2015-03-31, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Utan Åkesson så slutar antagligen jag att rösta på SD, och jag tror många med mig tänker likadant.

Hur motiverar du det? Är det verkligen personen och inte politiken som personen framför som gör att du lägger en viss lapp i ett kuvert var fjärde år?
Citera
2015-03-31, 11:24
Medlem
The Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Offentliga personer som Jimpa ska tåla en del kritiska frågor även om de är extra softa i pallet.
Det handlar inte om att man ska tåla kritiska frågor. Det handlar om att andra politiker inte får liknande kritiska frågor på Skavlan. Annars så får du gärna hänvisa till en intervju på Skavlan med en annan politiker som får stå till svars för saker som uteslutna medlemmar har gjort.
Varför har man inte ställt Löfvén till svars för det rasbiologiska institutet bl.a Socialdemokraterna bedrev i 50 år?
Citera
2015-03-31, 11:29
Medlem
Ttoclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Offentliga personer som Jimpa ska tåla en del kritiska frågor även om de är extra softa i pallet.

Men tycker du alla dom här frågorna var befogade? Jimmie kan omöjligt stå till svars för vad 10 tusen medlemmar någon gång har skrivit på internet. Det är ju fullständigt orimligt.
Dessutom fick han ju inte ens prata till punkt innan han blev avbruten.
Senast redigerad av Ttoclaw 2015-03-31 kl. 11:32.
Citera
2015-03-31, 11:30
Medlem
guderis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peckahuve
Utan Åkesson så slutar antagligen jag att rösta på SD, och jag tror många med mig tänker likadant.

Personligen tycker jag Jomshof är en intressant kandidat, ska bli intressant att följa hans arbete.
Citera
2015-03-31, 11:31
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Ja, detta är ju en väl bevarad myt bland sd-lärjungar. Alla klantigheter, mediala floppar och skandaler stärker i själva verket partiet, att JÅ är vek och bajsar på sig av Skavlans frågor stärker hans och SDs kort. Och visst finns det säkert en och annan som lägger en sympatiröst på JÅ, kanske ungefär lika många som lägger en järnrörsröst.

Men faktum kvarstår att efter 30 år i politiken med ensamrätt på invandringsreducerande politik, i världens mest invandrarvänliga land (!), lyckas man endast skrapa ihop 13% av rösterna och 0% inflytande. Sedan SD kom in i riksdagen har invandringen ÖKAT! Resultatet kan inte ses som något annat en ett 100%-igt misslyckande. Ingen annanstans i världen har den invandringskritiska rörelsen misslyckats så monumentalt. Man har haft öppet mål i decennier men lyckas ändå bara göra självmål gång på gång.

Ändå ser vi ständigt lärjungar fira segrar på nätet i form av digitala fyrverkier och explosioner Man slår sig för bröstet, sjunger tjalala och känner sig smart när man i själva verket med ett brett leende blivit rövknullad ännu en gång. Noll analytisk eller strategisk förmåga, noll reflektion av vad det egna beteende egentligen leder till och noll politisk självbevarelsedrift - bara en samling impuls- och testosteronstyrda halvtänkare. Jag tycker uppriktigt sagt synd om er!
Så jävla sant. Inte ett skit har hänt, men alla stämmer in i hyllningskören. Jävla får! Ingen som funderat på att det är dags att byta strategi?
Citera
2015-03-31, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The Crash
Det handlar inte om att man ska tåla kritiska frågor. Det handlar om att andra politiker inte får liknande kritiska frågor på Skavlan. Annars så får du gärna hänvisa till en intervju på Skavlan med en annan politiker som får stå till svars för saker som uteslutna medlemmar har gjort.
Varför har man inte ställt Löfvén till svars för det rasbiologiska institutet bl.a Socialdemokraterna bedrev i 50 år?

Behöver inte ens gå tillbaka så långt tillbaka i tiden. Låt oss invänta kringkastingsraadets beslut kring anmälningarna. En av ledamöterna som uttalade sig i norsk press sa att hon skulle titta på samtliga intervjuer som Skavlan haft med politiker och har han haft samma stil med andra som med Åkesson skulle hon dämpa sin kritik något. Hur sannolikt är det att han någonsin betett sig så här tidigare? Rutinerade norska TV-journalister som varit med länge och haft snarlika uppdrag har ju också uttryckt en massiv kritik mot Skavlan. Jag misstänker "han åker dit så det visslar om det" i Norge och att det blir utan reprimand i Sverige. Så tror man att man går vidare... Jag vet inte vad man har för skala i bestraffningen men det blir väl max en skriftlig varning oavsett. Riktiga straffet är ju skadan på hans varumärke och den är ju redan skedd.

Det blir lite som Enoch.Thulin skrev. När "farbror Hasse" drar ett roligt skämt på festen och det inte är någon som skrattar eftersom man vet att farbror Hasse är pedofil/hustrumisshandlare/annat vidrigt. Så blir det nog med Skavlan också.

Fortsätter han ha mysiga intervjuer med politiker kommer varje inslag jämföras mot JÅ. Ska han ändra stil inte med att ställa kritiska frågor för det är OK, men osakliga frågor och sitta och håna sina gäster och ha ett kroppsspråk som visar att han tycker gästen är en idiot så kommer snart ingen komma till hans show. Jag tror Skavlan så smått börjar inse att han står på fel sidan ån och att han precis raserat bron bakom sig. Vändpunkten i hans karriär om man så vill. "Hey, I only fucked one sheep!"
Citera
2015-03-31, 11:59
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Vändpunkten i hans karriär om man så vill. "Hey, I only fucked one sheep!"

https://www.youtube.com/watch?v=GQjM5qsVryw

Skavlan förstår nog skämtet men undrar om han skrattar åt det idag.
Citera
2015-03-31, 12:23
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Så jävla sant. Inte ett skit har hänt, men alla stämmer in i hyllningskören. Jävla får! Ingen som funderat på att det är dags att byta strategi?
Varför "byta strategi" när SD är det enda parti som konstant går framåt i opinionen? Finns inget parti som växt så mycket/fort som SD, vilket tyder på att partiet/sympatisörerna spelar sina kort väl.
Citera
2015-03-31, 12:36
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Skithögen Csaba Bene Perlenberg tycker det är bra/rätt att Åkesson särbehandlas, t.ex. inte får tala till punkt:
Citat:
2. Åkesson särbehandlades under inspelningen.
Det finns två komponenter i detta. Dels att han separerades från övriga deltagande. Detta var dock efter önskemål från Åkesson själv.
Den andra komponenten i denna kritik rör att Skavlan dels inte lät Åkesson prata till punkt alltid, och dels att Skavlan inte varit lika hård mot andra politiker som varit gäster i hans show.

För det första: Åkesson är inte som vilken annan partiledare. Han är partiledare för ett 13 procentsparti som tagit hela det nationella partlamentet som gisslan genom att hota att fälla alla budgetar som inte dansar efter SD:s pipa. Hade alliansen varit i regeringsställning i december hade de även fällt alliansens budget, och Fredrik Reinfeldt hade fått regera med socialdemokraternas budget. Aldrig någonsin har ett parti, ett missnöjesparti, varit så respektlösa.

För det andra: Sverigedemokraterna är ett invandringsfientligt parti. Detta måste bemötas.
http://blogg.gp.se/ledarbloggen/2015/03/31/darfor-har-skavlans-kritiker-fel/

Om man kritiserar invandring så ska man alltså inte få tala till punkt..
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2015-03-31 kl. 12:39.
Citera
2015-03-31, 12:38
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av in84ever
Hur motiverar du det? Är det verkligen personen och inte politiken som personen framför som gör att du lägger en viss lapp i ett kuvert var fjärde år?
I detta fallet är det så, ja.
Citera
2015-03-31, 12:40
Medlem
pellesnyggs avatar
Konstigt grepp av ett parti som vill komma bort från fasciststämpeln att börja likna folk vid djur. Skavlan har kallats för en "lydig hund".
Citera
2015-03-31, 12:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av guderi
Personligen tycker jag Jomshof är en intressant kandidat, ska bli intressant att följa hans arbete.
Jag tycker att Mattias Karlsson är suverän han också, likaså Jomshof.
Men att jag började rösta på SD hade väldigt mycket med Jimmie Åkesson att göra, och utan honom känns det som att jag inte bryr mig längre. Det är kört.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in