Citat:
Ursprungligen postat av
Jof
Eg berr du det intressantaste. VARFR podden r s populr.
Har en tanke om detta.
Nr det gller Alex s tar han alltid upp ngot som r TABU speciellt fr en ung man eller kvinna. Det har han ftt p kpet i sin terapi, troligen, och sen kommersialiserat p ett (ganska) underhllande stt.
Ett salt i en tid d alla vill vara passande och PK, utom vi p FB frstss, som hatar snt.

Ge grna ett par exempel s jag/vi frstr vad du menar!
Mnga faktorer som gr podden s populr. Att F&F gick ver till engelska skyfflade nog ver 100-200K lyssnare till A&S - folk som endast lyssnade p F&F och sedan var tvungna att se sig om efter ngot annat och testade A&S som lg tva. Att de hllit p sedan urminnes tider frn d (det svenska) utbudet var skralt har skapat en lojal lyssnarskara som bara vxer.
A&S gr ju rakt in i hjrtat hos 30-plussaren, grna nybliven frlder och som har livsngest av varierande grad (vem fan har inte det). Goda frberedelser, materialet framfrt i ett lugnt och trivsamt tempo kryddat med lite kndisbetraktelser och ordet "knulla" lite fnissigt inslngt hr och var s r succn ett faktum.
Jag kan frst de som avfrdar podden lika vl som de som gillar den. Personligen r jag inte lika kt p den som jag var tidigare, tycker den skiftar fr mycket i kvalitet numera men jag fredrar den nd framfr tex Alla mina kamrater eller andra pods med "skna dudes som snackar skit runt en mikrofon". De duger p sin hjd som bakgrundsunderhllning. A&S lyssnar jag aktivt p.
Ska dock nmna att jag ej tagit in hela utbudet som numera finns samt under inga omstndigheter kommer lyssna p en podcast som framfrs av kvinnor.