2015-01-26, 09:31
Medlem
Ratis avatar
Udda vet jag inte med fiskpinnar är perfekt pålägg. Vet ingen annan som äter det dock.
Citera
2015-01-26, 12:45
Medlem
Mhaels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rati
Udda vet jag inte med fiskpinnar är perfekt pålägg. Vet ingen annan som äter det dock.

Jag håller med, även om jag ofta gör lite mer av en burgare av det än smörgås.
Tekaka, smör, ketchup och fiskpinnar. Gott
Citera
2015-03-12, 19:46
Medlem
Meisjes avatar
Gjorde godaste munchie mackan härom helgen:

-surdegsbröd (dubbelmacka)
- ost
- hallonsylt
-majonäs

Sjukt gott och förklarade för min rumskompis att jag är ett matgeni! Kanske var i stunden dock, har inte provat "nykter" så att säga.
Citera
2015-03-13, 01:53
Bannlyst
Smör på alla kakor.

Jag äter väldigt sällan kakor, två gånger om året kanske om ens det men jag har de senaste åren alltid haft smör på. Fattade inte att det var konstigt förrän min sambo sa att jag var galen, kan ha varit för att jag tar så mycket också (1 del kaka, 2 delar smör).
Gillar inte sötsaker så har alltid extra smör/grädde/salt för att väga upp.

Salt till äppelbitar är en annan grej, läste om det för länge sen, testade och efter det var jag fast. Har en liten hög salt och doppar lagom med äpple i den, både örtsalt och vanligt salt. Kanske ska testa med smör också? Eller banan med smör, det måste vara gott! Banan med smör och jordnötssmör ska jag nog testa i morgon.
Citera
2015-03-13, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
Smör på alla kakor.

Jag äter väldigt sällan kakor, två gånger om året kanske om ens det men jag har de senaste åren alltid haft smör på. Fattade inte att det var konstigt förrän min sambo sa att jag var galen, kan ha varit för att jag tar så mycket också (1 del kaka, 2 delar smör).
Gillar inte sötsaker så har alltid extra smör/grädde/salt för att väga upp.

Salt till äppelbitar är en annan grej, läste om det för länge sen, testade och efter det var jag fast. Har en liten hög salt och doppar lagom med äpple i den, både örtsalt och vanligt salt. Kanske ska testa med smör också? Eller banan med smör, det måste vara gott! Banan med smör och jordnötssmör ska jag nog testa i morgon.

peanut butter and
banana sandwich.
elvis favoritmacka,
så kombinationen
är föga ovanlig..

/HA
Citera
2015-03-14, 13:05
Medlem
En smörgås som vi infört i vår familj är lördagsmackan.
Ätes enbart på lördagar och består av skivat ägg, rökt skinka och räksallad (inte budgetvariant utan från fiskdisk).
Citera
2015-03-14, 13:06
Bannlyst
Jag har ju polare som äter i princip allt med ketchup. Tycker det är konstigt. Har själv inga äckliga kombinationer som jag tycker om.
Citera
2015-03-14, 13:16
Medlem
MASSAGATTIs avatar
Wasabi på kokt ägg är en killer,tabasco med
Citera
2015-03-14, 22:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tha-a.prod.
peanut butter and
banana sandwich.
elvis favoritmacka,
så kombinationen
är föga ovanlig..

/HA

Jasså det visste jag inte, satt och spånade bara. Smör och banan var gott förresten, tog hälften hälften ungefär men smör går att ha på i princip allt.
Citera
2015-03-14, 22:46
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av elephantstone
Som liten parvel diggade jag fiskpinnar med ris, Knorrs currysås, lingon och sötsursås blandat. Smakar säkert toppen idag också!

Jag gillade ketchup på pannkakor Även ketchup till pölsa. Aldrig ätit den kombinationen som vuxen. Gick ner som barn.
Citera
2015-03-14, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fugglarn
Jasså det visste jag inte, satt och spånade bara. Smör och banan var gott förresten, tog hälften hälften ungefär men smör går att ha på i princip allt.

det vore rätt trist
om man visste
allt. testa gärna
med jordnötssmör.

sök på elvismackan.
tror inte du kommer
bli besviken.

/HA
Citera
2015-03-14, 23:54
Medlem
Ultraviolences avatar
Lövbiff med ramen och bearnaise
Kycklinghjärtan med ramen och kryddsås
Rå lövbiff med svartpeppar
Rå nötfilé med eller utan kryddor
Rå nötfärs (man ska passa sig för att äta detta)
Vad-som-helst med fisksås
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in