2015-03-28, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av apanola II
Och vilken svensk TV serie vill du framhålla som mästerverk i genren underhållning och spänning? bara för att få en kompassriktning om vad du anser vara kvalité
Bron är helt OK, om man ska kalla den svensk.
Citera
2015-03-28, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d.Anconia
Håller med. Kvalitet har vi annars i nästan valfri brittisk BBC-produktion. Det är dem iaf jag jämför med när jag sågar Jordskott. Tycker Jordskotts producenter ska ta det som en komplimang
Citera
2015-03-28, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av d.Anconia
Pjaaa... Om man nu ska prata brister i manus, så var Bron förvisso rätt spännande, men upplösningen blev påfrestande med ett criminal mastermind (plastikopererad till oigenkännlighet, no less!) som orkestrerat allting som hänt... det tycker jag var lite fattigt. Men sure, visst fanns det bra mycket mer "suspense" än i Jordskott.

Jag känner ungefär likadant för Jordskott som för Äkta Människor: ett intressant världsbygge och en kul premiss, men en väldigt tunn och rörig story. Alltså en serie som jag följer bara för "världens" skull (ungefär som The Phantom Menace, som ju var rätt sopig... men det var ändå Star Wars!).

En amerikansk remake hade kunnat bli ganska intressant. Trots allt är ju troll (!) och naturväsen rätt långt från de flummiga andefilurerna i Twin Peaks.
Citera
2015-03-28, 21:57
Medlem
apanola IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Pjaaa... Om man nu ska prata brister i manus, så var Bron förvisso rätt spännande, men upplösningen blev påfrestande med ett criminal mastermind (plastikopererad till oigenkännlighet, no less!) som orkestrerat allting som hänt... det tycker jag var lite fattigt. Men sure, visst fanns det bra mycket mer "suspense" än i Jordskott.

Jag känner ungefär likadant för Jordskott som för Äkta Människor: ett intressant världsbygge och en kul premiss, men en väldigt tunn och rörig story. Alltså en serie som jag följer bara för "världens" skull (ungefär som The Phantom Menace, som ju var rätt sopig... men det var ändå Star Wars!).

En amerikansk remake hade kunnat bli ganska intressant. Trots allt är ju troll (!) och naturväsen rätt långt från de flummiga andefilurerna i Twin Peaks.

Just den biten hängde jag upp mig på, en mästerskurk som håller i alla trådar och rycker och drar. Lite fattigt för min smak och ett jäkligt billigt sätt att knyta ihop plot-trådarna. nej det blir inga stilpoäng från mig. men visst, Bron var inte så pjåkig som serie även om Sagas karaktär närmade sig parodins gräns farligt många gånger
Citera
2015-03-30, 21:59
Medlem
Baalzamons avatar
Så ja, nu fick vi i alla fall lite svar
Citera
2015-03-30, 22:01
Medlem
en del svar ikväll.

frågan är fortfarande varför Josefin blev bortrövad och varför hon OCH Johan har parasiten.
+ vilka Wass & co är.
+ VAD FAN Esmeralda är....
Citera
2015-03-30, 22:02
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2014rosor
en del svar ikväll.

frågan är fortfarande varför Josefin blev bortrövad och varför hon OCH Johan har parasiten.
+ vilka Wass & co är.
Och vem Muns(?) är...
Citera
2015-03-30, 22:06
Medlem
Moff .. es avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baalzamon
Så ja, nu fick vi i alla fall lite svar
Lite svar, ja. Jag vill veta vem Esmeralda är..
Snygg elkonvertering i början.
Citera
2015-03-30, 22:06
Medlem
Bajsfacistens avatar
Är han som spelar geologen den samma som i detta klippet?

https://www.youtube.com/watch?v=JLtWIAjlN3w
Citera
2015-03-30, 22:07
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2014rosor
en del svar ikväll.

+ vilka Wass & co är.

Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Och vem Muns(?) är...

Och vad fan är det tanten har i badkaret?
Citera
2015-03-30, 22:07
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moff .. e
Snygg elkonvertering i början.
Det gnistrade till och med när han la kabeln mot huden
Citera
2015-03-30, 22:08
Medlem
Baalzamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
Och vad fan är det tanten har i badkaret?
En sån vattenvarelse som de sköt för några avsnitt sedan, den som blev till slem vid obduktionen. De behöver ju en ny nu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in