2015-03-31, 12:52
  #7777
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pobedarov
Ukrainska styrkor har idag lämnat Shyrokine efter våldsamma strider i förorten. Nu ligger vägen mot Mariupol öppen för den ryska armén och staden blev mycket riktigt under morgonen beskjuten med artilleri av ryssarna.

Hur många gånger skall de tillåtas bryta mot vapenvilan?

Sedan vapenvilan har inte de ukrainska styrkorna avancerat en millimeter, det har däremot ryssarna gjort tillsammans med sina undersåtar.

Dags för nya sanktioner och vapen?

http://24tv.ua/news/showNews.do?batalyon_donbas_viyshov_z_shirokinogo_ _kerivnik_shtabu_batalyonu&objectId=560178
Illavarslande nyheter. Det börjar alltså torka upp på åkrarna redan? Putins fascistiska anfallstrupper kan antas tänka som Hitler och inte vilja gegga ner sig i åkermarken. Verkar lite tidigt, jag trodde de skulle anfalla närmare maj eller något. Får hoppas "Bill" och lite AT4 finns på plats att möta lede fi. Förhoppningsvis har svenska staten levererat utrustning under bordet, det vore det bästa vår skatt använts till på länge. Att bekämpa ryssen i Ukraina och avpollettera ryska soldater är en bra investering för framtiden, värt varje krona.

Intressant inlägg om Putins planer:
http://20committee.com/2015/03/19/putin-turns-up-his-special-war-against-europe/
Citat:
Over the last year, since the Russian theft of Crimea, I’ve unambiguously warned that Vladimir Putin means what he says and he will not shy away from confrontation with the West, even at the risk of major war. Opportunities to deter this resurgent Russia, which I counseled many months ago, were punted on by the U.S. and NATO, so we now face a serious risk of war with Putin over his mounting hegemony in Eastern Europe. Ukraine is just the beginning.
__________________
Senast redigerad av Xelious 2015-03-31 kl. 13:08.
2015-03-31, 12:59
  #7778
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pobedarov
Det uppdagas nu att familjerna till de dödade ryska soldaterna inte längre kompenseras ekonomiskt. Detta var också något som Nemtzov arbetade på att publicera innan han blev avrättad av Kreml.

Under sommaren 2014 fick man ett par hundratusen eller någon miljon rubel för att hålla käften. När ryska myndigheter insåg att det skulle bli för jävla dyrt med tanke på att tusentals soldater stupat så ändrade man villkoren. Myndigheterna insåg även att man inte längre kunde dölja den ryska arméns direkta inblandning i konflikten eftersom förlusterna var oförklarligt höga.

Förslaget att soldaterna nu inte längre var på "semester" i Ukraina kom upp på bordet. Istället blev soldaterna avskedade från armén kort innan deras avresa till Donbass.

Ingen anställning, ingen kompensation, problemet löst.

http://www.unian.info/war/1061523-families-of-russian-soldiers-killed-in-donbas-get-rub-3-mln-for-silence.html

Det är bara en tidsfråga innan en rysk revolution är på G.
Läste om det på någon annan sajt. Det går inte att undanhålla helt enkelt utan sprids givetvis vad man än tvingats underteckna för att få blodspengarna. Men ingen tror ju ändå på uttalanden från Kreml så varför försöka dölja det uppenbara.
2015-03-31, 13:08
  #7779
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Läste om det på någon annan sajt. Det går inte att undanhålla helt enkelt utan sprids givetvis vad man än tvingats underteckna för att få blodspengarna. Men ingen tror ju ändå på uttalanden från Kreml så varför försöka dölja det uppenbara.
Nej man tror ju på korrupta Keiv som har nyligen "tappat bort" fem indiska plan och som säger sig inte veta någonting om saken. I "Corruptokraine" där finner man sanningen!

Did Ukraine Just Lose 5 Indian Air Force Planes?
"Defense News reports that five Antonov AN-32 military transport aircraft have gone missing in Ukraine. According to an Indian Air Force official, the last five out of 40 AN-32s undergoing upgrades at the Kiev-based Antonov State Company have become “untraceable.”
http://thediplomat.com/2015/03/did-ukraine-just-lose-5-indian-air-force-planes/
__________________
Senast redigerad av fuckuto 2015-03-31 kl. 13:40.
2015-03-31, 14:10
  #7780
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Nej man tror ju på korrupta Keiv som har nyligen "tappat bort" fem indiska plan och som säger sig inte veta någonting om saken. I "Corruptokraine" där finner man sanningen!

Did Ukraine Just Lose 5 Indian Air Force Planes?
"Defense News reports that five Antonov AN-32 military transport aircraft have gone missing in Ukraine. According to an Indian Air Force official, the last five out of 40 AN-32s undergoing upgrades at the Kiev-based Antonov State Company have become “untraceable.”
http://thediplomat.com/2015/03/did-ukraine-just-lose-5-indian-air-force-planes/
Vad har indiska plan med konflikten att göra? Vi vet ju att korruptionen i Ukraina är nästan på rysk nivå men till skillnad mot Ryssland inser Ukraina vidden av vad korruptionen ställer till med och har utarbetat en åtgärdsplan.
2015-03-31, 14:47
  #7781
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Vad har indiska plan med konflikten att göra? Vi vet ju att korruptionen i Ukraina är nästan på rysk nivå men till skillnad mot Ryssland inser Ukraina vidden av vad korruptionen ställer till med och har utarbetat en åtgärdsplan.
Vad "Corruptiokraina" har att att göra med saken frågar du, jo de försöker gömma och dölja hela historien med de försnillade indiska planen dvs de indirekt stödjer korruptionen:
"A diplomat from the Ukraine Embassy said Antonov must resolve this issue with the Indian Air Force, and that the government cannot help (min fetstil). Antonov officials were unavailable for comment."
http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/support/2015/03/28/india-ukraine-transport-fleet-upgrade-antonov-avro-air-force/70441446/

Antanov är: "Antonov StC is a state-owned commercial company. Its headquarters and main industrial ground are located in and adjacent to Kiev"
http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov
__________________
Senast redigerad av fuckuto 2015-03-31 kl. 14:54.
2015-03-31, 14:54
  #7782
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fuckuto
Vad "Corruptiokraina" har att att göra med saken frågar du, jo de försöker gömma och dölja hela historien med de försnillade indiska planen dvs de stödjer korruptionen:
"A diplomat from the Ukraine Embassy said Antonov must resolve this issue with the Indian Air Force, and that the government cannot help (min fetstil). Antonov officials were unavailable for comment."
http://www.defensenews.com/story/defense/air-space/support/2015/03/28/india-ukraine-transport-fleet-upgrade-antonov-avro-air-force/70441446/

Antanov är: "Antonov StC is a state-owned commercial company. Its headquarters and main industrial ground are located in and adjacent to Kiev"
http://en.wikipedia.org/wiki/Antonov

Du försöker hela tiden leda in tråden på något svammel istället för att prata om den offensiv som separatisterna i detta nu genomför mot Mariupol. Vad har du att säga om det? Varför bryter ryssarna mot vapenvilan?
2015-03-31, 17:52
  #7783
Medlem
Ulvhamns avatar
Har vi någon bra info om läget norr om Mariupol? Knapphändiga nyheter på twitter är allt.
2015-03-31, 18:51
  #7784
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Post-kupp regimen i Kiev har alltså saboterat utredningen av det dödliga våldet på Maidan, konstaterar Council of Europe (Europarådet) i dag.

Inte så konstigt iofs, då morden på Maidan utfördes av de som ägde statskuppen och var lojala mot de som kom att beträda den nya regeringen. Att det var så har framgått av det läckta telefonsamtalet mellan en baltisk minister och EUs representant och även av undersökningar som media, t ex BBC, företagit av vad som hänt. Att det är journalister som får ta fram sanningen är inte konstigt, då regimen i Kiev är fascistisk.

Panelen som undersökt hur Ukraina skött utredningen konstaterar (notera särskilt sabotaget, svärtat av mig):
"Prior to 22 February 2014, during the three months of the demonstrations, “there was no genuine attempt to pursue investigations”. This, the Panel found, “inevitably meant that the investigations did not begin promptly, and this constituted, in itself, a substantial challenge for the investigations which took place thereafter”.

After 22 February 2014, the Panel acknowledged that the investigations faced significant challenges, which, however, “cannot excuse any failings which did not inevitably flow from them”. The authorities of the present government clearly were, and are under, an obligation to take all reasonable steps to ensure that the investigations comply with Article 2 (Right to life) and Article 3 (Prohibition of torture) of the Convention.

The Panel considered that the investigations lacked practical independence. The investigations were also ineffective or a number of reasons: the resources of the Prosecutor’s General Office (PGO) allocated to the Maidan investigations were “wholly inadequate”; there was a lack of continuity in the leadership of the PGO investigations and the allocation of investigative work was inefficient. Moreover, the unco-operative attitude on the part of the Ministry of Interior and of the State Security Service of Ukraine had a negative impact on the investigation."
https://wcd.coe.int/ViewDoc.jsp?Ref=DC-PR042%282015%29&Language=lanEnglish&Ver=original&S ite=DC&BackColorInternet=F5CA75&BackColorIntranet= F5CA75&BackColorLogged=A9BACE
__________________
Senast redigerad av Dr.Felixius 2015-03-31 kl. 18:56.
2015-03-31, 18:59
  #7785
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Felixius
Post-kupp regimen i Kiev har alltså saboterat utredningen av det dödliga våldet på Maidan, konstaterar Council of Europe (Europarådet) i dag.

Inte så konstigt iofs, då morden på Maidan utfördes av de som ägde statskuppen och var lojala mot de som kom att beträda den nya regeringen. Att det var så har framgått av det läckta telefonsamtalet mellan en baltisk minister och EUs representant och även av undersökningar som media, t ex BBC, företagit av vad som hänt. Att det är journalister som får ta fram sanningen är inte konstigt, då regimen i Kiev är fascistisk.

Panelen som undersökt hur Ukraina skött utredningen konstaterar (notera särskilt sabotaget, svärtat av mig):
"Prior to 22 February 2014, during the three months of the demonstrations, “there was no genuine attempt to pursue investigations”. This, the Panel found, “inevitably meant that the investigations did not begin promptly, and this constituted, in itself, a substantial challenge for the investigations which took place thereafter”.

After 22 February 2014, the Panel acknowledged that the investigations faced significant challenges, which, however, “cannot excuse any failings which did not inevitably flow from them”. The authorities of the present government clearly were, and are under, an obligation to take all reasonable steps to ensure that the investigations comply with Article 2 (Right to life) and Article 3 (Prohibition of torture) of the Convention.

The Panel considered that the investigations lacked practical independence. The investigations were also ineffective or a number of reasons: the resources of the Prosecutor’s General Office (PGO) allocated to the Maidan investigations were “wholly inadequate”; there was a lack of continuity in the leadership of the PGO investigations and the allocation of investigative work was inefficient. Moreover, the unco-operative attitude on the part of the Ministry of Interior and of the State Security Service of Ukraine had a negative impact on the investigation."
https://wcd.coe.int/ViewDoc.jsp?Ref=DC-PR042%282015%29&Language=lanEnglish&Ver=original&S ite=DC&BackColorInternet=F5CA75&BackColorIntranet= F5CA75&BackColorLogged=A9BACE
Det står nämnt i artikeln vilka som man skulle lägga stor vikt vid, janukovitj Berkut:
Citat:
The investigation of Berkut officers - an illustrative example. The Panel considers that this example, relating as it does to the most serious episode of Maidan-related violence, is illustrative of a lack of co-operation and obstruction by the MoI which seriously impeded progress in this key investigation.

The Panel also has serious concerns about the failure to notify additional Berkut officers of suspicion during the mandate of Mr Yarema, the then Prosecutor General.
Du påstår att demonstranterna på Maidan är att skylla för våldet, vilket är den sortens sjuka desinformation vi hör från de ryska fascisternas håll. CoE verkar ha ganska bra koll på vilka de skyldiga är och det är Janukovitj och Berkut och CoE vill se dessa få sina straff.
2015-03-31, 19:20
  #7786
Medlem
Dr.Felixiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Du påstår att demonstranterna på Maidan är att skylla för våldet, vilket är den sortens sjuka desinformation vi hör från de ryska fascisternas håll.

Jag påstår ingenting. Jag är bara budbärare för i detta fall (1) Europarådet, (2) BBC, (3) ett telefonsamtal.

Sedan sköter logiken resten.

1 konstaterar att utredningen saboterats
2 konstaterar att kuppmakarna sköt mot demonstranterna och var våldsamma
3 konstaterar att det var kuppmakarna som sköt

Mot denna logik har (förutom du) redan regimen i Kiev reagerat och fördömer Europarådets rapport. Inte konstigt. Det är ju trots allt fascister vi har att göra med.
2015-03-31, 20:38
  #7787
Medlem
cykelbusss avatar
Jag har inte haft tid att följa den ryska invasionen så mycket sista veckan, någon som kan sammanfatta läget? Såg något om att ännu en stad föll och att Mariupol fått smaka artilleri.
2015-03-31, 21:03
  #7788
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cykelbuss
Jag har inte haft tid att följa den ryska invasionen så mycket sista veckan, någon som kan sammanfatta läget? Såg något om att ännu en stad föll och att Mariupol fått smaka artilleri.

Det set ut som om at ryssen genomfor förberedande årgärder för ett angrepp på Mariupol. Detta betyder inte att det är Mariupol som är målet utan kan vara en avledningsmanöver för att maskera den egentliga anfallsriktningen.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in