2015-03-31, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Så de slår ut fönsterna för att de VILL frysa, och toaletterna för att de VILL skita i naturen?
Har skräp runt omkring sig för att de VILL att råttorna ska komma?
Är de helt bakom flötet?

"En gris söker sig alltid till stian."
(förklarar en rom i dokumentären Hotel Paradiset).
Citera
2015-03-31, 17:32
Medlem
Bladderblads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Det är inte första gången det här händer.
Efter att polisen identifierat sällskapet och tagit DNA släpptes de. Personerna ska ha sagt att de hyrt stugan för 5 000 kronor av en man som de träffat på vid en bensinstation i Söderhamn.
Read more: http://www.swedenconfidential.info/2012/07/08/kringresande-folket-ockuperade-privat-sommarstuga-vandaliserade-allt/#ixzz3VwQQH8Nn

http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/522797?programid=3381
– Det kallas egenmäktigt förfarande att ta sig in i en annans hus. Vi har pratat med anmälaren och jag utgår från att vi ska prata med husägaren sedan. Tyvärr tar det lång tid med våra anmälningar. Egenmäktigt förfarande kanske inte är det brott som ligger överst i högen, säger Peter Johansson.

Tendens har flera gånger försökt få tag i husägaren utan framgång.

Verkar inte som att det kommer hända så mycket även omnär ägaren kommer hem.
Exakt.

Det finns även det sjuka exemplet med en missbrukare som bodde i en stuga och till slut fick besittningsrätt när ägaren upptäckte det. Enligt tidningarna då, cirka '93 eller liknande, så hamnade "ärendet i en juridisk gråzon". Hur man kan få besittningsrätt med hjälp av ett inbrott går långt över min kunskapshorisont. Men det är väl det vi har alla äckliga jurister till hjälp att förklara för oss korkade svenssons.

Det här citatet finns på bengens hemsida: Anneli Manneli är med i en grupp som arbetar just med villainbrott:
Citat:
Ursprungligen postat av idioter:
Måndagen den 3 september genomförde polisens volontärer i Landskrona, under ledning av närpolischef Anneli Manneli, ett uppdrag i Glumslöv. Syftet med uppdraget var att informera de boende om brottsförebyggande åtgärder mot bostadsinbrott. Under tre timmar på måndagskvällen vandrade närpolischefen tillsammans med åtta volontärer i villaområden och samspråkade med kvällsflanörer och hundrastande ortsbor samtidigt som man delade ut den framtagna broschyren med tips mot bostadsinbrott i samtliga brevlådor i byn.

Under de senaste åren har bostadsinbrotten ökat. Polisen i nordvästra Skåne har tillsammans med kommunerna tagit fram en stategi för att minska inbrotten. En av insatserna i denna strategi är informationsspridning.
Nyhet från

Skåne
Text: Anders Enqvist/Helena Ralmark. Publicerad: 2012-09-05 15:29.
Uppdaterad: 2014-10-30 16:55 .

Är det inte remarkabelt att en kvinna som är med i en särskild grupp som arbetar med just villainbrott kan beläggas med ett citat sådant som i TS:ens länkar?

Brottsförebyggande åtgärder mot bostadsinbrott? Ja, ett sådant kan vara att åtminstone åka och kolla om låset är uppbrutet. Men horar man åt PK och för sin egoistiska karriär så är väl det, som man säger, sekundärt...
Citera
2015-03-31, 17:37
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Ägaren kan ju vara död och utan arvingar. Som jag ser det äger ingen den då, även om det naturligtvis paragrafryttarmässigt är så att den då ägs av någon myndighet.

De har extrema ritualer runt renlighet med kokkärl, om inte allt som jag någonsin har läst i ämnet har varit lögn.

Jag förstår upprördheten om det bevisligen vore en stuga som ägdes av en levande privatperson och den hade förstörts etc, men har det skett?

Ägaren är väl vad man vet inte död. Men skulle så vara och inga arvingar finns så brukar väl egendom tillfalla allmänna arvsfonden (om inget giltigt testamente finns). Ägaren kanske inte bryr sig.
Citera
2015-03-31, 17:38
Medlem
Jag ser framför mig hur grannarna sitter i fönstret och spanar och ser fönster krossas, massa bråte flyga ut från huset osv Polisen: De kan vara så att de har tillåtelse att bo där.
Citera
2015-03-31, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men det är fortfarande inte allmän plats. Den som är relevant att kunna tala om för polis att fråga är om att de vistas där utan lov, och därmed det skulle finnas laglig grund för dem att avvisa dem, det är ju ägaren som inte verkar brytt sig att lämna relevant kontaktuppgift till den allmänhet som påstår sig känna honom (henne?) så väl och ha sån "koll".

Jag tyckte det stod att ägaren bodde utomlands och nu kom en uppgift om "långsemester" utomlands.....sitter ägaren i fängelse utomlands tro...eller hsde inte grannarna sån koll?

Nu är du helt ute och cyklar. Påstår du polisen bara får bekämpa brott på allmän plats? Är du riktigt dum i huvudet eller?

Vad ägare gör och inte gör påverkar inte hur polisen skall agera vid ett brott.

Gå tillbaka och sniffa lim.
Citera
2015-03-31, 17:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Ägaren kan ju vara död och utan arvingar. Som jag ser det äger ingen den då, även om det naturligtvis paragrafryttarmässigt är så att den då ägs av någon myndighet.

De har extrema ritualer runt renlighet med kokkärl, om inte allt som jag någonsin har läst i ämnet har varit lögn.

Jag förstår upprördheten om det bevisligen vore en stuga som ägdes av en levande privatperson och den hade förstörts etc, men har det skett?

Citat

"Det är när de små brotten inte utreds som det är början på förfall för en nation"

Pierre Schori om situationen i Balkan.

Citat som alla borde bära med sig.
Citera
2015-03-31, 17:41
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Jag tror att många likt mig, hade tagit lagen i egna händer.
Utomlands finns grupper som ordnar särskilda vräkningar av zigenare. Finns på youtube. Gipsy-vräkningar..

Hittade några videos på youtube. Bl a denna:

https://www.youtube.com/watch?v=kf-NGcZyHyY

Noterar hur den engelska polisen är oerhört respektfull och mjuk och får ändå jobbet gjort med pondus och bestämdhet. Ett jävla kackel är det på platsen, rena dårhuset. Obs: Vet inte om detta är "zigenare" i bemärkelsen "eu-migranter från Rumänien" dock? De verkade prata oerhört bra engelska. Dock kacklade grabben som försökte gömma sig under husvagnen vid 08.55 på något språk som inte var engelska. Är detta vad man kallar för "irländska asfaltsläggare" a' la filmen Snatch? Ber om ursäkt att jag inte har full koll på vilka subgrupper dessa människor tillhör.

Anyway: Det verkar som att andra länder, även ett så förhållandevis tolerant land som England, avhyser med stor bestämdhet. Jag skulle önska att man kunde se scener som denna oftare i Sverige.
Senast redigerad av Nordanvindarna 2015-03-31 kl. 17:43.
Citera
2015-03-31, 17:50
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Citat

"Det är när de små brotten inte utreds som det är början på förfall för en nation"

Pierre Schori om situationen i Balkan.

Citat som alla borde bära med sig.

Ett utmärkt citat.

Jag vågar nog påstå att Sverige är där nu.

Att en grupp zigenare kan ockupera ett privat hus utan att polisen ens lyfter ett lillfinger måste nog tyvärr betecknas som alarmerande för tillståndet i landet.
Citera
2015-03-31, 17:53
Medlem
Man undrar ju om det kommer bli rubriker av det här i mannens hemland.

Tänk er när han kommer upp till sin stuga och ska ha lite semester och den ser ut som ett råttbo med bajs i hela vardagsrummet.
Han ringer polisen och säger att han haft inbrott och dom kommer ut på plats "jaha, det här, det har vi känt till länge, men det är ju inte vårt jobb att kontrollera sånt. Men öh, så du tycker att det har begåtts ett brott här eller vad då?"
Sen kommer Taikon och Dragan hem från tiggarpasset på kvällen, skriker lite på husägaren, pissar i handfatet och går och lägger sig.
Husägaren ringer till polisen igen "dom är här nu". "Nej, tyvärr, vi kan inte göra någonting, dom har varit i huset så länge, du får vända dig till kronofogden först innan vi kan göra någonting"
Senast redigerad av MegaFet 2015-03-31 kl. 17:57.
Citera
2015-03-31, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MegaFet
Undrar ju om det kommer bli rubriker av det här i mannen hemland.

Tänk er när han kommer upp till sin stuga och ska ha lite semester och den ser ut som ett råttbo med bajs i hela vardagsrummet.
Han ringer polisen och säger att han haft inbrott och dom kommer ut på plats "jaha, det här, det har vi känt till länge, men det är ju inte vårt jobb att kontrollera sånt. Men öh, så du tycker att det har begåtts ett brott här eller vad då?"
Sen kommer Taikon och Dragan hem från tiggarpasset på kvällen, skriker lite på husägaren, pissar i handfatet och går och lägger sig.
Husägaren ringer till polisen igen "dom är här nu". "Nej, tyvärr, vi kan inte göra någonting, dom har varit i huset så länge, du får vända dig till kronofogden först innan vi kan göra någonting"

Roande läsning men tyvärr inte helt osannolikt.

Fan, stackars Sverige.......
Citera
2015-03-31, 17:58
Medlem
rottenboys avatar
Enligt obekräftade uppgifter är detta ägaren av kåken: http://www.ratsit.se/19320811-Hans_Arne_Lundgren_Asmundtorp/WZt8L-YKFA6iQrVpmTu0mxJjKUcvi24VtJme35CHbeM

Han har bil och släp registrerat på sig men avställt bägge förra året.
Citera
2015-03-31, 18:00
Medlem
Nordanvindarnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MegaFet
Undrar ju om det kommer bli rubriker av det här i mannen hemland.

Även om du har ett lite raljant och sarkastiskt tonfall i ditt inlägg så är ju detta tyvärr ett fullt möjligt scenario. Även om man kopplar på humorn och cynismen och fantiserar ihop fullständigt bisarra situationer så visar sig verkligheten (i Sverige) nästan alltid överträffa det man just skämtat om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in