2015-03-31, 16:57
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Sämsta rådet någonsin i Sverige. Visserligen brukar zigenare inte vilja blanda in polisen men det är inget att rekommendera.

Dessutom har man normalt en försäkring som täcker skadorna så även på den grunden är det urbota korkat att sköta vräkningen på egen hand. Ring polisen bara.

Man har visserligen rätt att själv gripa fanskapen och avhysa dom från bostaden och sen ringa polisen och visst skulle det i teorin gå alldeles utmärkt att göra det på egen hand i ett sådant här fall men risken är tyvärr att man själv riskerar att bli åtalad i Sverige.

Du har givetvis rätt i att polisen alltid ska kontaktas före att ta lagen i egna händer,men det tycks som att polisen gång på gång hittar på ursäkter för att agera gentemot detta, förra gången hävdade dom besittningsrätt, absurt, denna gång hävdar man som bekant att man inte får ingripa.

Vad lämnar dom för alternativ? Fortsätter det såhär kommer medborgargarden växa och folk kommer börja agera emot berikningen på egen hand
Citera
2015-03-31, 16:59
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Har du tid att åka dit som ägare och tutta på under dagen så har du väl för helvete tid att knappa iväg en anmälan till polisen?!? Eller är du helt jävla inavelsskadad...eller tror du grannen som är borta och kanske inte får ut på försäkringen om utredningen visar anlagd brand uppskattar att du kommer och tuppar upp dig med.att "vi fixa iväg romerna"....

anlagd brand, men sen får de gärna bevisa att jag anlagt den för har någton annan brännt ner min stuga ska jag ha försäkringspengar

Knappa iväg en anmälan till polisen? Har du missat hela tråden? Minns du sist detta hände, då hävdade polisen besittningsrätt, polisen vill inte agera mot detta, är du säker på att du slutat punda? Var du sprutnarkoman? Röstar du på vänsterpartiet?
Citera
2015-03-31, 17:00
Medlem
Citat:
Sämsta rådet någonsin i Sverige. Visserligen brukar zigenare inte vilja blanda in polisen men det är inget att rekommendera.

Dessutom har man normalt en försäkring som täcker skadorna så även på den grunden är det urbota korkat att sköta vräkningen på egen hand. Ring polisen bara.

Man har visserligen rätt att själv gripa fanskapen och avhysa dom från bostaden och sen ringa polisen och visst skulle det i teorin gå alldeles utmärkt att göra det på egen hand i ett sådant här fall men risken är tyvärr att man själv riskerar att bli åtalad i Sverige.

Dina råd är sämre.

Du har dålig koll på vad man får göra och inte göra. Mest gissningar. Du får inte först gripa och sen avhysa någon. Det är antingen eller.

Men följer man dina råd riskerar man som du säger att själv bli anmäld.
Citera
2015-03-31, 17:02
Medlem
Alla dessa loss, kackerlackor, clowner och papegojor som har asiker och tolkningar. Man kan sakert satta ihop tva cirkusar med folk man hittar haer och lata KLeinfedt och Lofven vara cirkusdirektorer.

Jag har tva forslag:

1) Nar poliser, olitiker, kulturhoror, socialhororna, politikerna, lakare, AF handlaggare och journalister tar semester sa visa zigenarna var de ska flytta in. de vet sjalva hur de bryter sig in. gor en lista och lat den cirkulera. det ar ju synd om zigenarna ochde maste ha nagonstans att bo.

2) Ansok om vapenlicens for att kunna skydda det du ager och din familj for luder som poliser och politiker kan man aldrig rakna med numera det ar de varsta patrasken

Citat:

Citera
2015-03-31, 17:05
Medlem
Det ar dags att folk skaffar vapenlicens so man kan skydda sin familj och det man ager. Det ar den enda utvagen for enkroneluder som poliser och politiker har fullt upp med at skydda patrask.

Citat:
Ursprungligen postat av ColinCherry
Du har givetvis rätt i att polisen alltid ska kontaktas före att ta lagen i egna händer,men det tycks som att polisen gång på gång hittar på ursäkter för att agera gentemot detta, förra gången hävdade dom besittningsrätt, absurt, denna gång hävdar man som bekant att man inte får ingripa.

Vad lämnar dom för alternativ? Fortsätter det såhär kommer medborgargarden växa och folk kommer börja agera emot berikningen på egen hand
Citera
2015-03-31, 17:06
Medlem
rottenboys avatar
Ingen som funderat på varför ägaren inte går att få tag på? Inte omöjligt att han ligger nedgrävd på baksidan av stugan med en yxa planterad i pannan. Att man tjuvkopplat elen, krossat fönster och slängt ut utrustning på gården borde räcka för ett polis-ingripande. Romerna lär få bo där tills ägarens annhöriga anmäler honom försvunnen. Att han ska ha varit utomlands är väll obekräftade uppgifter?
Citera
2015-03-31, 17:07
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ColinCherry
anlagd brand, men sen får de gärna bevisa att jag anlagt den för har någton annan brännt ner min stuga ska jag ha försäkringspengar

Knappa iväg en anmälan till polisen? Har du missat hela tråden? Minns du sist detta hände, då hävdade polisen besittningsrätt, polisen vill inte agera mot detta, är du säker på att du slutat punda? Var du sprutnarkoman? Röstar du på vänsterpartiet?

Ja jag har varit sprutnarkoman. Nej jag röstar inte på vänsterpartiet. Försäkringsbolaget kan stoppa utbetalning av pengar vid misstanke om bedrägeri viljdt kan vara fallet om brand är anlagd eller man själv medverkat till brottslig handling.
Snarare verksr ju du vara i vänsterextremistfållan i det att du inte verkar respektera den enskilda äganderätten. Du tycker dig ha rätt att bränna ned någon annans egendom bara för att de (ägaren eller hyresgäst) inte har lust att besvara dina meddelanden eller visat ev. hyreskontrakt.för dig som inte har med saken att göra?!?! Det låtet så sosse "stay behind" som de bara kan bli, ni borde ha Harpo som herdesmedlem.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2015-03-31 kl. 17:10.
Citera
2015-03-31, 17:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rottenboy
Ingen som funderat på varför ägaren inte går att få tag på? Inte omöjligt att han ligger nedgrävd på baksidan av stugan med en yxa planterad i pannan. Att man tjuvkopplat elen, krossat fönster och slängt ut utrustning på gården borde räcka för ett polis-ingripande. Romerna lär få bo där tills ägarens annhöriga anmäler honom försvunnen. Att han ska ha varit utomlands är väll obekräftade uppgifter?

Ägaren ska enligt grannarna befinna sig utomlands och endast besöka stugan ett par gånger om året, han lär få en överraskning, när han återvänder till högar av avföring och skräp....
Citera
2015-03-31, 17:10
Medlem
Citat:

Har de börjat krossa fönster och slängt ut utrustning redan?
Citera
2015-03-31, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ja jag har varit sprutnarkoman. Nej jag röstar inte på vänsterpartiet. Försäkringsbolaget kan stoppa utbetalning av pengar vid misstanke om bedrägeri viljdt kan vara fallet om brand är anlagd eller man själv medverkat till brottslig handling.
Snarare verksr ju du vara i vänsterextremistfållan i det att du inte verkar respektera den enskilda äganderätten. Du tycker dig ha rätt att bränna ned någon annans egendom bara för att de (ägaren eller hyresgäst) inte har lust att besvara dina meddelanden eller visat ev. hyreskontrakt.för dig som inte har med saken att göra?!?!

Menade självklart att jag skulle brännt ner min egen stuga om detta hände mig
Citera
2015-03-31, 17:11
Medlem
Liraren ar pa langsemester och jag tror att i en liten hala som det dar sa har man stenkoll pa varandra. Sa jag tror att de kanner agaren val och hans rutiner men de vet ocksa vad som hander i stugan for som sagt det ar lantisar och deras hobbu ar delvis att ha koll pa vad alla grannar donar med och vad som hander i en annars sa troett del av landet.

Citat:
Citera
2015-03-31, 17:13
Avslutad
Citat:
Du verkar inte förstå svenska på elementär nivå. För minst femte gången: du hävdar inbrott men inbrott förutsätter att den som ev.går in med skruvmejsel inte har rätt att vara i huset. Här påstår polisen att de inte hartillräckliga indikationer på att de inte har rätt att vara där. Om jag har mina.husnuvklar kvar på jobbet där port låses med tidlås och går till granne ett och lånar ett syämjärn för att ta mig in i mitt eget hus så bfytdr jag mig in men det är knappast skäl för polisen att avvisa mig. Eller om jag hyr ut huset till någon som måstd bryta sig in...det är en sak mellan mig och hyresgäst och ingen sak om hyresgäst återställer den ev skadan av att bryta upp dörren..
Nu är det ju inte fallet att polisen inte har tillräckliga indikationer. Tvärtom så har de alla indikationer en polis kan tänkas behöva för att agera.

De har blivit kontaktade av allmänheten:
Citat:
Vi får också veta att flera kontaktat polisen men fått beskedet att den inte kan göra något.

Citat:
Boende på orten är upprörda över att någon kan ta ett hus i besittning och om ägaren inte känner till det så agerar inte polisen.

De har en historik rörande zigenarna:
Citat:
Däremot fick vi snart information om att några personer bodde på platsen bara för några dagar sedan. Men de hade dessförinnan fått veta att de skulle avhysas senast på måndagen och därför redan försvunnit. Snart får vi också information om vart de tagit vägen – de har tagit sina tillhörigheter och flyttat in i en gammal stuga i en ort utanför Landskrona.

vilken, kombinerat med det faktum att ägaren är oanträffbar, bör föranleda alla som ligger på en medvetandegrad över koma att dra slutsatsen att de är där olovligen. Så, med all information som är tillgänglig i artikeln, bör polisen givetvis avhysa zigenarna snarast och inte ursäkta sin ömkliga passivitet i frågan med att det skulle kunna vara si eller så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in