2015-03-31, 22:01
  #7789
Medlem
Council of Europe’s International Advisory Group - Maidan Report (som diskuteras i tråden)

Här är en länk till den engelska versionen av rapporten
https://rm.coe.int/CoERMPublicCommonSearchServices/DisplayDCTMContent?documentId=09000016802f038b

Presskonferens - https://www.youtube.com/watch?v=hV-BMI8WQjA&feature=youtu.be

Obs det kommer senare ytterligare en rapport från denna grupp, och då angående utredningen av massakern i Odessa.
__________________
Senast redigerad av fuckuto 2015-03-31 kl. 22:19.
2015-03-31, 22:36
  #7790
Bannlyst
Kommer bli ett nöje när de östra områdena i Ukraina befriats från Kiev!

Synd att ryska spetsnaz inte sätts in så de tillsammans med tjetjenska elitförband+ tjetjenska, dagestanska, tadjikiska, abkhaziska , uzbekiska mm mm mm frivilliga + alla ukrainare och andra som kämpar mot Kievs terror kan snabbt avsluta kriget!

Men jag är inte det minst orolig att de högerkrafter i Ukraina som har som största mål att bomba civila, gamla och barn, kommer ha nåt att sätta emot Tjetjenska Spetsnaz, det räcker med dem + de som redan kämpar för novorossiya!

Låt Tjetjenska Frivilliga ta och sköta förhören på de avskummen från Kiev och västukraina sen, ha ha, de har sina egna ganska effektiva metoder utan att gå in på Detaljer!

// Wastebasket
2015-03-31, 23:59
  #7791
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Pobedarov
Det uppdagas nu att familjerna till de dödade ryska soldaterna inte längre kompenseras ekonomiskt. Detta var också något som Nemtzov arbetade på att publicera innan han blev avrättad av Kreml.

Under sommaren 2014 fick man ett par hundratusen eller någon miljon rubel för att hålla käften. När ryska myndigheter insåg att det skulle bli för jävla dyrt med tanke på att tusentals soldater stupat så ändrade man villkoren. Myndigheterna insåg även att man inte längre kunde dölja den ryska arméns direkta inblandning i konflikten eftersom förlusterna var oförklarligt höga.

Förslaget att soldaterna nu inte längre var på "semester" i Ukraina kom upp på bordet. Istället blev soldaterna avskedade från armén kort innan deras avresa till Donbass.

Ingen anställning, ingen kompensation, problemet löst.

http://www.unian.info/war/1061523-families-of-russian-soldiers-killed-in-donbas-get-rub-3-mln-for-silence.html

Det är bara en tidsfråga innan en rysk revolution är på G.
Det var våta fantasier från den sidan. Tänk att dom mördade Nemtzov för den uppgiften då det ligger unga soldater i sjuksängen och berättar vitt och brett om elaka moderslandet som skickar dom till Ukraina. FSB jobbar dåligt! Lever landsförädarna fortfarande eller är det ingen som bryr sig, inte ens Putin?

Rysk revolution på gång? du borde verkligen veta att det är tvärt om då sånt här drabbar ryssar.

Däremot var denna artikel från samma skitsajt intressantare.

Poroshenko ready to put to referendum issue of federalization of Ukraine
2015-03-31
http://www.unian.info/politics/1062036-poroshenko-ready-to-put-to-referendum-issue-of-federalization-of-ukraine.html
Citat:
"I'm ready to put to a referendum the question of a second state language and the issue of federalization, and I am sure that the Ukrainian people will say a resounding ‘No!’" Poroshenko said.
Read more on UNIAN: http://www.unian.info/politics/1062036-poroshenko-ready-to-put-to-referendum-issue-of-federalization-of-ukraine.html
Äntligen lyckas han klämma fram något vettigt. Att han tror det blir nej återstår att se. Är folket smart så röstar dom ja och låter Ukraina gå vidare som land i ny form med rysk och europeisk bra kontakt. Blir det nej forsätter bara eländet.

Citat:
Poroshenko also said that 62% of those who fought in the Donbas were Russian-speaking citizens.

"But their Russian language does not prevent them to love Ukraine, as I love it in Ukrainian," he said.
Read more on UNIAN: http://www.unian.info/politics/1062036-poroshenko-ready-to-put-to-referendum-issue-of-federalization-of-ukraine.html
Bra att Poroshenko erkänner att dom som slåss i öster är 62% Ukrainare med ryska som språk. Resten Ukrainare och friviliga från Ryssland då
2015-04-01, 00:15
  #7792
Medlem
mvagrippas avatar
Nemtsovs allierade planerar publicera rapport om ryska soldater i Ukraina.

http://www.themoscowtimes.com/news/article/nemtsov-allies-plan-to-publish-report-on-russian-soldiers-in-ukraine/518314.html
2015-04-01, 06:17
  #7793
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wastebasket
Kommer bli ett nöje när de östra områdena i Ukraina befriats från Kiev!

Synd att ryska spetsnaz inte sätts in så de tillsammans med tjetjenska elitförband+ tjetjenska, dagestanska, tadjikiska, abkhaziska , uzbekiska mm mm mm frivilliga + alla ukrainare och andra som kämpar mot Kievs terror kan snabbt avsluta kriget!

Men jag är inte det minst orolig att de högerkrafter i Ukraina som har som största mål att bomba civila, gamla och barn, kommer ha nåt att sätta emot Tjetjenska Spetsnaz, det räcker med dem + de som redan kämpar för novorossiya!

Låt Tjetjenska Frivilliga ta och sköta förhören på de avskummen från Kiev och västukraina sen, ha ha, de har sina egna ganska effektiva metoder utan att gå in på Detaljer!

// Wastebasket
Fast Ryssland har satt in " elittrupper" och de har dött i hundratal om inte 1000+.
Tjetjenska elitförband är inget som existerar och tjetjener har slagits på den ryska sidan sedan i våras, de har dött och blött som alla andra.
Enda chansen för Ryssland är att öka antalet reguljära ryska enheter i kriget och det rätt kraftigt.
I Debaltseve hade man ett väldigt bra läge att snabbt slå ut de Ukrainska förbanden, ändå tog det flera veckor och till priset av en hel del egna förluster.
2015-04-01, 06:31
  #7794
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Illavarslande nyheter. Det börjar alltså torka upp på åkrarna redan? Putins fascistiska anfallstrupper kan antas tänka som Hitler och inte vilja gegga ner sig i åkermarken. Verkar lite tidigt, jag trodde de skulle anfalla närmare maj eller något. Får hoppas "Bill" och lite AT4 finns på plats att möta lede fi. Förhoppningsvis har svenska staten levererat utrustning under bordet, det vore det bästa vår skatt använts till på länge. Att bekämpa ryssen i Ukraina och avpollettera ryska soldater är en bra investering för framtiden, värt varje krona.

Intressant inlägg om Putins planer:
http://20committee.com/2015/03/19/putin-turns-up-his-special-war-against-europe/
Ukraina har en egen PV robot som kan ta sig igenom uppåt 800 mm pansar, således torde T64 och T72 ligga dåligt till vid träff även T72B3 vid träff i sida.
Dock behöver de uppgraderas och gås igenom vilket vi får hoppas sker för fullt så att de kan sättas in om några veckor.
2015-04-01, 06:56
  #7795
Medlem
Sonnenwendes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pobedarov
Ukrainska styrkor har idag lämnat Shyrokine efter våldsamma strider i förorten. Nu ligger vägen mot Mariupol öppen för den ryska armén och staden blev mycket riktigt under morgonen beskjuten med artilleri av ryssarna.

Hur många gånger skall de tillåtas bryta mot vapenvilan?

Sedan vapenvilan har inte de ukrainska styrkorna avancerat en millimeter, det har däremot ryssarna gjort tillsammans med sina undersåtar.

Dags för nya sanktioner och vapen?

http://24tv.ua/news/showNews.do?batalyon_donbas_viyshov_z_shirokinogo_ _kerivnik_shtabu_batalyonu&objectId=560178
Väldigt märkligt att inte UA för fram förstärkningar, eller vill man medvetet provocera fram amerikansk vapenhjälp.
2015-04-01, 07:36
  #7796
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sonnenwende
Väldigt märkligt att inte UA för fram förstärkningar, eller vill man medvetet provocera fram amerikansk vapenhjälp.
Ukraina är den enda part som följer MinskII avtalet. Genom att göra det visar Ukraina världen att Ryssland bryter mot det och får världens sympatier. Så fungerar demokratiska länder.
2015-04-01, 07:42
  #7797
Medlem
ForumApaches avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex

Bra att Poroshenko erkänner att dom som slåss i öster är 62% Ukrainare med ryska som språk. Resten Ukrainare och friviliga från Ryssland då
De som slåss mot Ryska federationens armé.
2015-04-01, 09:22
  #7798
Medlem
Ytterligare en separatist träder fram och berättar sanningen om ryska trupper i Ukraina.

https://news.vice.com/article/russian-soldiers-have-given-up-pretending-they-are-not-fighting-in-ukraine

Separatisterna har helt enkelt gett upp och försöker inte längre dölja faktumet att det är den ryska armén som sköter striderna och leksakerna.

Samtidigt i Sverige sitter det nyttiga idioter, rysstroll och femtekolonnare som postar inlägg med svammel och skit med hänvisning till propagandan från Kreml!
2015-04-01, 09:37
  #7799
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ForumApache
De som slåss mot Ryska federationens armé.
För att följa din logik (eller brist på).
Det är inte lätt för separatisterna när de slåss mot USA:s arme i östra Ukraina, men ändock sparkar skiten ur dem.
2015-04-01, 10:15
  #7800
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
För att följa din logik (eller brist på).
Det är inte lätt för separatisterna när de slåss mot USA:s arme i östra Ukraina, men ändock sparkar skiten ur dem.

Hur gick det för de ryska legoknektarna förra sommaren? Så vitt jag vet flydde man hals över huvud från Slovyiansk och var nära att förlora både Luhansk och Donetsk innan Putin skickade in den ryska armén för att stoppa slakten.

Idag sköt ryska fredsbevarande trupper på gränsen till Transnistrien mot två moldaviska medborgare. Man skyller det hela på Ukraina. Det är inte första gången ryska trupper skjuter ihjäl moldaviska medborgare i Transnistrien.

http://society.lb.ua/war/2015/04/01/300498_granitse_ukraini_nepriznannogo.html

http://news.rin.ru/eng/news///101541/
__________________
Senast redigerad av Pobedarov 2015-04-01 kl. 10:17.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in