2015-04-05, 18:27
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deman
och du måste kommentera all negativ kritik i tråden.

känns det så hårt?
Nej jag kommer hit för att få höra teorier om seriens handling, inte läsa repriser av dina kommentarer. Hur var det nu igen, du tyckte inte om den va? Kan du berätta en gång till, så att jag verkligen förstår hur illa du tycker om serien?
Citera
2015-04-06, 08:26
Bannlyst
och själv kommer jag hit för att läsa all skit den här serien så välförtjänt får, samt att kasta egen skit.

Kul att se hur sågad den blir.
Citera
2015-04-06, 08:39
Bannlyst
Citat:
och själv kommer jag hit för att läsa all skit den här serien så välförtjänt får, samt att kasta egen skit.

Kul att se hur sågad den blir.

jag måste tacka er alla för sågningen, jag hade låga förväntningar, och jag älskar serien

Puss på er.
Citera
2015-04-06, 20:58
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Något annat jag noterade från Wikipedias artikel är att det finns en koppling mellan maran och kvistar i skogen: En mara kunde också sätta sig att rida på ett träd i skogen Trädet stannar då i växten och dess grenar tovades ihop sig . Kommer maran Esmeralda kopplas ihop med "parasiten" på något sätt? Kan hon, eh, rida bort parasiten? Hmm...
För kort tid kvar, det lär inte hinnas med på två avsnitt. Du får skriva till manusförfattaren och tipsa om det till nästa säsong
Citera
2015-04-06, 22:15
Medlem
verificantes avatar
Det var Niklas mamma som försökte dränka Eva, för att komma åt den där gamla boken. Solklart!
Citera
2015-04-06, 22:19
Medlem
Baalzamons avatar
Var det inte någon som gissade på att Niklas var Evas bror? Skickligt gjort, det trodde jag inte för en sekund innan det bekräftades.

Jag trodde Niklas morsa skulle använda Josefin för att pressa Eva till att låta Borén återuppta sökandet efter silvret men nu verkar det ju som hon nöjer sig med att låta Storm härja. Men Muns överlevde ju uppenbarligen, få se om han dräper alla ungarna nu. Och var är det han förvarar dom, i ett gammalt skyddsrum?
Citera
2015-04-06, 22:19
Medlem
enklistras avatar
Lika solklart som att Johannes Brost är Muns
Citera
2015-04-06, 22:34
Medlem
Rokushikis avatar
Spännande avsnitt! Nu börjar en del saker rundas av. Det jag undrar är om alla olika väsen (troll, näcken, skogsrå) är i serien av någon särskild anledning eller bara för att få lite variation. Med tanke på hur mycket de la ner på trollen borde det ju hända något mer.

Sen undrar jag varför Muns ger alla barn jordskott (nu antar jag bara)
Är det för att det är lättare att hålla dom vid liv när de bara behöver svart sörja?
Citera
2015-04-06, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niracave
Av mig får Jordskott 1 av 5 bajskorvar. Känsliga tittare borde blivit förvarnade; man kan glida in i psykos för mindre
Gå till farbror doktorn genast.
Citera
2015-04-06, 23:14
Medlem
Baalzamons avatar
Hur kommer det gå med Esmeralda? Det kändes ju som ett avslut när hon lämnades av till det andra skogsrået men samtidigt fick man ju se WT-brorsan googla fram info. Kommer det bli en slutstrid mellan dom? Om han skjuter henne direkt så har hon ju ingen chans.
Citera
2015-04-06, 23:37
Medlem
Myrkrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rokushiki
Sen undrar jag varför Muns ger alla barn jordskott (nu antar jag bara)
Är det för att det är lättare att hålla dom vid liv när de bara behöver svart sörja?

Nä, det är väl för att få en hållhake på föräldrarna antar jag, en slags livsförsäkring, att göra barnen beroende av ett botemedel som bara han kan tillgodose dem med (om man bortser ifrån tanten och Wass, och vart de får tag i det vet vi ju inte.)
Citera
2015-04-06, 23:38
Medlem
Citat:
Det finns verkligen ett grått tråkigt filter över hela serien. I det här serien hade djupa färger förstärkt en stämning av skog, troll och mystik men stämningen uteblir här. Inte bara pga gråskalan utan också för den taffliga produktionen och regin överlag. Han vet inte vad han gör, fumlar i blindo, försöker flirta med twin peaks men faller platt och replikerna är tomma på innehåll. Karaktärerna endimensionella.
Här får du lite mat.

När kommer din mästerproduktion? För att du är inom tv- och filmproduktion förstår vi ju alla. Är du regissör, producent, manusförfattare eller vad? Väntar förväntansfullt på dina alster.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in