2015-04-04, 19:32
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lacrima
Ja det ser knäppt ut när möblerna trycks upp efter väggarna när det finns så gott om plats som det gör här. Dra ut soffan från väggen och ställ ett sidobord eller en bokhylla bakom soffan så blir det genast mycket mer hemtrevligt och man ser tv,n utan kikare. Känns inte som någon pursvensk inrett detta hus.

Kunde de inte färgkoordinerat köksskåpar och kakel lite bättre, köksluckorna går i gråblått och kaklet i grå,svart,vitt. Tyckte även kakel och klinker i toan var ful i färgerna. Alla vita väggar är ju lätt att sätta någon nyans på för den som flyttar in där. Ser bara fördelar med kritvita väggar överallt ur den synpunkten.

Känns som ett nybygge i egen regi där man fått materialet som ska se exklusivt ut men köpt på mellandagsrea. 3,5 milj. är misstänkt lågt pris för en villa i den storleken och tomtstorleken väl?
Citera
2015-04-04, 19:35
Medlem
Samma bostad som jag citerade i mitt förra inlägg, fast nu på mäklarens egen hemsida!
Citat:
Badrum 2:
Bostadens andra badrum ligger i anslutning till sovrum 2-3. Här är smakfulla materialval med kakel på väggarna, klinker på väggarna, spotlights i tak kombinerat med lysdioder, spegel med inbyggd belysning, handfat med kommod, badkar, fönster och toalett.
Fy fan, det är både kakel och klinker på väggarna, undrar vad som finns på golvet?
Citera
2015-04-04, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av L.E.D
Tomten kunde dom gjort i ordning först tycker man ju, sen gör det ju inte saken bättre att det ser ut som att det ligger mitt ute i ingenstans heller!!
Lite väl mycket vitt inne i kåken, det enda stället som avvek var väl vid duschen där dom klämt till med en trävägg, kanske inte bästa material valet för rummets ändamål!!
Nu vet inte jag om det bor någon där vid foto tillfället, men det var förbannat lite möbler, det måste eka som bara fan där inne, och det bli ju knappast svårt att hålla rent där, med tanke på allt vitt och kakel och klinkers till höger och vänster!

Att göra iordning tomten (med att anlägga trädgård och plantera) ger i regel inte igen pengarna snarare kanske det kan tänkas att det kan locka trädgårtsintresserade att få börja från scratch (off topic men jag tycker det är lite vanvettigt när man ser en del hus som säljs där tomten varit lite väl tätväxt för det bott nån gamling som inte orkat med på flera år och man kapat ned allt, precis allt så det ser ut som en öken istället för att låta den som flyttar in åtminstone ha chans att få ha kvar ett par fruktträd).
Citera
2015-04-04, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Att göra iordning tomten (med att anlägga trädgård och plantera) ger i regel inte igen pengarna snarare kanske det kan tänkas att det kan locka trädgårtsintresserade att få börja från scratch (off topic men jag tycker det är lite vanvettigt när man ser en del hus som säljs där tomten varit lite väl tätväxt för det bott nån gamling som inte orkat med på flera år och man kapat ned allt, precis allt så det ser ut som en öken istället för att låta den som flyttar in åtminstone ha chans att få ha kvar ett par fruktträd).
Nej, större värde får det ju knappast, men jag tänkte mer att det ser lite mer välvårdat ut om man har en välklippt gräsmatta med lite buskar än bara massa jord överallt.
Och så ser det ju mer inbjudande ut och inte så öde!
Citera
2015-04-04, 20:17
Moderator
rotadents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Ser ut att behövas en kikare om man sitter i soffan och vill se på tv. Och varför varför varför har de lagt blankt kakel som golv i hallen och köket? Gillar folk verkligen blankpolerade golv? Det tar ju effektivt bort all form av hemtrevlighet i en bostad.

Jag trodde att det var ett sånt där stenpalats som man ser i Södertälje ibland när jag bara såg hallen och köket. Många invandrare älskar stengolv och stenarbeten. Men utanpå var det här en vanlig standardvilla, så jag fick inte de vibbarna i övrigt. Det är väl rätt poppis med klinkergolv överlag numera? Inte så ofta högblankt kanske, men generellt så känns det ganska vanligt. Så länge man har golvvärme funkar det. I förra lägenheten hade jag klinkerplattor innanför ytterdörren utan golvvärme och det var praktiskt att städa, men inte så angenämt om man var barfota eller bara hade strumpor på sig.
Citera
2015-04-04, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotadent
Jag trodde att det var ett sånt där stenpalats som man ser i Södertälje ibland när jag bara såg hallen och köket. Många invandrare älskar stengolv och stenarbeten. Men utanpå var det här en vanlig standardvilla, så jag fick inte de vibbarna i övrigt. Det är väl rätt poppis med klinkergolv överlag numera? Inte så ofta högblankt kanske, men generellt så känns det ganska vanligt. Så länge man har golvvärme funkar det. I förra lägenheten hade jag klinkerplattor innanför ytterdörren utan golvvärme och det var praktiskt att städa, men inte så angenämt om man var barfota eller bara hade strumpor på sig.
Ja, jag förväntade mig också en "invandrarvilla" utvändigt, kändes konstigt med ett riktigt svenskt utseende exteriört och sedan det där golvet.

Ja, klinker i sig är inte nödvändigtvis något dåligt. En familj jag känner har klinkers i hallen med golvvärme och det passar perfekt i deras lantliga villa, men det är just för att det består av matta stenar. Det är själva blankpoleringen som för tankarna till mellanöstern eller tv-programmet Cribs. Känns konstigt att välja den högblanka stilen i hallen/köket, och sedan en helt annan stil i resten av huset. Men smaken är som baken!
Citera
2015-04-05, 02:13
Medlem
Citat:
Tomten kunde dom gjort i ordning först tycker man ju, sen gör det ju inte saken bättre att det ser ut som att det ligger mitt ute i ingenstans heller!!
Lite väl mycket vitt inne i kåken, det enda stället som avvek var väl vid duschen där dom klämt till med en trävägg, kanske inte bästa material valet för rummets ändamål!!
Nu vet inte jag om det bor någon där vid foto tillfället, men det var förbannat lite möbler, det måste eka som bara fan där inne, och det bli ju knappast svårt att hålla rent där, med tanke på allt vitt och kakel och klinkers till höger och vänster!

Jag vågar lova dig att det inte är äkta trä på väggen, det finns både kakel och klinker att köpa med trästruktur i varierande färger och format.
Citera
2015-04-05, 04:50
Medlem
Citat:
Ja, jag förväntade mig också en "invandrarvilla" utvändigt, kändes konstigt med ett riktigt svenskt utseende exteriört och sedan det där golvet.

Ja, klinker i sig är inte nödvändigtvis något dåligt. En familj jag känner har klinkers i hallen med golvvärme och det passar perfekt i deras lantliga villa, men det är just för att det består av matta stenar. Det är själva blankpoleringen som för tankarna till mellanöstern eller tv-programmet Cribs. Känns konstigt att välja den högblanka stilen i hallen/köket, och sedan en helt annan stil i resten av huset. Men smaken är som baken!

Det var det jag menade med att det ser lite ut som mellandagsrea. Och högblankt i hallen och kök var det verkar som naturligast att skias ned mest och slitas mest. Hur blankt är golvet efter en vinter man dragit in slite sandblandat snöglopp?
Citera
2015-04-05, 07:41
Medlem
Citat:

Kollar du kartan så ser du att det ligger mitt ute i ingenstans på en väg med några fler hus. Men förutom de husen så...

Undrar vilken kamerainställning de haft när de tog bilderna för huset ser ut lite som en jättesäck (3 gånger större insida än utsida).
Citera
2015-04-05, 10:51
Medlem
SuraStinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkepticalHippo
Beskrivningarna på mäklarens egen sida får mig att återigen önska att 90-talisterna aldrig fått sätta sin fot inom yrkeslivet.

http://beskrivningar.capitex.se/allimagelist.aspx?guid=4ATBSML2M4SQODGK&typ=CMVill a&skin=Orlogsstaden

(Fogelbersk?)

Behöver man åtminstone inte kunna rättstavning och hur man använder kommatecken och punkter då man utbildat sig till mäklare?

Håller helt med. Har lust att skicka mejl till mäklarna och påpeka alla deras felstavningar. Ser ofta att man skriver "öppenspis" och liknande idiotiska sammanskrivningar. I spets- och ryschlägenheten så skrev mäklaren "franskbalkong".
Citera
2015-04-05, 11:01
Medlem
CarolynHaxs avatar
Citat:
Nej, större värde får det ju knappast, men jag tänkte mer att det ser lite mer välvårdat ut om man har en välklippt gräsmatta med lite buskar än bara massa jord överallt.
Och så ser det ju mer inbjudande ut och inte så öde!

Sant. Det var den ödsliga känslan som slog mig.

Har ni tänkt på att på bilderna tagna inne i huset står varenda dörr som kan öppnas utåt öppen, men på exteriörbilderna är de stängda, och det finns inga trappsteg utanför.

Jag skrev att ingen bodde där, men jag hade fel. Han heter Ablahat. Antagligen sover han i soffan eller möjligen i badkaret.
Citera
2015-04-05, 12:01
Medlem
carlpetersen73s avatar
Citat:
Och varför varför varför har de lagt blankt kakel som golv i hallen och köket?
Ett svart blankt golv, borde inte minsta lilla grej synas på det? Har haft svart bil och visst, det var snyggt när den var ren, i en kvart. Tänker mig också att ljudet måste bli väldigt skarpt. För övrigt ett helt ok hus med skaplig planering, gillar hur de dragit ut taket över entrén som blir väldigt välkomnande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in