Citat:
Ursprungligen postat av
The Crash
Det handlar inte om att man ska tåla kritiska frågor. Det handlar om att andra politiker inte får liknande kritiska frågor på Skavlan. Annars så får du gärna hänvisa till en intervju på Skavlan med en annan politiker som får stå till svars för saker som uteslutna medlemmar har gjort.
Varför har man inte ställt Löfvén till svars för det rasbiologiska institutet bl.a Socialdemokraterna bedrev i 50 år?
Behöver inte ens gå tillbaka så långt tillbaka i tiden. Låt oss invänta kringkastingsraadets beslut kring anmälningarna. En av ledamöterna som uttalade sig i norsk press sa att hon skulle titta på samtliga intervjuer som Skavlan haft med politiker och har han haft samma stil med andra som med Åkesson skulle hon dämpa sin kritik något. Hur sannolikt är det att han någonsin betett sig så här tidigare? Rutinerade norska TV-journalister som varit med länge och haft snarlika uppdrag har ju också uttryckt en massiv kritik mot Skavlan. Jag misstänker "han åker dit så det visslar om det" i Norge och att det blir utan reprimand i Sverige. Så tror man att man går vidare... Jag vet inte vad man har för skala i bestraffningen men det blir väl max en skriftlig varning oavsett. Riktiga straffet är ju skadan på hans varumärke och den är ju redan skedd.
Det blir lite som Enoch.Thulin skrev. När "farbror Hasse" drar ett roligt skämt på festen och det inte är någon som skrattar eftersom man vet att farbror Hasse är pedofil/hustrumisshandlare/annat vidrigt. Så blir det nog med Skavlan också.
Fortsätter han ha mysiga intervjuer med politiker kommer varje inslag jämföras mot JÅ. Ska han ändra stil inte med att ställa kritiska frågor för det är OK, men osakliga frågor och sitta och håna sina gäster och ha ett kroppsspråk som visar att han tycker gästen är en idiot så kommer snart ingen komma till hans show. Jag tror Skavlan så smått börjar inse att han står på fel sidan ån och att han precis raserat bron bakom sig. Vändpunkten i hans karriär om man så vill. "Hey, I only fucked
one sheep!"