2015-04-06, 01:44
Medlem
drwaddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilanPerra
Ja, tiggarna har det säkert jättebra och är stenrika. Det fattar ju vem som helst att de är miljardärer som sitter på våra gator och bor i husvagnar eller i plåtskjul. Det skulle jag också gjort om jag hade så mycket pengar.

Vilken snedvriden bild du har av verkligheten. Jag har läst många dokumentärer om romernas situation i världen.

Kan rekommendera P3 dokumentär "Jönköpings kravallerna". Det handlar om tattare och romer. Både svenska romer och romer från Rumänien och andra ställen. Kan rekommendera er att läsa på lite mer på detta ämne då många av er drar fördomar på fördomar.

Denna tråd är för övrigt hemsk att läsa. Så mycket hat mot en människogrupp som diskrimineras över hela världen.

Jag kan rekomendera dig att ta till dig information från andra ställen än svt, sr, aftonbladet och expressen.
Exempelvis har du besvisligen hittat till flashback, det är en bra start.
(p3 dokumentär har för övrigt haft glimtar av kvalitet tidigare, i sin vagga, synd med förfall.)

Världen är hemsk. Vi kommer inte kunna rädda den genom att dra hit alla hemskheter i nån form av pervers yttring över våran egen godhet.
De som lägger pengar i muggarna är just perversa, detdär kittlet i magen är en form av onani.

Edit: Och varför tror du zigenare (ja det heter zigenare) är avskydda runt om i världen ?
Tror du lilla sveriges påklistrade välvilja att tro på allas inneboende godhet kommer ändra ett rykte uppbyggt under 500 år ?
Senast redigerad av drwadde 2015-04-06 kl. 01:46.
2015-04-06, 01:45
Medlem
Attackocopters avatar
Citat:
När du förbjuder tiggeri förbjuder du då fattigdom? Nej.
Du har ett val, antingen ge pengar eller inte. Det är inte svårare än så.
Jag har hört från många som pratat med tiggare att de hellre tigger än stjäler eller säljer sina kroppar.
Ja, enligt vår media och politiker så är ett förbud av tiggeri = förbjuda fattigdom. "Man kan inte förbjuda fattigdom" som det så fint låter. Då menar jag att med samma logik så borde vi legalisera snatteri och stöld eftersom vi inte kan förbjuda fattigdom. För vem vill egentligen snatta eller stjäla om man hade haft råd?
Senast redigerad av Attackocopter 2015-04-06 kl. 01:48.
2015-04-06, 02:02
Medlem
Sockerpappans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hereicome
Jag tycker att butikschefen gjorde helt rätt. Han vill säkert inte tiggarna något ont, han försöker bara göra det han tror är bäst för sin butik. Och det bästa är förmodligen inte att ha tiggare sittandes utanför, det är liksom ingen trevlig start på mathandeln.

Jag får alltid ångest när jag ser tiggare. Jag tycker fruktansvärt synd om dem men samtidigt vill jag inte hjälpa till. Jag vill inte att de ska tjäna nåt på att tigga. Dels för att de ska söka andra sätt att överleva, och dels för att inte sprida ryktet att Sverige är ett fantastiskt land att tigga i. Dessutom så vill jag defenitivt inte bidra om det är organiserat.

Men snälla naiva du, en tiggare tjänar multum i Sverige jämfört med sina landsmän, inklusive vanliga Rumäner, hemma i Rumänien.
Så sluta tyck synd om dem, detta är ett jobb för dem, eftersom de som folk saknar vanlig basal moral.
När de inte tjänar tillräckligt på att tigga här längre så åker de någonannastans och tigger eller så börjar de slyssla med något annat istället.
Men inbilla dig inte för en sekund att det skulle vara synd om dem.

Dumma naiva svenskar.
Senast redigerad av Sockerpappan 2015-04-06 kl. 02:10.
2015-04-06, 02:07
Medlem
drwaddes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Men inbilla dig inte för en sekund att det skulle vara synd om dem.

Dumma naiva svenskar.

Jag skriver under på detta.
Det är INTE synd om dem.
Situationen är helt självvald.
Och folk som ger pengar är naiva/godhetsonanister.
2015-04-06, 02:09
Medlem
Sätt upp skyltar med "Inget tiggeri & zigenarmaffior!" på olika språk på varje icabutik.
2015-04-06, 02:09
Medlem
dontbeaheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attackocopter
Ja, enligt vår media och politiker så är ett förbud av tiggeri = förbjuda fattigdom. "Man kan inte förbjuda fattigdom" som det så fint låter. Då menar jag att med samma logik så borde vi legalisera snatteri och stöld eftersom vi inte kan förbjuda fattigdom. För vem vill egentligen snatta eller stjäla om man hade haft råd?
Ja, med den logiken borde det vara en mänsklig rättighet att snatta också, eftersom ingen vill snatta egentligen, om man hade pengar.
Här behövs en statlig pott som finansierar tjuvarnas verksamhet.
Inga tjuvar ska behövas jagas bort från butiker utan att bli erbjuden en annan butik att snatta i, alternativ måste finnas.
2015-04-06, 02:21
Medlem
dontbeaheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av heyhey1
Sätt upp skyltar med "Inget tiggeri & zigenarmaffior!" på olika språk på varje icabutik.
Undrar hur media skulle ha reagerat på ett sådant meteoritnedslag i den svenska PK-idyllen
2015-04-06, 02:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av dontbeahero
Undrar hur media skulle ha reagerat på ett sådant meteoritnedslag i den svenska PK-idyllen
Ja, fy fan Fan det går inte att andas längre i detta landet - kväljande PK-luft över hela Sverige.

När ska Sverige sluta leka världssamvete med resurser det inte har, genom att böja sig framåt och låta sig bli påsatt av alla som inte är sena att utnyttja lägen som uppstår.
2015-04-06, 02:46
Medlem
Europes avatar
Citat:
När du förbjuder tiggeri förbjuder du då fattigdom? Nej.
Du har ett val, antingen ge pengar eller inte. Det är inte svårare än så.
Jag har hört från många som pratat med tiggare att de hellre tigger än stjäler eller säljer sina kroppar.

Jo, men de som arrangerar tiggarresorna arrangerar även stöldturnéer och prostitution, bland annat barnprostitution, i olika europeiska länder. Pengarna blir inte på något sätt kvar inom just tiggarverksamheten. Inte heller är det så att de som tigger har fått jobbet genom att det allmänt har annonserats ut så alla frivilliga kan söka, de lever i en speciell situation då dessa verksamheter drivs av rika och mäktiga personer inom den egna klanen. Det är bl.a. därför det är svårt att få gripna och även de som ses som offer, att tala, som t.ex. barn som har involverats i kriminell verksamhet, då de skyldiga är deras egna släktingar. Barnen skaffas ofta genom att de köps av föräldrarna inom den egna klanen. Flickorna säljs dessutom ofta till giftermål i åldern 9-16 år.

Så visst, det är frivilligt om man vill skänka pengar till verksamheten med människohandeln, barnprostitution o.s.v. via de utsatta tiggarna. Med tanke på att du börjar ditt inlägg med att återge ett av de vanligaste meningslösa flosklerna från det sjuka svenska regimlojala etablissemanget, så gissar jag att du är regimlojal och därmed kan jag även tänka mig att du förmodligen skulle även kunna tänka dig skänka pengar till människohandel, kriminalitet och övergrepp på barn. Stöder man perverterade och inhumana saker på ett område, så gör man det inte sällan även inom andra områden... Vill man inte finansiera det, samt önskar att romernas ungar skulle skickas till skolan i Rumänien istället för att ägna dagarna med att rota i containrar, stjäla, tigga och bli tvingade till prostitution, så kan man låta bli att ge några pengar till de rumänska tiggarna. Men rimligtvis är det också fritt fram att även anse att verksamheten ska förbjudas och beivras.

Edit: Vad "förbjuda fattigdom" har med det att göra lär ingen kunna förklara, precis som med alla andra politiskt korrekta och/eller vänsterextremistiska slagordsramsor som ska låta bra, men rent intellektuellt är helt efterblivna och inte tål minsta granskning. De som arrangerar tiggeriet är inte fattiga, så ingen upphör att vara fattig av att de blir ännu rikare. Samtidigt är stor del av det rumänska folket - inklusive icke-romer - fattiga. En läkare i Rumänien har sällan en lön som ens räcker till att bo i samma stad som sjukhuset och till pendlandet mellan jobbet och hemmet. Andra lyxsaker, som t.ex. mat för dagen, finns det så klart än mindre pengar för. Hur situationen för varken Rumänien eller romerna skulle hjälpas av att rika romer kan skicka klanmedlemmar till ett Sverige där varje tiggare kan dra in mångfaldigt mer i månaden än en rumänsk läkare, samt hur det skulle bekämpa kulturen med att romer inte låta barnen gå i skola och skaffa sig ett riktigt yrke, lär ingen av er floskel- och slagordsspridare kunna förklara. Men du får gärna försöka, om du nu anser att din floskel är begriplig.
Senast redigerad av Europe 2015-04-06 kl. 03:07. Anledning: Edit:
2015-04-06, 02:54
Avslutad
I min lilla stad har vi två matbutiker och ett systembolag med tillhörande tiggare. Numer har de med sig EGNA stolar att sitta och tigga på,de kommer upp sig så att säga. Dessutom har flera katter börjat 'sluta komma hem',men det grillas flitigt där de håller till..... Men det är ju inte min business. Jag har börjat köra med 'hemkörd matkasse' för att slippa se skiten.
2015-04-06, 03:08
Medlem
JSelwyns avatar
Vore bra om SL också tänker i samma banor. Göra sina entreer mer välkommande. Som nu är så vill man bara säga: Go Home!!! Tur att man inte är förkyld o behöver rensa luftvägarna.
2015-04-06, 03:14
Medlem
dontbeaheros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kakapo
I min lilla stad har vi två matbutiker och ett systembolag med tillhörande tiggare. Numer har de med sig EGNA stolar att sitta och tigga på,de kommer upp sig så att säga. Dessutom har flera katter börjat 'sluta komma hem',men det grillas flitigt där de håller till..... Men det är ju inte min business. Jag har börjat köra med 'hemkörd matkasse' för att slippa se skiten.
När man tänker på saken så är det rätt märkligt att det sällan är bråk mellan tiggarplatserna runt om i Sverige. Det är nästan så man börjar tro att det är väldigt organiserat vilka platser de åker till.
Det är nästa så man tror att det finns en ledningscentral någonstans som leder tiggeritrafiken, så det inte uppstår stockningar och onödigt åkande.
Senast redigerad av dontbeahero 2015-04-06 kl. 03:17.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in