2014-03-09, 21:31
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gorgios
Den är aktiverad, fick kortet precis när tjänsten lanserades
Jag beställde flera SIM-kort och aktiverat alla men bara använt ett, (trodde flickvännen ville ha, men nejnej "reklam är vidrigt" enligt henne), och det funkade inte för mig. 30 dagar har gått, och endast surf fungerar på det SIM-kortet. Märkligt att det fungerat för dig då.
Citera
2014-03-10, 22:58
Medlem
Aktiverat förra veckan och det funkar bra för mig.

Inte lika bra som betal abo.
Men KIK/Viber funkar bra.
Citera
2014-03-11, 09:05
Medlem
Ingen som får nostalgikänslor från Liberty-surf tiden? Man satt uppe på kvällen och köttade deras modempool...
Citera
2014-03-11, 20:23
Medlem
Tänkte skriva lite om hur det går för mig och WiFog

Fick mitt sim kort i veckan och jag har den i en gammal Galaxy Tab ( Gsm )
Dvs jag kan ringa / SMS och surfa.

Funkar bra att surfa med i tunnelbanan.
Funkar bra att "dela" ut internet till andra enheter
Funkar "ok" att ringa & SMS

På minus sidan tycker jag 2 timmars "timeout" på internet. På morgonen verkar det som man har inte lika bra internet. Försöker alla göra "renew" på din Internet buffer.

Tänkte skriva en update om några dagar/veckor.

P.S
Vi bör komma ihåg att det är "gratis" så man tilllåter små fel.
Citera
2014-03-11, 21:04
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av veckodag

På minus sidan tycker jag 2 timmars "timeout" på internet. På morgonen verkar det som man har inte lika bra internet. Försöker alla göra "renew" på din Internet buffer.

P.S

bara OK att ringa?
har Wifog som extra kort och kan säga att jag har kollat bara engång på reklam när jag fick kortet typ 2-3mån sen
kan ringa och taemot samtal utan problem
behöver inte ens kolla på reklam
Citera
2014-03-11, 21:14
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:

P.S

Stör mig stort på time out'en. Använder oftast inte mycket MB, kanske bara 10. Om det inte fanns någon tidsgräns så slipper man ju kolla på reklamen direkt vid nästa tillfälle.

Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
bara OK att ringa?
har Wifog som extra kort och kan säga att jag har kollat bara engång på reklam när jag fick kortet typ 2-3mån sen

Märkligt, så fungerar det inte för mig.
Citera
2014-03-11, 21:20
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Stör mig stort på time out'en. Använder oftast inte mycket MB, kanske bara 10. Om det inte fanns någon tidsgräns så slipper man ju kolla på reklamen direkt vid nästa tillfälle.

Märkligt, så fungerar det inte för mig.

säger den nått eller kopplar den bara inte upp?
har aldrig haft problem så jag vet inte hur det låter
Citera
2014-03-11, 21:43
Medlem
Jag var en av dom som fick abonnemanget i "Batch 1" i december och hade inga större förväntningar.

Jag har en iPad och använder den väldigt mycket - minst 12 timmar per dag och det är för mig väldigt viktigt att vara på nätet, men att betala 299 kronor för 5GB/mån höll inte i längden - det sprang upp till både 500 och 700.

Så för mig är Wifog näst intill perfekt - visst är det lite störande att behöva trycka fram reklam varannan timme, men med tanke på att jag sparar runt 600 kronor i månaden, så är jag mycket nöjd.

Ja, Wifog har haft stora driftsproblem vid fyra tillfällen, men jag är imponerad över hur bra dom skött informationen på Facebook.

Slutsats: Om du bara surfar och mailar och vill du göra nått roligare för pengarna, så kör Wifog - kör du Spotify, betala för varje MB.

Och nej, jag jobbar inte på Wifog!
Citera
2014-03-12, 06:06
Medlem
Citat:
bara OK att ringa?

Japp bara ok för haft lite "ljud" störningar.
Samtidigt tycker jag det är synd man inte kan "köpa" till sig mer samtals minuter.

Wifog är perfekt för extra simkort för surf i paddan / gps -smartphone - / datorer.

Dagens första MB ladning fixad
Citera
2014-03-12, 09:24
Medlem
SamsungGalaxys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stage-Fright
Jag var en av dom som fick abonnemanget i "Batch 1" i december och hade inga större förväntningar.

Jag har en iPad och använder den väldigt mycket - minst 12 timmar per dag och det är för mig väldigt viktigt att vara på nätet, men att betala 299 kronor för 5GB/mån höll inte i längden - det sprang upp till både 500 och 700.

Så för mig är Wifog näst intill perfekt - visst är det lite störande att behöva trycka fram reklam varannan timme, men med tanke på att jag sparar runt 600 kronor i månaden, så är jag mycket nöjd.

Ja, Wifog har haft stora driftsproblem vid fyra tillfällen, men jag är imponerad över hur bra dom skött informationen på Facebook.

Slutsats: Om du bara surfar och mailar och vill du göra nått roligare för pengarna, så kör Wifog - kör du Spotify, betala för varje MB.

Och nej, jag jobbar inte på Wifog!

Kund inte sagt det bättre själv! (y)
Citera
2014-03-12, 09:27
Medlem
Kasperskys avatar
Citat:
Japp bara ok för haft lite "ljud" störningar.
Samtidigt tycker jag det är synd man inte kan "köpa" till sig mer samtals minuter.

Wifog är perfekt för extra simkort för surf i paddan / gps -smartphone - / datorer.

Dagens första MB ladning fixad

Att inte kunna köpa samtalsminuter tycker jag faktiskt är bra. Då kan man vara 100% säker att man inte drabbas av någon debitering som skapats pga missförstånd, som hela tiden hände hos 3.

Citat:
säger den nått eller kopplar den bara inte upp?
har aldrig haft problem så jag vet inte hur det låter

Samtalet avbryts bara.
Citera
2014-03-12, 10:25
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kaspersky
Att inte kunna köpa samtalsminuter tycker jag faktiskt är bra. Då kan man vara 100% säker att man inte drabbas av någon debitering som skapats pga missförstånd, som hela tiden hände hos 3.

Samtalet avbryts bara.

konstigt
har 3st och kan ringa med alla utan att kolla reklam
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in