2015-04-05, 01:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av playmate
Nu ska jag sova och tänkte att det var bäst att skriva ut det så att ni inte börjar gorma fegis och sådant hemskt kvinnohat efter mig. Återgår till er lelle frågelåda imorgon igen

Äh, fan va seg du är. Jag väntar ju spänt på att få svar på mina frågor, jag är genuint intresserad.

Nåväl, sov gott lilla flicka.
Citera
2015-04-05, 01:43
Medlem
Germangestalts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Vad är problemet med "hen" då?
Det är en symbol för marxisternas vilja till att på alla sätt undergräva vita människors identiteter och folkmörda oss.
Citera
2015-04-05, 01:44
Medlem
Onanikrems avatar
Feta tjejer med hår under armarna är sexigt

Dagens fråga är väl: hur är du efterbliven? för det är ju ingen diagnos det är bara ett utryck,
Citera
2015-04-05, 01:45
Medlem
drwaddes avatar
Citat:
Ja, låt oss snälla prata om islamiseringen av Sverige! Såhär såg det ut 2013 (http://mmafarsan.files.wordpress.com...miseringen.jpg) där röd är moskéer och blåa är kyrkor. Berätta mer om hur det på två år har blivit tvärtom

Ja vi SKALL ta upp islamiseringen som pågår.
Att du ironiserar bort den med HELT felaktig information gör att du faller som en sten i diskutionen.

Bara här i Stockholm räknar jag lite mer än två... som din hittepåkarta försöker visa.

http://www.islamisktforum.se/moskeer.html

Extra dubbelironiskt är det att den s.k Fisksätramoskén,
var från början en kyrka som "delar" lokal numera.
Det är inget annat än ett tvångsövertagande som har skett.
Förvisso med all rättvisa, en kyrka i Fisksätra har inte många besökare.
(Kan jag berätta med egen erfarenhet som gjorde jobb på hissen där inne.)

Vi avslutar detta inlägg med en enkel sökning på "moskeer i sverige" och får detta som första träff:
http://www.bonetider.se/moskeer-i-norden/
Ser initialt ut som mer än totalt fyra i nedre delen av sverige.
Men jag har ju inte gjort såpass tung research som en uttalad radikalfeminist nu såklart.

fotnot: Bloggaren du länkar till, snappade jag upp, hävdar att dåden i Paris inte hade ett dugg med islam att göra, trotts att det skreks alluh akbar osv..

Citat:
Nej. Dessa dåd var, precis som det i Paris, vansinnesdåd utförda av desillusionerade individer med en egen agenda.

http://mmafarsan.com/2015/01/08/dags-att-besinna-sig/
Senast redigerad av drwadde 2015-04-05 kl. 01:50.
Citera
2015-04-05, 01:46
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markus120
Du överdriver för mycket, tror att allt är svart och vit. Du vill inte låta mannen få "läxa upp" hans barn, vad är då hans plats i samhället? Ska han bli en andra mamma? Kopian är alltid urvattnat jämfört med originalet. Inte undra på att papparollen är så utskrattad idag.
Han plats är väl att vara förälder och inte någon "som läxar upp" ...

Citat:
Hur har det gått för svenska pojkar utan dessa hårt uppläxande pappor? Det låter ju hemskt när man säger så, men en bra pappa är en bra symbios av att lära att leva ett fullt liv som man, inte bara begränsningar utan även möjligheter.

Det som har hänt när barnen inte längre växer upp avståndstagande uppläxande fäder är att de i högre grad vill ta del av sina barns uppväxt och bli något annat än en despot i deras liv ...

Citat:
Kan du berätta för mig varför Sverige har så stora problem med uppfostran av pojkar, LÅT MIG TA CAPS ON HÄR: SVERIGE HAR VÄSTVÄRLDENS SÄMSTA SKOLRESULTAT NÄR DET KOMMER TILL POJKAR.
Nej, Sverige har inte sämst resultat i västvärlden när det gäller pojkar .. och inte heller stora problem med pojkar som växer upp här ..
Du kanske är misslyckad -- men det kan ju handla om din frånvarande och bestraffande far (din egen beskrivning) snarare än att engagerade pappor skulle leda till ett dåligt resultat i barnuppfostran (du talar ju dessutom mot dig själv där)
Givet att du saknat vägledning av en engagerad far så kräver jag dock inte så mycket tankeförmåga av dig ... att bli uppfostrad av din hjärndöda mor ger dig alla ursäkter givetvis ..

Hur misslyckades ni feminister så fruktansvärt med våra pojkar?
Citera
2015-04-05, 01:47
Avstängd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Germangestalt
Det är en symbol för marxisternas vilja till att på alla sätt undergräva vita människors identiteter och folkmörda oss.
Jag frågade inte efter en politisk ståndpunkt --- utan utifrån barnens perspektiv.
Citera
2015-04-05, 01:50
Medlem
markus120s avatar
Citat:
https://mmafarsan.files.wordpress.co...miseringen.jpg

Problematiskt med så tydliga lögner, jag kommer ju från Uppsala och fann ingen röd prick i min ursprungsstad som har en stor saudiskt finansierad moske.

Kyrkorna är tomma, monument från gamla tider. Varför motsäga något som vi kan se överallt omkring oss?

Sverige håller på att förändras åt det patriarkala hållet.
Citera
2015-04-05, 01:51
Medlem
rootbits avatar
Citat:
Jag frågade inte efter en politisk ståndpunkt --- utan utifrån barnens perspektiv.

Inga barn förtjänar att växa upp som marxister. Den fläcken och skammen går aldrig att tvätta bort.
Citera
2015-04-05, 01:53
Medlem
Germangestalts avatar
Citat:
Vad skulle vara problematiskt med att ett dagis (det heter för övrigt förskola) inte trimmar in barnen i könsroller menar du?
Att aktivt motverka "traditionella könsroller" är att "trimma in barn i könsroller". Det är indoktrinering åt det motsatta hållet.

Att trimma barn till att bli könlösa, menlösa världsmedborgare är även det en form av indoktrinering.
Senast redigerad av Germangestalt 2015-04-05 kl. 01:55.
Citera
2015-04-05, 01:59
Medlem
SvinetPetssons avatar
Ska genusvetenskapen genomsyra allt? Finns det ett manligt kunskapsteorem inom vetenskapen som bara i egenskap av att de är manliga är felaktiga? Hur står sig kvinnliga vetenskapliga upptäckter, som där finns otaliga av, i denna värld om de existerar i relation och samförstånd med manliga upptäckter?

Varför är en minskning i självmord bland unga tjejer och kvinnor en framgång, men ökningen bland unga pojkar och män oviktig?

Varför nedvärderas traditionellt kvinnliga yrken av den feministiska rörelsen? Upprätthålls inte patriarkatet om traditionellt manliga yrken hålls högre?

Varför ska kvinnor tjäna lika mycket som män om de inte arbetar lika mycket övertid? Man kan tycka att detta är en fråga för jämställdhet i hemmet snarare än i arbetslivet, eller?

Varför är kvinnliga egenskaper (om man tillåter sig fantisera om sådana) inte önskvärda eller ens existerande?

Hur kan män besitta så många manliga egenskaper, bara dåliga givetvis, om kvinnor inte har några kvinnliga?

Hur kommer det sig att hormoner och andra kemiska substanser i hjärnan har effekt på och formar en person och bestämmer hur en person agerar, tänker och tycker, samtidigt som de hormonuppsättningar män och kvinnor har inte på något sätt, överhuvudtaget, gör någon som helst skillnad på hur deras person sedan är utformad?

Varför är det viktigt för vissa feminister att män delar en feministiskt världsbild, medan andra inte vill att män ska ha något med feminism att göra?

Vilket problem för den svenska feministen är idag mest jämförbart med ex. kvinnor i Mellanöstern och deras kamp? Räkna i panikångest över din oförmåga att någonsin förändra din livsituation. Skala 1-10.

Hur är kulturella värderingar bland männen från mellanöstern inte ett problem när de kommer till europa eller Sverige där patriarkatet redan har ett järngrepp?

Är det enbart rasistiskt när män belyser kvinnors svårigheter och slaveri i andra länder eller finns det ett värde i att påpeka dessa livsöden?

/ Jag försöker inte dumma mig med frågorna, jag hade gärna fått svar på dessa då mina vänner med feministiska tendenser inte bevärdigar mig med ett försök till svar på de flesta.
Citera
2015-04-05, 02:04
Medlem
Doxycyklin87s avatar
Citat:
Som jag skrev tidigare blir diskussioner om kvotering till toppositioner en slags medelklass/överklassfeminism som jag inte vet om jag är så intresserad av att diskutera, främst för att problemet grundar sig i något annat än att vi skulle bli jämställda bara antalet kvinnor och män i bolagstoppar var exakt lika.

Men jag tänker att du som man med invandrarbakgrund kanske också känner igen vissa svårigheter. Många som rasifieras upplever en slags diskriminering på grund av icke-svensktklingande namn och brytning t.ex, vet inte vad du har för upplevelser och erfarenheter.

Ja, jag upplever det i hög grad. Det uppstår något slags duktig - för att vara xx situation över det hela. Vilket i ännu högre grad får mig att känna mig orättvist behandlad. Just därför jag tar upp det här ämnet, kvotering och att tvinga fram jämställdhet är så jävla fel. Det sker ju inte med god vilja då. Vi behöver en förändring i samhället som skapar jämställdhet genom att vi alla ser ett högre syfte, än att det tvingas fram mot folks förståelse.
Citera
2015-04-05, 02:16
Medlem
Vad är skillnaden mellan dig och mig, som är en anti-feminist?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in