2015-04-07, 21:28
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngmarBergman
Hur kan du tro på vad du själv säger din jävla pissmyra!?

Hur kan du påstå att Buss-Mia är exempel på en vettig person, och universitetslärare, advokater och entreprenörer är "extremister". FATTAR DU inte att det BARA är partiledningens strategi för allmakt, hur jävla mycket bevis måste man kasta i fejjan på er innan det sjunker in? Varför fick Kent Ekeroth komma tillbaka, varför fick Erik "lilla horan, babbe, järnrör" Almquist bli skuggredaktör för Samtiden? Jo för att det handlar inte om antiextremism eller antirasism, det handlar bara bara bara bara bara bara bara bara om maktfullkomlighet. Folk som vägrar ser verkligheten för vad den är, som vägrar se på sanningen -- förtjänar inte någon som helst politisk makt.

Ja du hatar SD. Som det skrivits, skapa ett eget parti där ni samlar alla dessa extremister och ser hur bra det går. Alla borde väl vara glada då?
Citera
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NuLugnarDuNerDig
http://www.dn.se/nyheter/sdu-kritiserar-moderpartiet-efter-eu-valet/

http://www.sydsvenskan.se/sverige/sdu-kritik-mot-partiets-nolltolerans/

https://www.realisten.se/2013/09/10/kraftig-sd-kritik-mot-ett-allt-for-nationalistiskt-sdu/

Räcker det? Det är bara att googla.

Bra tack. Lite netikett nu bara då, det är lite dålig stil att hävda något och sen be den man sagt det till att "googla det". Hävdar man något så åligger det en själv att gräva fram beläggen. Men jag tackar för länkarna som ändå kom fram vid uppmaning.

Vad gäller innehållet i dem så ser jag inte problemet. Förutom i den sista från realisten.

Så det är det det handlar om då? att de som bekänner sig främst till socialkonservatismen är rädda för de som bekänner sig främst till nationalismen? trots att det bara är några år sedan SD betecknade sig själv som nationalististiskt och inte socialkonservativt.

Då börjar det klarna.
Citera
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
var det Hahne som hotade sig själv med uteslutning om han inte drog sig ur det demokratiska valet till SD-ordförande i Stockholm?

Jag har röstat på SD sedan 2006, kan säga att jag har aldrig någonsinn tidigar betvivlat partiledningen, eller de fyras-gäng. Men de här utrensningarna, det är antidemokratiskt det de håller på med.
Som sagt, jag är inte helt insatt i alla turer och vad Hahne respektive SD:s ledning sagt. Men som Hahne uttryckte sig i Rapport i kväll, tycker jag inte passar sig för en person som vill verka trovärdig. Och har vi hört SD-ledningens version ännu?

Personligen stödjer jag att SD håller partiet rent från rasister och extrema nationalister. Gör man inte det, är det början på vägen utför.
Citera
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IngmarBergman
Hur kan du tro på vad du själv säger din jävla pissmyra!?

Hur kan du påstå att Buss-Mia är exempel på en vettig person, och universitetslärare, advokater och entreprenörer är "extremister". FATTAR DU inte att det BARA är partiledningens strategi för allmakt, hur jävla mycket bevis måste man kasta i fejjan på er innan det sjunker in? Varför fick Kent Ekeroth komma tillbaka, varför fick Erik "lilla horan, babbe, järnrör" Almquist bli skuggredaktör för Samtiden? Jo för att det handlar inte om antiextremism eller antirasism, det handlar bara bara bara bara bara bara bara bara om maktfullkomlighet. Folk som vägrar ser verkligheten för vad den är, som vägrar se på sanningen -- förtjänar inte någon som helst politisk makt.

Vill bara klargöra att bara för att man är kritisk mot en person inte behöver betyda att man stödjer en annan. Man exempelvis vara kritisk till Löfven utan att för den delen bli anklagad för att stödja Kindberg Batra. Ett ganska konstigt resonemang och något ohederlig argumentation.
Citera
2015-04-07, 21:29
Medlem
ProfessorSlusks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SD-Kalle
Att du tycker att de uttalade nationalisterna i SDs ledning inte är nationalister får stå för dig. Jag är bara nyfiken över vilka du anser ska ta över efter Åkesson, Karlsson och Jomshof?
Anti-nationalister måste väl ändå innebära att dessa då direkt/aktivt arbetar mot nationalistiska syften snarare än icke-nationalister. Spännande uppfattning.
Citera
Medlem
Menveds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av robertaschberg53
Känns som att det snart kan kvitta hur det går för sd. Den dag de får något att säga till om är de precis som alla andra partier.
Det värsta är att de inte är som andra partier. Andra partier har något slags demokratisk stomme som det är svårt att göra sig av med. SD är det första parti som helt förkastar demokratin i antirasismens namn, något som de övriga ännu inte vågar sig på. Vi ska vara mycket rädda för SD. Mycket rädda.
Citera
Medlem
Sebbe.Straxxs avatar
Citat:
Finns inget självändamål i att nå höga siffror om det sker på bekostad av politiken. Vidare känns Hahne och Kasselstrand unga och fräscha till skillnad från JÅ och co.

Ja skapa ett eget parti då. Och jo, att tro att man kan vända något på en gång är naivt. Enda sättet att påverka nu är att ha många röster som SD kommer få 2018.
Citera
Medlem
Är bara medlem i SD och inte politiskt aktiv, men intrycket jag fått av WH i intervjuer och uttalanden är iaf en bortskämd snorunge som tror han är guds gåva till mänskligheten och kör sitt eget race, istället för att samverka.

Hans kampanjvideo var i mitt tycke osmaklig. Guldgossen drar på sig dressmankavajen och visar upp blingklockan och tror han är något.

Nu definierar jag mig som vänster och tycker i många frågor att SD är för borgerligt, så kanske inte så konstigt att man inte gillar Hahnes försök att driva sd längre åt höger...

Är dock mot en uteslutning, partiet behöver inte mer splittring.
Citera
2015-04-07, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PicCoLini30
Till en början tyckte jag william Hahne hade lite skinn på näsan, stark vilja att lyckas. Men när man synade honom lite mer ingående via nätet så insåg jag efter ett tag att de var nog lika bra att utesluta honom helt. Han spelade inte i samma kategori som partiledningen och de visar han ganska uppenbart med sitt agerande dels utmana partiledningen med en massa trams, som han förmedlade i intervjuer med aftonhoran. Han hade nog lite för stor kostym på sig och för mycket hybris för kunna lyckas inom SD/politiken.
Instämmer delvis, det var först efter ordförandevoteringen som jag förlorade respekt för Hahne. Om han hade varit klok så hade han kysst partiledningens röv lite efter ordförandevoteringen men istället så fortsätter han att bråka enda in i det sitta, skriver en massa strunt på facebook och går ut i media och talar ännu mer strunt. Han började be om det för mycket helt enkelt istället för att ha lite is i magen och vänta på sin tur istället för att fortsätta bråka vilket han gjorde. Jag hejade på Hahne och hoppades att han skulle bli ordförande men hans beteende på sociala medier fick mig att tappa respekt för honom!
Citera
2015-04-07, 21:30
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Bra tack. Lite netikett nu bara då, det är lite dålig stil att hävda något och sen be den man sagt det till att "googla det". Hävdar man något så åligger det en själv att gräva fram beläggen. Men jag tackar för länkarna som ändå kom fram vid uppmaning.

Vad gäller innehållet i dem så ser jag inte problemet. Förutom i den sista från realisten.

Så det är det det handlar om då? att de som bekänner sig främst till socialkonservatismen är rädda för de som bekänner sig främst till nationalismen? trots att det bara är några år sedan SD betecknade sig själv som nationalististiskt och inte socialkonservativt.

Då börjar det klarna.
Med tanke på att ledningen vill att partiet ska gå en socialkonservativ väg så ja, så kan man säga.
Citera
2015-04-07, 21:31
Medlem
Så egentligen håller partitoppen med om de extrema åsikterna i sak men vill hindra att dessa uttalas? Ungefär som att "såhär tycker vi ju också men det får inte uttryckas då det går emot den fasad vi vill visa upp" medan Hahne och några andra istället tycker det är viktigt att vara ärliga och tydliga inför väljarna med vad partiet verkligen står för?

Med andra ord ingen ideologisk skillnad utan bara strategisk?
Citera
2015-04-07, 21:31
Medlem
SD-Kalles avatar
Citat:
Finns inget självändamål i att nå höga siffror om det sker på bekostad av politiken. Vidare känns Hahne och Kasselstrand unga och fräscha till skillnad från JÅ och co.

Det är ingen politisk hållning som förändrats. SD vill fortfarande begränsa invandringen kraftigt. SD har inte haft etnisk homogenitet på dagordningen sedan 1999. Att som icke-etnonationalistiskt parti uteslutna etnonationalister gör inte att deras politik ändras, tvärtom, man bibehåller en linje man haft otroligt länge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in