2015-04-03, 20:25
Medlem
e-v-a-ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amewwa
http://lovelolaheart.com/?p=2063

“Recent reports indicate Sofia will be working for the King as of this spring, although it hasn’t been announced yet in what capacity”, jobba som vaddå? kaffeflicka? för vilken annan kompetens har hon som knugen skulle kunna ha glädje av?
Senast redigerad av e-v-a-s 2015-04-03 kl. 20:30.
Citera
2015-04-04, 14:41
Medlem
Amewwas avatar
Porrsessans CV in all its glory: http://lovelolaheart.com/?p=2074
Citera
2015-04-04, 17:45
Medlem
Hoppas att det dyker upp något riktigt slaskigt lagom till bröllopet, typ ett knullklipp. Som skulle få Obersturmfyhren (Sylvia)gå i spinn.
Citera
2015-04-04, 22:12
Medlem
CMC-Urgayles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av setj
Hoppas att det dyker upp något riktigt slaskigt lagom till bröllopet, typ ett knullklipp. Som skulle få Obersturmfyhren (Sylvia)gå i spinn.

Tror nog att SÄPO har gått igenom hennes liv minutiöst på uppdrag av Knugen. Hon har också säkert suttit i korsförhör och på heder och samvete tvingats erkänna allt hon gjort och inte gjort. Betvivlar därför att mer kommer att dyka upp såvida hon inte har uselt minne och SÄPO dabbat sig rejält. Det som finns är illa nog men mer kommer knappast att dyka upp.
Citera
2015-04-05, 00:20
Medlem
Figzys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amewwa
Porrsessans CV in all its glory: http://lovelolaheart.com/?p=2074

Imponerande meritlista! Jag gillar särskilt volontär-arbetet på hela 1 månad (!).

Citat:
Ursprungligen postat av CMC-Urgayle
Tror nog att SÄPO har gått igenom hennes liv minutiöst på uppdrag av Knugen. Hon har också säkert suttit i korsförhör och på heder och samvete tvingats erkänna allt hon gjort och inte gjort. Betvivlar därför att mer kommer att dyka upp såvida hon inte har uselt minne och SÄPO dabbat sig rejält. Det som finns är illa nog men mer kommer knappast att dyka upp.

Det låter inte helt orimligt, men för sakens skull vill jag leka med tanken att kanske har någon av hennes one night stands från "Stureplans-eran", sparat en eller flera komprometterande bilder. Passande till när hon får titeln prinsessa.

Apropå vår nya kunglighet, i denna färska artikel från Expressens Allt om mode,
diskuteras huruvida Sofia bör visa sina tatueringar eller inte.
Det var en bit jag gillade särskilt:

"Sofia Hellqvist har med sin bakgrund som glamourmodell och dokusåpadeltagare redan vunnit en stor seger mot den mest konservativa delen av kungahuset.
Men frågan är om Sofia Hellqvist vågar trotsa de konservativa krafterna ännu en gång och stolt visa upp sin tatuering på sitt eget bröllop."

Där har vi alltså svaret, svart på vitt.
En bakgrund som "glamourmodell" och "dokusåpadeltagare" är att betrakta som en stor seger!.
Ni läste rätt. Viva la Revolucion!

Den annars så bakåsträvande Magdalena Ribbing, avslutar artikeln med ett intetsägande och försiktigt svar.

http://unvis.it/www.expressen.se/mode/sofia-hellqvist--far-hon-visa-tatueringen/
Citera
2015-04-05, 19:13
Medlem
Hon delar sistaplatsen i undersökning som Aftonbladet gjort om vem som representerar Sverige bäst utomlands med Chris. Hon har 1 procent bakom sig på frågan om vem du gillar mest i kungahuset, medan Chris har 0 procent
Citera
2015-04-05, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Hon delar sistaplatsen i undersökning som Aftonbladet gjort om vem som representerar Sverige bäst utomlands med Chris. Hon har 1 procent bakom sig på frågan om vem du gillar mest i kungahuset, medan Chris har 0 procent

Det är slutet på en ätt, resterna som utnyttjas av denna tjej. En svag kung, med ett hushåll utom kontroll. Kungen har inget att sätta emot, om han skall vara alla till lags. Han kan inte hindra denna konstiga förbindelse, och måste då som konsekvens av egna synder, vara modern och göra Sofia till prinsessa.

Det är egentligen tragiskt att den siste i ätten, prins CP är så egoistisk och omdömeslös. Har denne prins CP inte koll på alla avsatta kungligheter som dräller runt i Europa utan tron?
Citera
2015-04-06, 13:24
Medlem
Man undrar om Uviket har någon hållhake på knugen? Märkligt annars att han har accepterat denna mesallians. Daniel som verkar vara en bra person och med ett "riktigt" CV fick ju kämpa i många år innan knugen gav med sig. Han fick inte heller kliva ut i offentligheten innan förlovningen var offentlig till skillnad från Utviket som släpptes fram. Ska bli intressant att se gästlistan inför bröllopet. Hur många Stureplanskompisar ( buksvågrar) och dokusåpadeltagare kommer att finnas med?
Citera
2015-04-06, 14:16
Medlem
RickDangerouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lerog
Man undrar om Uviket har någon hållhake på knugen? Märkligt annars att han har accepterat denna mesallians. Daniel som verkar vara en bra person och med ett "riktigt" CV fick ju kämpa i många år innan knugen gav med sig. Han fick inte heller kliva ut i offentligheten innan förlovningen var offentlig till skillnad från Utviket som släpptes fram. Ska bli intressant att se gästlistan inför bröllopet. Hur många Stureplanskompisar ( buksvågrar) och dokusåpadeltagare kommer att finnas med?
Ockelbo-Bobbo hade inget bra CV alls om man nu inte räknar att vara personlig tränare. Det har väl varit ungefär lika enkelt eller svårt att introducera Daniel W som att introducera Sofia H.
Citera
2015-04-06, 20:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RickDangerous
Ockelbo-Bobbo hade inget bra CV alls om man nu inte räknar att vara personlig tränare. Det har väl varit ungefär lika enkelt eller svårt att introducera Daniel W som att introducera Sofia H.

Inte för att jag är snobbig, men kungafamiljen borde ju vara den högstaklassen i ett samhälle oavsett om man talar om klass eller socialgrupper!

Den intressanta frågan är vilken socialgrupp tillhör Sofia, eller så står hon utanför samhällsordningen då hon egentligen inte haft någon sysselsättning som kan definieras som arbete!

Som sagt, jag är ingen snobb med skulle bli förtvivlad om jag hade bara en son och han väljer en ytlig tjej som denna dubiösa Sofia. Ingen skola, bara utåtagerade beteende där hon säljer sin kropp, medverkar i Paradise Hotel, och lever loppan på karlars bekostnad. Det är inte en fin dam, eller prinsess ämne som gifter in sig i ett kungahus.

Det är faktiskt föraktfullt mot vanliga medborgare som ska se upp till dessa kungligheter, och betala för detta absurda statsskick. Det suger att betala skatt.
Citera
2015-04-06, 22:09
Medlem
JagHarEnLitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Inte för att jag är snobbig, men kungafamiljen borde ju vara den högstaklassen i ett samhälle oavsett om man talar om klass eller socialgrupper!

Den intressanta frågan är vilken socialgrupp tillhör Sofia, eller så står hon utanför samhällsordningen då hon egentligen inte haft någon sysselsättning som kan definieras som arbete!

Som sagt, jag är ingen snobb med skulle bli förtvivlad om jag hade bara en son och han väljer en ytlig tjej som denna dubiösa Sofia. Ingen skola, bara utåtagerade beteende där hon säljer sin kropp, medverkar i Paradise Hotel, och lever loppan på karlars bekostnad. Det är inte en fin dam, eller prinsess ämne som gifter in sig i ett kungahus.

Det är faktiskt föraktfullt mot vanliga medborgare som ska se upp till dessa kungligheter, och betala för detta absurda statsskick. Det suger att betala skatt.

Det var då ett jävla tjat från framför allt dig och Evas om denna "dåliga flicka"! Det är som taget från någon sorts samlevnadspamflett från 50-talet. Om nu fått ligga mer än dig, och antagligen mer än Gaffeln, så låt det vara så! Sverige går inte under av att någon som gifter in sig i kungahuset under uppfyller dina krav på sexualmoral.

Särskilt undrar jag hur Evas resonerar, när den nya prinsessan samtidigt måste vara lite "fin" för att passa kungahuset, samtidigt som du förlöjligar dess medlemmar?
Citera
2015-04-07, 14:25
Medlem
e-v-a-ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarEnLiten
Det var då ett jävla tjat från framför allt dig och Evas om denna "dåliga flicka"! Det är som taget från någon sorts samlevnadspamflett från 50-talet. Om nu fått ligga mer än dig, och antagligen mer än Gaffeln, så låt det vara så! Sverige går inte under av att någon som gifter in sig i kungahuset under uppfyller dina krav på sexualmoral.

Särskilt undrar jag hur Evas resonerar, när den nya prinsessan samtidigt måste vara lite "fin" för att passa kungahuset, samtidigt som du förlöjligar dess medlemmar?

nä, jag tycker inte att hon behöver vara ”lite fin”, jag tycker att hon ska vara ”mycket fin” och med det menar jag inte att hon behöver komma från en högre samhällsklass typ adlig eller så, men hon ska inte ha utvikets bakgrund, om hon ska representera för Sverige, det jobbet kräver ett annat CV,

det hela är förljuget och tillrättalagt, jag gillar inte falskhet, det luktar golddigger lång väg och jag håller helt och hållet med vresrosen m fl, det handlar inte om moralisk syn a lá 50-talet, utan om vanligt enkelt sunt förnuft, utviket som prinsessa av sverige, hur är det möjligt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in