2015-03-31, 00:29
  #7765
Medlem
Kriget mellan Poroshenko och Kolomoisky har fått intressanta följdverkningar. Högra sektorn måste lämna Shirokino, fortsatt ett konfliktområde, och hela Donbass. Det vore intressant att få veta vad som händer med Aidar och Dniepr-1. Är de i karantän? Vad händer med Kolos alternativa "general staff", generalstab? Yarosh har fått nytt jobb, förresten. Nu ska han tjäna ett av ministerierna och kanske lämna Rada, som han inte alls gillar.

Commander 8 separate company Right sector Andrew Cherven told that they were given the order to leave Shirokino to 27 March and 1 April to leave the area of the ATO. The order stated that to come shall all units that are not part of the APU and the national guard. Cherven said that he was unable to disobey the order.

The punitive battalions were told to leave the "M" sector in Donbass

http://cassad-eng.livejournal.com/152022.html#cutid1
2015-03-31, 00:34
  #7766
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Kriget mellan Poroshenko och Kolomoisky har fått intressanta följdverkningar. Högra sektorn måste lämna Shirokino, fortsatt ett konfliktområde, och hela Donbass. Det vore intressant att få veta vad som händer med Aidar och Dniepr-1. Är de i karantän? Vad händer med Kolos alternativa "general staff", generalstab? Yarosh har fått nytt jobb, förresten. Nu ska han tjäna ett av ministerierna och kanske lämna Rada, som han inte alls gillar.

Commander 8 separate company Right sector Andrew Cherven told that they were given the order to leave Shirokino to 27 March and 1 April to leave the area of the ATO. The order stated that to come shall all units that are not part of the APU and the national guard. Cherven said that he was unable to disobey the order.

The punitive battalions were told to leave the "M" sector in Donbass

http://cassad-eng.livejournal.com/152022.html#cutid1
Det här mycket lite att göra med två herrarnas osämja, det här har varit på tapeten sedan augusti i fjol men det har aldrig funnits ett riktigt bra tillfälle att genomföra det, nu är det faktiskt rätt lugnt längs fronten så nu finns det utrymme att genomföra de ändringar som fått stå tillbaka. Högra sektorn är välkomna tillbaka när de har laglig rätt att verka inom ATO.

/Micke
2015-03-31, 00:51
  #7767
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M.Skillt
Det här mycket lite att göra med två herrarnas osämja, det här har varit på tapeten sedan augusti i fjol men det har aldrig funnits ett riktigt bra tillfälle att genomföra det, nu är det faktiskt rätt lugnt längs fronten så nu finns det utrymme att genomföra de ändringar som fått stå tillbaka. Högra sektorn är välkomna tillbaka när de har laglig rätt att verka inom ATO.

/Micke

Jag minns de gamla diskussionerna, Parubiy talade om saken redan våren 2014, men det är ju först nu någonting händer. Kan du berätta om Aidar? Dess kommendant har tidigare varit i blåsväder. Delvis av sina egna när han lämnade fronten, men även av krafter högre upp. Vad händer med vissa frivilligbataljoner? Några tror vi styrs av av Kolomoisky. Du har tidigare antytt att Aidar är lite vingklippt. Utveckla.
2015-03-31, 00:55
  #7768
Medlem
bernad_laws avatar
Vad som hänt eller inte hänt med Ukrainas guld tar vi i en egen tråd antingen i detta forum eller i konspirationer, beroende på vinkel. /Mod
2015-03-31, 01:21
  #7769
Medlem
NixYOs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baggebo1
Framtiden för fd Ukraina ser väl dessvärre inte speciellt ljus ut. Undrar hur mycket av landmassan som fortfarande kommer att kallas "Ukraina" om några år? Kommer det ens att finna något som kallar sig "Ukraina"?

Nyheter: Amerikansk militär ska nu vapenträna hollywoodnazistiska Azov.

Citat:
Obama ska vapenträna Ukrainas nazister

Amerikanska soldater är nu väg till Ukraina för genomföra i militärövningar tillsammans med det ukrainska nationalgardet. Bland dem som ska tränas upp finns Azovbataljonen, som består av frivilliga ultranationalister.

Den 20 april landar 290 amerikanska fallskärmsjägare i Lviv oblast, skriver Ukrainas inrikesminister Arsen Avakov i ett inlägg på Facebook. Under 24 veckor kommer de att anordna övningar för ukrainska styrkor.

Totalt ska 900 ukrainska soldater från fyra olika bataljoner delta, enligt ministern. En av dem är Azov – en högerradikal frivilligbataljon som bland annat består av utländska nazister. En av medlemmarna är den internationellt uppmärksammade svensken Mikael Skillt, som tidigare var aktiv i Svenska motståndsrörelsen.
http://www.friatider.se/obama-ska-vapentr-na-ukrainas-nazister
Intressant att träningen skall äga rum i Lviv oblast i som ligger i den historiska regionen Galizien i västra Ukraina. Det är bl.a. där som Svoboda har ett av sina starkaste fästen:

http://s23.postimg.org/mttk9fuor/image.jpg
https://minfil.org/tbz5hfbcb2/Ukraine__administrative_divisions_-_de_-_colored.svg.png
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/57/Ukraine-Historical_regions.png
__________________
Senast redigerad av NixYO 2015-03-31 kl. 01:34.
2015-03-31, 01:25
  #7770
Medlem
M.Skillts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Jag minns de gamla diskussionerna, Parubiy talade om saken redan våren 2014, men det är ju först nu någonting händer. Kan du berätta om Aidar? Dess kommendant har tidigare varit i blåsväder. Delvis av sina egna när han lämnade fronten, men även av krafter högre upp. Vad händer med vissa frivilligbataljoner? Några tror vi styrs av av Kolomoisky. Du har tidigare antytt att Aidar är lite vingklippt. Utveckla.
Det är inte så spännande som man kan tro, frivilligbataljonerna lever kvar men under lite andra former bara, dock så rensas en hel del ogräs ut även i Azov.

/Micke
2015-03-31, 06:05
  #7771
Medlem
Ulvhamns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NixYO
Intressant att träningen skall äga rum i Lviv oblast i som ligger i den historiska regionen Galizien i västra Ukraina. Det är bl.a. där som Svoboda har ett av sina starkaste fästen:

http://s23.postimg.org/mttk9fuor/image.jpg
https://minfil.org/tbz5hfbcb2/Ukraine__administrative_divisions_-_de_-_colored.svg.png
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/57/Ukraine-Historical_regions.png

Har troligen mycket lite med Svoboda att göra utan att jänkarna vill ha sin trupp så långt från fronten som möjligt för att inte göra Putin nervös. Det är visserligen en fördel att utbilda i ett lungt område där civilbefolkningen lojal med parlamentet men det argument gäller stora delar av Ukraina nu. Detta faktum får vi tacka Putin för...
2015-03-31, 09:30
  #7772
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av clutchshooter
Bra försök att rädda situationen men ingen köper dina fåniga argument. Du har inga som helst belägg för dina påståenden medans det finns fakta för motsatsen. Det är bara att svälja och inse att du har tänkt fel hela denna tid, kanske ska byta din profilbild också

Det finns massor med fakta på nätet om de proryska terroristernas framfart, bara att söka, läsa och lära.

Hehe, nej jag tänker inte ändra min avatar när en Putinanhängare ber mig om det..
2015-03-31, 11:26
  #7773
Medlem
Folkets vrede visar sig i Nikolayev. Speciellt en modig kvinna i röd kappa gör sin röst hörd. Man får hoppas att hon inte blir en siffra i statistiken över regimkritiska männniskor som "försvinner".

http://newrussia.press/video/peoples-from-nikolayev-booing-uaf-troopers/
2015-03-31, 11:49
  #7774
Medlem
Det uppdagas nu att familjerna till de dödade ryska soldaterna inte längre kompenseras ekonomiskt. Detta var också något som Nemtzov arbetade på att publicera innan han blev avrättad av Kreml.

Under sommaren 2014 fick man ett par hundratusen eller någon miljon rubel för att hålla käften. När ryska myndigheter insåg att det skulle bli för jävla dyrt med tanke på att tusentals soldater stupat så ändrade man villkoren. Myndigheterna insåg även att man inte längre kunde dölja den ryska arméns direkta inblandning i konflikten eftersom förlusterna var oförklarligt höga.

Förslaget att soldaterna nu inte längre var på "semester" i Ukraina kom upp på bordet. Istället blev soldaterna avskedade från armén kort innan deras avresa till Donbass.

Ingen anställning, ingen kompensation, problemet löst.

http://www.unian.info/war/1061523-families-of-russian-soldiers-killed-in-donbas-get-rub-3-mln-for-silence.html

Det är bara en tidsfråga innan en rysk revolution är på G.
__________________
Senast redigerad av Pobedarov 2015-03-31 kl. 11:52.
2015-03-31, 11:58
  #7775
Medlem
Ukrainska styrkor har idag lämnat Shyrokine efter våldsamma strider i förorten. Nu ligger vägen mot Mariupol öppen för den ryska armén och staden blev mycket riktigt under morgonen beskjuten med artilleri av ryssarna.

Hur många gånger skall de tillåtas bryta mot vapenvilan?

Sedan vapenvilan har inte de ukrainska styrkorna avancerat en millimeter, det har däremot ryssarna gjort tillsammans med sina undersåtar.

Dags för nya sanktioner och vapen?

http://24tv.ua/news/showNews.do?batalyon_donbas_viyshov_z_shirokinogo_ _kerivnik_shtabu_batalyonu&objectId=560178
2015-03-31, 12:46
  #7776
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pobedarov
Det uppdagas nu att familjerna till de dödade ryska soldaterna inte längre kompenseras ekonomiskt. Detta var också något som Nemtzov arbetade på att publicera innan han blev avrättad av Kreml.

Under sommaren 2014 fick man ett par hundratusen eller någon miljon rubel för att hålla käften. När ryska myndigheter insåg att det skulle bli för jävla dyrt med tanke på att tusentals soldater stupat så ändrade man villkoren. Myndigheterna insåg även att man inte längre kunde dölja den ryska arméns direkta inblandning i konflikten eftersom förlusterna var oförklarligt höga.

Förslaget att soldaterna nu inte längre var på "semester" i Ukraina kom upp på bordet. Istället blev soldaterna avskedade från armén kort innan deras avresa till Donbass.

Ingen anställning, ingen kompensation, problemet löst.

http://www.unian.info/war/1061523-families-of-russian-soldiers-killed-in-donbas-get-rub-3-mln-for-silence.html

Det är bara en tidsfråga innan en rysk revolution är på G.
Du kan ha viss trovärdighet med källan "Unian News" om det är "main stockholder of UNIAN News Agency Mr. Kolomoyskiy" äger och styr det hela. Om det är så att Ihor Kolomojskyj är huvudägare till Unian Nwes så vet vi ju att denna man sannolikt agerar som en icke-korrupt ägare till Unian News, som inte blandar sig i (sarkasm).

http://olden.imi.org.ua/en/news/unian-news-agency-staff-signed-open-letter-owners

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in