Resultat: Skumt eller inte?
Skumt
77,60%
4021 röster
Inte skumt
22,40%
1161 röster
2015-04-06, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad tror ni alla att dröjsmålet beror på?
För att det ska vara ett dröjsmål behövs det någon plan det är fördröjt från. Jag har inte sett några tecken på att det finns någon plan för förhör.
Citera
2015-04-06, 19:43
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groink
För att det ska vara ett dröjsmål behövs det någon plan det är fördröjt från. Jag har inte sett några tecken på att det finns någon plan för förhör.
Det behövs alltså, oavsett vad som presenterats i internationell media, ett HD-beslut?
Citera
2015-04-06, 20:16
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wtfuk
Det är just därför JA ska bjuda in till förhör, där neka dna, svara minns inte eller inga kommentarer på alla frågor.
Att JA inte skulle förstå att hans första förhör har använts i syfte efter 7 SW förhör att snärja, skulle vara obegripligt. Vad tror han detta förhör skulle gå ut på?
Svarar han på frågor VILL han förlora och ge den kriminella åklagaren Ny, som skickar en pseudofeministåklagare Isgren, eftersom hon inte vågar själv, övertaget igen. Det vore inte sunt. Och helt emot rimliga principer. skit får han i media oavsett.

Tipset ligger ändå på att Isgren aldrig ens landar i London, det skulle hon annars redan gjort.

Vid det här laget kanske det mest handlar om att sätta dit Ny. Genom att Assange själv är oantastlig, medgörlig och samarbetsvillig, så blir det uppenbart hur lite Marianne har att komma med. Skulle han trilskas, blir det alltför enkelt för Marianne och Fritz dra uppmärksamheten från deras eget skumma beteende.

Du har helt rätt i att han skulle kunna neka och vägra svara på frågor, men då handlar det mest om att klara sig ur situationen. Genom att vara samarbetsvillig, inom rimliga gränser, så kan han kanske åstadkomma mer.

Du har nog även rätt i att man måste se upp med en ytterst manipulativ förhörssituation där åklagarna inte har någon avsikt att spela rent. Men han har duktiga advokater på sin sida, och kanske dessutom en brittisk insyn och granskning av vad som kommer att äga rum.

Det skulle se bra illa ut för Marianne om hon, efter att ha aviserat att hon vill förhöra i London, ändå inte lyckas få till en intervju. Kanske hoppas hon att kunna skylla allt på bristande samarbetsvilja från Assanges sida. Men varför ge henne det nöjet?
Citera
2015-04-06, 20:26
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Vad tror ni alla att dröjsmålet beror på?

Sitter Marianne Ny ensam i sin kammare och filar på hur hon ska ta sig ur det här?
Pågår det intensiva förhandlingar mellan Ny, HD och UD/regeringen för att de ska hitta en lösning som ger sken av att vara ok?
Eller tror ni att HD har så mycket integritet att de beslutar enligt de lagar som finns?

Marianne känner ingen brådska att göra något innan 14 augusti eller därikring när preskriptionstider går ut. Hon förhalar så länge hon tillåts. Hon är passiviteten personifierad. Kanske väntar hon på att bli tvingad, eller på ett under som tar henne ur den besvärliga situationen. Kanske ber hon till Gud om om en jordbävning som ska skaka sönder ambassaden. Inte lönt att fråga henne, hon svarar ju aldrig på frågor i allmänhetens intresse.
Citera
2015-04-06, 20:27
Medlem
Citat:
Det behövs alltså, oavsett vad som presenterats i internationell media, ett HD-beslut?
Naturligtvis. Om inte annat för att kunna få upp lösa ändar till EU-domstolen.

Betänkt vad en MLA-begäran måste innehålla för att avgöra om dubbel straffbarhet föreligger. Därför tror jag aldrig att en korrekt MLA-begäran kommer att skrivas.
Citera
2015-04-06, 20:48
Medlem
trenterxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Groink
Naturligtvis. Om inte annat för att kunna få upp lösa ändar till EU-domstolen.

Betänkt vad en MLA-begäran måste innehålla för att avgöra om dubbel straffbarhet föreligger. Därför tror jag aldrig att en korrekt MLA-begäran kommer att skrivas.

Om Åklagaren har någon självbevarelsedrift så sitter hon och skriver på en begäran att få förhöra Assange just nu. Hon har HD som flåsar henne i nacken. Hon måste skriva begäran på ett sådant sätt att brittiska myndigheter godkänner den. Det kan inte vara lätt. Brittiska jurister sakprövar anklagelsernas rimlighet och straffbarhet. Det är säkert därför som Ny inte skrivit tidigare. Tänk vilken praktskandal det skulle bli om brittiskt rättsväsen sa nej!

Man kan nog gissa att det politiska Storbritannien vill bryta dödläget som kostar dem pengar och prestige, men inte kostar Sverige något (annat än viss irritation här och där). UK:s biträdande utrikesminister har i ett tal i parlamentet välkomnat Marianne Ny till UK. Sånt gör man inte i vanliga fall. Mitt stalltips blir därför att det blir ett förhör även om sakbevisningen från Sverige är svag. Men osvuret är bäst.
Senast redigerad av trenterx 2015-04-06 kl. 20:50.
Citera
2015-04-06, 20:48
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Vid det här laget kanske det mest handlar om att sätta dit Ny. Genom att Assange själv är oantastlig, medgörlig och samarbetsvillig, så blir det uppenbart hur lite Marianne har att komma med. Skulle han trilskas, blir det alltför enkelt för Marianne och Fritz dra uppmärksamheten från deras eget skumma beteende.

Du har helt rätt i att han skulle kunna neka och vägra svara på frågor, men då handlar det mest om att klara sig ur situationen. Genom att vara samarbetsvillig, inom rimliga gränser, så kan han kanske åstadkomma mer.

Du har nog även rätt i att man måste se upp med en ytterst manipulativ förhörssituation där åklagarna inte har någon avsikt att spela rent. Men han har duktiga advokater på sin sida, och kanske dessutom en brittisk insyn och granskning av vad som kommer att äga rum.

Det skulle se bra illa ut för Marianne om hon, efter att ha aviserat att hon vill förhöra i London, ändå inte lyckas få till en intervju. Kanske hoppas hon att kunna skylla allt på bristande samarbetsvilja från Assanges sida. Men varför ge henne det nöjet?
Du verkar tro lite på utopi.
Om Ny blir Algernonad, vad händer då?
Menar du att samarbetsvillig har hjälpt JA hittills?
Tror du att svensk press kommer rota ned i tandköttet på rötan?

Visst, han kan rigga en kamera och svara "muppet show" på alla frågor = sämre än att inte svara alls.

JA kan sedemera hänvisa till Engelsk lagstiftning och att han NU ÄNTLIGEN BÖR ÅTALAS I SVERIGE VILKET DEN KRIMINELLE MARIANNE NY REDAN "LOVAT" ENGELSK RÄTT, vilket är mycket höga odds på då det inte redan skett. dvs allt är bullshit och ännu mer bullshit och för att illustrera

"Permission to Engage - Witness" [English] Wikileaks 2007 Video of Iraq footage unpicked.
https://www.youtube.com/watch?v=YnF5X7xF8zc

Edit. "up to no good"
Senast redigerad av wtfuk 2015-04-06 kl. 20:56.
Citera
2015-04-06, 22:27
Medlem
Citat:
Tror du att svensk press kommer rota ned i tandköttet på rötan?
Ha. Jag konstaterade att SvD just referat John Olivers Snowden-intervju. Hårdvinklat är en förskönande omskrivning... Man visar genom referatet att man sett inslaget, men man mörkar ALLA viktiga frågor, eller snarare alla frågor utom sådant som utlyft ur sitt sammanhang kan användas för att kritisera Snowden. SvD har heller aldrig upplyst om att Laura Poitras fick en Oscar för Citizen Four, så sannolikheten för att svensk MSM skulle rota i rötan, tja ...
Citera
2015-04-06, 22:36
Medlem
outoftheblues avatar
Citat:
Menar du att samarbetsvillig har hjälpt JA hittills?

Inte i den bemärkelsen att ett förhör har kommit till stånd, men jag tror ändå det faktum att han ständigt inbjudit till förhör och sagt sig vara villig att ge sin version av händelseförloppet i längden ger honom fördelar. För ju längre tiden går, desto absurdare framstår åklagarsidans passivitet. Med tiden blir det åklagaren som framstår som undvikande och feg.

Åklagarsidan kan inte komma undan med att säga att de gjort allt som står i deras makt, för de har de inte. Han väntar fortfarande på dem.
Citera
2015-04-06, 22:54
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av outoftheblue
Inte i den bemärkelsen att ett förhör har kommit till stånd, men jag tror ändå det faktum att han ständigt inbjudit till förhör och sagt sig vara villig att ge sin version av händelseförloppet i längden ger honom fördelar. För ju längre tiden går, desto absurdare framstår åklagarsidans passivitet. Med tiden blir det åklagaren som framstår som undvikande och feg.

Åklagarsidan kan inte komma undan med att säga att de gjort allt som står i deras makt, för de har de inte. Han väntar fortfarande på dem.
Tror du missförstår min poäng. Sverige är numera en paria i rättsväsende (och imigration edit och räntenivåer) Det handlar inte längre för JA att blidka någon slags blind svensk opinion, Utan att helt enkelt sänka det svenska experimentet i sjön interntionellt. Här är han såld. Om han inte skickas till US så skickas han till NATO Danmark som GSW, det finns inte ens oavgjort för honom och tillråga på allt har hans fall tjänat... så läste jag senast igår? att det införs nya bagagedatregleringsregister för säkerhet på Arlanda (någon som hittar artikeln eller kan bekräfta att den fanns, sökte men fick zilch) kanske har de nu hittat de tre datorerna KUT stal ?
Senast redigerad av wtfuk 2015-04-06 kl. 23:00.
Citera
2015-04-06, 23:35
Medlem
PlanBoksBoks avatar
Okynne: Jag är ledsen att du inte kan förstå poängen och vad som är konstigt med den rad jag hittade och som är inklistrad i förhöret som är ändrat. Destå gladare att ni som fattat: Groink, Saint, trenterx mfl förstår vidden av det hela.
Alla dokument finns på Under Mattans blogg eller på scrib.
Man måste utgå från att alla talar sanning när man läser förhören i Häpm. Och jag tror att alla gör det. Med ett undantag.
Det gäller Anna Ardin. Där svajar det betänkligt, riktigt betänkligt. Jag rekommenderar ALLA att läsa igenom Donald Boströms vittnesförhör sid48 i Häpm och sedan bilda sig en egen uppfattning om hur dessa brottsmistankar som JA är misstänkt för kommer till.
Citera
2015-04-06, 23:42
Medlem
wtfuks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlanBoksBok
Okynne: Jag är ledsen att du inte kan förstå poängen och vad som är konstigt med den rad jag hittade och som är inklistrad i förhöret som är ändrat. Destå gladare att ni som fattat: Groink, Saint, trenterx mfl förstår vidden av det hela.
Alla dokument finns på Under Mattans blogg eller på scrib.
Man måste utgå från att alla talar sanning när man läser förhören i Häpm. Och jag tror att alla gör det. Med ett undantag.
Det gäller Anna Ardin. Där svajar det betänkligt, riktigt betänkligt. Jag rekommenderar ALLA att läsa igenom Donald Boströms vittnesförhör sid48 i Häpm och sedan bilda sig en egen uppfattning om hur dessa brottsmistankar som JA är misstänkt för kommer till.

Nej. eftersom vi inte fått ta del av 7 förhör med SW är det även svårt att att ta hennes /tidslucka på 2 timmars förhör/ på allvar. Altt är en produkt av påtryckningar från "over there"

Edit:den naturliga slutsatsen blir att sverige måste ställa sig bakom Israels amerikabeslut att nuka iran om 1-3 år. Enligt vår nya bilderberg vapensäljande statsminister kommer det vara Putins fel
Senast redigerad av wtfuk 2015-04-06 kl. 23:49.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in