2015-04-05, 01:03
Medlem
ture.karlssons avatar
Köp en bok, t.ex. "http://www.network-theory.co.uk/python/intro". Mer information på betydligt kortare tid, jämfört med en video.
Citera
2015-04-05, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ture.karlsson
Köp en bok, t.ex. "http://www.network-theory.co.uk/python/intro". Mer information på betydligt kortare tid, jämfört med en video.

Varför tycker du att man får betydligt mer information på kortare tid med en bok? Jag skulle snarare vilja säga att det är tvärtom. Varför ska man dessutom ha något så materiellt som en bok nuförtiden?
Citera
2015-04-05, 10:57
Moderator
vhes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfsk
Varför tycker du att man får betydligt mer information på kortare tid med en bok? Jag skulle snarare vilja säga att det är tvärtom. Varför ska man dessutom ha något så materiellt som en bok nuförtiden?

Videos har väldigt låg informationsdensitet jämfört med text - och är dessutom helt värdelösa som referensmaterial (något man behöver konsultera mycket som nybörjare).
Huruvida boken är materiell eller inte spelar dock ingen större roll, nej.
Citera
2015-04-05, 13:17
Medlem
Jag håller också på att lära mig Python. Jag tycker att den här gratiskursen från MIT open courseware är bra: http://ocw.mit.edu/courses/electrica...ing-fall-2008/ De använder Python för att ge en bra introduktion till datavetenskap. Videorna ligger också ute på YouTube.
Citera
2015-04-06, 21:44
Medlem
Nereons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vhe
Videos har väldigt låg informationsdensitet jämfört med text - och är dessutom helt värdelösa som referensmaterial (något man behöver konsultera mycket som nybörjare).
Huruvida boken är materiell eller inte spelar dock ingen större roll, nej.

Fast det finns väldigt bra referenser online också. Bättre än att sitta och bläddra i en bok.
Citera
2015-04-07, 18:33
Medlem
Nereons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av shemale-rage
Menade kurser via komvux eller så, tror jag lär mig bättre själv. Reddit levererar alltid!

Tack för tipsen, ja kommer gå igenom allt nogra så att jag förstår vad alla ändringar i koden gör och varför den gör så, inte bara att dom funkar.

Vad använder du för IDE förresten?
Citera
2015-04-08, 00:38
Medlem
Patrik2108s avatar
Jag har nu kommit 2/3 av codecademys python kurs. Det står att den uppskattade kurstiden är 13 timmar. Det är 21 lektioner(avsnitt) och varje lektion tar åtminstone 1 timme för mig. Möjligt att man skulle klara det lite under timmen om man inte skulle stanna upp och reflektera lite, läsa på forumet och sånt. Men 13 timmar?!? Hur mycket tid har ni andra satt på codecademy?

Jag undrar också om det finns andra liknande övningssidor.
Citera
2015-04-08, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Patrik2108
Jag har nu kommit 2/3 av codecademys python kurs. Det står att den uppskattade kurstiden är 13 timmar. Det är 21 lektioner(avsnitt) och varje lektion tar åtminstone 1 timme för mig. Möjligt att man skulle klara det lite under timmen om man inte skulle stanna upp och reflektera lite, läsa på forumet och sånt. Men 13 timmar?!? Hur mycket tid har ni andra satt på codecademy?

Jag undrar också om det finns andra liknande övningssidor.

För ett tag sedan gjorde jag den kursen på ca 1 månad. Jag gjorde något litet varje dag (om jag kunde). Jag tror också att säga att den tar 13 timmar är att vara en gnutta optimistisk. Sedan är det ju faktiskt så att alla är olika. Vissa kanske har lättare för kursen medan andra har det svårare och andra vill förstå in i minsta detalj.

http://www.learnpython.org/ är en liknande övningssida.
Citera
2015-04-11, 04:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nereon
Vad använder du för IDE förresten?
Kör direkt på codeacademy. (Om jag förstod dig rätt)
Citera
2015-04-11, 11:16
Medlem
Citat:

IDE - Integrated Development Environment

Jag skulle inte klassa codecademy som en IDE.

IDE:r för python:
PyCharm
PyDev
Wing
Citera
2015-04-11, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silverfsk
IDE - Integrated Development Environment

Jag skulle inte klassa codecademy som en IDE.

IDE:r för python:
PyCharm
PyDev
Wing
Nejdå, menade att jag inte körde med en IDE, utan jag kör direkt på codeacademys hemsida, då jag enbart har börjat på den kursen, vilken IDE rekommenderar du för senare bruk?
Citera
2015-04-11, 12:20
Medlem
Nereons avatar
Citat:

Aha, okej. Nej, codeacademy är inte en IDE.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in