2015-04-03, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av snelhesten
Vilket sätt är det korrekta? Skulle han i själva verket ha missuppfattat hur han betedde sig och även vad många av dessa tjejer hade att säga om honom?
Nej, men han kanske ser 10 tjejer säger som är såna, och sen 100 som inte är såna, men bara lägger vikt på de 10 första, vilket är något som är mycket vanligt att man gör.
Citat:
Precis, vilket även exempel som det ovanstående indikerar. Du hävdar att det bara handlar om gott självförtroende men ändå så är det "mindre bra" män som har fördelen i de situationer där dessa finns.
Klart att man måste bete sig också.
Citera
2015-04-03, 17:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kanelipulla
Vet du vad.. du kanske passar bättre som bög då.

Sorry dude, är inte lagd åt det hållet överhuvudtaget, till ditt stora förtret.
Citera
2015-04-03, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrSolarium1984
Många ggr senaste åren har jag funderat på hänga mig över att fått alla dessa insikter.

du har redan hängt dig själv. dina känslor är inte ett argument för varför någon skulle lyssna på dina bullshit teorier om RSD och kvinnors natur.
Citera
2015-04-03, 17:49
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solares
Nej, men han kanske ser 10 tjejer säger som är såna, och sen 100 som inte är såna, men bara lägger vikt på de 10 första, vilket är något som är mycket vanligt att man gör.

Vilket betyder att det inte hade fungerat på alla, precis. Samma princip gäller dock även för andra typer av män. Du lägger själv vikt vid exempel på "bra män" men är deras underlag bättre?

Citat:

Du undviker poängen...
Citera
2015-04-03, 18:00
Medlem
bubblisens avatar
Antingen får du bli bög eller gå i kloster. Det är vad som gäller för er tjej-hatare.
Citera
2015-04-03, 18:03
Medlem
snelhestens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bubblisen
Antingen får du bli bög eller gå i kloster. Det är vad som gäller för er tjej-hatare.

Han kan bli en våldtäktsman också.
Citera
2015-04-03, 18:31
Bannlyst
Citat:
Jag förstår precis hur kvinnan funkar efter ha studerat the game, RSD, läst vetenskapliga rapporter, senaste 10 åren, haft 5 flickvänner och massa dejter och ONS under mina twenties.

En falsk liten genetisk nazist som skyr ansvar och går över lik för att hämnas och söka bekräftelse på andras bekostnad. Det är samma visa varje gång och kvinnor är i sin grundmall väldigt lika, speciellt vad dom attraheras av. kvinnan är även polygam egentligen, eller hypergamisk snarare och söker hela tiden en mer maskulin man eller svin som sätter sig på andra. Har man inget värde för en kvinna el dom tappat respekten(vilket är mycket lätt, man är omanlig för ingenting typ av om matar en katt) blir dom alltid riktigt elaka emot en, manipulerar, ljuger, vrider hela verkligheten, ger mannen skuld, klarar inte av berätta sanningen varför dom gör som dom gör och försöker få en själv att bryta kontakten till slut genom att lägga fram några idiotförslag som man bara baffnar över så man lackar och hör aldrig av sig mer.

Kvinnan är den som upprätthåller hela den här korrupta världsordningen och vår fallna orättvisa värld och varför det är så mycket ondska, våld, maktanspråk, kriminalitet och statuskamp mellan människor inom allt precis som inom djurvärlden när två bockar står och stångar varandra för va starkast eller när andra däggdjurshannar snor hela harem och försvarar. Kvinnor har inget problem med det nu när vi avreaglerat sexualiteten och stigmatisering mot kvinnor och dom sitter många i antal på dejtingsidor i flera år och får bekräftelse och hittar ingen man för dom flesta män duger inte, antagligen roterar dom mellan dom mindre antal steroid hunkar, antisociala blattar och players.

Det finns vetendskapliga studier som bekräftar detta nu b la dark thriad theory.
Jag förstår mer och mer hela tiden och har nu en väldigt god förståelse för den här primtiva världen och det tynger mitt hjärta något enormt. Jag är fortfarande chockad över hur förljugen den här världen är och allt är förskönat för det ska låta bra och hur enormt mycket subtilt statusspel, dominans, maktbegär och aggresivitet det finns under ytan hos människor. Det är inte så konstigt vi krigat, jag kan läsa av människors beetende så bra nu så jag kan nästan känna vad som bubblar under ytan på många.
Många ggr senaste åren har jag funderat på hänga mig över att fått alla dessa insikter.

Du är inte den förste som har märkt det. Kung David och Arthur Schopenhauer har skrivit om detta. Den sistnämnde dog mer än 100 år innan du föddes, troligen (jag gissar att 1984 är ditt födelseår). Den andre levde för mer än 2000 år sedan. Det är han som talar i Predikaren i Bibeln.
Citera
2015-04-03, 18:33
Bannlyst
Citat:

Nu är det ju som så att berömda filosofer och "heliga" män har dragit exakt samma slutsats som TS, så kanske, kanske det ligger något det han säger eller?
Citera
2015-04-03, 18:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bubblisen

Fast bögar är ofta män med kvinnohjärnor, åtminstone fjollbögar. En fjollbög har alltså det sämsta från båda könen. Ingen bra lösning. Hitta en hederlig hora är en i Sverige olaglig men för övrigt bättre lösning.
Citera
2015-04-03, 19:40
Medlem
Citat:
Jag förstår precis hur kvinnan funkar efter ha studerat the game, RSD, läst vetenskapliga rapporter, senaste 10 åren, haft 5 flickvänner och massa dejter och ONS under mina twenties.

En falsk liten genetisk nazist som skyr ansvar och går över lik för att hämnas och söka bekräftelse på andras bekostnad. Det är samma visa varje gång och kvinnor är i sin grundmall väldigt lika, speciellt vad dom attraheras av. kvinnan är även polygam egentligen, eller hypergamisk snarare och söker hela tiden en mer maskulin man eller svin som sätter sig på andra. Har man inget värde för en kvinna el dom tappat respekten(vilket är mycket lätt, man är omanlig för ingenting typ av om matar en katt) blir dom alltid riktigt elaka emot en, manipulerar, ljuger, vrider hela verkligheten, ger mannen skuld, klarar inte av berätta sanningen varför dom gör som dom gör och försöker få en själv att bryta kontakten till slut genom att lägga fram några idiotförslag som man bara baffnar över så man lackar och hör aldrig av sig mer.

Kvinnan är den som upprätthåller hela den här korrupta världsordningen och vår fallna orättvisa värld och varför det är så mycket ondska, våld, maktanspråk, kriminalitet och statuskamp mellan människor inom allt precis som inom djurvärlden när två bockar står och stångar varandra för va starkast eller när andra däggdjurshannar snor hela harem och försvarar. Kvinnor har inget problem med det nu när vi avreaglerat sexualiteten och stigmatisering mot kvinnor och dom sitter många i antal på dejtingsidor i flera år och får bekräftelse och hittar ingen man för dom flesta män duger inte, antagligen roterar dom mellan dom mindre antal steroid hunkar, antisociala blattar och players.

Det finns vetendskapliga studier som bekräftar detta nu b la dark thriad theory.
Jag förstår mer och mer hela tiden och har nu en väldigt god förståelse för den här primtiva världen och det tynger mitt hjärta något enormt. Jag är fortfarande chockad över hur förljugen den här världen är och allt är förskönat för det ska låta bra och hur enormt mycket subtilt statusspel, dominans, maktbegär och aggresivitet det finns under ytan hos människor. Det är inte så konstigt vi krigat, jag kan läsa av människors beetende så bra nu så jag kan nästan känna vad som bubblar under ytan på många.

var din mamma också en genetiskt nazist som fördärvat dig på grund av att hon är en kvinna?
Citera
2015-04-03, 19:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Nu är det ju som så att berömda filosofer och "heliga" män har dragit exakt samma slutsats som TS, så kanske, kanske det ligger något det han säger eller?
Jag har också dragit nästan samma slutsats. Det ligger en del sanningen i den, men det är enligt mig en väldigt förenklad syn.
Citat:
Vilket betyder att det inte hade fungerat på alla, precis. Samma princip gäller dock även för andra typer av män. Du lägger själv vikt vid exempel på "bra män" men är deras underlag bättre?
?
Citat:
Du undviker poängen...
Det finns saker man göra som skapar mer attaktion, det förnekar jag inte. The Game har en del bra poänger. Men man kan manipulera killar på samma sätt, så jag ser inte varför tjejer ska få all skit?
Citera
2015-04-03, 19:46
Medlem
Vad jag vänder mig emot är idén om att PUA(i grunden en samling beteendeändringar) etc. på något sätt är en mindre falsk yta än mäns beteende idag. Skillnaden ligger bara i att dessa beteenden inte är lika djupt förankrade.
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Inte helt lätt att förstå ditt inlägg....

Tyvärr men jag håller inte med inställningen.
Varför skulle en kvinna vilja ha en man som "identifierar" med det feminina? Det tror jag är helt taget ur luften. Hon vill nog hellre ha en man som åtminstone är bra på att laga bilen och bygga om i hemmet än en feminin velare. Hade hon velat ha en feminin velare hade hon kunnat bli lesbisk.

Nej, det vill dem naturligtvis inte. Vad jag vill belysa är att alltför många män upprätthåller denna föreställning. Så vi ser exempel på män som kompromissar sina intressen till att bättre passa intressen hos tjejer de intresserar sig för, för att underlätta detta behov av intimitet(dvs sex). Leka låtsaskompis i månader, val av högskola med flest tjejer och så vidare. För att motivera dessa val så kommer han att ändra sin identitet och personlighet genom att skapa motiveringar och nya mentala schema för att validera detta "beslut" för sig själv. Det blir ett 'egoskydd' för ett beslut som han, på något plan, vet gjordes för honom.

Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Om man tycker om en person som person, så gör man saker för den personens skull. Man behöver inte fokusera för mycket på sin egen fasad.

Jag förstår inte vad du menar här men jag vill ändock belysa att du definitivt behöver fokusera på din egen fasad. Det är frestande att tro att man helt enkelt kan dra sig ur ekvationen när det gäller att underhålla(utseende/beteende/status/etc) kvinnor. Vad som är viktigt att förstå är just de prestandakrav män nödvändigtvis föds in i. Gilla det eller inte, spelar det eller ej, som man så kommer du alltid att utvärderas utifrån din prestation(eller uppfattningen av det).

Så även med en " fuck it , jag ska bara vara mig själv "så kommer du fortfarande att utvärderas på hur väl "du är precis dig själv".

Den enkla sanningen är att du faktiskt måste vara din prestation - det måste internaliseras. I verkligheten är du redan den prestationen oavsett om du dikterar och styr det, eller om du tror att du kan glömma det och hoppas att din naturliga oriktade prestanda kommer att uppskattas av kvinnor (och andra), men oavsett vilket så kommer kvinnor filtrera baserat på hur väl du ansluter med vad de tror att de har rätt till i en man i relation till sin egen uppfattning om sitt marknadsvärde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in