2015-03-31, 09:39
Medlem
sxephils avatar
Såg videon på tidals hemsida.

Just nu verkar det som Tidal har fler ägare än användare xD

Jag tror Tidal kommer säljas inom 2 år.
Citera
2015-03-31, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Fan det ar val bara West och Jay Z som faktiskt producerar sin egen musik? Kom inte och snacka om art och da music that we as artists make, nigga you ain't makin' shit.
Vilket struntprat, de flesta av musikerna på scen är mycket kreativa skriver och producerar en hel del av sin musik själva.
Citat:
Ursprungligen postat av Skyggedans
Storsta mediahoran, Madonna, skulle saklart spela hipp men det blir liksom bara ackligt.
Äckligt ? Nej de flesta tyckte nog att hon var cool.
Citera
2015-03-31, 10:04
Medlem
Kommer fortfarande hålla mig till spotify.

Dels gör att det delvis är gratis samt att artisterna bakom tidal ät värdelösa.
Citera
2015-03-31, 10:10
Medlem
EnOmogenBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sindacco
Jag har aldrig förstått grejen med att betala för att streama. Vad händer den dagen flera artister lämnar? Eller något annat händer? Då har man betalat i månader, kanske år, för något som man fortfarande inte äger.

Bättre att köpa eller ladda ner!

Man kan ju också se det som en upplevelse/förbrukningsvara. Kan tänka mig att du betalar för ganska mycket annat som du faktiskt inte har kvar när du använt det.
Citera
2015-03-31, 10:50
Medlem
dontbeaheros avatar
Om nu artisterna själva får behålla det mesta av pengarna så kan man ju undra varför priset är det samma som hos Spotify. Dessa artisterna måste vara några riktiga giriga jävlar av sällan skådat art.
Jag skulle endast välja TIDAL om jag hade haft en HIFI anläggning i prisklassen 100-200 tusen.
Citera
2015-03-31, 10:50
Medlem
GrafvityRidees avatar
Spotify är tidlös och kommer aldrig dö ut!! Tiadal eller vad hette kommer bli som minidisk som kom, och de FÖRSVANN
Citera
2015-03-31, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sindacco
Jag har aldrig förstått grejen med att betala för att streama. Vad händer den dagen flera artister lämnar?
Grejen är ju att man betalar för servicen. Det är ju jäkligt bekvämt att ha så mycket musik instant tillgängligt hemma och mobilt utan att ha en massa hårddiskar att hålla koll på. Men det går ju att spara även streamad musik om man vill vara säker på att ens favoriter inte försvinner.
Citera
2015-03-31, 11:01
Medlem
Man får inte heller glömma att alla artisterna som stod på scenen och hyllade Tidal, också är delägare i bolaget! Inte konstigt att dom hyllade den.
Citera
2015-03-31, 11:23
Avslutad
Har aldrig ens provat Spotify, det finns all musik på Youtube och radiostationer världen över som spelar bra musik.
Citera
2015-03-31, 11:29
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hailb0p
Kommer fortfarande hålla mig till spotify.

Dels gör att det delvis är gratis samt att artisterna bakom tidal ät värdelösa.

Jag betalar mer än gärna för Spotify och kommer fortsätta med det. Bara att hoppas att inte för många artister går över till Tidal! Sedan kunde jag inte bry mig mindre om artisterna bakom Tidal; den enda av dem jag lyssnar på är Madonna. Visst kan jag tänka mig att testa Tidal så småningon om utbudet på Spotify blir för litet. Wimp är ett annat bra alternativ.
Citera
2015-03-31, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oilkink
Jag betalar mer än gärna för Spotify och kommer fortsätta med det. Bara att hoppas att inte för många artister går över till Tidal! Sedan kunde jag inte bry mig mindre om artisterna bakom Tidal; den enda av dem jag lyssnar på är Madonna. Visst kan jag tänka mig att testa Tidal så småningon om utbudet på Spotify blir för litet. Wimp är ett annat bra alternativ.

Tidal och wimp är samma skit. Bara nytt namn i USA som jag fattat det.
Citera
2015-03-31, 11:56
Medlem
HerrBormanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av freXer
Det är alltid bra med konkurrens!

En klyscha. Det är OFTAST bra med konkurrens, men inte alltid.

Det sämsta för slutkunderna i detta fall, är att man får fler olika musikstreamingtjänster som delar upp musiken sig emellan. Säg fem tjänster med 20 % av musiken var. Konkurrens? Absolut. Bra för konsumenten? Inte ett skit. Bättre med en tjänst som har allt, eller nästan allt.

Hoppas att det går åt Helvete för Tidal och att Spotify fortsätter vara totalt dominanta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in