2015-03-23, 16:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Nvl, det r vad det r. Ibland blir det ltt skmmigt och ibland r det faktiskt helt ok. Jag tycker dock de borde utka dosen samhllskritik / omvrdsanalys och minska filiosoferandet / snack om "livet".

Visst r det s. Jag vill inte att Sigge ska lgga av helt med sina filosofiska utlggningar och teorier, ven om en teori r lite halvdlig s kan jag uppskatta den om podcasten bestr av annat ocks. De tv senaste avsnitten r dock som en monolog av Sigge dr han klmmer ur sig filosofiska teorier och insikter som inte ens imponerar p gymnasieniv.

Ge mig den delen ocks men blanda grna in det med roliga analyser av samhllet, politiken, media, konst, inrikes och utrikes blandat med lite mer personliga inslag och inblickar i deras vardag.
Citera
2015-03-23, 17:54
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Visst r det s. Sigges mellanmjlksfilosofi kombinerat med Alex "oerhrda" transparens och cynismer gr uppenbarligen hem d de har 500K lyssnare. Jag tror det kittlar svensken, detta minst filosofiska, minst drmmande och mest inneslutna av folk att f en dos "tnka utanfr ramarna" varje vecka men p ett plan de frstr. Som den dr "svra" konstnren som sitter p efterfesten och levererar lttsmlta filosofiska teorier han vet funkar med brudarna.

Nvl, det r vad det r. Ibland blir det ltt skmmigt och ibland r det faktiskt helt ok. Jag tycker dock de borde utka dosen samhllskritik / omvrdsanalys och minska filiosoferandet / snack om "livet".

Eg berr du det intressantaste. VARFR podden r s populr.
Har en tanke om detta. Nr det gller Alex s tar han alltid upp ngot som r TABU speciellt fr en ung man eller kvinna. Det har han ftt p kpet i sin terapi, troligen, och sen kommersialiserat p ett (ganska) underhllande stt.
Ett salt i en tid d alla vill vara passande och PK, utom vi p FB frstss, som hatar snt.
Citera
2015-03-23, 18:00
Medlem
von.Jekwels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av henkemacho
r du en av dem som ven hyllar avsnitten p instagram och facebook?

Inte alls, men jag gillar honom starkt, s r det bara. Jag tycker att han hller en hg klass och finner det underhllande att lyssna p honom. Sen har jag kritiserat podcasten en del tidigare i den hr trden, det finns mycket som den saknar, men i stora delar r den bra. Jag skulle vilja pst att de bryter ny mark emellant och det r spnnande att flja (jag m ha fel gllande denna punkt men det r s jag upplever det).

Innan du brjar anvnda whocoa mig s kan du ta reda p fakta, det r bara otrevligt att kommunicera med dig annars.
Citera
2015-03-23, 18:11
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Eg berr du det intressantaste. VARFR podden r s populr.
Har en tanke om detta. Nr det gller Alex s tar han alltid upp ngot som r TABU speciellt fr en ung man eller kvinna. Det har han ftt p kpet i sin terapi, troligen, och sen kommersialiserat p ett (ganska) underhllande stt.
Ett salt i en tid d alla vill vara passande och PK, utom vi p FB frstss, som hatar snt.

Ge grna ett par exempel s jag/vi frstr vad du menar!

Mnga faktorer som gr podden s populr. Att F&F gick ver till engelska skyfflade nog ver 100-200K lyssnare till A&S - folk som endast lyssnade p F&F och sedan var tvungna att se sig om efter ngot annat och testade A&S som lg tva. Att de hllit p sedan urminnes tider frn d (det svenska) utbudet var skralt har skapat en lojal lyssnarskara som bara vxer.

A&S gr ju rakt in i hjrtat hos 30-plussaren, grna nybliven frlder och som har livsngest av varierande grad (vem fan har inte det). Goda frberedelser, materialet framfrt i ett lugnt och trivsamt tempo kryddat med lite kndisbetraktelser och ordet "knulla" lite fnissigt inslngt hr och var s r succn ett faktum.

Jag kan frst de som avfrdar podden lika vl som de som gillar den. Personligen r jag inte lika kt p den som jag var tidigare, tycker den skiftar fr mycket i kvalitet numera men jag fredrar den nd framfr tex Alla mina kamrater eller andra pods med "skna dudes som snackar skit runt en mikrofon". De duger p sin hjd som bakgrundsunderhllning. A&S lyssnar jag aktivt p.

Ska dock nmna att jag ej tagit in hela utbudet som numera finns samt under inga omstndigheter kommer lyssna p en podcast som framfrs av kvinnor.
Senast redigerad av mrtowlie 2015-03-23 kl. 18:15.
Citera
2015-03-23, 18:34
Medlem
Jofs avatar
Citat:

Han tar upp sina tillkortakommanden, sin mrka sidor, sin ngest, sin rdsla, hur han gr bort sig, hur ffng han r. Och inte minst sitt stndiga behov av bekrtelse. Han vga och vill vara skamls i detta. DET R TABU.

Folk vill prata om Hur duktiga dom r, Hur mycket dom vet, Hur suverna dom r, Hur bra det gr fr dom.
Frga valfri person hur den mr och den svarar (utan att knna efter) BRA.
Citera
2015-03-26, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Men din blsta dumfan. Inser du inte att varjr litet segment i podden r regisserat och planerat i frvg. De flesta historier r phittade eller saltade.
Jo jag inser mycket vl att podden r vlplanerad eftersom det lyser igenom. Men det betyder inte att jag r blind fr nyanser. Att Sigge hittat en app han tnkt anvnda i podden betyder vl inte att de hittar p ett segment dr Alex inte knner till appen. Om de ville anvnda den bda tv s hade de vl bara sagt det. Det r ju ofta s att de vntar med att avslja ngot tills de spelar in podcasten fr att den andre personen ska reagera, eller s tycker de vl bara att det blir bttre.

Du har allts insett att podden genomfrs med viss eftertanke bakom avsnitten.
Du drar slutsatsen att allt som sgs r lgn.
Varfr inte bara anvnda frnuftet och bedma mnniskor som att de fungerar ungefr som du sjlv?
Citera
2015-03-27, 04:57
Medlem
Jofs avatar
Citat:

Ska dock nmna att jag ej tagit in hela utbudet som numera finns samt under inga omstndigheter kommer lyssna p en podcast som framfrs av kvinnor.

Tv fnittertjjejs pod har jag lyssnat p s lnge jag sttt, en anledning var att jag knt den enas morsa. Men inte ens det hjlpte.
Min fru kan dremot inte lyssna p A&S. Tycker bara att dom r fniga killar. Men kan tla en koncentrera referat av den. A&S en pod fr mn och av mn?

En nya skola inom media och pod med knslomssigt innehll. Bra. D blir det fyliigare. Och dom har en sanningslidelse som imponerar. Sen kommer det mrkliga r att mnga hr inte verkar tro p just sanningshalten. Det sger mig nstan enbart ngot om den lyssnares inkapacitet.

Att dom sen r knppa eller inte frndrar inte den saken. Det r det jag ocks gillar med FB, mnga sanningar kan sgas hr, Hgt till tak (Fast inte igr. D jag blev censurerad nr jag kastade fram tanken att tyske piloten gjorde en sjlvmord/mord. Nu r det allmngods ocks i PK media!!)
Citera
2015-03-29, 13:31
Medlem
Offtopic nu, men vet ngon vilket episode av Million Dollar Listing Fredrik Eklund gifter sig i? Eller har det inte snds n?
Citera
2015-04-02, 14:16
Medlem
MontyBurnss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jdahl
Offtopic nu, men vet ngon vilket episode av Million Dollar Listing Fredrik Eklund gifter sig i? Eller har det inte snds n?
Season 2 / Episode 11
Citera
2015-04-03, 02:20
Medlem
Ngon som vet vad dom tjnar p podden? Jag hrde att "Arkiv samtal" med 70 000 lyssnare tjnade 15 000 SEK. Enligt A. Schulman har de runt 500 000 lyssnare, vilket br betyda att de tjnar minst 107 142 SEK. Sen har dom dessutom flera sponsorer per avsnitt..

Jag sjlv brukar lyssna p deras pod, men r den verkligen s bra? Sjlv tror jag att jag lyssnar mest fr att det inte finns s mnga andra stora podcasts..
Citera
2015-04-03, 09:45
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av untribium
Ngon som vet vad dom tjnar p podden? Jag hrde att "Arkiv samtal" med 70 000 lyssnare tjnade 15 000 SEK. Enligt A. Schulman har de runt 500 000 lyssnare, vilket br betyda att de tjnar minst 107 142 SEK. Sen har dom dessutom flera sponsorer per avsnitt..

Jag sjlv brukar lyssna p deras pod, men r den verkligen s bra? Sjlv tror jag att jag lyssnar mest fr att det inte finns s mnga andra stora podcasts..
Skulle arkiv samtal tjna 15000 per avsnitt eller ens i mnaden?
Lter otroligt. Var har du lst det?
Citera
2015-04-03, 10:52
Medlem
Herr Bkbergs avatar
edit
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem