Hallå, ska just börja programmera och tänkte börja med Python.
https://www.youtube.com/watch?v=N4mEzFDjqtA
Har börjat kolla på denna, och jag förstår till viss del grunderna (har programmerat
lite i skolan), men man känner ofta att man saknar en grund att stå på - att man inte förstår alls vad han gör, jag kan lista ut det om jag tänker ett tag, men jag känner att jag måste komma in i programmerings tänket, finns det någon basic film som kan berätta mig litegranna, utan att gå in djupt i något språk?
Somsagt, bara kommit 15minuter in i filmen men jag fortsätter iaf titta på den - tips uppskattas.
En till sak, jag är arbetslös men har en stadig inkomst så jag är fri att göra vad jag vill 24h om dygnet, med det sagt, hur länge tror ni det kan ta innan man hyffsad programmering?
Förstår att det är en bedömningsfråga om vad som är hyffsad programmering, och alla lär sig olika m.m, men en någorlunda skarp person som kan lägga 5-15h om dagen på att lära sig.
edit: Kollat lite mer på filmen nu, det tar väldigt länge då för att förstå något, måste jag spela upp det ett par gånger, och analysera allting, då jag inte riktigt kan programmeringsspråk, men jag förstår ändå syftet med det han gör.