Jag äter väldigt sällan kakor, två gånger om året kanske om ens det men jag har de senaste åren alltid haft smör på. Fattade inte att det var konstigt förrän min sambo sa att jag var galen, kan ha varit för att jag tar så mycket också (1 del kaka, 2 delar smör).
Gillar inte sötsaker så har alltid extra smör/grädde/salt för att väga upp.
Salt till äppelbitar är en annan grej, läste om det för länge sen, testade och efter det var jag fast. Har en liten hög salt och doppar lagom med äpple i den, både örtsalt och vanligt salt. Kanske ska testa med smör också? Eller banan med smör, det måste vara gott! Banan med smör och jordnötssmör ska jag nog testa i morgon.
Jag äter väldigt sällan kakor, två gånger om året kanske om ens det men jag har de senaste åren alltid haft smör på. Fattade inte att det var konstigt förrän min sambo sa att jag var galen, kan ha varit för att jag tar så mycket också (1 del kaka, 2 delar smör).
Gillar inte sötsaker så har alltid extra smör/grädde/salt för att väga upp.
Salt till äppelbitar är en annan grej, läste om det för länge sen, testade och efter det var jag fast. Har en liten hög salt och doppar lagom med äpple i den, både örtsalt och vanligt salt. Kanske ska testa med smör också? Eller banan med smör, det måste vara gott! Banan med smör och jordnötssmör ska jag nog testa i morgon.
peanut butter and
banana sandwich.
elvis favoritmacka,
så kombinationen
är föga ovanlig..
En smörgås som vi infört i vår familj är lördagsmackan.
Ätes enbart på lördagar och består av skivat ägg, rökt skinka och räksallad (inte budgetvariant utan från fiskdisk).
peanut butter and
banana sandwich.
elvis favoritmacka,
så kombinationen
är föga ovanlig..
/HA
Jasså det visste jag inte, satt och spånade bara. Smör och banan var gott förresten, tog hälften hälften ungefär men smör går att ha på i princip allt.
Jasså det visste jag inte, satt och spånade bara. Smör och banan var gott förresten, tog hälften hälften ungefär men smör går att ha på i princip allt.
det vore rätt trist
om man visste
allt. testa gärna
med jordnötssmör.
sök på elvismackan.
tror inte du kommer
bli besviken.
Lövbiff med ramen och bearnaise
Kycklinghjärtan med ramen och kryddsås
Rå lövbiff med svartpeppar
Rå nötfilé med eller utan kryddor
Rå nötfärs (man ska passa sig för att äta detta)
Vad-som-helst med fisksås