2015-04-01, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RimaBos
Det är fritt fram att skilja sig om man inte älskar, attraheras eller kommer överens med sin partner. helt utan problem kan man skilja sig, dock måste man dela sina ägor och sånt.

men ja det är bara om man har utomäktenskapligt sex eller något som klassas som äktenskapsbrott. kyssas antagligen.

Det är främst till för att avskräcka och är egentligen inte avsedd till att utföras.
Och naturligtvis inte brottsligt. Varför kan inte två vuxna gifta människor fortsätta vara gifta och ha sex med andra? Om båda är med på det,ska båda stenas ändå? Det kan finnas anledningar till att man inte skiljer sig. Ska man då riskera att bli stämplad som brottsling?
Citera
2015-04-01, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kiss74
Och naturligtvis inte brottsligt. Varför kan inte två vuxna gifta människor fortsätta vara gifta och ha sex med andra? Om båda är med på det,ska båda stenas ändå? Det kan finnas anledningar till att man inte skiljer sig. Ska man då riskera att bli stämplad som brottsling?

Det blir brottlisgt eftersom man bryter mot guds lag, kvittar vilken religion man pratar om.
men vet faktiskt inte hur swingers betraktas enligt sharia, kan dock tänka mig att det blir samma sak.
man kan inte lägga det i samma "brott" som kriminalitet, utan något mer "religiös brottslig" typ.
Citera
2015-04-01, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RimaBos
Det blir brottlisgt eftersom man bryter mot guds lag, kvittar vilken religion man pratar om.
men vet faktiskt inte hur swingers betraktas enligt sharia, kan dock tänka mig att det blir samma sak.
man kan inte lägga det i samma "brott" som kriminalitet, utan något mer "religiös brottslig" typ.
Fast alla gifter sig inte "religiöst" , men är lika gifta för det. Du kanske börjar förstå nu varför en sådan här lag inte skulle fungera?
Citera
2015-04-01, 23:12
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Japp,att inte hålla sitt ord är ett svek. Men sällan ett brott. Det kan finnas massa olika anledningar till äktenskapsbrott. Det behöver inte vara den otrognes fel alla gånger
Är du seriös?

Kan du beskriva ett enda scenario som stämmer överens med detta?
Citera
2015-04-01, 23:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAXIDRIVER020
Är du seriös?

Kan du beskriva ett enda scenario som stämmer överens med detta?
Man har helt enkelt kommit överens om att det är ok. Man kanske är swingers,och då kanske båda är otrogen? Man kanske blir drogad av någon och inte vet vad man gör?
Jag kan komma på många scenarion.....
Citera
2015-04-01, 23:24
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Man har helt enkelt kommit överens om att det är ok. Man kanske är swingers,och då kanske båda är otrogen? Man kanske blir drogad av någon och inte vet vad man gör?
Jag kan komma på många scenarion.....
Nja vänsterprassel är ju i första hand utan partnerns medgivande.
Om man blir drogad så är det ju våldtäkt.
Citera
2015-04-01, 23:29
Medlem
Gunnilas-bulles avatar
Tror mycket av problemet kring Sharia inte är själva Sharia utan att svenskar överlag lider av islamofobi.
Med mer information om vad islam och dess utövare Hizbollah/ISIS innebär och deras sinsemellan olika tolkningar så kommer Sverige bli ett mer öppet och tolerant land.
Citera
2015-04-01, 23:33
Medlem
Citat:
Nja vänsterprassel är ju i första hand utan partnerns medgivande.
Om man blir drogad så är det ju våldtäkt.
Fast nu gällde det egentligen äktenskapsbrott. Och det är det även om man ger varandra tillåtelse. Om jag förstår Gud rätt. Det med drogad var ett dåligt exempel,jag vet. Men man kan fortfarande tacka ja till sex utan att det är våldtäkt. Man kanske själv är drogberoende? Om min fru skulle bli drogberoende och ha utomäktenskapligt sex så vill inte jag hon ska stenas.
Citera
2015-04-01, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gunnilas-bulle
Tror mycket av problemet kring Sharia inte är själva Sharia utan att svenskar överlag lider av islamofobi.
Med mer information om vad islam och dess utövare Hizbollah/ISIS innebär och deras sinsemellan olika tolkningar så kommer Sverige bli ett mer öppet och tolerant land.
Fast vi i Sverige är väl mer öppen än dom flesta länder? Eller?
Citera
2015-04-01, 23:46
Medlem
TAXIDRIVER020s avatar
Citat:
Fast nu gällde det egentligen äktenskapsbrott. Och det är det även om man ger varandra tillåtelse. Om jag förstår Gud rätt.
Ja, den synen delar jag också.
Citat:
Det med drogad var ett dåligt exempel,jag vet. Men man kan fortfarande tacka ja till sex utan att det är våldtäkt. Man kanske själv är drogberoende? Om min fru skulle bli drogberoende och ha utomäktenskapligt sex så vill inte jag hon ska stenas.
Nej det vill man förstås inte, men det är ju fortfarande hennes fel tycker du inte?
Citera
2015-04-01, 23:56
Medlem
Citat:
Ja, den synen delar jag också.

Nej det vill man förstås inte, men det är ju fortfarande hennes fel tycker du inte?
Jag delar inte synen att jag lovar någon viss gud något när man gifter sig. Men många verkar tro att dom gör det? Och varför är det bara otrohet (sex) som är äktenskapsbrott? Att skilja sig borde väl vara mycket värre i guds ögon? Då borde man verkligen stenas i så fall? När man gifter sig lovar man väl varandra (och Gud) en massa saker,så varför är det bara otrohet som ska straffas?
Nä,enligt mig är äktenskapsbrott bara mellan dom inblandade. Dom kan själv avgöra vad dom tycker är ett svek och inte.
Citera
2015-04-02, 00:06
Medlem
Gunnilas-bulles avatar
Citat:
Fast vi i Sverige är väl mer öppen än dom flesta länder? Eller?

Tror tyvärr att Sverige är ett av de mest slutna länder som finns med en åsiktskorridor som inte tillåter en mer pluralistisk syn på islam, Sharia, ISIS, Hisbollah mm. Varför ifrågasätter ex Margot Saudiarabiens tolkning av islam och kallar den medeltida? På vilka grunder har Margot tolkningsföreträde av islam?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in