2015-03-31, 23:51
Medlem
Med allt tal om den artistiska förbättring som tydligen kommer att bli följden av detta, ska det bli intressant att se hur "avhopparnas" musik kommer att förändras i framtiden... Speciellt Madonnas, hon verkar ha känt sig oerhört hämmad i sin kreativitet

http://www.idg.se/2.1085/1.619384/sp...presskonferens

Snacka om pinsam situation - stela leenden, lite moves på måfå, får vi gå snart? kan nån snälla komma på något!?
Utan manus och koreografi händer det inte speciellt mycket?
Citera
2015-04-01, 00:01
Medlem
TheBITs avatar
Frågan är väl om nån bryr sig om dom här artisterna och deras musik?
Citera
2015-04-01, 00:06
Medlem
Mattelols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheBIT

Nej, ingen bryr sig om Madonna.
Citera
2015-04-01, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zilog1
de flesta artisterna på den tillställningen tror jag har tjänat sina pengar på barn ja, och i vissa fall tonåringar och "lågintelligenta vuxna" - om man nu ska generalisera
Du har verkligen ingen koll. De flesta av dessa artister har miljontals köpstarka fans som inte på något sätt kan betecknas som barn eller "lågintelligenta vuxna"
Citera
2015-04-01, 00:11
Medlem
Sleeptalkers avatar
Ökenmusik för ökenmänniskor.

Låt dom vandra ut i den musikaliska öknen bäst fan dom vill. Knappt jag hört eller vill höra en ton av dom i onödan faktiskt - och jag är lika glad för det. Och jag önskar dom inte ens lycka till.
Och då lever jag inte ens i en musikalisk bubbla.

Öh, var Madonna involverad på något vänster i detta?

Om man inte hört henne och inte lagt märke till henne då ljuger man. Nu är hon uppmärksammad. Men hon är inte bra för det.

Dagen musikvärld suger faktiskt seriös träballe ...
Citera
2015-04-01, 00:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleeptalker

Dagen musikvärld suger faktiskt seriös träballe ...
Tycker du men knappast någon annan. Eftersom det finns extremt gott om bra ny och gammal musik vilken smak man än har.
Citera
2015-04-01, 00:15
Medlem
Citat:
Är du på allvar?
De har ju tillsammans flera miljarder fans och sen har du resten av artisterna som finns på tjänsten.
Citera
2015-04-01, 00:30
Medlem
TheBITs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Är du på allvar?
De har ju tillsammans flera miljarder fans och sen har du resten av artisterna som finns på tjänsten.

Men som att nån lyssnar på jay z. Det är inte 98.

Allt jag ser är "Den här tjänsten tjänar jag inte så mycket på, men den är billig för er. Ta MIN EGEN tjänst instället. Den kostar massor och du får inte ut nåt annat av det än att betala min nästa bengaliska mongoloidtiger"
Citera
2015-04-01, 00:33
Medlem
Citat:
Men som att nån lyssnar på jay z. Det är inte 98.

Allt jag ser är "Den här tjänsten tjänar jag inte så mycket på, men den är billig för er. Ta MIN EGEN tjänst instället. Den kostar massor och du får inte ut nåt annat av det än att betala min nästa bengaliska mongoloidtiger"
Vad svamlar du om? Jay-Z har miljontals fans även idag som lyssnar både på hans gamla som nya låtar och Tidal kostar ju inte mer än Spotify om man nöjer sig med standardversionen.
Citera
2015-04-01, 01:04
Bannlyst
Citat:
Du har verkligen ingen koll. De flesta av dessa artister har miljontals köpstarka fans som inte på något sätt kan betecknas som barn eller "lågintelligenta vuxna"

Nä, jag har inte bra koll alls på nämnda artister. Det är väl Madonna då som har gjort några bra låtar. Det är väl allt när det gäller henne. De andra artister har jag nog aldrig kollat in, men om de skulle ha varit bra så skulle jag vetat det eftersom djungeltrumman hade nått även mig. Det är ju så det funkar.

Men jag tycker inte vi ska diskutera smak. Även om det är intressant att diskutera ämnet konstnärliga ambitioner kontra ekonomiskt lycksökeri. Jag märkte att många av dessa figurer i "Tidal" vill etikettera sig själv som "konstnärer". Som tur är så bestämmer inte dem det, utan de som lyssnar så klart.
Men jag tycker vi lämnar alla såna diskussioner.
Citera
2015-04-01, 01:15
Medlem
TheBITs avatar
Citat:
Vad svamlar du om? Jay-Z har miljontals fans även idag som lyssnar både på hans gamla som nya låtar och Tidal kostar ju inte mer än Spotify om man nöjer sig med standardversionen.

Säger du det så. Och vad får du ut av "standardversionen" av tidal som du inte får av premiumversionen av spotify? Allt jag ser är en massa överdrivet rika töntar som gnäller över att gemena man kan "lyssna gratis (((" på deras låtar
Senast redigerad av TheBIT 2015-04-01 kl. 01:18.
Citera
2015-04-01, 01:17
Medlem
Branschbedömare i USA tror inte att Tidal kommer att lyckas. Affärsmodellen är framför allt inte anpassad efter genomsnittskonsumenten. Man hänvisar här till Spotify som har en freemiumtjänst där användaren under obegränsad tid kan prova sig fram innan han blir betalande kund. Freemiumdelen är så framgångsrik att Spotify uppger att flertalet av deras 15 milj betalande användare tidigare varit freemium-användare. Konsumenterna skall ju trots allt investera sin tid på det här, och låter man bara kunderna testa under en begränsad period (exempelvis 1 månad) så kommer genomsnittskunden inte att engagera sig och lägga upp personliga spellistor osv.

http://techcrunch.com/2015/03/31/giving-away-music-is-how-you-get-people-to-pay-for-it/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in