Citat:
Nej, det är inte hållbart att bygga ett parti på rasism. Men det finns korn av sanning i kritiken mot invandringspolitiken och oron för politisk islam är inte bara ett hjärnspöke, och därmed infinner sig frågan om SD är rasister eller helt enkelt råkar ha någorlunda rätt. Kanske både och? I vilket fall är deras politik bättre än de etablerade partiernas och de intresserar sig för andra frågor också. Den mjäkiga, smågnälliga sidan av SD som börjar bli mer synlig med politiker som Josef Fransson och Paula Bieler är så klart inte spännande för en intellektuell dissident som du själv, och ännu mindre för den som drömmer om rasnationalismens återupprättelse. Men kanske kan sådana politiker tänka sig att bedriva en sansad politik, och det vill inget annat riksdagsparti.
Både Bieler och Fransson är begåvade. Fransson är civilekonom från Stockholms universitet. Nationalekonom har jag för mig. Han är rätt duktig på ekonomiska frågor. Jag såg honom tillsammans med Tino Sanandaji mot den här utländska jugoslaviska folkpartisten och gruppledaren för Miljöpartiet och som tydligen är en gammal bekant med Jonas De Geer. Fransson var rätt duktig i debatten. Det är därför det är underligt att Fransson inte har en mer utagerad position i partiet. Han är rätt skarp. Bieler är också duktig. Jag tror hon tinar upp personer som är extremt fientliga till Sverigedemokraterna. Samtidigt tvingas hon försvara alla möjliga dumheter som de andra säger. Jag hade förövrigt också satt Paula Bieler väldigt högt upp på riksdagslistan.
Citat:
Ja, jag röstar ju inte på dem eller sympatiserar med dem. Jag följer bara politiken.
Vi bör dock avvakta och se hur SD utvecklas.
Citat:
Ja, Junilistan kommer ignoreras. De gör allt rätt men gör samtidigt allt så fel. Media har heller inte givit dem någon som helst hjälp. Istället verkar det vara FI och i viss mån PP som de vill hjälpa in i EU-parlamentet. Jag tror att SD:s EU-kandidater, givet att Winberg och den tjocke kommer in, kommer skapa en del problem men antagligen mest för de själva. De sitter alltså i Bryssel och det är uppenbart inga självständiga individer. Antagligen skickar SD med dem varsin duktig politisk sekreterare men som sagt - de skickar två extremt oerfarna politiker till EU varav ingen har någon akademisk utbildning eller kvalificerade arbeten. Det är faktiskt helt sanslöst...Kan de ens tala engelska? Med tanke på att Jimmie Åkesson inte kan det....
Detta är en mer korrekt beskrivning än den jag gav. Junilistan kommer ignoreras, medan SD:s kandidater kommer att parkera sina feta, antiglobalistiska arslen i EU-parlamentet och surmagat sätta käppar i hjulet för vänsterliberala politiker och tjänstemän. Åtminstone vid de tillfällen de gör sig besväret att ta reda på vad omröstningarna handlar om, vilket nog kommer hända lite då och då.
Citat:
Smaskiga nyheter? Ja, en del är ju rätt roligt men det mesta verkar bara vara att klaga på invandrare eller hänga ut brottslingar. Vi får se vad som händer med Avpixlat. De borde lägga ned skiten och sedan borde de bakom Avpixlat skapa en blogg som är helt fristående från SD.
Folk läser Avpixlat för att det är där de smaskiga nyheterna presenteras, och de kommer fortsätta surfa in på sajten av just detta skäl. Väldigt få tar analyserna som presenteras på större allvar. När jag säger "trängas ut" menar jag att Avpixlat inte tillåts definiera SD i samma utsträckning som skett tidigare, eftersom partiets företrädare kan uttrycka sig på SD-kuriren istället. Avpixlat kommer finnas kvar, men kommer inte att hjälpa partiet att växa ytterligare i opinionsstöd och inte heller bidra till dess utveckling. Jag tror de i hög utsträckning spelat ut sin roll.
Citat:
Vad har Fria Tider för agendor? Hehe, Det är förvisso sant att de har det. Gud vad de har försvarat Ryssland och allt RT gjort under krisen i Ukraina. De är helt sanslöst positiva till Ryssland och de paleokonservativa och paleolibertarianska kretsarna i USA. Var enda nyhet ser ut att vara skriven av den åldrande och tröttna Paul-Craig Roberts även fast de nu är skrivna av Widar Nord och hans anarko-kapitalist kompisar.
Misstagen som begås av Avpixlat går inte att försvara, varför SD-politiker utvecklat olika apologet-strategier ungefär som när PK:istas ska förklara vad muslimska representanter egentligen menar med att man borde införa Sharia-lagar i Västeuropa. Exponerat tänker jag inte ens kommentera. Fria Tider har gjort en del bra granskningar, men har agendor som stöter bort folk. Sammantaget tycker jag inte det finns något bra media alls i Sverige att följa. DN och deras jävla telefonförsäljare har försökt få mig att återuppta prenumerationen, men jag är måttligt intresserad av att betala för att deras skribenter ska få kalla mig idiot varje gång jag öppnar tidningen.
Citat:
Ja, vem vet. Uppenbarligen håller saker och ting att gå åt helvete i västvärlden. Grekland råder det konstant ett mjukt inbördeskrig mellan nazister och kommunister. Spanien har en arbetslöshet som är sinnesjukt enorm. Snart lär de få rätt stora effekter på det sociala fiber som håller ihop samhället. Det är likadant i Portugal. Lisaboa vimmlar förövrigt av missbrukare. Italien är en politisk katastrof och alla slåss med alla. Schweiz vägrar låta rika tyskar med tyskt medborgarskap jobba i landet och blir allt mer negativa till EU. I Österrike går FPÖ fram igen tillsammans med ett litet populistparti och deras moderater och socialdemokrater sitter i samma regering. I Tyskland har EU-kritiken växt om än att Merkel fortfarande bestämmer. I Finland rullar Sannfinnarna som tåget. I Norge sitter Framstegspartiet i regering. Danskt Folkparti går bättre än någonsin och lär sitta i regering efter nästa val. I Nederländerna är Geert Wilders tillbaka igen efter litet tumult från förra valet. I Frankrike är Nationella Fronten på väg att slå sönder de konservativa och blir de konstanta näst största partiet. UKIP är på väg att helt ta över den brittiska EU-politiken. Belgien består av en bräcklig fred mellan olika politiska och etniska fraktioner. Östeuropa börjar tveka på om EU verkligen är så bra för dem och Turkiet har redan hoppat av tåget mot EU. Irland är en ekonomisk katastrof. Skottland planerar att hålla en folkomröstning om de skall lämna Storbritannien. Island styrs av EU-kritiska libertarianer. Det kan inte vara lätt att vara EU-vän idag. Vi får se vad som händer om Front National får sitt genombrott. Jäklar vad de kommer bli liv i Europa då. Partiet består av ultra-nationalister, mjuka nationalister (Marine Le Pen), radikalkonservativa, paleolibertarianer, paleokonservativa och ja alla möjliga - som alla skall få ut sin politiskt inkorrekta världsbild i politiken.
Hela Europa står vid ett vägskäl, och hur saker och ting utvecklar sig är bortom mig. Men jag tror inte det kan fortsätta som det gör nu. /SD-trollet
Själv tror jag att Australien eller Nya Zeeland "is the shit" när "shit hit the fan".