Citat:
Ursprungligen postat av
MilanPerra
När du förbjuder tiggeri förbjuder du då fattigdom? Nej.
Du har ett val, antingen ge pengar eller inte. Det är inte svårare än så.
Jag har hört från många som pratat med tiggare att de hellre tigger än stjäler eller säljer sina kroppar.
Jo, men de som arrangerar tiggarresorna arrangerar även stöldturnéer och prostitution, bland annat barnprostitution, i olika europeiska länder. Pengarna blir inte på något sätt kvar inom just tiggarverksamheten. Inte heller är det så att de som tigger har fått jobbet genom att det allmänt har annonserats ut så alla frivilliga kan söka, de lever i en speciell situation då dessa verksamheter drivs av rika och mäktiga personer inom den egna klanen. Det är bl.a. därför det är svårt att få gripna och även de som ses som offer, att tala, som t.ex. barn som har involverats i kriminell verksamhet, då de skyldiga är deras egna släktingar. Barnen skaffas ofta genom att de köps av föräldrarna inom den egna klanen. Flickorna säljs dessutom ofta till giftermål i åldern 9-16 år.
Så visst, det är frivilligt om man vill skänka pengar till verksamheten med människohandeln, barnprostitution o.s.v. via de utsatta tiggarna. Med tanke på att du börjar ditt inlägg med att återge ett av de vanligaste meningslösa flosklerna från det sjuka svenska regimlojala etablissemanget, så gissar jag att du är regimlojal och därmed kan jag även tänka mig att du förmodligen skulle även kunna tänka dig skänka pengar till människohandel, kriminalitet och övergrepp på barn. Stöder man perverterade och inhumana saker på ett område, så gör man det inte sällan även inom andra områden... Vill man inte finansiera det, samt önskar att romernas ungar skulle skickas till skolan i Rumänien istället för att ägna dagarna med att rota i containrar, stjäla, tigga och bli tvingade till prostitution, så kan man låta bli att ge några pengar till de rumänska tiggarna. Men rimligtvis är det också fritt fram att även anse att verksamheten ska förbjudas och beivras.
Edit: Vad "förbjuda fattigdom" har med det att göra lär ingen kunna förklara, precis som med alla andra politiskt korrekta och/eller vänsterextremistiska slagordsramsor som ska låta bra, men rent intellektuellt är helt efterblivna och inte tål minsta granskning. De som arrangerar tiggeriet är inte fattiga, så ingen upphör att vara fattig av att de blir ännu rikare. Samtidigt är stor del av det rumänska folket - inklusive icke-romer - fattiga. En läkare i Rumänien har sällan en lön som ens räcker till att bo i samma stad som sjukhuset och till pendlandet mellan jobbet och hemmet. Andra lyxsaker, som t.ex. mat för dagen, finns det så klart än mindre pengar för. Hur situationen för varken Rumänien eller romerna skulle hjälpas av att rika romer kan skicka klanmedlemmar till ett Sverige där varje tiggare kan dra in mångfaldigt mer i månaden än en rumänsk läkare, samt hur det skulle bekämpa kulturen med att romer inte låta barnen gå i skola och skaffa sig ett riktigt yrke, lär ingen av er floskel- och slagordsspridare kunna förklara. Men du får gärna försöka, om du nu anser att din floskel är begriplig.