2015-04-06, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wxUeHeKQ
Här är mer info:

Fullständigt namn:
Maja Agnes-Maria Lagercrantz

Personnummer:
780918-0263

Vad ni sedan vill göra med denna info är upp till er!

Om det nu är henne de ringt upp så säger hon att det inte stämmer:

http://www.friatider.se/ica-butik-kritiseras-for-att-inte-skapa-plats-for-tiggare

"Enligt uppgifter i sociala medier är den kvinna som intervjuas av Aftonbladet en journalist på Sveriges radio som är bosatt i området och många tycker att det borde framgå av artikeln att det rör sig om en journalist som intervjuas av en annan journalist. Själv dementerar hon däremot att det är hon som figurerar i artikeln.

– Jag har inte skrivit någonting om det, jag har inte, jag vet inte vad du pratar om? säger hon till Fria Tider.

Jag tänkte om det var du som kontaktat Aftonbladet om det?
– Svar: Nej!"

Frågan är om hon ljuger för Fria Tider?
2015-04-06, 15:17
Medlem
Falukorvsrulladers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svennehura
Jag tror inte hon rakar sig där nere?

Hennes sambo nickar djungelerik på facebook så jag tror du har rätt

Sen är han pressfotograf så det är nog inte helt omöjligt det finns bilder på djungel uppladdad nånstans

Men här slutar mitt snokande, får mardrömmar bara man tänker på det.
2015-04-06, 15:27
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av the-hunchback
Om det nu är henne de ringt upp så säger hon att det inte stämmer:

http://www.friatider.se/ica-butik-kritiseras-for-att-inte-skapa-plats-for-tiggare

"Enligt uppgifter i sociala medier är den kvinna som intervjuas av Aftonbladet en journalist på Sveriges radio som är bosatt i området och många tycker att det borde framgå av artikeln att det rör sig om en journalist som intervjuas av en annan journalist. Själv dementerar hon däremot att det är hon som figurerar i artikeln.

– Jag har inte skrivit någonting om det, jag har inte, jag vet inte vad du pratar om? säger hon till Fria Tider.

Jag tänkte om det var du som kontaktat Aftonbladet om det?
– Svar: Nej!"

Frågan är om hon ljuger för Fria Tider?
Läs mitt tidigare inlägg, eller gå in på Hammarby Sjöstads Facebooksida så får du se vem den Maja är som gjorde inlägget, hint det är INTE journalisten.

Edit:Kollade upp namnet, det är Maja T*d*r*vic *=o

Sen blir man less på folk i tråden och fria lögner som inte verkar ta fem minuter att kolla upp..
Senast redigerad av eternussermo 2015-04-06 kl. 15:42.
2015-04-06, 15:28
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Ägs närbutiken av norrmän, elller? Skulle vilja påstå att din närbutik tillhör de mycket få undantagen, kanske det enda undantaget.
Har hitintills inte sett en enda närbutik ägd av invandrare som har tiggare posterade utanför sin ingång. Jag tror att det helt enkelt är så att i det fall någon tiggare skulle komma på att sätta sig utanför denna typ av butik så får de: " an offer they can´t resfuse", för att flytta på sig snabbare än kvickt. Kan tänka mig att ICA-handlarna inte har lika hårda nypor, som nysvenskarna. Men jag kanske har fel?

Sen är väl chansen rätt stor att en ICA-butik har rätt mycket fler kunder som kan bli upprörda om man kör bort en tiggare jämfört med en "turkbutik". Ica-handlaren har därmed rätt mycket mer att förlora på att reta upp sina kunder.
2015-04-06, 15:32
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Sen är väl chansen rätt stor att en ICA-butik har rätt mycket fler kunder som kan bli upprörda om man kör bort en tiggare jämfört med en "turkbutik". Ica-handlaren har därmed rätt mycket mer att förlora på att reta upp sina kunder.
Vem blir upprörd om man kör bort tiggare? 99% av alla kunder tycker att det skulle vara en befrielse. Den sista kränkta procenten tror jag handlaren skiter i.
2015-04-06, 15:33
Medlem
svengörans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke

Tvivlar på det, Dom flesta ICA kunderna vill få bort tiggarna.
Fråga en ICA anställd vilket det vanligaste klagomålet från kunderna är

I en undersökning vill 50% av svenska folket förbjuda tiggeriet helt då är det väl inte så svårt att gissa hur många som endast är trötta och irriterade på tiggarna utan att vilja förbjuda det.
Det är en klar majoritet som vill få bort tiggarna.
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falukorvsrullader
Här har ni lite info om fröken Maja

https://www.facebook.com/maja.lagercrantz?fref=ts

Maja Lagercrantz
Hammarby allé 81 lgh 1601
120 63 Stockholm
073-6428378

Hon är journalist, jobbar på SR med programet kaliber.
Hon bor i ett vitt reservat, Hammarbysjöstad.
Hon röstar på Fi.

Det finns väl inte så mycket mer att säga om det här
Haha vad sorgligt, så där ser verkligen PK-profilen ut. Prickar rätt på alla punkter. Manshatande dödsknarkarfeminist också, bara för att plocka hem de där sista poängen. Lever säkert med en kaffe latte-pappa eller en annan kvinna.

Frågan är om det finns någon normal människa som delar hennes absurda åsikter om tiggeriet? Eller är det bara vår fantastiskt tendentiösa journalistkår och politiker?
Avslutad
Lite OT här nu men när jag var inne på ICA Supermarket Sjöstadens facebooksida såg jag ett inlägg som får tiggardebatten att likna raketforskning. Cred till Thomas som lyckades behålla lugnet och svara vänligt och sakligt.

2015-04-06, 15:35
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av svengöran
Tvivlar på det, Dom flesta ICA kunderna vill få bort tiggarna.
Fråga en ICA anställd vilket det vanligaste klagomålet från kunderna är

I en undersökning vill 50% av svenska folket förbjuda tiggeriet helt då är det väl inte så svårt att gissa hur många som endast är trötta och irriterade på tiggarna utan att vilja förbjuda det.
Det är en klar majoritet som vill få bort tiggarna.

Jag är väl medveten om hur många kunder som vill bli av med tiggarna, jag är också medveten om hur många diskussioner jag fick ta med arga kunder som tyckte att jag diskriminerade romerna när jag försökte stämma i bäcken direkt när dom väl började etablera sig hos oss.

edit. Min butik ligger i ett relativt starkt vänsterfäste.
2015-04-06, 15:44
Medlem
Fiskmånglarens avatar
Nån som vet om det sitter lika mycket tiggare utanför butiker som drivs av invandrare?
2015-04-06, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiskmånglaren
Nån som vet om det sitter lika mycket tiggare utanför butiker som drivs av invandrare?
Sitter en utanför min butik som drivs av invandrare,fast bara ibland sitter hon där.Sist jag såg henne skrattade hon och va på bra humör så det verkar va en bra sittplats.
2015-04-06, 15:53
Medlem
Marken är till för att gå på inte sitta på. Om det hade suttit svenska ungdomar och tiggt utanför affärerna så hade dom blivit bortkörde. Tyvärr är svenskar inte lika mycket värde som undermänniskor som bajsar i rabatter och snor saker när dom inte tigger.

När fan snart måste klarsyntheten segra för detta nonsens håller på att skapa ett vakuum där folk inte vågar tänka själva för att det eventuellt kan bli fel. Sunt förnuft är helt olagligt i Sverige.

Butiksägare i andra länder springer ut med bollträ så fort packet närmar sig. Dom har lärt sig att om man ger lillfingret så tar dom hela huset.

Jag bor bland invandrarna och dom är fan rasande. Svenskarna tror att dom är goda, invandrarna är mer klarsynta då deras hjärnor är korrupta av koranen, inte av kommunistpropaganda som genus och allas lika värde osv. Hade svensken haft lite råg i ryggen och erkänt sin egna existens hade vi inte heller tillåtit dessa undermänniskor att parasitera på vårat samhälle.

Det är så äckligt. Dom bajsar ute, snor och tigger. Fy fan vi behöver inte sån skit här!

Det är inte vårat problem heller. Precis som att vi inte kan rädda alla svältande barnen i Afrika. Enbart idioter tror att vi kan detta.

Folk som är för invandring ska få betala det ur egen ficka.
Folk som är för parasitering och tiggeri ska få betala detta och erbjuda husrum.

vipps! Inga blattar och inga tiggare! (inte ens på Kungsholmen, blatte/zigenareälskarnas högborg .)
Senast redigerad av Istidraj 2015-04-06 kl. 15:57.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in