2015-03-31, 18:21
Medlem
rottenboys avatar
Glider man förbi på vägen med google street view så ser man knappt det gula huset. Skulle inte förvåna mig om migranterna bott där ett tag. Det var nog först när husvagnar började dyka upp på framsidan som det blev uppenbart. Vägen som leder till huset ser väldigt smal ut, borde kunna blockera den lätt med ensilage balar.
Citera
2015-03-31, 18:26
Medlem
bradgardsindianens avatar
Någon framförde att polisen borde ingripa med motivdringen att grannarnas obekräftade uppgifter borde tas till godo för att de ofta "känner varann väl o h har koll" och det stämmer inte. Folk på mindre platser pratar ofta som om de kände till allt om alla fast hälften visar sig vara fel och/eller skitprat.
Vi hade en tant i samfälligheten som blev arg för att vi skickade handlingar till lagfaren registrerad ägare på en fastighet för hon hade bestämt för sig att det var sonen till tidigare avliden ägare som "skulle ha det". Det hade mig veterligen inget med.henne att göra men hon verkade tro att styrelsen inte kan nöja sig med offentliga registret på lagfaren ägare (och i detta fall var det dotter till tidigare ägaren ). Men tanten verkade rätt allvarlig i sin presumtion att styrelsen skulle ha ansvar att rota runt bland medlemmarnas överlåtelsehandlingar och lägga vikt vid vem.som varit snällast av barnen. Medlemmarna kanske skulle stäälas under förmyndarskap i så mån att grannarna ska bestämma vem man låter ärva? Så efterblivet är tyvärr "vanligt hederligt folk" rätt ofta.
Citera
2015-03-31, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Någon framförde att polisen borde ingripa med motivdringen att grannarnas obekräftade uppgifter borde tas till godo för att de ofta "känner varann väl o h har koll" och det stämmer inte. Folk på mindre platser pratar ofta som om de kände till allt om alla fast hälften visar sig vara fel och/eller skitprat.
Vi hade en tant i samfälligheten som blev arg för att vi skickade handlingar till lagfaren registrerad ägare på en fastighet för hon hade bestämt för sig att det var sonen till tidigare avliden ägare som "skulle ha det". Det hade mig veterligen inget med.henne att göra men hon verkade tro att styrelsen inte kan nöja sig med offentliga registret på lagfaren ägare (och i detta fall var det dotter till tidigare ägaren ). Men tanten verkade rätt allvarlig i sin presumtion att styrelsen skulle ha ansvar att rota runt bland medlemmarnas överlåtelsehandlingar och lägga vikt vid vem.som varit snällast av barnen. Medlemmarna kanske skulle stäälas under förmyndarskap i så mån att grannarna ska bestämma vem man låter ärva? Så efterblivet är tyvärr "vanligt hederligt folk" rätt ofta.

Okej, så du har en rättshaverist i er samfällighetsförening.

Vad har det med detta att göra? Applicerar du den erfarenheten på annat?

Du kanske borde kanske söka upp en psykolog. Låter som en traumautisk upplevelse.
Citera
2015-03-31, 18:33
Medlem
Hegamons avatar
Kan ingen slänga upp en webbkamera så vi ser vad ziggisarna gör?
Citera
2015-03-31, 18:34
Medlem
Jag skulle rada dig att ta en promenad till nagot zigenarlager vid nahgot tillfalle. Har du mojlighet och bor i Malmo sa finns ett stort lager vid Industrigata. Dar ar det drivor av sopor i ena delen av tomten och en area far zigenarna bajsar helt oppet. Vid varma dagar, sa kanner man stanken nar man aker forbi. det ar darfor tomtagaren har blivit tillsagd att stada upp men de kan inte for att zigenarna vill inte flytta pa sig. De vill ha pengar for att flytta av Malmo stad forutom en flygbiljett.

Du kommer att se att det ar liknade i andra lager. I en park bajsade man (personal och barn fran intiolliggande forskola fick bajset pa sig) i parken och sagade ner trad for att kunna gora upp eld. Pa bilderna i Aftonbladet har man lagt mycket energi pa att inte fa med sopberget med det igger bakom lagret och du kommer upptacka att det ar sa pa alla zigenarlager. De ar loss och kackerlackor. Kriminella. I Tyskland och Danmark sag jag fyra totalt nar jag var dar senast. Inga i centrala stan eller krng turiststraken. En trashank, i Tyskland ville ha min pet flaska pa snabbtaget men den fick han inte och jag la inte marke till om han var zigenare eller inte men jag markte att tyskarna som satt och sag det var riktigt fucking irriterade pa att folk blir trakasserade pa det viset och speciellt turister. Du har fatt min analys och reflektioner. Ta dig tid och skapa dig egna. Ga dit och kolla pa avstand och ta med dig kikare om du ar orolig och radd av dig sa kan du se pa avstand men det ar samma overallt.

Jag skickar med en lank till en dokumentar gjord av BBC som handlar om zigenare. Den ar bra for att den stammer med verkligheten och BBC hade inte slappt vad som helst. Lagg mark till att tiggarna ar barn och vilka hus de bor i Rumanien, att de ar stora, pampiga och nybyggda. Lessen om jag var hard mot dig i en av de andra tradarna.

https://www.youtube.com/watch?v=oJRGC8pMQU8

Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Så de slår ut fönsterna för att de VILL frysa, och toaletterna för att de VILL skita i naturen?
Har skräp runt omkring sig för att de VILL att råttorna ska komma?
Är de helt bakom flötet?
Citera
2015-03-31, 18:35
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Det verkar som om dom slutat stå & tigga i närheten av där dom bodde tidigare. Har inte sett någon ute vid järnvägsstationen & ICA-Kvantum på över en vecka. Förmodligen sticker dom till Lund istället, fler givmilda miljöpartister där.

Man får ju hoppas att dom hittar ner på Österlen senare, där finns det gott om Stockholmare som har sommarhus, både journalister & politiker.
Citera
2015-03-31, 18:38
Avstängd
scips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rottenboy
Enligt obekräftade uppgifter är detta ägaren av kåken: http://www.ratsit.se/19320811-Hans_Arne_Lundgren_Asmundtorp/WZt8L-YKFA6iQrVpmTu0mxJjKUcvi24VtJme35CHbeM

Han har bil och släp registrerat på sig men avställt bägge förra året.

Är det den här fd snuten lundgren?
Citera
2015-03-31, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Ägaren kan ju vara död och utan arvingar. Som jag ser det äger ingen den då, även om det naturligtvis paragrafryttarmässigt är så att den då ägs av någon myndighet.

De har extrema ritualer runt renlighet med kokkärl, om inte allt som jag någonsin har läst i ämnet har varit lögn.

Jag förstår upprördheten om det bevisligen vore en stuga som ägdes av en levande privatperson och den hade förstörts etc, men har det skett?

Är ägaren död, mördad, av zigenarna och i avsaknad av arvingar, inga syskon eller syskonbarn i livet så tillfaller hela dödsboet Allmänna Arvsfonden, under förutsättning att inget testamente är skrivet.
Citera
2015-03-31, 18:41
Medlem
ItWasJustifieds avatar
Citat:
Ägaren kan ju vara död och utan arvingar. Som jag ser det äger ingen den då, även om det naturligtvis paragrafryttarmässigt är så att den då ägs av någon myndighet.
Så om det nu vore så att ägaren har dött så ska huset tillfalla ett gäng romer från Rumänien?
Citera
2015-03-31, 18:43
Medlem
yz44s avatar
Citat:
Du verkar inte förstå svenska på elementär nivå. För minst femte gången: du hävdar inbrott men inbrott förutsätter att den som ev.går in med skruvmejsel inte har rätt att vara i huset. Här påstår polisen att de inte hartillräckliga indikationer på att de inte har rätt att vara där. Om jag har mina.husnuvklar kvar på jobbet där port låses med tidlås och går till granne ett och lånar ett syämjärn för att ta mig in i mitt eget hus så bfytdr jag mig in men det är knappast skäl för polisen att avvisa mig. Eller om jag hyr ut huset till någon som måstd bryta sig in...det är en sak mellan mig och hyresgäst och ingen sak om hyresgäst återställer den ev skadan av att bryta upp dörren..

Appropå svenska på elementär nivå så kastar du uppenbarligen sten i glashus.
Citera
2015-03-31, 18:44
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:

Så ja, sååå ja, lugna ner dig lite. Din iver att försvara de kriminella zigenartiggarna har gjort att du stressar upp dig och börjar svamla. Nu kan alla läsa hur förvirrat och osammanhängande du skriver. Snyggt jobbat! Vet faktiskt inte vad ditt inlägg har med trådens ämne att göra över huvud taget? Den här tråden handlar väl inte om dig?

Försök nu att hålla dig till ämnet.

Citat:
Ursprungligen postat av CaseyRyback
Jag ser framför mig hur grannarna sitter i fönstret och spanar och ser fönster krossas, massa bråte flyga ut från huset osv Polisen: De kan vara så att de har tillåtelse att bo där.

Det är ju tyvärr så här det ser ut i Sverige idag. Jag kan tänka mig att det måste vara en oerhört frustrerande upplevelse för grannarna. Det är sånt här som gör att det bildas medborgargarden.
Citera
2015-03-31, 18:44
Medlem
Strossels avatar
Citat:

De har extrema ritualer runt renlighet med kokkärl, om inte allt som jag någonsin har läst i ämnet har varit lögn.

Jag förstår upprördheten om det bevisligen vore en stuga som ägdes av en levande privatperson och den hade förstörts etc, men har det skett?

Inte de som kommer från Rumänien, det är olika från stam till stam eller släkt till släkt om man vill.
De som kommer nu från Rumänien ses som avskräde även av de som lever här och de är inte nöjda med situationen eftersom det ger dem mer problem, tänk på att de som kommer från Rumänien inte har de typiska attributen med kläder osv från vad vi är vana vid att se.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in