Kriget mellan Poroshenko och Kolomoisky har fått intressanta följdverkningar. Högra sektorn måste lämna Shirokino, fortsatt ett konfliktområde, och hela Donbass. Det vore intressant att få veta vad som händer med Aidar och Dniepr-1. Är de i karantän? Vad händer med Kolos alternativa "general staff", generalstab? Yarosh har fått nytt jobb, förresten. Nu ska han tjäna ett av ministerierna och kanske lämna Rada, som han inte alls gillar.
Commander 8 separate company Right sector Andrew Cherven told that they were given the order to leave Shirokino to 27 March and 1 April to leave the area of the ATO. The order stated that to come shall all units that are not part of the APU and the national guard. Cherven said that he was unable to disobey the order.
The punitive battalions were told to leave the "M" sector in Donbass
http://cassad-eng.livejournal.com/152022.html#cutid1