2015-04-05, 20:16
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millky
Tycker alla butiker ska göra detta. Så otroligt trött på att se dessa mänskor utanför alla matbutiker...

Kommer inte göra någon skillnad, de kommer bara att sätta sig några meter åt sidan bredvid växterna istället...mataffärer är trots allt det bästa stället för tiggare att sitta då det är där de har störst chans att få pengar
2015-04-05, 20:19
Medlem
nidbilds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaFet
"Maja skrev om händelsen i sociala medier och blev chockad över det hat hon möttes av i den tråd hon skapat.
– Det är väldigt hätskt. Många har en tråkig människosyn."

Så det är alltså bara Maja och aftonbladet som tycker om tiggarna, alla andra; butiken, butikens alla andra kunder och alla andra på sociala media vill inte ha tiggarna där...

Maja skänker kläder, det är pengar Maja ska ge, dom sitter ju där med en kopp eller mugg, en tusing är rimligt annars är det hyckleri, kläder kan EU migranter få på andra ställen, skänker själv halva lönen imorgon.
2015-04-05, 20:47
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Vore det inte bättre att tvinga handlarna bygga om till mera tiggarvänliga entréer med flera bås på rad samt där intill liggande omklädnings -och vilorum, duschar och tvättmaskiner, matsal med leveranser från ett bättre cateringföretag och kaffeautomat. Man skall väl trivas på sin arbetsplats? Kunden bör väl också kunna välja om betalning skall ske kontakt eller med kort?

Har funderat över var och hur "EU-migraterna" utför sina behov när dom sitter utanför ICA hela dagarna. Någon som vet?

Borde inte Maja föreslå att ICA installera toaletter i anslutning till entren.
2015-04-05, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Kommer inte göra någon skillnad, de kommer bara att sätta sig några meter åt sidan bredvid växterna istället...mataffärer är trots allt det bästa stället för tiggare att sitta då det är där de har störst chans att få pengar

Nja, den lokala ICA-handlaren har gjort något liknande, vilket tvingat zigenarna att sitta tio meter ifrån dörren. Jag tycker mig märka att de därmed inte sitter där lika ofta, kanske rent av övergett den butiken.

Alla ska göra det så svårt som möjligt för dessa tiggare. Om man gemensamt agerar finns där en möjlighet att trötta ut dem.
2015-04-05, 21:08
Medlem
smurflers avatar
En mycket smart och fredlig lösning på tiggarproblemet, om jag får säga det själv. Den där människan är inte alls dum. Det höjer atmosfären, är något positivt (till skillnad från exempelvis en förbudsskylt) och ger något konkret som fysiskt hindrar folk från att sitta precis vid dörren.

Nu kan visserligen tiggaren bara flytta sin sittplats en meter ut, men det gör faktiskt skillnad.
2015-04-05, 21:15
Medlem
Fjodorovs avatar
Börja anlägg stora rabatter. Skulle vara hur festligt som helst att se zigenarna försöka sitta i rabatterna och tigga.

Eller ska vi samla ihop alla och skicka ut dem ur landet, en rätt enkel lösning.
2015-04-05, 21:21
Medlem
Svinhudens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Det är ju så där man kunde önska att fler tänkte. Kastar man vatten på en tiggare så är det klart att vänstern går igång med sitt brölande.

Jag ska be mina butiker att sätta ut palmer och liknande "för en mer välkomnande atmosfär".
Just den här ica-butiken kan kasta vatten på zigenarna. Nu går det att skylla på att man vattnade palmerna. Skitsmart.
2015-04-05, 21:24
Medlem
Men hur svårt är det att sitta 1m vid sidan istället ?

Borde kanske öppna en surströmmingsburk utanför istället..
2015-04-05, 21:25
Medlem
Mycket bra ide.

Så jävla trött och se tiggarna.

Jag fattar inte folk som tror att dom hjälper dom genom att ge pengar.
Om folk tjänar på att tigga så kommer ju alla hit. Är det lösningen på Rumänien problem?

Blir förbanna på dom som tror dom är godhjärtade och ger dom jobb , pengar och boende. Medan folk som bor här får mer och mer problem.

Jag vet flera äldre som slutar gå till affären för att dom är rädda och finner obehag. Visst dom flesta är helt ofarliga.

Dom sitter ibland 4 st där jag bor vid 1 ingång. Det är inte normalt.

Hade jag haft en affär så hade jag gjort allt för att få dom väck.
2015-04-05, 21:29
Medlem
Klarabella79s avatar
Stackars lilla Bajamajan.. Nu har hon fått sina snyftminuter i media.. Om hon nu tycker så synd om tiggarna kan hon ju antingen ta med dessa till sin bostad, ge kost o logi på sin bekostnad. Eller ännu bättre ta med dessa till sitt jobb, så kan de sitta vid entrén där. Då får vi se hur poppis Bajamaja oj sorry, menar Maja blir hos sin chef..
I annat fall kan hon sätta dom utanför sin port..
2015-04-05, 21:35
Medlem
GodIsMyFellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Vore det inte bättre att tvinga handlarna bygga om till mera tiggarvänliga entréer med flera bås på rad samt där intill liggande omklädnings -och vilorum, duschar och tvättmaskiner, matsal med leveranser från ett bättre cateringföretag och kaffeautomat. Man skall väl trivas på sin arbetsplats? Kunden bör väl också kunna välja om betalning skall ske kontakt eller med kort?
Väldigt bra förslag, men du glömmer en viktig detalj som är fem veckors betald semester. Förslagsvis går socialarbetare in under sommarmånaderna och ersätter tiggarna i deras små bås så att de också kan åka på charter.
2015-04-05, 21:43
Medlem
Lite OT men varför är typ alla "påskkärringar" tjocka?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in