2015-04-01, 13:31
Medlem
swimp78s avatar
Har inte lyssnat på morgonprogrammet än, några funderingar till er som lyssnat:

Hur stor del av tiden upptas av ring p1-inslag där "vanliga människor" får ringa till studion?
Jag är helt ointresserad av att höra på tafatta samtal utan personkemi med radioovana poddlyssnande 22-åriga killar från svenska småstäder.

Varför spelar de in på morgonen? Programmet "sänds" över internet, och kommer av majoriteten lyssnas på i podformat. Finns det nån speciell anledning att köra tidigt? Vore det inte smidigare att köra typ klockan.. 10?
Senast redigerad av swimp78 2015-04-01 kl. 13:40.
Citera
2015-04-01, 13:36
Medlem
KallaMigGrefvens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78

Hur stor del av tiden upptas av ring p1-inslag där "vanliga människor" får ringa till studion?
Jag är helt ointresserad av att höra på samtal med poddlyssnande 22-åriga killar från svenska småstäder.

Varför spelar de in på morgonen? Programmet "sänds" över internet, och kommer av majoriteten lyssnas på i podformat. Finns det nån speciell anledning att köra tidigt? Vore det inte smidigare att köra typ klockan.. 10?
De vill väl konkurrera med morgonradioprogrammen. Jag har lyssnat 60 % hittills och inga samtal har förekommit.
Citera
2015-04-01, 13:44
Medlem
Kewks avatar
Vart laddar hem/lyssnar jag på morgonshowen i efterhand?
Citera
2015-04-01, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kewk
Ny parallell poddkanal - AMK morgon.
Citera
2015-04-01, 16:55
Medlem
softmoons avatar
Citat:

Jag är helt ointresserad av att höra på tafatta samtal utan personkemi med radioovana poddlyssnande 22-åriga killar från svenska småstäder.

De vill konkurera med all annan morgonradio utan att behöva dra in musik och reklam.
Citera
2015-04-01, 21:41
Medlem
canadianresourcess avatar
Citat:

Håller med dej. Blir ju ett litet problem när dom kör live. Man vill ju lyssna men samtidigt tror jag att väldigt få har möjlighet att lyssna 7-9 non stop. Visst kanske man har tid att lyssna nån halvtimme på väg till jobbet men då tror jag att många hellre avstår och lyssnar i sin helhet på podden i efterhand.
Citera
2015-04-02, 20:36
Medlem
McPoneys avatar
Verkar som att Daniel Breitholtz från Adam & kompani kommer att gästa morgondagens program.

https://twitter.com/MrBreitholtz/status/583695545128132608
Citera
2015-04-02, 20:46
Medlem
swimp78s avatar
Tycker dom första avsnitten morgon har vart bra.

Sen är det klart i längden kanske de måste hitta på "fasta punkter" och liknande att hänga upp sig på för de inte ska "Koka torrt" på ämnen. Nu har det ju mer varit som bra podcastavsnitt. Får hoppas att de inte blir "dränerade" av att hålla snacket igång i flera veckor.

Sänder de verkligen imorgon förresten, det är väl helg då?
Citera
2015-04-02, 20:52
Medlem
mmas avatar
Jag får inte upp morgonprogrammen i min feed på itunes, kommer dom inte hamna där?
Citera
2015-04-02, 20:54
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mma
Jag får inte upp morgonprogrammen i min feed på itunes, kommer dom inte hamna där?
ny feed. sök "amk morgon"
Citera
2015-04-02, 20:56
Medlem
Hebrs avatar
Citat:

Än så länge bara ett. Det ser ljust ut.

Citat:
Ursprungligen postat av Kewk

Ladda hem podcast-appen så kan du lyssna via den.
Citera
2015-04-02, 20:56
Medlem
Hebrs avatar
Citat:
Tycker dom första avsnitten morgon har vart bra.

Sen är det klart i längden kanske de måste hitta på "fasta punkter" och liknande att hänga upp sig på för de inte ska "Koka torrt" på ämnen. Nu har det ju mer varit som bra podcastavsnitt. Får hoppas att de inte blir "dränerade" av att hålla snacket igång i flera veckor.

Sänder de verkligen imorgon förresten, det är väl helg då?

AMK morgon sänds Måndag - Fredag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in