Citat:
Ursprungligen postat av
edge59
jo jag tänker köra din variant, helt klart. Tror det blir en hel del Iraniens (hans auto + de andra iranierna (flowering mid august/september.........drgreenthumb.com) dessa frön verkar riktigt riktigt bra
kommer leta upp 3 ställen nu under april/maj.........kanske t.o.m. spika ihop några brädor för att hålla paketet på plats lite bättre.......o så blir det 3 till 5 olika iranier
vad tycker du om att ge molass/mjölk att spreja plantorna med vid blommning?
Jag hade inte slängt pengar på dr.greenthumb grejer. Hellre sorter som är acklimatiserade till Norden och blanda early med autos. Royal Dane, Royal Nepal och Danish gold är fina early strains (seedheaven.net eller cannaseeds.dk). Hybrids from hell gör riktigt maffiga uteplantor väl värda pengarna.
Jag hade duckat plankor. Det brukar torka ut odlingsbäddar och det vill man absolut inte.
Jag testar att köra med aska ((p-k)utöver allt det vanliga) i år för att få upp bud leaf ration då 50/50 p-jord/påsskit är lite N tung.
Jag pallar inte hålla på och spreja och trixa. Naturen brukar lösa det mesta väldigt bra.
Överlag så lever inte dyra frön upp till sitt pris, hellre frön av och för entusiaster. Då slipper man försäljar BS och har istället råd att köpa många och rycka de som ser svaga ut. En stark bra planta ger ofta mer än en bra och två taskiga som ska samsas.
Hellre forumgenetik än stora hyllade breeders. Bland mina top 10 strains finns inte många seedbank frön utan nästan allt är hemmabyggen som snurrar runt och byts friskt.