2015-04-05, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dontbeahero
Det borde väl gå under egenmäktigt förfarande och därmed brottsligt.
Hoppas nån tiggare in fattar. Det vore mycket kul om polisen ingrep och fettokärringarna började stimma.
2015-04-05, 18:10
Medlem
Arkiaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodenpajas
Spel o tobak i lillhärdal har ingen :@ ännu
Kan det möjligen vara så att tiggare inte vågar sätta sig utanför "vissa butiker"? Har aldrig sett någon tiggare sitta utanför någon närbutik som ägs av invandrare. Vad kan det bero på? Och dessa brukar inte ha blommor vid ingången.
2015-04-05, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater
Kan det möjligen vara så att tiggare inte vågar sätta sig utanför "vissa butiker"? Har aldrig sett någon tiggare sitta utanför någon närbutik som ägs av invandrare. Vad kan det bero på? Och de brukar inte ha blommor vid ingången.
Därför att invandrare bryr sig inte om vad hjärntvättade journalister på tidningarna skriver.
2015-04-05, 18:11
Medlem
Huffensfuffenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Hoppas nån tiggare in fattar. Det vore mycket kul om polisen ingrep och fettokärringarna började stimma.
Om jag hade haft en butik med palmer utanför som tiggare eller vem som helst hade flyttat på så hade jag slagit sönder dem! Visa gränser går man helt enkelt inte över.
2015-04-05, 18:18
Medlem
Klappars avatar
Citat:
Det borde väl gå under egenmäktigt förfarande och därmed brottsligt.
Mja fast jag tror inte en tiggare bryr sig om vad som är brottsligt eller inte. Skulle han få böter är det bara att riva sönder böteslappen och fortsätta som vanligt.

Citat:
Ursprungligen postat av Huffensfuffens
Om jag hade haft en butik med palmer utanför som tiggare eller vem som helst hade flyttat på så hade jag slagit sönder dem! Visa gränser går man helt enkelt inte över.

Nej det tror jag inte. För det första så tror jag du hade knytit näven i fickan, för det andra så är det dig det är fel på och inte tiggaren. Man slår inte ihjäl någon för att den flyttar på en sak.
2015-04-05, 18:18
Medlem
X-ray-flares avatar
Härligt att se initiativ som detta, tycker fler butiker borde ta efter och göra en finare välkomnande atmosfär vid ingångarna.

Jag vill tipsa min närbutik om detta, men hur gå till väga?
2015-04-05, 18:19
Medlem
ViktorSteks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abattoir
http://unvis.it/www.aftonbladet.se/nyheter/article20578844.ab

"Det är för att skapa en välkomnande atmosfär"

Bra svarat. Ingen kan ju klaga på att man vill ha en välkomnande atmosfär.

Haha den där Tomas Widlund har huvudet på skaft, hans svar är ju underbara.

"Det handlar också om säkerhet /…/"

Det är tunga argument Tomas lyfter fram, vem kan egentligen klandra eller beskylla honom för inhuman? Han är ju den medmänskligaste individen på jorden!
2015-04-05, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av X-ray-flare
Härligt att se initiativ som detta, tycker fler butiker borde ta efter och göra en finare välkomnande atmosfär vid ingångarna.

Jag vill tipsa min närbutik om detta, men hur gå till väga?
Ni har inte funderat på att göra ingången lite mysigare? med blommor och krukväxter.
2015-04-05, 18:24
Medlem
Eroticon6s avatar
Citat:
Aftonbladet kör samma smörja, men kopplar det ihop med stålbågar som sätts upp på centralstationen för att förhindra att EU-migranter sover där, vilket inte är samma sak.
Men vinklingen är tydlig.

Såg det. Och alla svenskar de intervjuade tyckte det var människofientligt medan invandrarna i inslaget tyckte det var bra.. svenskar är indoktrinerade sinnessjuka idioter som vill bli förintade och gärna rövknullade innan.
2015-04-05, 18:28
Medlem
Vid "min" lokala ica-butik har man ställt ut blomställningar, men, likväl har tanten lyckats klämma sig in..Butiken tod då ut ytterligare blommor, men se, tanten knör sig in...VAD krävs för att få bort de tiggarna?!! HUR ngn kan vara så dum att ge dem pengar, är ju helt obegripligt. Av surt förvärvade pengar som jag skattar för, så ska jag ge bort dem skattefritt??!! Så f-n heller!
2015-04-05, 18:28
Medlem
JnDs avatar
Helt rätt från ICA, de får ju fan se till sitt eget bästa. Finns faktiskt de gånger jag skitit att gå in på vissa ställen pågrund av att någon påskakäring suttit utanför och sagt sina memorerade repliker.
2015-04-05, 18:33
Medlem
X-ray-flares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olepeter
Ni har inte funderat på att göra ingången lite mysigare? med blommor och krukväxter.
Det var ett bra förslag tack, bara de inte tror att jag tycker att de har en ful ingång när jag säger det, det kan ju missförstås menar jag, och som stamkund så vill jag ju inte stöta mig med personalen.

Får hoppas de tar det på rätt sätt

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in