2015-04-05, 19:36
Bannlyst
Min närmaste ICA hade också ställt upp krukväxter (där tiggaren/tiggarna) brukar sitta (på knä, oftast) bra för påskakänslan känner jag.

Bra mycket trevligare att möta detta än tiggande rhåmzkarinnor.
Senast redigerad av Kokosbollar 2015-04-05 kl. 19:39.
2015-04-05, 19:37
Bannlyst
Den som satt blommorna där borde få en medalj.

Vi är förbannat trötta på tiggarna!!
2015-04-05, 19:39
Medlem
Bra av butiken att göra så och fler borde göra samma!! Tycker hon nu så synd om dem så kan hon ju ta med de hem istället så hade hon nog inte tyckt det var så kul längre.

Vem har ens kontanter numera? Har stött på de tiggare som nästan blir förbannade när man inte ger dem nåt, men vafan ska jag ge dem då? Mitt bankkort?
2015-04-05, 19:42
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pawpawt
Bra av butiken att göra så och fler borde göra samma!! Tycker hon nu så synd om dem så kan hon ju ta med de hem istället så hade hon nog inte tyckt det var så kul längre.

Vem har ens kontanter numera? Har stött på de tiggare som nästan blir förbannade när man inte ger dem nåt, men vafan ska jag ge dem då? Mitt bankkort?
Lugn, det dröjer nog inte länge innan tiggarna har skaffat sig varsin portabel kortautomat.
2015-04-05, 19:54
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Lugn, det dröjer nog inte länge innan tiggarna har skaffat sig varsin portabel kortautomat.

På det ämnet:
https://www.youtube.com/watch?v=alg5AsnsKmI

On topic: Så länge blommorna inte gör det svårt att ta sig fram på trottoaren så ser jag inget fel från ICAs sida. Det är inte jättekul att gå och handla när tiggarna sitter där utanför och skriker "hej snälla krona!" Ännu värre är "pantjägarna". Nästan varje gång jag går förbi soprummet så står det någon utanför som på dålig svenska säger "dörr! öppna!". Sena kvällar kan det rent av vara rejält obehagligt. Det är ju givet samma typ av människor som sitter och skriker utanför ICA dag in och dag ut.

Jag har kanske lärt mig fel men under min uppväxt har jag lärt mig att ingen svensk behöver tigga och att vi har ett bra socialt skyddsnät i Sverige. De som hamnar på gatan skiter i socialens krav och knarkar/dricker hellre än tar tag i sina liv och hamnar således på gatan.
2015-04-05, 20:01
Medlem
Sunimods avatar
Området runt affären tillhör butiken. Alltså inte allmän plats där vem som helst får tillämpa allemanslagen och bosätta sig vilket är mer eller mindre vad de gör.

Såg en händelse för ett par veckor sedan på Torp köpcentrum i Uddevalla. Där en väktare motade bort tiggarna. De (tiggarna alltså) vrålade och grät men utan tårar. Fullständigt "förtvivlade" vilket säkert hör spelet till,

Strax därefter dök det upp en gubbe, troligen i samma krets som tiggarna, med en mobiltelefon. Skulle väl rapportera till chefen vad som hände.

Organiserat tiggeri, nähääääää vem kan väl tro något sådant.

Hem ska de och det omgående. Parasiter.
2015-04-05, 20:02
Medlem
Vindpinads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Har aldrig sett någon tiggare sitta utanför någon närbutik som ägs av invandrare. Vad kan det bero på? Och dessa brukar inte ha blommor vid ingången.

Intressant iakttagelse. Jag har ej heller sett tiggare utanför invandrarbutiker, typ Hassans Livs. Det är bara framför svenskägda butiker de sitter och tigger. Jag antar att Hassan och Achmed har talat om för tiggarna att "visa respekt" och dra därifrån, annars blir det kaos! Och det funkar tydligen!

Det kanske är något för godhetsaposteln Maja att luska i?
2015-04-05, 20:05
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Såklart! En SR-journalist. Förmodligen en planerad aktion utförd på betald arbetstid. Låtsasjournalism i nära sammarbete mellan SR och slaskpressen. Fy fan!

Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Enligt användaren Chantre, i papperskorgad tråd, är Maja en journalist på SR. Det handlar tydligen om något sorts inavlat journalistprojekt för att framstå som god och locka fram lite "näthat":

Den här Maja verkar vara journalist på SR Kaliber.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=5123402

http://www.expressen.se/nyheter/hur-...-och-varsolen/

Citat:

Maja Lagercrantz, 35, journalist, Hammarby sjöstad

Tråd: (FB) Maja chockas av att butiksägaren hellre vill ha blommor än zigenare utanför sin port.

Inlägg #34

Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Är det någon som sett var någonstans Maja startade den tråden där hon överöstes med hat?

Det var en annan Maja, kolla Hammarby Sjöstads Facebook - grupp, är kass på att länka från paddan.
2015-04-05, 20:09
Medlem
MaxDLs avatar
Haha harrejävlar. Snacka om sjukt Som någon annan skrev ja vi måste väl bygga tiggarbås snart

Man ser på många tiggare dom är bara ute efter en enda sak, dina pengar. Och dom spelar alla skuld korten för att försöka få dom. Dom skiter i dig som person det tror jag stämmer i 90% av fallen, tyvärr.
2015-04-05, 20:10
Medlem
GunsAndHorsess avatar
O svenskarna tar genast bort dom växterna, hah only in sweden.
2015-04-05, 20:14
Medlem
irrblosss avatar
Kaktusar och giftek är andra trevliga växter som passar utanför butiksingångar.
2015-04-05, 20:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av eternussermo
Det var en annan Maja, kolla Hammarby Sjöstads Facebook - grupp, är kass på att länka från paddan.

Grymt! Många tack!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in