Citat:
Ursprungligen postat av
Villon
Gah!
Jag sitter och bläddrar i kompendier och böcker och försöker sammanställa någon slags lapptäcke de envisas med att kalla "examensarbete", men som rimligen borde kallas för någonting med begynnelsen "Sisyfos-"...
Överlag jävligt svag koll på calcion från min sida nu, vilket om inte annat avspeglar sig i Fantacalcion. Tydligen har t.ex. Roma vunnit två i rad utan att jag märkt det.
Mancini tvingade tydligen laget till extraträning på Påskdagens morgon efter att man misslyckats med att slå Parma. Känns adekvat.
Åh fy fan. Avlägsna och något dimmiga minnen från då jag höll på med dylikt.
Har tagit helt jävla ledigt under påsken. Varit med på ett par möten och tagit några telefonsamtal, men inte gjort ett skit. Började med dagens måltid direkt efter frukosten. En köttfärssås som jag vårdat och matat under dagen. Kom precis upp från ett varmt bad, där jag avnjutit en god bok och iskallt Bohemia Sekt.
Inter förtjänar däremot bestraffning i form av extraträning. Såg inte matchen mot Parma, men vi snackar om Inter på Meazza mot ett desillusionerat Parma som står inför en sportslig och ekonomisk ruin.
För visst är det som snillet påpekar som så att Inter har ett spännande lag. Men det har kostat att köpa dem, och deras löner är relativt höga. (Jämför med Milan som inte betalat för sina spelare, vilket förklarar deras relativt höga löneläge)
Men allt detta måste utmynna i resultat. Behöver inte vara bländande resultat, men något resultat.
Jag har tidigare beskrivit Mancini som djupt religiös, med ett sinne för moral och etik. Och matchen mot Parma sammanfaller med den religiösa högtiden där Jesus lider för människans synder. Och där ute på planen så springer löjligt överbetalda divor runt och vill inte slita ont. Vaffanculo!
Samtidigt ska såklart den gode Donadoni hyllas:
http://www.inter.it/img/221983-800.jpg
PS
Många reagerar kanske på att jag använder Vaffanculo och Vafan (som jag skriver ihop just för det syftet) lite hipp som happ. Jag gillar de båda traditionerna. I Italien så är det ofta förbjuden sex typ Vaffanculo (ta den i röven), medan i Sverige så är religion det som gör folk mest upprörda typ fan eller jävlar. Har förmodligen med då vi protesterade mot att katolikerna inte var tillräckligt fundamentaliska och puritanska.
Som alltid i sådana här sammanhang kan jag rekommendera Göran Häggs böcker. Inte minst hans ”Gud i Sverige”. Utmanar på ett intellektuellt vis hur vi ser på oss själva.