2015-03-31, 16:25
Bannlyst
Nu är ju Sufi, Ibadi och shiaislamismens sharialagar inget som påverkar andra, det är ungefär inte ens sharialagar som har med tro att göra, det förebygger meditation och djupt tanke i samhället.
Citera
2015-03-31, 17:20
Medlem
Läs på om Sharia först

mixa inte sharialagarna med lagarna från arabiska stammar och deras traditioner.

kan säga att araber i stort sett har förvrängt sharia, eftersom araber generellt är ett lite förvirat folk.

men titta på österrike-ungers annektering av balkan, där uppmuntrade man sharialagarna i muslimdominerade områden.
Citera
2015-03-31, 17:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RimaBos
Läs på om Sharia först

mixa inte sharialagarna med lagarna från arabiska stammar och deras traditioner.

kan säga att araber i stort sett har förvrängt sharia, eftersom araber generellt är ett lite förvirat folk.

men titta på österrike-ungers annektering av balkan, där uppmuntrade man sharialagarna i muslimdominerade områden.

Utveckla gärna med konkreta exempel.
Citera
2015-03-31, 21:34
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Icke-svar. För du inbillar dig väl inte att DIN slutna bubbla-verklighet är en allmän referens-ram.
Okej. Du är alltså satanist och försöker i ditt lilla medvetanade omforma dina tankar till att bli gudomliga. Så patetiskt. Känner du ens till något om ditt ego? Är du en så sorglig person att du inbillar dig att satan står för något fint och vackert? Är det så illa?

I så fall, starta en ny tråd. Denna handlar om satanisten Muhammed. Inte om dig och dina visioner om en snäll Lucifer.
Citera
2015-03-31, 23:26
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
För du inbillar dig väl inte att DIN slutna bubbla-verklighet är en allmän referens-ram.

Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Okej. Du är alltså satanist och försöker i ditt lilla medvetanade omforma dina tankar till att bli gudomliga.

Vad var det jag skrev om bubbla-verklighet?
Citera
2015-04-01, 11:21
Medlem
rex144s avatar
Sharialagen borde bara tillämpas i öknen, där bland beduiner passar den fint,
men muslimer borde aldrig få utöva islam i europa, då det är ingen vanlig religion,
det är en politisk fascistideologi och en klassisk dödskult,
Citera
2015-04-01, 12:18
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Vad var det jag skrev om bubbla-verklighet?
Förklara vad du menar, istället för att bete dig som en kränkt skolflicka. Vad vill du ha sagt?
Citera
2015-04-01, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av weseeyou
Utveckla gärna med konkreta exempel.

Ett exempel: Media i dagarna har visat flera fall av kvinnor som stenas pga äktenskapsbrott, då fälls dem till döden.

MEN för att enligt sharia kunna dömas till döden, måste denna akten av äktenskapsbrott ha blivit bevittnat av fyra troende, praktiserade muslimer.

Det som gör det ännu svårare är att en praktiserande troende muslim inte får titta på andra kvinnor, plus att det måste vara fyra. denna regel gör det väldigt väldigt svårt att dömmas till döden via sharia.

Araber väljer att bortse från det faktum att det behövs fyra muslimska vittnen utan dem kör gärna igång endast baserad på "ord". folk i Afghanistan och pakistan kör samma taktik.
Citera
2015-04-01, 21:17
Medlem
Citat:
Ett exempel: Media i dagarna har visat flera fall av kvinnor som stenas pga äktenskapsbrott, då fälls dem till döden.

MEN för att enligt sharia kunna dömas till döden, måste denna akten av äktenskapsbrott ha blivit bevittnat av fyra troende, praktiserade muslimer.

Det som gör det ännu svårare är att en praktiserande troende muslim inte får titta på andra kvinnor, plus att det måste vara fyra. denna regel gör det väldigt väldigt svårt att dömmas till döden via sharia.

Araber väljer att bortse från det faktum att det behövs fyra muslimska vittnen utan dem kör gärna igång endast baserad på "ord". folk i Afghanistan och pakistan kör samma taktik.
En ev. risk att stenas för äktenskapsbrott ska inte finnas öht. Hur liten den risken än är.
Citera
2015-04-01, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
En ev. risk att stenas för äktenskapsbrott ska inte finnas öht. Hur liten den risken än är.

Att bedra sin hustru eller man är ett otroligt stort svek.

Det är samma sak som att säga att man inte ska bli avrättad för landsföräderi, vilket USA har och tillämpar.

Dock är det enklare att bli avrättad för landsföräderi i USA än att dömas till döden enligt sharialagarna.
Citera
2015-04-01, 21:43
Medlem
Citat:
Att bedra sin hustru eller man är ett otroligt stort svek.

Det är samma sak som att säga att man inte ska bli avrättad för landsföräderi, vilket USA har och tillämpar.

Dock är det enklare att bli avrättad för landsföräderi i USA än att dömas till döden enligt sharialagarna.
Japp,att inte hålla sitt ord är ett svek. Men sällan ett brott. Det kan finnas massa olika anledningar till äktenskapsbrott. Det behöver inte vara den otrognes fel alla gånger. Och var går gränsen för äktenskapsbrott? Om jag säger att jag inte älskar min fru lika mycket längre,ska jag då stenas?
Eller är det bara sex som räknas som äktenskapsbrott? Det vore ju typiskt religion i och för sig.....
Religion vill styra vårat sexliv,det är ju ingen hemlighet.
Citera
2015-04-01, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Japp,att inte hålla sitt ord är ett svek. Men sällan ett brott. Det kan finnas massa olika anledningar till äktenskapsbrott. Det behöver inte vara den otrognes fel alla gånger. Och var går gränsen för äktenskapsbrott? Om jag säger att jag inte älskar min fru lika mycket längre,ska jag då stenas?
Eller är det bara sex som räknas som äktenskapsbrott? Det vore ju typiskt religion i och för sig.....
Religion vill styra vårat sexliv,det är ju ingen hemlighet.

Det är fritt fram att skilja sig om man inte älskar, attraheras eller kommer överens med sin partner. helt utan problem kan man skilja sig, dock måste man dela sina ägor och sånt.

men ja det är bara om man har utomäktenskapligt sex eller något som klassas som äktenskapsbrott. kyssas antagligen.

Det är främst till för att avskräcka och är egentligen inte avsedd till att utföras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in