2015-04-05, 12:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Ett svart blankt golv, borde inte minsta lilla grej synas på det? Har haft svart bil och visst, det var snyggt när den var ren, i en kvart. Tänker mig också att ljudet måste bli väldigt skarpt. För övrigt ett helt ok hus med skaplig planering, gillar hur de dragit ut taket över entrén som blir väldigt välkomnande.

Precis min tanke. Troligen är det inte lika snyggt efter att man dammsugit första gången. Borde bli ordentliga repor i finishen.
Citera
2015-04-05, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Jag vågar lova dig att det inte är äkta trä på väggen, det finns både kakel och klinker att köpa med trästruktur i varierande färger och format.
Så är det, jag tänkte inte på det!!
Citat:
Ursprungligen postat av Kratatch
Kollar du kartan så ser du att det ligger mitt ute i ingenstans på en väg med några fler hus. Men förutom de husen så...

Undrar vilken kamerainställning de haft när de tog bilderna för huset ser ut lite som en jättesäck (3 gånger större insida än utsida).
Mitt ute i ingenstans är ju helt rätt benämning för den kåken!
Nu när du så det och jag kollar på bilderna igen så ser rummen sjukt stora ut, till förhållande av husets storlek utvändigt, kanske dom har extremt tunna väggar?
Citat:
Ursprungligen postat av CarolynHax
Sant. Det var den ödsliga känslan som slog mig.

Har ni tänkt på att på bilderna tagna inne i huset står varenda dörr som kan öppnas utåt öppen, men på exteriörbilderna är de stängda, och det finns inga trappsteg utanför.

Jag skrev att ingen bodde där, men jag hade fel. Han heter Ablahat. Antagligen sover han i soffan eller möjligen i badkaret.
Jag tänkte på det förut, vad vitsen med att dörrarna ska stå öppna? Trappstegen tänkte jag inte på, han kanske planerar att ha en stor trä trall?
Bor det någon där? Jag trodde att det var vianinsmöbler förs bara så det ser anständigt ut, men att ha så lite möbler där och bo där...... Sovrummen var ju tomma, ingen säng där inte!! Han måste sova i badkaret eller soffan!!
Citera
2015-04-05, 14:04
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carlpetersen73
Ett svart blankt golv, borde inte minsta lilla grej synas på det? Har haft svart bil och visst, det var snyggt när den var ren, i en kvart. Tänker mig också att ljudet måste bli väldigt skarpt. För övrigt ett helt ok hus med skaplig planering, gillar hur de dragit ut taket över entrén som blir väldigt välkomnande.

Jo, svarta golv överlag är ett jävla elände smutsmässigt. Jag skulle heller inte ha högblankt i hallen eller köket där det finns risk för ganska mycket nedsmutsning. I hallen drar man in grus som lär repa golvet, i köket kan man tappa saker som slår jack eller repor i det. Det är inte som att man regelbundet vill lägga om ett stengolv heller kanske... När jag har haft klinker har det varit matt klinker med lite struktur i färg och yta. Det känns betydligt mer oömt och varje smutspartikel syns inte heller.
Citera
2015-04-05, 14:47
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.E.D
Bor det någon där? Jag trodde att det var vianinsmöbler förs bara så det ser anständigt ut, men att ha så lite möbler där och bo där...... Sovrummen var ju tomma, ingen säng där inte!! Han måste sova i badkaret eller soffan!!

Mja, Ablahat - vi börjar bli riktigt bekanta med varandra, känns det som - är skriven där. Var han BOR vete katten.
Citera
2015-04-06, 13:39
Medlem
http://www.blocket.se/landskrona/Gryttinge_1253__Svalov_59503757.htm?ca=23_8
Citera
2015-04-06, 16:39
Medlem
CarolynHaxs avatar
Retrokänsla var ordet. På den tiden (1970) hade vi aldrig hört talas om "ljust och fräscht". Färgkombinationerna skulle vara brunt och grönt, eller brunt och turkos. Vad tänkte vi på?
http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-lotkarr-vendelso-haninge-kommun-tistelvagen-7-7110235
Citera
2015-04-06, 18:25
Medlem
Den ser helt ok ut. Gillestugan var dock vidrig.
Citera
2015-04-07, 01:40
Medlem
NorthSNKRs avatar
Alltså vad i hel-ete är det här för inredning... vardagsrummet... köket!
Fjällstuga möter Bergshamra på ett otäckt sätt.

"Förädlingschans" enligt mäklaren, ja det kan man lugnt säga.

http://www.hemnet.se/bostad/bostadsratt-2rum-solna-bergshamra-solna-kommun-gamla-vagen-5,-van-3-7102957
Senast redigerad av NorthSNKR 2015-04-07 kl. 01:42.
Citera
2015-04-07, 11:43
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Retrokänsla var ordet. På den tiden (1970) hade vi aldrig hört talas om "ljust och fräscht". Färgkombinationerna skulle vara brunt och grönt, eller brunt och turkos. Vad tänkte vi på?
http://www.hemnet.se/bostad/villa-6rum-lotkarr-vendelso-haninge-kommun-tistelvagen-7-7110235

Jag blir så himla glad när jag ser såna här bevarade miljöer för det visar att det finns nåt vett kvar i mänskligheten ändå- att vi inte alltid måste renovera efter senaste trend eller slänga ut alla vitvaror efter 5 år fastän dom är fullt funktionsdugliga. Heja, heja! Fram för fler medvetna konsumenter som inte överkonsumerar utan sköter om det man har väl.
Citera
2015-04-07, 13:04
Medlem
Citat:
Mja, Ablahat - vi börjar bli riktigt bekanta med varandra, känns det som - är skriven där. Var han BOR vete katten.
Börjar bli riktigt bekanta med varandra? Menar du dig och Ablahat då?
Citera
2015-04-07, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuraStina
Jag blir så himla glad när jag ser såna här bevarade miljöer för det visar att det finns nåt vett kvar i mänskligheten ändå- att vi inte alltid måste renovera efter senaste trend eller slänga ut alla vitvaror efter 5 år fastän dom är fullt funktionsdugliga. Heja, heja! Fram för fler medvetna konsumenter som inte överkonsumerar utan sköter om det man har väl.

Garanterat gammalt energislukande vitvaror. Lägg därtill badkar som slukar massa vatten.
Citera
2015-04-07, 19:18
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L.E.D
Börjar bli riktigt bekanta med varandra? Menar du dig och Ablahat då?

Tjaa, nån som heter Ablahat bara måste man ju lära känna närmare Om han dessutom bor mitt ute i bushen i en kåk utan möbler - spännande!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in