2015-04-03, 20:44
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solares
?

Du sa att han endast tar hänsyn till de försök som lyckas trots att du gör exakt samma sak själv när det kommer till män som är "goda", med ett partnerantal som med största sannolikhet är bra mycket mindre.

Citat:
Det finns saker man göra som skapar mer attaktion, det förnekar jag inte. The Game har en del bra poänger. Men man kan manipulera killar på samma sätt, så jag ser inte varför tjejer ska få all skit?

Vilket sätt? Jag har aldrig hört talas om att en kvinna skulle behöva bete sig på ett eller annat sätt för att attrahera en man. Det existerar ingen sådan marknad värd namnet. En kvinnas attraktionsvärde sitter i utseendet och det är också där försöken till personlig förbättring sker.

När en man blir manipulerad så handlar det inte om något annat än att han är desperat och hon tillräckligt snygg för honom, knappast något som kräver kräver större sofistikation att genomföra.

Det finns ingen jämförelse.
Citera
2015-04-03, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Du sa att han endast tar hänsyn till de försök som lyckas trots att du gör exakt samma sak själv när det kommer till män som är "goda", med ett partnerantal som med största sannolikhet är bra mycket mindre.
Nja, har försökt förhålla mig objektiv genom att ständigt testa åt andra hållet (falsifiera).
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Vilket sätt? Jag har aldrig hört talas om att en kvinna skulle behöva bete sig på ett eller annat sätt för att attrahera en man. Det existerar ingen sådan marknad värd namnet. En kvinnas attraktionsvärde sitter i utseendet och det är också där försöken till personlig förbättring sker.

När en man blir manipulerad så handlar det inte om något annat än att han är desperat och hon tillräckligt snygg för honom, knappast något som kräver kräver större sofistikation att genomföra.

Det finns ingen jämförelse.
Det finns tusentals knep i det sociala spelet som en kvinna kan använda sig av.
Senast redigerad av Solares 2015-04-03 kl. 21:53.
Citera
2015-04-03, 22:31
Bannlyst
Vi får läsa just Schopenhauer. Han har dock uttryckligen sagt att han inte hatade kvinnor, och ett knappt år eller så innan sin död charmades han för första och sista gången i sitt liv av en kvinna, som hette Elisabeth Ney, en skulptris, som flyttade till USA senare. Ironiskt nog var Elisabeth feminist dessutom men verkar ha varit just för jämlikhet och inte en "feminist" som ville trampa på män. Däremot hade han en väldigt cynisk och, tyvärr, riktig syn på kvinnans natur.

Reglerna och de flesta läsares (brist på) språkkunskaper gör att jag måste frångå originalspråket och posta en engelsk version: On Women by Arthur Schopenhauer
Citera
2015-04-04, 05:01
Bannlyst
Citat:
Tyvärr så har ni ingen rätt att bestämma över vad jag ser och inte ser. TS analys är helt åt helvete. Den är bra genomtänkt, men han snubblar på flera ställen och låter hans egna erfarenheter ta alldeles för mycket utrymme. Att ni hejar på TS och era egna subjektiva upplevser, och samtidigt ignorerar mina och många andras, visar mycket tydligt på att ni är selektiva när ni bygger på eran hypotes, vilket är ett enormt misstag för då finns det ingen gräns för hur snedvriden världsbilden kan bli.
Men generellt sett så är det tjejer som är experter på att låta sina egna erf. ta alldeles för mkt utrymme - och erhåller tyvärr en rejält snedvriden världsbild. Pga att de just är selektiva. Killar är hundra gånger bättre på att lyfta blicken och ser därför mkt oftare the big picture.

Vet inte hur många gånger jag har diskuterat med tjejer, och som svar får man så gott som alltid: "jo, och alla mina väninnor tycker likadant så varför skulle inte det stämma?" medan man själv inte körde med microperspektiv. För väldigt många tjejer, så är världen i mångt och mkt den egna bekantskapskretsen. Och det märks inte bara i direkta diskussioner, utan även när man läser saker som kvinnor skrivit. Eller saker som kvinnor säger i olika TV-diskussioner, intervjuer m.m.

De är mkt oftare flitigt och lojalt sociala varelser. Lutar sig mot och finner trygghet i att vara i ett socialt sammanhang. Inget fel i det, men om man inte passar sig så kan det föra med sig avsevärda begränsningar gällande perspektiv på tillvaron. Sedan finns det alltid undantag, (som också bekräftar regeln).

Kvinnor är mkt oftare usla på att erkänna sina tillkortakommanden, och det hämmar deras utv. De ska idag vara så tuffa och självgående - "oberoende av en man" - och då duger det inte att stå o tappa ansiktet. Nej, de ska till förbannelse hävda att de har rätt, medan man inombords suckar åt deras brist på perspektiv. Man får ofta ge med sig för att det ska kunna gå att fortsätta att konversera, så man får ge dem sina uppenbart sökta "segrar" så att de belåtet får gå hem till ensamhushållet och känna sig som ensam kvinna anno 2015 är minsann stark o tuff, och viker sig minsann inte bara för att en man käftar emot.

På tok för ofta så är kvinnor antingen närmast totalt utan förmåga att stå för sina åsikter, eller så gör de det till nämnda förbannelse - väldigt sällan mittemellan. Och det är för att antingen så låter hon mannen styra upp saker och ting, (ibland vill hon ha det så, och ibland låter hon sig köras över) eller så är hon totalt indoktrinerad av dagens feminism, där kvinnor ska "vägra att ens ta in vad männen tycker".

Då säger vissa kvinnor: "jamen, vad vi än gör så klagar ni - det är ju för fan som att balansera på en smal knivsegg". Nej. När kvinnor så ofta är närmast totalt åt ena eller det andra hållet, så är det inte att ens försöka att finna en lämplig mittenväg, utan det går helt överstyr åt det ena eller det andra hållet. Skapar friktion och lidande relationer.

Precis likadant pratar tjejer kring "hora eller madonna". Jaha, så man ska vara oskuld vid 30, för annars är man tydligen slampa" osv osv - nej! för många kvinnor vill inte ens försöka vara något som är ett vettigt mittenläge/sig själva, utan de är som väninnorna och de glossiga magasinen har som destruktivt knasochkaos-konsensus. Återigen - leder inte till vettig utv.
Senast redigerad av gudrunslidhitler 2015-04-04 kl. 05:28.
Citera
2015-04-04, 16:01
Medlem
Ett grundtips är att aldrig yttra några känslor för en kvinna. Då tappar hon respekten för dig. Har haft samma kvinna över tio år och det är inte för att jag är en romantisk älskande man.
Citera
2015-04-04, 16:04
Bannlyst
När kvinnor inte beter sig som kvinnor brukar, så brukar de tyvärr istället ta efter de sämsta manliga egenskaperna. Ett fåtal av de mest fanatiska nazisterna var kvinnor. Magda Goebbels någon? Ett fåtal unga kvinnliga SS-soldater ska ha tvingat män i Wehrmacht att fortsätta strida in i maj 1945 utanför Berlin, när dessa försökte fly undan ryssarna och kapitulera för amerikanerna.

Eller kolla på kvinnliga politiker än idag. Hur beter sig de med verklig makt eller anspråk på denna? Som män när män är som sämst/värst!
Citera
2015-04-04, 16:06
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av shutthefuckup-1
Ett grundtips är att aldrig yttra några känslor för en kvinna. Då tappar hon respekten för dig. Har haft samma kvinna över tio år och det är inte för att jag är en romantisk älskande man.

Precis. I hennes ögon skulle du vara en vekling om du sa "Jag älskar dig". Det är inte konstigt att de gamla grekerna sa att män är varma men kvinnor kalla och att österlänningarna säger detsamma än idag.
Citera
2015-04-04, 17:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
När kvinnor inte beter sig som kvinnor brukar, så brukar de tyvärr istället ta efter de sämsta manliga egenskaperna. Ett fåtal av de mest fanatiska nazisterna var kvinnor. Magda Goebbels någon? Ett fåtal unga kvinnliga SS-soldater ska ha tvingat män i Wehrmacht att fortsätta strida in i maj 1945 utanför Berlin, när dessa försökte fly undan ryssarna och kapitulera för amerikanerna.

Eller kolla på kvinnliga politiker än idag. Hur beter sig de med verklig makt eller anspråk på denna? Som män när män är som sämst/värst!
Som så ofta - bra! skrivet.
Citera
2015-04-04, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSolarium1984
En falsk liten genetisk nazist som skyr ansvar och går över lik för att hämnas och söka bekräftelse på andras bekostnad. Det är samma visa varje gång och kvinnor är i sin grundmall väldigt lika, speciellt vad dom attraheras av. kvinnan är även polygam egentligen, eller hypergamisk snarare och söker hela tiden en mer maskulin man eller svin som sätter sig på andra. Har man inget värde för en kvinna el dom tappat respekten(vilket är mycket lätt, man är omanlig för ingenting typ av om matar en katt) blir dom alltid riktigt elaka emot en, manipulerar, ljuger, vrider hela verkligheten, ger mannen skuld, klarar inte av berätta sanningen varför dom gör som dom gör och försöker få en själv att bryta kontakten till slut genom att lägga fram några idiotförslag som man bara baffnar över så man lackar och hör aldrig av sig mer.

Jag har träffat ett väldigt stort antal kvinnor i mina dagar och tyvärr har du rätt i ovanstående. Vi män känner automatiskt en beskyddarinstinkt mot sockersöta tjejer. Skenet bedrar! Jag vet inte hur många trådar som som innehållit en mixa av; "otrogen", "min söta flickvän", och "trodde aldrig att hon kunde göra så här".

Nej, tjejer är minsann inga änglar. De kan vara hur snälla och gosiga som helst för att i nästa stund vara kalla som is när de tappat attraktionen och de inte längre har något att vinna på att behålla relationen.

När man lärt sig spelet är det lätt att hantera. Baksidan är dock att om man själv är i en "down" så gör man bäst i att hålla det inom sig, vilket är väldigt orättvis. Hur många gånger har inte en kvinna gråtit ut och stöttat sig mot dig? Att göra det motsatta är inte tillåtet. Det erkänner de förstå aldrig, inte ens för sig själv, utan rationaliserar deras förändrade uppfattning om killen genom att projicera avskyn mot någon annan egenskap/beteende.
Citera
2015-04-04, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gronol
Jag har träffat ett väldigt stort antal kvinnor i mina dagar och tyvärr har du rätt i ovanstående. Vi män känner automatiskt en beskyddarinstinkt mot sockersöta tjejer. Skenet bedrar! Jag vet inte hur många trådar som som innehållit en mixa av; "otrogen", "min söta flickvän", och "trodde aldrig att hon kunde göra så här".

Nej, tjejer är minsann inga änglar. De kan vara hur snälla och gosiga som helst för att i nästa stund vara kalla som is när de tappat attraktionen och de inte längre har något att vinna på att behålla relationen.

När man lärt sig spelet är det lätt att hantera. Baksidan är dock att om man själv är i en "down" så gör man bäst i att hålla det inom sig, vilket är väldigt orättvis. Hur många gånger har inte en kvinna gråtit ut och stöttat sig mot dig? Att göra det motsatta är inte tillåtet. Det erkänner de förstå aldrig, inte ens för sig själv, utan rationaliserar deras förändrade uppfattning om killen genom att projicera avskyn mot någon annan egenskap/beteende.

Väldigt sant. Jag lärde mig en läxa från detta som praktikant i en cirkus under ungdomen. Pantern var i princip i ett förstärkt akvarium på hjul med en sammetstrasa draperad över sig. Några minuter före min akt trodde jag att duken föll åt sidan och lyfte den för att jämna ut det. Det var då jag var ansikte mot ansikte med detta "husdjur" i bara svag scenbelysningen och ca 4 cm av transparent akryl mellan oss. Hon såg på mig med dessa gul-gröna ögon och gav mig en mycket låg, nästan dämpad morrande och visade precis tillräckligt av hennes tänder för att låta mig veta detta inte var ett "husdjur".

Det är ett misstag att ignorera vad du vet är strax under ytan. Det är skönt att tro att du har en särskild anknytning, och medan förutsättningarna är de rätta, så bevarar du en relation som bygger på ömsesidigt förtroende och delat affinitet. Felet ligger i att tro att tillit, och släktskap är ovillkorligt; att de underliggande förvildade motivationerna är dämpade till den grad att vara inkonsekventa. Det kan vara så att du har ett speciellt band som går längre än bara det fysiska, men att förhållandet fortfarande bygger på fysiska regler som ständigt testar och påverka den enskilde.

Man vet bättre men önskan om att anslutningen är så stark att man marginaliserar de naturliga impulser till 'må-bra'-rationaliseringar. Varje skild man jag känner har yttrat någon variant av "Jag trodde aldrig att hon var kapabel till detta." I sin komfort undrade de hur de tappade bollen, speciellt efter att ha spelat efter reglerna så länge. Några kände på sig det medans andra gjorde motivationerna till deras "husdjur", för att se deras vackra panter bli vild.
Citera
2015-04-04, 23:25
Bannlyst
Jag kom på en sak till. Kvinnor avskyr ofta shemales. Varför gör de det? Jo, en shemale som ser riktigt bra ut ser bättre ut än en kvinna och har ett manligt könsorgan. Kvinnan fattar att denna omgjorda man är hennes överkvinna och överman på samma gång. Mannen som tar en shemale får alltid knulla röv. Shemalen har mannens sexdrift, d.v.s. tramsar inte utan går rakt på sak. Shemalen vet hur man suger kuk perfekt. Om shemalen är aktiv eller ombytlig kan "hon" också knulla mannen, vilket kvinnan bara kan med löskukar. Kvinnan njuter ju av att utnyttja och kränka mannen och känner således en enorm avund mot en aktiv/ombytlig shemales kuk. Enda fördelen kvinnan har mot en oopererad shemale är att shemalens sexliv är slut något tidigare, eftersom det ungefär vid 60 börjar bli omöjligt att bevara illusionen av det kvinnliga. Men å andra sidan är kvinnans eget sexliv, åtminstone med verkligt åtråvärda män, slut vid ungefär 70, såvida hon inte betalar för sig.

Detta var en ganska bisarr infallsvinkel, men hela kvinnans egen natur är ju bisarr, så inlägget passar ändå till ämnet.
Citera
2015-04-04, 23:40
Medlem
tyvärr är mkt rätt sant MEN det finns undantag och man bör inte basera hela sitt liv på the game och enbart läsa och fiska fram allt negativt man kan då kan man få en ängel att bli djävulen själv.

välkommen till verkligheten, är det jobbigt så lägg din tid på annat och sluta vara bitter, sliter mer på dig än hjälper dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in