2016-01-22, 11:43
Medlem
TilleyHats avatar
Det kanske vore bra för snookern att det kom fram ytterligare någon bad boy. Kanske en Eric Cantona som ger sig på publiken med karatesparkar. Nåja, kanske inte så extremt... 😉Tror sporten överhuvudtaget behöver lite mer Rock'n Roll. Alla är så jäkla välpolerade och gentlemannamässiga i sina monkeysuits. Befriande då med en Tony Drago som för kön över bordet för att han missar eller en Ronnie som skiter i en match och går fram till motståndaren och sträcker fram handen, ger upp och går därifrån.
Citera
2016-01-22, 13:47
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Fortfarande inget angående Eurosport och snooker, och om Sky skulle ta över?
Många äldre tittade blir lidande som Jimmy påverkar precis som det blivit i Sverige med att Viasat tagit över mycke sport. Många hade nog mycket svårt att tro för bara några år sedan att OS inte skulle visas på SVT.

Det är fortfarande svårt att hitta klara besked. Det är dessutom svårt att se exakt vad samarbetet mellan BBC och Eurosport egentligen handlar om. Man nämner att "eventuellt" skall sändningarna ske via brittiska Eurosport. Vadå brittiska Eurosport? Finns det en Eurosportkanal som bara kan ses på dom brittiska öarna?

Citat:
Ursprungligen postat av TilleyHat
Det kanske vore bra för snookern att det kom fram ytterligare någon bad boy. Kanske en Eric Cantona som ger sig på publiken med karatesparkar. Nåja, kanske inte så extremt... 😉Tror sporten överhuvudtaget behöver lite mer Rock'n Roll. Alla är så jäkla välpolerade och gentlemannamässiga i sina monkeysuits. Befriande då med en Tony Drago som för kön över bordet för att han missar eller en Ronnie som skiter i en match och går fram till motståndaren och sträcker fram handen, ger upp och går därifrån.

Min uppfattning är att snooker är inne i en period som kräver förändringar. En del av förändringarna borde inkludera spelarnas otidsenliga klädsel. Ingen kan väl på fullt allvar påstå att en stel fluga, som sticker in i halsen när man framåtböjd skall stöta i besvärliga lägen, gör spelet lättare?

Spelarnas västar ser dessutom löjliga ut eftersom dom är betydligt längre än en normal väst. En normal väst hänger inte ner på halva röven...

Jo, det är lite för välpolerat samtidigt som det är skönt att slippa alla idiotiska hockeytacklingar och allt filmande inom fotbollen. Var gränsen skall gå är svårt att avgöra naturligtvis.

Utan tvekan skulle snookervärlden behöva en eller två nya Steve Maguire som flinande kräver plats i rampljuset. Seriösa självklart men med lite attityd.

Kineserna är ofta duktiga men känner sig inte alltid hemma i Europa vilket minskar deras anamma och självförtroende.

Gärna gentlemannasport men man behöver inte komma direkt från scouterna...
Citera
2016-01-22, 13:51
Medlem
pettachis avatar
Även om inte Ronnie spelar så mycket och verkligen väljer vilka turneringar han vill spela, så lär knappast intresset öka när han slutar.
Lite orolig för snookern är man allt!
Citera
2016-01-22, 16:25
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pettachi
Även om inte Ronnie spelar så mycket och verkligen väljer vilka turneringar han vill spela, så lär knappast intresset öka när han slutar.
Lite orolig för snookern är man allt!

Ronnie har en alldeles speciell och unik betydelse för snookern. Han är en ikon, en magiker och ingen förstår riktigt hur han bär sig åt.

När Ronnie drar sig tillbaka (han har väl redan börjat) så uppstår det ett tomrum på flera sätt. Dels rent sportsligt naturligtvis men även på andra sätt. Ronnies medverkan i olika turneringar har setts som en närmast ekonomisk garant för framgång. Motsatsen är dom turneringar som Ronnie tackar nej till (eller uteblir från), där orsakar det mycket gnällande från arrangörerna och man varnar för sämre intäkter och intresse.

Det här är man självklart medveten om i internationella snookerförbundets ledarskikt.

Hur kommer internationella snookerorganisationen, BBC, Eurosport och Sky samarbeta i framtiden? BBC har fått stora sparkrav på sig, Eurosport verkar säkra ekonomin med hjälp av nya stora avtal med bland annat amerikansk fotboll i spetsen.

Det är väldigt populärt att starta Facebook-grupper. Kanske dags att starta en ny grupp - Don´t kill our snooker!

Citera
2016-01-22, 17:55
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moltas666

Det är väldigt populärt att starta Facebook-grupper. Kanske dags att starta en ny grupp - Don´t kill our snooker!

Tyvärr utan mig då!
Jag har inte och tänker inte skaffa det.

Vi får verkligen hoppas på någon lösning.
Snooker är en av Eurosports hörnstenar, eller har varit i alla fall.
Kan verkligen amerikans fotboll ha flera fans i Sverige än snooker?
Citera
2016-01-22, 19:31
Medlem
TilleyHats avatar
Tänk er snooker utan Ronnie O'Sullivan, vem är den största profilen och publikmagnaten då anser ni? Jag säger Judd Trump, vad säger ni?
Citera
2016-01-22, 20:56
Medlem
pettachis avatar
Citat:
Tänk er snooker utan Ronnie O'Sullivan, vem är den största profilen och publikmagnaten då anser ni? Jag säger Judd Trump, vad säger ni?
Tänkte en bra stund!
Först Ronnie sedan ingen, sedan ingen efter det kommer nog Trump och kanske Selby.
Edit: Trump är väl populärast i Kina och större än Ding.
Citera
2016-01-23, 09:41
Medlem
Skatteskolks avatar
Citat:

Drar paralleller till damtennisen. När Serena Williams äntligen slutar kommer toppen att bli jämnare och fler spelare får utrymme att visa sin kapacitet. Problemet är dock att snooker inte har den återväxten.

Håller med att Trump är fanbäraren. Är han mogen för det nu? Tror det krävs en engelsman för att sporten ska överleva på sikt. Gärna någon rivalitet. Finns väl inga riktiga "hatmöten" utöver O'Sullivan mot Selby?
Citera
2016-01-23, 12:32
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Judd Trump har den brittiska bakgrunden vilket har viss betydelse. Problemet med Trump är hans lite pojkskoleaktiga uppträdande. Man måste ha lite "balls" som snookerspelare och då menar vi inte bara bollarna på bordet...

Annars håller jag en slant på Neil Robertson. Omtyckt överallt, inte för scoutpräktig (han har växt till sig bara senaste året) men kan vara lite tuff utan att få dåligt rykte.

Higgins, som är en riktig "bad guy", förvånar oss alla genom att han överlever alla formsvackor och kommer tillbaka...ofta i utmärkt form. Omåttligt populär i vissa läger men ogillad av många.

Selby har alla rekvisitit som behövs men han är nästan skrämmande i sin totala hängivenhet till snooker. Relativt känslolös och åtminstone jag har lite svårt att uppskatta honom som person. Han är en maskin men utan Ronnies frispel och charm.
Citera
2016-01-23, 12:44
Medlem
Glappkontakts avatar
Visst finns det en del som inte gillar snookerns dress code och tycker det är lite för mycket gentlemannasport. Kanske lite avsaknad av bad boys. Det är för mig en del av snookern och dess kultur. En ny Tony Drago, Alex Higgins, Jimmy White eller Ronnie OSullivan lär vi inte se på länge, tyvärr. Kanske aldrig någonsin. Mark Williams har gett ett tips till arangörerna, ge Ronnie appearance money. Tills dess hoppas jag på att Mark Allan fortsätter med sina practical jokes och att Liang Wenbo fortsätter att visa känslor när han spelar.

http://www.inside-snooker.com/snooker/2016/1/12/pay-osullivan-whatever-he-wants
Citera
2016-01-24, 14:27
Medlem
Moltas666s avatar
Mark Williams om seniortiteln...

http://www.sportinglife.com/snooker/news/article/663/10139617/-

Ronnie är ett hot mot snookern...

http://www.varsity.co.uk/sport/9551?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_cam paign=Feed%3A+varsity%2Fsport+%28Varsity+Sport%29

Seniormästerskapet...

http://www.sportinglife.com/snooker/news/article/663/10137283/-

Mer här...

http://www.newsnow.co.uk/h/Sport/Snooker
Citera
2016-01-28, 23:24
Medlem
Moltas666s avatar
Har ni observerat detta angående Eurosport?

(FB) TV med Bredbandsbolaget - Tvist med discovery
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in