• 1
  • 2
2015-04-01, 02:10
Medlem
Ja, handlar ni någonsin på invandrarbutiker?

Det kan vara allt ifrån livs till ganska stora mataffärer.

Om inte, varför inte det?

Jag har märkt att svenskar helst undviker sådana butiker och kör hellre till Coop Forum, City Gross, Maxi eller liknande. Om det är mindre butiker går de hellre till Hemköp eller Ica än till någon Orient frukt & grönt.

De flesta invandrarbutiker har numera också många svenska produkter men fortfarande mycket utländskt så som polskt, tyskt, arabiskt, turkiskt, balkanesiskt, indiskt, osv.

Skulle ni inte vilja prova lite spännande utländska produkter? Vad sägs om ajvar från Makedonien? eller tyska kakor? eller Turkish delight? eller kryddiga Indiska snacks?

Vågar ni inte prova lite? Varför håller ni er bara till Göteborgs kex och Felix ketchup? Blir det inte tråkigt efter ett tag när man ätit det hela sitt liv?

Citera
2015-04-01, 02:15
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Jag har inget emot att testa nya saker och ofta har dessa "invandrarbutiker" både bra priser och roligt sortiment.

Problemet är att jag gillar att handla alla mina matvaror på en och samma gång.. så vill jag ha felix ketchup så orkar jag inte gå först till Isfahans livs och sen till ica.

Nu bor jag inte i närheten av någon sådan butik och det jag saknar med det är att många av dessa butiker ofta har mycket bättre och billigare grönsaker.
Citera
2015-04-01, 02:31
Medlem
Köper hos restauranger, bagerier, saluhallar, charker och delis med produkter från hela världen som oftast drivs av folk ifrån respektive länder. Är glad att den möjligheten finns.
Citera
2015-04-01, 02:38
Medlem
BigFatCones avatar
I min lilla håla finns det bara en asiatisk affär och den frekventerar jag ibland.
Citera
2015-04-01, 02:51
Bannlyst
Har inte handlat vare sig i invandrarbutiker eller pizzerior på 5-10 år-stolt svensk som vet vad skåpet ska stå.
Citera
2015-04-01, 02:55
Medlem
sinewaves avatar
Ja, men handlar hellre hos de iranier jag har på hörnet än andra då jag upplever iranier som mer genuint trevliga och mer "laid back". Andra är sällan otrevliga direkt, bara mindre lättsamma.
Citera
2015-04-01, 02:58
Medlem
svallerbyttans avatar
Brukar småhandla i en invandrarbutik som ligger nära min bostad. Då händer det väl att man även testar några nya kakor eller nått. Ska jag storhandla blir det dock ICA eller liknande.
Citera
2015-04-01, 03:08
Medlem
fragboys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejoin
Har inte handlat vare sig i invandrarbutiker eller pizzerior på 5-10 år-stolt svensk som vet vad skåpet ska stå.

Så det ända du äter är typ rotmos och fläsklägg?
Citera
2015-04-01, 03:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VECTROTALENZIS
Ja, handlar ni någonsin på invandrarbutiker?

Det kan vara allt ifrån livs till ganska stora mataffärer.

Om inte, varför inte det?

Jag har märkt att svenskar helst undviker sådana butiker och kör hellre till Coop Forum, City Gross, Maxi eller liknande. Om det är mindre butiker går de hellre till Hemköp eller Ica än till någon Orient frukt & grönt.

De flesta invandrarbutiker har numera också många svenska produkter men fortfarande mycket utländskt så som polskt, tyskt, arabiskt, turkiskt, balkanesiskt, indiskt, osv.

Skulle ni inte vilja prova lite spännande utländska produkter? Vad sägs om ajvar från Makedonien? eller tyska kakor? eller Turkish delight? eller kryddiga Indiska snacks?

Vågar ni inte prova lite? Varför håller ni er bara till Göteborgs kex och Felix ketchup? Blir det inte tråkigt efter ett tag när man ätit det hela sitt liv?

Jo, för tusan. Särskilt harissa kan vara en matig upplevelse
Citera
2015-04-01, 03:27
Medlem
FlabbeMcFloppys avatar
Aldrig tänkt tanken. Vet att det finns en arabisk butik i centrum. Blir oftast att jag går förbi då jag nästan alltid är ute och storhandlar en gång per vecka. Ska nog titta in och se vad det är för varor. Thaibutik har jag i och för sig besökt då jag gör mina egna vårrullar. Utbudet känns bättre än Kvantums asiatiska hylla. Personalen kan även det thailändska köket.
Senast redigerad av FlabbeMcFloppy 2015-04-01 kl. 03:29.
Citera
2015-04-01, 03:37
Medlem
fraess avatar
Självklart. Jag är djupt kritisk till massinvandringen, men inte är jag rasist, så jag handlar gärna i turkbutiker och köper linser, bönor etc till halva priset mot ICA. En skön fläkt av en annan värld också.
Citera
2015-04-01, 03:52
Medlem
hexA.s avatar
Brukar handla riktigt starka nudlar, te & rökelser i den lokala kina-affären. Men aldrig i "Ahmeds livs". Dem säljer bara en massa dadlar & vattenpipor.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in