Citat:
Ursprungligen postat av
343karreman
Du måste vara efterbliven om du försöker räkna prickar på en liten karta för att bevisa ditt påstående
Jag sa att det var enda sättet eftersom det inte finns någon siffra, däför undrade jag var du fick din siffra på 350 byar i kantonen.
Citat:
Den här sidan har inte uppdaterats sen juli 2013 och som du själv säger inkomplett.
Du har väl en lista med namn på alla 350 byar?
Citat:
Siffran är inget som jag har hittat på utan den har nämnts tidigare i tråden. Samt att den är tagen från wikipedia vilket måste vara en pålitlig sida eftersom du själv refererar till den.
Kan det ha varit tigersaid som sa 350, är det han du ska skylla på?
Artikeln från oktober 2014 handlar om hela gränsen mot Turkiet och det är lustigt att du visar på det totala sammanbrottet för kurderna. Jag har inte sett någon sån här artikel från en riktigt media källa efter nyår som berättar om att kurderna befriar byar. Med tanke på att de flesta kurderna inte finns kvar i området och ISIS lär inte ha fullt upp byarna med folk så är det nog ingen nyhet att nämna om kurder kör igenom byar och kallar de befriade. Du påstår att 350 byar är befriade dessutom, 325 hade ISIS tagit? Alla ISIS bortjagade och 25 extra byar är "befriade"? Siffrorna håller inte för fem öre.
Jag vill ha riktiga siffror och nyheter inte blaj och propaganda.