Citat:
Ursprungligen postat av
bradgardsindianen
Du verkar inte förstå svenska på elementär nivå. För minst femte gången: du hävdar inbrott men inbrott förutsätter att den som ev.går in med skruvmejsel inte har rätt att vara i huset. Här påstår polisen att de inte hartillräckliga indikationer på att de inte har rätt att vara där. Om jag har mina.husnuvklar kvar på jobbet där port låses med tidlås och går till granne ett och lånar ett syämjärn för att ta mig in i mitt eget hus så bfytdr jag mig in men det är knappast skäl för polisen att avvisa mig. Eller om jag hyr ut huset till någon som måstd bryta sig in...det är en sak mellan mig och hyresgäst och ingen sak om hyresgäst återställer den ev skadan av att bryta upp dörren..
Nu är det ju inte fallet att polisen inte har tillräckliga indikationer. Tvärtom så har de alla indikationer en polis kan tänkas behöva för att agera.
De har blivit kontaktade av allmänheten:
Citat:
Vi får också veta att flera kontaktat polisen men fått beskedet att den inte kan göra något.
Citat:
Boende på orten är upprörda över att någon kan ta ett hus i besittning och om ägaren inte känner till det så agerar inte polisen.
De har en historik rörande zigenarna:
Citat:
Däremot fick vi snart information om att några personer bodde på platsen bara för några dagar sedan. Men de hade dessförinnan fått veta att de skulle avhysas senast på måndagen och därför redan försvunnit. Snart får vi också information om vart de tagit vägen – de har tagit sina tillhörigheter och flyttat in i en gammal stuga i en ort utanför Landskrona.
vilken, kombinerat med det faktum att ägaren är oanträffbar, bör föranleda alla som ligger på en medvetandegrad över koma att dra slutsatsen att de är där olovligen. Så, med all information som är tillgänglig i artikeln, bör polisen givetvis avhysa zigenarna snarast och inte ursäkta sin ömkliga passivitet i frågan med att det
skulle kunna vara si eller så.