ta reda på vad omröstningarna handlar om, vilket nog kommer hända lite då och då.
Ja, Junilistan kommer ignoreras. De gör allt rätt men gör samtidigt allt så fel. Media har heller inte givit dem någon som helst hjälp. Istället verkar det vara FI och i viss mån PP som de vill hjälpa in i EU-parlamentet. Jag tror att SD:s EU-kandidater, givet att Winberg och den tjocke kommer in, kommer skapa en del problem men antagligen mest för de själva. De sitter alltså i Bryssel och det är uppenbart inga självständiga individer. Antagligen skickar SD med dem varsin duktig politisk sekreterare men som sagt - de skickar två extremt oerfarna politiker till EU varav ingen har någon akademisk utbildning eller kvalificerade arbeten. Det är faktiskt helt sanslöst...Kan de ens tala engelska? Med tanke på att Jimmie Åkesson inte kan det....

Citat:
Folk läser Avpixlat för att det är där de smaskiga nyheterna presenteras, och de kommer fortsätta surfa in på sajten av just detta skäl. Väldigt få tar analyserna som presenteras på större allvar. När jag säger "trängas ut" menar jag att Avpixlat inte tillåts definiera SD i samma utsträckning som skett tidigare, eftersom partiets företrädare kan uttrycka sig på SD-kuriren istället. Avpixlat kommer finnas kvar, men kommer inte att hjälpa partiet att växa ytterligare i opinionsstöd och inte heller bidra till dess utveckling. Jag tror de i hög utsträckning spelat ut sin roll.
Smaskiga nyheter? Ja, en del är ju rätt roligt men det mesta verkar bara vara att klaga på invandrare eller hänga ut brottslingar. Vi får se vad som händer med Avpixlat. De borde lägga ned skiten och sedan borde de bakom Avpixlat skapa en blogg som är helt fristående från SD.

Citat:
Misstagen som begås av Avpixlat går inte att försvara, varför SD-politiker utvecklat olika apologet-strategier ungefär som när PK:istas ska förklara vad muslimska representanter egentligen menar med att man borde införa Sharia-lagar i Västeuropa. Exponerat tänker jag inte ens kommentera. Fria Tider har gjort en del bra granskningar, men har agendor som stöter bort folk. Sammantaget tycker jag inte det finns något bra media alls i Sverige att följa. DN och deras jävla telefonförsäljare har försökt få mig att återuppta prenumerationen, men jag är måttligt intresserad av att betala för att deras skribenter ska få kalla mig idiot varje gång jag öppnar tidningen.
Vad har Fria Tider för agendor? Hehe, Det är förvisso sant att de har det. Gud vad de har försvarat Ryssland och allt RT gjort under krisen i Ukraina. De är helt sanslöst positiva till Ryssland och de paleokonservativa och paleolibertarianska kretsarna i USA. Var enda nyhet ser ut att vara skriven av den åldrande och tröttna Paul-Craig Roberts även fast de nu är skrivna av Widar Nord och hans anarko-kapitalist kompisar.

Citat:
Hela Europa står vid ett vägskäl, och hur saker och ting utvecklar sig är bortom mig. Men jag tror inte det kan fortsätta som det gör nu. /SD-trollet
Ja, vem vet. Uppenbarligen håller saker och ting att gå åt helvete i västvärlden. Grekland råder det konstant ett mjukt inbördeskrig mellan nazister och kommunister. Spanien har en arbetslöshet som är sinnesjukt enorm. Snart lär de få rätt stora effekter på det sociala fiber som håller ihop samhället. Det är likadant i Portugal. Lisaboa vimmlar förövrigt av missbrukare. Italien är en politisk katastrof och alla slåss med alla. Schweiz vägrar låta rika tyskar med tyskt medborgarskap jobba i landet och blir allt mer negativa till EU. I Österrike går FPÖ fram igen tillsammans med ett litet populistparti och deras moderater och socialdemokrater sitter i samma regering. I Tyskland har EU-kritiken växt om än att Merkel fortfarande bestämmer. I Finland rullar Sannfinnarna som tåget. I Norge sitter Framstegspartiet i regering. Danskt Folkparti går bättre än någonsin och lär sitta i regering efter nästa val. I Nederländerna är Geert Wilders tillbaka igen efter litet tumult från förra valet. I Frankrike är Nationella Fronten på väg att slå sönder de konservativa och blir de konstanta näst största partiet. UKIP är på väg att helt ta över den brittiska EU-politiken. Belgien består av en bräcklig fred mellan olika politiska och etniska fraktioner. Östeuropa börjar tveka på om EU verkligen är så bra för dem och Turkiet har redan hoppat av tåget mot EU. Irland är en ekonomisk katastrof. Skottland planerar att hålla en folkomröstning om de skall lämna Storbritannien. Island styrs av EU-kritiska libertarianer. Det kan inte vara lätt att vara EU-vän idag. Vi får se vad som händer om Front National får sitt genombrott. Jäklar vad de kommer bli liv i Europa då. Partiet består av ultra-nationalister, mjuka nationalister (Marine Le Pen), radikalkonservativa, paleolibertarianer, paleokonservativa och ja alla möjliga - som alla skall få ut sin politiskt inkorrekta världsbild i politiken. Själv tror jag att Australien eller Nya Zeeland "is the shit" när "shit hit the fan".
Citera
2014-03-16, 09:50
Medlem
SD:s nya Avpixlat bjuder på några bilder på de lyckliga, inkvoterade riksdagsledamöterna.

http://nyheteridag.se/kvallens-mingelbilder-pa-sverigedemokraternas-valkonferens/
Citera
2014-03-16, 10:54
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GastonGaston

Ja, jag vet att SD är för assimilation och att SvP är etniska separatister.

och

Citat:
Det är i det här vakuumet som SD kliver in - som de fyller med islamofobi och invandrarfientlighet. Samtidigt är det också allt. De vill inte presentera några andra politiska lösningar än minska invandringen. De köper hela det liberala Sverige med undantaget att invandrare inte får bo här. Jag vet inte, men att bygga ett parti på rasism är inte hållbart i längden.

(1) Du vet att SD är för assimilation.
(2) Samtidigt skriver du att de vill ha ett Sverige där invandrare inte får bo och att deras parti bygger på rasism vilket inte är hållbart i längden.

Du har kognitiv dissonans här - assimilation, och därmed följande rasblandning är det sista en rasist vill ha. SD vill ju blanda upp. Hur går det ihop med att partiet bygger på rasism? SDs förklaringsmodell för mångkulturens problem bygger på en (kultur)marxistisk världsbild och inte en biologisk.

Citat:
Det tror jag också kommer ske och det är så jag ser Avpixlat. Sverigedemokraternas Aftonbladet. När bönderna är ersatta av borgerliga och socialdemokratiska väljare kommer man skita i dem. De kommer naturligtvis gå till lokal partier eller SvP. Det är ju det som SvP kallt räknar med och det är dem som SvP satsar rätt mycket på att nå. Det förklarar varför de ställer upp i en massa sådana kommuner med hög grad av WT.

Majoriteten av den svenska valmanskåren består av låg och medelbegåvade individer. Ditt resonemang luktar stureplanscenter.

Citat:
Jag gillar nyhetssidorna - inte ledar och kultursidorna.

Du har inte förstånd nog att motstå Wolodarskis dunster för när jag läser hans tidning ser jag vinklingar och analyser överallt, speciellt i kontroversiella frågor som skuldsättning och valuta. Där hittar du alster som är direkt avskrivna från någon amerikansk tidning.

Citat:
Jag röstar på Moderaterna. Du röstar på Svenskarnas Parti eller annat parti. Jag känner mig inte medskyldig till hans tyvärr dåliga politik men jag hoppas att han avgår efter valet 2014.

Belönar man en hund när den gjort något dåligt gör den om det igen. Det gäller även Fredrik Reinfeldt.
Senast redigerad av infidel 2014-03-16 kl. 10:57.
Citera
2014-03-16, 12:33
Medlem
Citat:
Både Bieler och Fransson är begåvade. Fransson är civilekonom från Stockholms universitet. Nationalekonom har jag för mig. Han är rätt duktig på ekonomiska frågor. Jag såg honom tillsammans med Tino Sanandaji mot den här utländska jugoslaviska folkpartisten och gruppledaren för Miljöpartiet och som tydligen är en gammal bekant med Jonas De Geer. Fransson var rätt duktig i debatten. Det är därför det är underligt att Fransson inte har en mer utagerad position i partiet. Han är rätt skarp. Bieler är också duktig. Jag tror hon tinar upp personer som är extremt fientliga till Sverigedemokraterna. Samtidigt tvingas hon försvara alla möjliga dumheter som de andra säger. Jag hade förövrigt också satt Paula Bieler väldigt högt upp på riksdagslistan.

Ja, jag röstar ju inte på dem eller sympatiserar med dem. Jag följer bara politiken.

Ja, Junilistan kommer ignoreras. De gör allt rätt men gör samtidigt allt så fel. Media har heller inte givit dem någon som helst hjälp. Istället verkar det vara FI och i viss mån PP som de vill hjälpa in i EU-parlamentet. Jag tror att SD:s EU-kandidater, givet att Winberg och den tjocke kommer in, kommer skapa en del problem men antagligen mest för de själva. De sitter alltså i Bryssel och det är uppenbart inga självständiga individer. Antagligen skickar SD med dem varsin duktig politisk sekreterare men som sagt - de skickar två extremt oerfarna politiker till EU varav ingen har någon akademisk utbildning eller kvalificerade arbeten. Det är faktiskt helt sanslöst...Kan de ens tala engelska? Med tanke på att Jimmie Åkesson inte kan det....

Smaskiga nyheter? Ja, en del är ju rätt roligt men det mesta verkar bara vara att klaga på invandrare eller hänga ut brottslingar. Vi får se vad som händer med Avpixlat. De borde lägga ned skiten och sedan borde de bakom Avpixlat skapa en blogg som är helt fristående från SD.

Vad har Fria Tider för agendor? Hehe, Det är förvisso sant att de har det. Gud vad de har försvarat Ryssland och allt RT gjort under krisen i Ukraina. De är helt sanslöst positiva till Ryssland och de paleokonservativa och paleolibertarianska kretsarna i USA. Var enda nyhet ser ut att vara skriven av den åldrande och tröttna Paul-Craig Roberts även fast de nu är skrivna av Widar Nord och hans anarko-kapitalist kompisar.

Ja, vem vet. Uppenbarligen håller saker och ting att gå åt helvete i västvärlden. Grekland råder det konstant ett mjukt inbördeskrig mellan nazister och kommunister. Spanien har en arbetslöshet som är sinnesjukt enorm. Snart lär de få rätt stora effekter på det sociala fiber som håller ihop samhället. Det är likadant i Portugal. Lisaboa vimmlar förövrigt av missbrukare. Italien är en politisk katastrof och alla slåss med alla. Schweiz vägrar låta rika tyskar med tyskt medborgarskap jobba i landet och blir allt mer negativa till EU. I Österrike går FPÖ fram igen tillsammans med ett litet populistparti och deras moderater och socialdemokrater sitter i samma regering. I Tyskland har EU-kritiken växt om än att Merkel fortfarande bestämmer. I Finland rullar Sannfinnarna som tåget. I Norge sitter Framstegspartiet i regering. Danskt Folkparti går bättre än någonsin och lär sitta i regering efter nästa val. I Nederländerna är Geert Wilders tillbaka igen efter litet tumult från förra valet. I Frankrike är Nationella Fronten på väg att slå sönder de konservativa och blir de konstanta näst största partiet. UKIP är på väg att helt ta över den brittiska EU-politiken. Belgien består av en bräcklig fred mellan olika politiska och etniska fraktioner. Östeuropa börjar tveka på om EU verkligen är så bra för dem och Turkiet har redan hoppat av tåget mot EU. Irland är en ekonomisk katastrof. Skottland planerar att hålla en folkomröstning om de skall lämna Storbritannien. Island styrs av EU-kritiska libertarianer. Det kan inte vara lätt att vara EU-vän idag. Vi får se vad som händer om Front National får sitt genombrott. Jäklar vad de kommer bli liv i Europa då. Partiet består av ultra-nationalister, mjuka nationalister (Marine Le Pen), radikalkonservativa, paleolibertarianer, paleokonservativa och ja alla möjliga - som alla skall få ut sin politiskt inkorrekta världsbild i politiken. Själv tror jag att Australien eller Nya Zeeland "is the shit" när "shit hit the fan".

Biler begåvad? Sluta med dina skämt nu. Hon har inte gjort ett dyft i SD. Upplyft för hon inför valet 2010 åkte till Stockholm och knullade med toppen!
Citera
2014-03-16, 12:34
Medlem
Bengtsson denna unga tjej vad har hon uträttat??
Citera
2014-03-16, 12:53
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chainmail
Du har visst missförstått precis allt. Det enda som håller "vanliga" väljare borta är den nidbild och de epitet som ständigt påkletas SD av 7-klövern och av media.

Nu krackelerar det mångkulturella projektets fasad och ut kryper alla möjliga obehagliga sanningar och folket börjar inse att de blivit bedragna, det är därför SD växer inte för att man sparkar ut några medlemmar eller för att man vrider politiken mot 7-klöverns diskurs.

Nu riskerar SD istället dels att anklagas för att svika sina kärnvärden men också för att vara en sekt där endast den innersta kretsen promoteras. Detta ses tydligt i behandlingen av Gustav Kasselstrand, som borde varit naturlig att satsa på istället för exempelvis Paula Bieler. Detta är ytterst bekymmersamt för oss väljare men också för Sverige - vi styrs nu i praktiken av en 8-klöver.

Det som håller vanliga väljare borta från SD är att nidbilden som media målar upp stundtals bekräftas av vad enskilda företrädare lyckas ställa till med. En nidbild som finns är att SD verkligen är emot invandrare i sig och att det finns mer extrema åsikter bakom invandringskritiken. En person som Gustav Kasselstrand med hans betonade nationalism och mer hårda retorik driver snarare på den bilden av SD och skadar därmed partiet mer än vad han hjälper partiet.
Citera
2014-03-16, 12:59
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zalgo
Jag tror att resultatet av det blir raka motsatsen. Det finns ju redan 7 andra partier för de människorna. Det som har gjort SD så stora hittills är ju de som nu lämnar partiet som ett stort lämmeltåg.

Du tror på allvar det finns invandringskritiska personer som röstar på sjuklövern för istället för SD för att man anser att SD är för mjuka när de exempelvis petar Thoralf?

Slänger man ut mer extrema personer kommer man som sagt stänga dörren för ett fåtal mer extrema nationalister men samtidigt öppna dörren för den breda massan. Invandringskritiken finns redan bland folk, det gäller bara att få dessa personer att inse att SD inte är det extrema främlingsfientliga partiet som media påstår.
Citera
2014-03-16, 13:15
Medlem
02-02-2012s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Det som håller vanliga väljare borta från SD är att nidbilden som media målar upp stundtals bekräftas av vad enskilda företrädare lyckas ställa till med. En nidbild som finns är att SD verkligen är emot invandrare i sig och att det finns mer extrema åsikter bakom invandringskritiken. En person som Gustav Kasselstrand med hans betonade nationalism och mer hårda retorik driver snarare på den bilden av SD och skadar därmed partiet mer än vad han hjälper partiet.
Det som håller borta folk från SD är att det som mest finns 15% av röterna att slåss om, SD har lyckats hyffsat bra trots detta. Resten a folket röstar på sitt parti oavsett vilken politik de för. För SD's del kan det nu bli lite svårt att hålla kvar S röster i alla distrikt för det finns trots allt en del av befolkningen som funderar på vilka som skall få deras röst.

Tycker det är lite underligt att endast en tredjedel stödde det nya förslaget, inte för att jag tror att Kasselstrand har 50% av SDarna i ryggen utan er för hur valberedningen skött sig. Att nominera sig själv ses lite som att inte tvätta händerna efter at tha skitit men i SD tvättar man tydligen inte händerna efter att man bajsat.

Hoppas att det finns några av er som läser tråden som funderar lite över om partipolitik och en röst var fjärde år är allt som behövs, kanske dags att ta tag i er egen vardag och slutta hoppas på att en frälsare skall rädda er?
Citera
2014-03-16, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Du tror på allvar det finns invandringskritiska personer som röstar på sjuklövern för istället för SD för att man anser att SD är för mjuka när de exempelvis petar Thoralf?

Slänger man ut mer extrema personer kommer man som sagt stänga dörren för ett fåtal mer extrema nationalister men samtidigt öppna dörren för den breda massan. Invandringskritiken finns redan bland folk, det gäller bara att få dessa personer att inse att SD inte är det extrema främlingsfientliga partiet som media påstår.

I själva verket är det ju linjen som du förespråkar som är extremistisk, aggressiv och bokstavligen rasistisk.

Du tar SD:s påhittade definition av svensk nationalism som en "kulturell entitet" ett steg längre än t o m Bieler och Z.Z. - dessa förnekar inte existensen av en svensk etncitet, de kopplar bara loss släktskapet från nationen, precis som FP:s Selimovic, Kurdo Baksi eller Peter Wolodarski. Att vara svensk är som att vara amerikan, sovjetmedborgare eller hip hoppare. En flyktig och föränderlig samling kulturella impulser.

Du tar det till nästa nivå, där du (med en hymlande Åkesson) faktiskt trollar bort oss som etnicitet. Samtidigt som du påstått att det däremot finns en särskild judisk "ras".

Detta är, även i Åkessons svamliga exempel, ren rasism. Det uppställs särskilda renhetskriterier som är omöjligt höga att uppnå - bara för svenskar. Åkesson menade att det nog "finns få" etniska svenskar kvar sedan istiden - eftersom det ursprungliga blodet inte är helt oblandat sedan dess. En rent nazistisk tankefigur tas till sin yttersta konsekvens i ett försök att låtsas vara "antirasist".

Sanningen är ju förstås att vi svenskar är en ovanligt lättdefinierad etnicitet, fram tills någon generation då det tillkommit människor som kanske inte riktigt vet vad de känner sig som. Men dessa gränsfall och luddigheter finns ju i minst lika hög grad hos andra folk, utan att dessa räknas som icke-existerande. För att vara obruten, etnisk svensk med rötterna i istiden krävs ju inte att all DNA är densamma, bara att släktskapet finns där. Hur mycket släktskap? Tja, samma "renhetskrav" som gäller för judar, romer, samer och tibetaner, kanske är rimligt för varje icke-rasist att begära av oss, eller hur?

Det tragikomiska är ju att SD med sin kulturnationalistiska exkludering av det etniskt svenska som självklart bärande i en svensk nation är riksdagens enda uttalat, kodifierat svenskrasistiska parti. Man formulerar det andra kanske menar, men inte tar sig orådet att klargöra.

Särskilt flagrant blir rasismen när SD är uttalat Israel-vänligt. Om talet om "kulturell entitet" och "etnonationalismens" förkastlighet inte ska innebära en hierarki där judar ställs över svenskar så är det enda acceptabla att Bieler, Z.Z., Karlsson och Ekeroth fördömer en nation som till både syfte och lagstiftning är verkligt, praktiserande etnofixerad.

Det går liksom inte att protestera mot att Sverige ska vara för svenskarna vad Israel är för judarna och samtidigt ta ställning för Israel. Om man inte är rasist, förstås. Då gör man skillnad på folk och folk, judar och svenskar.

Hade man istället tagit rygg på judisk nationalism i Israel så hade man kunnat kombinera en icke-antisemitisk linje med svensk nationalism utan problem.
Citera
2014-03-16, 14:07
Medlem
volvo 240s avatar
Att Stefan Thorsell inte fns med på listan känns inte lika fel längre när han skriver i en tidning driven av en massa folk från ND och Nationell Idag...

Skrivero m Estonia i Nya Tider.
Citera
2014-03-16, 17:10
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
I själva verket är det ju linjen som du förespråkar som är extremistisk, aggressiv och bokstavligen rasistisk.

Du tar SD:s påhittade definition av svensk nationalism som en "kulturell entitet" ett steg längre än t o m Bieler och Z.Z. - dessa förnekar inte existensen av en svensk etncitet, de kopplar bara loss släktskapet från nationen, precis som FP:s Selimovic, Kurdo Baksi eller Peter Wolodarski. Att vara svensk är som att vara amerikan, sovjetmedborgare eller hip hoppare. En flyktig och föränderlig samling kulturella impulser.

Du tar det till nästa nivå, där du (med en hymlande Åkesson) faktiskt trollar bort oss som etnicitet. Samtidigt som du påstått att det däremot finns en särskild judisk "ras".

Detta är, även i Åkessons svamliga exempel, ren rasism. Det uppställs särskilda renhetskriterier som är omöjligt höga att uppnå - bara för svenskar. Åkesson menade att det nog "finns få" etniska svenskar kvar sedan istiden - eftersom det ursprungliga blodet inte är helt oblandat sedan dess. En rent nazistisk tankefigur tas till sin yttersta konsekvens i ett försök att låtsas vara "antirasist".

Sanningen är ju förstås att vi svenskar är en ovanligt lättdefinierad etnicitet, fram tills någon generation då det tillkommit människor som kanske inte riktigt vet vad de känner sig som. Men dessa gränsfall och luddigheter finns ju i minst lika hög grad hos andra folk, utan att dessa räknas som icke-existerande. För att vara obruten, etnisk svensk med rötterna i istiden krävs ju inte att all DNA är densamma, bara att släktskapet finns där. Hur mycket släktskap? Tja, samma "renhetskrav" som gäller för judar, romer, samer och tibetaner, kanske är rimligt för varje icke-rasist att begära av oss, eller hur?

Det tragikomiska är ju att SD med sin kulturnationalistiska exkludering av det etniskt svenska som självklart bärande i en svensk nation är riksdagens enda uttalat, kodifierat svenskrasistiska parti. Man formulerar det andra kanske menar, men inte tar sig orådet att klargöra.

Särskilt flagrant blir rasismen när SD är uttalat Israel-vänligt. Om talet om "kulturell entitet" och "etnonationalismens" förkastlighet inte ska innebära en hierarki där judar ställs över svenskar så är det enda acceptabla att Bieler, Z.Z., Karlsson och Ekeroth fördömer en nation som till både syfte och lagstiftning är verkligt, praktiserande etnofixerad.

Det går liksom inte att protestera mot att Sverige ska vara för svenskarna vad Israel är för judarna och samtidigt ta ställning för Israel. Om man inte är rasist, förstås. Då gör man skillnad på folk och folk, judar och svenskar.

Hade man istället tagit rygg på judisk nationalism i Israel så hade man kunnat kombinera en icke-antisemitisk linje med svensk nationalism utan problem.

Jag har aldrig förnekat att de finns etniciteter utan det enda jag ställer mig emot är att etniciteterna är sammankopplade med nationstillhörighet. Det finns ingen svensk etnicitet, möjligtvis en arisk västerländsk etnicitet, men återigen hör denna inte ihop med en persons nationstillhörighet, i min värld alltså. Sedan får ju du ha en annan uppfattning om du vill, allt handlar ju just om uppfattningar och därmed finns det inget "rätt" eller "fel" vilket du verkar göra gällande.
Citera
2014-03-16, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
och
Försökte svara på din fråga.

Citat:
(1) Du vet att SD är för assimilation.
(2) Samtidigt skriver du att de vill ha ett Sverige där invandrare inte får bo och att deras parti bygger på rasism vilket inte är hållbart i längden.
Vad jag förstår så vill SD minska invandringen med "90 procent". Det är inte vad de säger men vad de inte säger öppet som gör att jag skriver att det finns starka tendenser till rasism. Deras assimiltionspolitik skulle onekligen leda till att många invandrare skulle få åka hem. Det är det som är planen - införa en politik som på ytan kan låta "liberal" men som kommer driva mängder av människor från Sverige. Det finner jag rasistiskt. Intentionen är rasistisk även om argumentationen döljs genom liberala argument.

Citat:
Du har kognitiv dissonans här - assimilation, och därmed följande rasblandning är det sista en rasist vill ha. SD vill ju blanda upp. Hur går det ihop med att partiet bygger på rasism? SDs förklaringsmodell för mångkulturens problem bygger på en (kultur)marxistisk världsbild och inte en biologisk.
Assimilation kan delvis innebära att människor bör gifta sig över etniska gränser. Det kan också innebära att man måste adoptera ett antal värderingar för att få ett medborgarskap. USA och Frankrike är sådana exempel. Jag har själv inga problem med "rasblandning". Själv tycker jag att det är positivt om vi blandar mer.

Citat:
Majoriteten av den svenska valmanskåren består av låg och medelbegåvade individer. Ditt resonemang luktar stureplanscenter.
Jag sympatiserar med delar av Stureplanscentern.

Citat:
Du har inte förstånd nog att motstå Wolodarskis dunster för när jag läser hans tidning ser jag vinklingar och analyser överallt, speciellt i kontroversiella frågor som skuldsättning och valuta. Där hittar du alster som är direkt avskrivna från någon amerikansk tidning.
Jag förstår att det finns vinklade artiklar i Dagens Nyheter men kvaliteten är fortfarande högre än allt som den svenska alternativa högern producerar i nyhetsväg. Det är heller inte så konstigt eftersom DN har råd att bedriva journalistik medan Fria Tider mest kopierar nyheter från andra nyhetsmedier, i synnerhet RT.

Citat:
Belönar man en hund när den gjort något dåligt gör den om det igen. Det gäller även Fredrik Reinfeldt.
Fredrik Reinfeldt kommer inte sitta kvar efter valet 2014. Han har totalt misslyckats med sin politik men Moderaterna som parti är ett sunt liberalkonservativt parti även om nuvarande ledningen inte är det. Är du libertarian eller mjukt konservativ finns det goda skäl att ge sitt stöd till Moderaterna. Däremot har M genom åren tvingas att adoptera en politik som är osund på grund av att den andra delen av borgerligheten består av KD, C och Fp - men som vi kan se i opinionsmätningarna och valresultaten är dessa partier på väg bort. Själv är jag för fri invandring - men en villkorad sådan.

Hur som helst verkar det finnas en indikation på att "övriga grupper" växer. I Sifos senaste mätning så tänker 2,5 av väljarkåren rösta på ett annat parti. 1,4 procent av dem kommer rösta på FI. Det innebär att det finns 1,1 procent som kommer rösta på något annat än FI. Jag har inte sett de "övrigas" siffror men det är möjligt att 0,2 (vilket är cirka 10 000 röster) tillhör SvP. De är dock så små, även om de nu har 10 000 röster att de inte får utslag i mätningarna. Det verkar som ni rasister/nazister/nationalister kanske lyckas med ert mål...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in