2015-03-29, 09:24
Medlem
Bowmoresfinests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lhukinen
Det skulle vara fördelaktigt när man inte uppfyller det dagliga behovet och är på fastande mage under en längre tid av dygnet, tex. periodisk fasta. Inga kosttillskott är essentiella vid en komplett diet.

Uppfyller du inte protein behovet i pf ska du inte köra det helt enkelt... Att köra massa aminosyror i pf om du ätit ditt behov av protein är lika bortkastat som att ta bara till vassle

Dessutom är det som deras säger ingen vidare med bara. Eaa i så fall
Citera
2015-03-29, 10:43
Medlem
Lhukinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowmoresfinest
Uppfyller du inte protein behovet i pf ska du inte köra det helt enkelt... Att köra massa aminosyror i pf om du ätit ditt behov av protein är lika bortkastat som att ta bara till vassle

Dessutom är det som deras säger ingen vidare med bara. Eaa i så fall
Läste du inte vad jag skrev? Att det inte är essentiellt vid en komplett diet.
Citera
2015-03-29, 11:22
Medlem
Bowmoresfinests avatar
Citat:
Läste du inte vad jag skrev? Att det inte är essentiellt vid en komplett diet.
Läste du inte vad jag skrev?
Citera
2015-03-29, 11:28
Medlem
Lhukinens avatar
Citat:
Läste du inte vad jag skrev?
Jo det gjorde jag. Men jag förstår inte vart du vill komma. Jag förespråkar inte att köra pf utan att uppnå proteinbehovet, därav pratade jag om att man kan använda BCAA. Emellan måltider när du fastar så funkar BCAA bra om det inte räcker med måltiderna. Sen så skriver du samma sak som jag skrev, i en annan form.
Citera
2015-03-29, 16:50
Medlem
Bowmoresfinests avatar
Citat:
Jo det gjorde jag. Men jag förstår inte vart du vill komma. Jag förespråkar inte att köra pf utan att uppnå proteinbehovet, därav pratade jag om att man kan använda BCAA. Emellan måltider när du fastar så funkar BCAA bra om det inte räcker med måltiderna. Sen så skriver du samma sak som jag skrev, i en annan form.

Nej jag skrev om du måste nyttja aminosyror o inte kan äta tillräckligt med provet under ditt ätfönster ska du inte köra pf
Citera
2015-03-29, 19:29
Medlem
BWV639s avatar
Såg idag i mitt EAA FX naturell att det låg en liten brun prick (riskorns storlek) i EAA-förpackningen (ätit mig igenom halva paketet). Skopade ut och slängde och diskade skopan. Vad kan det ha varit? Googlade musspillning men inte säker på om det var det. Verkar inte finnas mer än detta korn heller.
Senast redigerad av BWV639 2015-03-29 kl. 19:40.
Citera
2015-03-29, 22:05
Medlem
Lhukinens avatar
Citat:
Nej jag skrev om du måste nyttja aminosyror o inte kan äta tillräckligt med provet under ditt ätfönster ska du inte köra pf
Nej det gjorde du inte.

Citat:

Dessutom så är det ett kosttillskott. Sök upp definitionen av kosttillskott.
Citera
2015-03-30, 13:34
Medlem
Fenjal888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BWV639
Såg idag i mitt EAA FX naturell att det låg en liten brun prick (riskorns storlek) i EAA-förpackningen (ätit mig igenom halva paketet). Skopade ut och slängde och diskade skopan. Vad kan det ha varit? Googlade musspillning men inte säker på om det var det. Verkar inte finnas mer än detta korn heller.

Testa att ta en bild och skicka till leverantören, hoppas på en ny gratis burk.
Citera
2015-03-30, 22:50
Medlem
Bowmoresfinests avatar
Citat:
Nej det gjorde du inte.

Dessutom så är det ett kosttillskott. Sök upp definitionen av kosttillskott.

Exakt.. Kan du inte äta tillräckligt med protte under fastan ska du inte fasta. Det jag sagt Hela tiden även om jag skrivit konstigt ser jag.

BCAA är onödigt o pengarna i sjön
Citera
2015-03-31, 02:16
Medlem
Lhukinens avatar
Citat:
Exakt.. Kan du inte äta tillräckligt med protte under fastan ska du inte fasta. Det jag sagt Hela tiden även om jag skrivit konstigt ser jag.

BCAA är onödigt o pengarna i sjön
Ja, därför bad jag dig kolla upp definitionen av kosttillskott. Ett hjälpmedel som gör att du kommer upp i den mängden som du behöver. Ser inte vad som är felet med att få protein ifrån BCAA jämfört med mat om det absolut inte går genom mat.
Citera
2015-04-01, 08:19
Medlem
Hej, ser att det finns BCAA 2 för 1, jag och min kompis tänkte köpa detta men undrar om det är något att ha? Är det värt? Värt även i deff situation?
Tack!
Citera
2015-04-01, 12:20
Medlem
General.Maximus.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kitos89
Hej, ser att det finns BCAA 2 för 1, jag och min kompis tänkte köpa detta men undrar om det är något att ha? Är det värt? Värt även i deff situation?
Tack!

Tyvärr inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in