2015-04-05, 23:59
Medlem
2Slick4Us avatar
Sverige är det mest kontantlösa samhället i världen, skriver brittiska The Guardian. Fyra av fem köp görs elektroniskt i Sverige i dag. Nästa steg i utvecklingen är ett helt kontantlöst samhälle.

Utvecklingen går i rätt riktning. Ett kontantlöst samhälle är ett effektivt medel mot penningrån och tiggeri.
2015-04-06, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av radbean
Varför finns det inga tiggare utanför hämtpizzerior och kebaber undrar jag

Nej det går inte. Turklivs kombinerat grill där jag bor avskyr tiggare. Kristen men aldrig att en sån skulle få sitta utanför hans kiosk. En eu-migrant försökte låna toaletten en gång men det blev inget av med den saken om man säger så.

Turkar behöver oftast inga växter för att hålla tiggarna borta, dom vet sin plats. Däremot brukar det parkeras tiggare utanför 7-eleven som drivs av al qaida men ändå får vara kvar, det måste bero på order högre upp.
2015-04-06, 00:52
Medlem
Pickmylussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2Slick4U
Sverige är det mest kontantlösa samhället i världen, skriver brittiska The Guardian. Fyra av fem köp görs elektroniskt i Sverige i dag. Nästa steg i utvecklingen är ett helt kontantlöst samhälle.

Utvecklingen går i rätt riktning. Ett kontantlöst samhälle är ett effektivt medel mot penningrån och tiggeri.
NJa, mot tiggeri kanske.

Annars åker väl en jävla kniv upp i ansiktet så tvingas man ta ut pengar direkt i bankomaten.

...men då kan man göra som jag. Ha 2 konton och lite pengar på kontot man använder.
2015-04-06, 01:00
Medlem
harems avatar
Ganska logiskt av en butik att göra så.
Om varenda person hade gett pengar till Zigenaren så finns det mindre pengar att köpa matvaror i butiken för.

Gatumusikanter (inte Zigenare) går det att skälla på och skuffa bort, men så fort det är en Zigenare är det hets mot folkgrupp.
2015-04-06, 01:14
Medlem
Accubonds avatar
Det är vl en fullständigt logisk reaktion på ett massivt folkligt missnöje med tillståndet i landet kombinerat med ett extremt repressivt debattklimat där du kan råka ut för offentlig schavottering i media när du uttrycker vad som egentligen är majoritetsåsikten.

Vad trodde Maja skulle hända? Att alla bara snällt ska foga sig efter hennes åsikt, hur absurd den än är (Fast förmodligen förväntar hon sig faktiskt detta eftersom de flesta multikultivurmare är vana vid att få 100 % uppbackning av alla, jag menar alla, samhällets institutioner)?
2015-04-06, 01:16
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Det var en annan Maja, kolla Hammarby Sjöstads Facebook - grupp, är kass på att länka från paddan.
Fel
Senast redigerad av Japhy 2015-04-06 kl. 01:18.
2015-04-06, 01:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Enligt användaren Chantre, i papperskorgad tråd, är Maja en journalist på SR. Det handlar tydligen om något sorts inavlat journalistprojekt för att framstå som god och locka fram lite "näthat":

Den här Maja verkar vara journalist på SR Kaliber.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5123402

http://www.expressen.se/nyheter/hur-...-och-varsolen/

Citat:

Maja Lagercrantz, 35, journalist, Hammarby sjöstad

Tråd: (FB) Maja chockas av att butiksägaren hellre vill ha blommor än zigenare utanför sin port.

Inlägg #34

PK-fittan från Hammarby sjöstad låtsas bry sig ett rats ass om tiggarna, för att försöka agera nagel i ögat på "SD-folk o näthatare". Kampen ska vinnas, även om det ska till att låtsas bry sig om andra än sig själva. (och de där - andra - borde inte ens vara här in the first place)
2015-04-06, 01:39
Medlem
MilanPerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av wxUeHeKQ
Kom till Stockholm, här sitter en zigenare i varje gatuhörn! Rör man sig ute tidigt på morgonen så kan man se när dessa zigenare byter om till jobnkläderna, morgonmötena med chefen i svindyr bil och markhyran för tiggarplatserna. Hyran för en tiggarplats i Stockholm går på flera hundra per dag!
Ja, tiggarna har det säkert jättebra och är stenrika. Det fattar ju vem som helst att de är miljardärer som sitter på våra gator och bor i husvagnar eller i plåtskjul. Det skulle jag också gjort om jag hade så mycket pengar.

Vilken snedvriden bild du har av verkligheten. Jag har läst många dokumentärer om romernas situation i världen.

Kan rekommendera P3 dokumentär "Jönköpings kravallerna". Det handlar om tattare och romer. Både svenska romer och romer från Rumänien och andra ställen. Kan rekommendera er att läsa på lite mer på detta ämne då många av er drar fördomar på fördomar.

Denna tråd är för övrigt hemsk att läsa. Så mycket hat mot en människogrupp som diskrimineras över hela världen.
2015-04-06, 01:39
Medlem
Attackocopters avatar
Klockrent gjort utav butiksägaren. Jag förstår inte folk som "tycker synd" om tiggare/zigenare. Vad är det som är så synd? Jag kan inte bry mig mindre om att dom sitter där mer än att det ser fördjävligt ut och att jag mår illa när jag ser dom. Man bara vet att vid första chans så hade dom gärna strippat mig naken på allt jag äger. Då får jag istället en stor klump i magen när jag ser en svensk uteliggare som letar skydd mot kylan och inte har någon närstående att vända sig till. Zigenarna har ju sina orcklaner i skogarna som väntar på dom. Skaffa fram det där tiggeriförbudet nu! Annars kan politikerna lika gärna legalisera snatteri och stöld, för hej, varför ska fattigdom vara förbjudet?
2015-04-06, 01:40
Medlem
2Slick4Us avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pickmylussy
NJa, mot tiggeri kanske.

Annars åker väl en jävla kniv upp i ansiktet så tvingas man ta ut pengar direkt i bankomaten.

...men då kan man göra som jag. Ha 2 konton och lite pengar på kontot man använder.

Fast i ett kontantlöst samhälle kommer inte bankomater att behövas. Tiggarna måste skaffa kassasystem, tvingas betala skatt och moms. Skaffa F-skattebevis och fylla i en jävla massa blanketter. Då är det helt kört. Byråkratin segrar alltid till slut.
2015-04-06, 01:42
Medlem
MilanPerras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Attackocopter
Klockrent gjort utav butiksägaren. Jag förstår inte folk som "tycker synd" om tiggare/zigenare. Vad är det som är så synd? Jag kan inte bry mig mindre om att dom sitter där mer än att det ser fördjävligt ut och att jag mår illa när jag ser dom. Man bara vet att vid första chans så hade dom gärna strippat mig naken på allt jag äger. Då får jag istället en stor klump i magen när jag ser en svensk uteliggare som letar skydd mot kylan och inte har någon närstående att vända sig till. Zigenarna har ju sina orcklaner i skogarna som väntar på dom. Skaffa fram det där tiggeriförbudet nu! Annars kan politikerna likagärna legalisera snatteri och stöld, för hej, varför ska fattigdom vara förbjudet?
När du förbjuder tiggeri förbjuder du då fattigdom? Nej.
Du har ett val, antingen ge pengar eller inte. Det är inte svårare än så.
Jag har hört från många som pratat med tiggare att de hellre tigger än stjäler eller säljer sina kroppar.
2015-04-06, 01:43
Medlem
Attackocopters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilanPerra
Ja, tiggarna har det säkert jättebra och är stenrika. Det fattar ju vem som helst att de är miljardärer som sitter på våra gator och bor i husvagnar eller i plåtskjul. Det skulle jag också gjort om jag hade så mycket pengar.

Vilken snedvriden bild du har av verkligheten. Jag har läst många dokumentärer om romernas situation i världen.

Kan rekommendera P3 dokumentär "Jönköpings kravallerna". Det handlar om tattare och romer. Både svenska romer och romer från Rumänien och andra ställen. Kan rekommendera er att läsa på lite mer på detta ämne då många av er drar fördomar på fördomar.

Denna tråd är för övrigt hemsk att läsa. Så mycket hat mot en människogrupp som diskrimineras över hela världen.
Nej, dom bor i husvagnar och skjul därför att det är billigt. Mer pengar till orcbossarna där hemma som i sin tur går till riktiga hus av förstaklass. Sponsrade av våra stolta och godhjärtade medelålderskvinnor* från Sverige.

9/10 jag ser slösa bort pengar på tiggare/zigenare är medelålderskvinnor.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in