2015-03-30, 19:38
Medlem
Andremasks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PataNegra
Nu har även Sollentuna fått äran att återse dess charmknuttar.
På planen bredvid Statoil-macken i Häggvik står det cirka 15-20 husvagnar.

Stackars dom som jobbar på den macken...

Mötte ett dussin engelskreggade bilar med husvagnar samt lastbilar på Danderydsvägen i förmiddags. När jag kom fram till E4;an i Häggvik stod det en ensam lastbil kvar på planen samt polis. Så troligtvis blev de avhysta strax innan. Frågan är bara vart de begett sig nu?
Citera
2015-03-30, 20:43
Medlem
Mr TTTTs avatar
Ikeas parkering i Barkarbystaden ny camping för gulskyltade fordon
Citera
2015-03-30, 21:20
Medlem
Taktvättare med Irlänskreggad bil var inne och skulle laga ett munstycke till en högtryckstvätt.
Tog rätt lång tid och han fick betala kontant. Han hade kunnat köpa två nya för samma pris.
Såg rätt sur ut när han gick.
Citera
2015-03-31, 08:46
Moderator
Parongatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Åkte förbi åby travbana tidigare idag.
Det kändes som att det var hög standard på grejerna, "lyxiga husvagnar", nyare bilar även arbetsfordonen kändes fräscha.

Men jag gissar att den senaste tidens bosättningar med zigenare och deras nya lägre standard har gjort mig blind.

Det går nog mer än bra för dessa samvetslösa kräk. Jag såg även en nyare grävmaskin på lastväxlarflaket. Tror att det var en Volvo EC55 av nyare modell, men är inte helt hundra där. Men pengar får de ju in i ett rasande tempo. Samtidigt som de skinnar våra äldre och utsatta medborgare, så gapskrattar de åt vårt flata system. Här är allt möjligt.

Det absolut värsta som kan hända dem, är att farbror polisen kommer och säger aja baja, här får ni inte vara. Ni får tre timmar på er att ge er härifrån. Inga böter, ingen utvisning och inget fängelse. Bara ett ändlöst daltande, vilket gör att vi aldrig kommer att slippa från asen hemma hos våra äldre medborgare. Jag har aldrig förstått varför det skulle innebära ett problem att bli av med dem. Det är väl bara att säga nej tack och far åt helvete?
Citera
2015-03-31, 13:21
Medlem
Roedoress avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr TTTT
Ikeas parkering i Barkarbystaden ny camping för gulskyltade fordon

Imponerad över att dom inte hittade till den tidigare.

Kan för övrigt berätta att där släpper dom sen lösa sina avkommor. Förra året eller året innan det så spelade dom bla basket inne på Stadium och åkte runt med sparkcyklarna. Sen klev dom vidare in på IKEA och röjde runt.

Strax innan var dom inne i en av dom sk vagninsamlings-bilarna och kollade om den gick att få igång och köra runt med på parkeringen.

Ålder blandat 10-14år
Citera
2015-03-31, 19:28
Medlem
Lawlines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Parongatan
Det går nog mer än bra för dessa samvetslösa kräk. Jag såg även en nyare grävmaskin på lastväxlarflaket. Tror att det var en Volvo EC55 av nyare modell, men är inte helt hundra där. Men pengar får de ju in i ett rasande tempo. Samtidigt som de skinnar våra äldre och utsatta medborgare, så gapskrattar de åt vårt flata system. Här är allt möjligt.

Det absolut värsta som kan hända dem, är att farbror polisen kommer och säger aja baja, här får ni inte vara. Ni får tre timmar på er att ge er härifrån. Inga böter, ingen utvisning och inget fängelse. Bara ett ändlöst daltande, vilket gör att vi aldrig kommer att slippa från asen hemma hos våra äldre medborgare. Jag har aldrig förstått varför det skulle innebära ett problem att bli av med dem. Det är väl bara att säga nej tack och far åt helvete?

Grävaren är inte köpt eller lånad utan det är stöldgods från utlandet. Det är bara en tidsfråga innan folk tar lagen i egna händer och visar var skåpet ska stå. Problemet då är att ingen i Sverige kommer att ha några mer problem med packet och att den som blev less kommer att sitta inne på livstid.
Citera
2015-04-01, 12:26
Medlem
spoilers avatar
"En kvinna i Mariannelund har blivit lurad av taktvättarna, enligt uppgifter till polisen.

Höglandspolisen utreder fallet som ett bedrägeri.
De engelsktalande taktvättarna ska ha kommit till den 72-åriga Mariannelundskvinnan i lördags och erbjöd sig tvätta hennes tak.
Liksom tidigare påstod tvättarna att det också måste bytas delar av taket och totalt krävde taktvättarna 31 000 kr som de också fick.
Men de slutförde inte arbetet utan ska ha lovat att återkomma i måndags, vilket de inte gjorde."

http://www.hoglandsnytt.se/inte-nu-igen-lurad-av-taktvattarna-pa-over-30-000-kr/
Citera
2015-04-01, 20:04
Medlem
mittenskittens avatar
Hur kommer det sig att dessa ensamma åldringar på mellan 70-85 år kan engelska och förstår vad bedragarna säger? Jag menar de åldringar som faktiskt pratar med dem och kommer fram till ett pris, inte de som liksom överraskas utan att ha pratat.

Alla i den åldersgruppen som jag träffat och känner kan knappt ett ord på engelska :s Blir lika förvånad varje gång när jag läser om att t.ex 85-årige Knut förhandlat med dem etc.
Citera
2015-04-01, 22:34
Medlem
spoilers avatar
Citat:
En kvinna i Ålem har anlitat tre personer som skall tvätta ett tak och kvinnan ska betala 7 500 kr för arbetet. Personerna påbörjar arbetet men avbryter det och säger att de ska åka och luncha. De får 7 500 kr. De tar också de stegar som kvinnan har ställt till deras förfogande och kör iväg.

Kvinnan misstänker att hon blivit lurad och följer efter männen samt ringer polisen och meddelar färdväg, registreringsnummer m m. Polisen larmar ut aktuell bil till polispatrullerna som är ute och patrullerar.

Uppdatering

Strax norr om Mönsterås stannar den aktuella bilen och kvinnan får tillbaka 3000 kronor sedan kör bilen vidare. En polispatrull stoppar sedan bilen vid Oskarshamns södra infart. Tre personer grips misstänkta för stöld och förs till polishuset i Oskarshamn. Männens bil tas i beslag eftersom de stulna stegarna var fastsatta på biltaket. De tre gripna männen, 18, 22 och 24 år är medborgare i Irland och saknar fast bostad i Sverige.

https://polisen.se/Aktuellt/Handelser/Kalmar-lan/2015-04-01-1431-Stold-Monsteras/
Citera
2015-04-01, 22:40
Medlem
mina3grabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mittenskitten
Hur kommer det sig att dessa ensamma åldringar på mellan 70-85 år kan engelska och förstår vad bedragarna säger? Jag menar de åldringar som faktiskt pratar med dem och kommer fram till ett pris, inte de som liksom överraskas utan att ha pratat.

Alla i den åldersgruppen som jag träffat och känner kan knappt ett ord på engelska :s Blir lika förvånad varje gång när jag läser om att t.ex 85-årige Knut förhandlat med dem etc.

Vad är det för konstigt att vi åldringar behärskar engelska?? Vi har faktiskt gått i skolan och studerat språk.
Och det var inte ens på Hedenhös tid. Jag studerade dessutom tyska och franska utöver latin.
Citera
2015-04-01, 23:30
Medlem
mittenskittens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mina3grabbar
Vad är det för konstigt att vi åldringar behärskar engelska?? Vi har faktiskt gått i skolan och studerat språk.
Och det var inte ens på Hedenhös tid. Jag studerade dessutom tyska och franska utöver latin.

Och hur gammal är du då? Givetvis menade jag inte ALLA åldringar.
Jag syftar på folk födda på 20/30-talet och tidigare då man oftast inte gick mer än 4-6 år i skolan och på ålderns höst blir många virriga och glömmer saker, som eventuell engelska de lärt sig tidigare i livet.
Citera
2015-04-02, 10:33
Medlem
Citat:
De lurar dig med sina tjänster, utför dåliga arbeten och tar alldeles för mycket i betalt.
De kringresande hantverkarna - eller asfaltsläggarna - lurar ständigt nya offer - och nu går flera myndigheter och kommuner ihop för att varna för skojarna.
- Under 2015 har noterats att gruppen gärna inriktat sig på äldre villaägare, skriver de i ett pressmeddelande.

http://www.expressen.se/gt/larmet-de-ar-asfalts-laggarnas-maltavlor/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in