2015-03-30, 21:45
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Goticism
Först kopierar man någon mening från citatet och klistrar in det i sökfältet på google, därefter hittar man bloggen (http://anybodys-place.blogspot.se/), och där kan man hitta följande uttalande:

Räcker det?

Nej, det räcker inte. Det här är en mycket besviken borgerlig bloggerska, som (om jag minns rätt) röstade på centerpartiet 2014. Jag skulle tro, att hon lutar mot att lägga ner sin röst i nästa val, om jag ska sia om framtiden ... eftersom hon verkligen ogillar SD. Hon har skrivit mängder med inlägg om, hur mycket hon misstror SD.

Men, kolla gärna de svar hon fått. Skavlan lyckades uppenbarligen med att få i synnerhet kvinnliga väljare att känna: Je suis Jimmie.
Citera
2015-03-30, 21:50
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Nej jag blir mest förundrad över hur många som SD påstår inte är för dom ändå är det när man nystar lite eller så finns de inte ens på riktigt. Gud vet hur många pseudobloggar som skrivs av SD-fans.

Men varför ljuger du i ditt inlägg då när du påstår att personen röstar på SD?
Citera
2015-03-30, 21:53
Medlem
Mycket i media nu om hur arga norrmännen blev. Är vi i sverige så anti SD att ingen har vågat ringa granskningsnämnden eller har även dem lagt locket på?
Citera
2015-03-30, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Men varför ljuger du i ditt inlägg då när du påstår att personen röstar på SD?
Jag ljög inte. Hon? Påstod ju att hon skulle rösta på SD det påståendet gör man inte om man inte har några sympatier för SD.
Citera
2015-03-30, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mialterego
Mycket i media nu om hur arga norrmännen blev. Är vi i sverige så anti SD att ingen har vågat ringa granskningsnämnden eller har även dem lagt locket på?
Det har varit rekordmånga anmälningar även i Sverige men i Norge har det exploderat. Vi svenskar är ganska vana vid att man slaktar Jimmie och Sd i rutan och ser det som helt normalt. I Norge blir de chockade och äckliga av att se det.
Citera
2015-03-30, 21:59
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Den kvardröjande effekten av programmet blir ju inte något som har med Åkesson att göra. Det blir istället Skavlans renommé som kommer att få en mer långsiktigt påverkan.
Även om han i framtiden säger något jävligt kul, intressant eller mysigt, så kommer skrattet att få en besk bismak. Lite som när onkel Hasse berättar en jättekul vits på släktträffen, men ingen garvar för man vet att han är pedofil/hustrumisshandlare eller liknande.

Lite samma känsla som man får bara man råkar ratta in SVT/SR nuförtiden. Även om det är ett naturprogram eller populärvetenskap, så känner man bara en växande olust. Man känner sig lite smutsig & besudlad för att man tittar/lyssnar. Samma kvardröjande effekt kommer Skavlan att drabbas av hos allt fler tittare.

Jag kommer aldrig att vilja se ett program med Skavlan eller på SVT överhuvudtaget. Förtroendet är förbrukat & kan inte återskapas.

Public Service skall inte säljas, det skall läggas ner & alla anställda skall kastas ut i arbetslöshet.
Betala aldrig TV-licens.
Citera
2015-03-30, 22:00
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Jag ljög inte. Hon? Påstod ju att hon skulle rösta på SD det påståendet gör man inte om man inte har några sympatier för SD.

Du skrev att hon röstar på SD, vilket inte är sant.
Däremot funderar hon att rösta på SD i nästa val eller att rösta blankt.
Antingen ljuger du eller annars begriper du inte en skriven text.
Det är bara att välja.
Citera
2015-03-30, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Den kvardröjande effekten av programmet blir ju inte något som har med Åkesson att göra. Det blir istället Skavlans renommé som kommer att få en mer långsiktigt påverkan.
Även om han i framtiden säger något jävligt kul, intressant eller mysigt, så kommer skrattet att få en besk bismak. Lite som när onkel Hasse berättar en jättekul vits på släktträffen, men ingen garvar för man vet att han är pedofil/hustrumisshandlare eller liknande.

Lite samma känsla som man får bara man råkar ratta in SVT/SR nuförtiden. Även om det är ett naturprogram eller populärvetenskap, så känner man bara en växande olust. Man känner sig lite smutsig & besudlad för att man tittar/lyssnar. Samma kvardröjande effekt kommer Skavlan att drabbas av hos allt fler tittare.

Jag kommer aldrig att vilja se ett program med Skavlan eller på SVT överhuvudtaget. Förtroendet är förbrukat & kan inte återskapas.

Public Service skall inte säljas, det skall läggas ner & alla anställda skall kastas ut i arbetslöshet.
Betala aldrig TV-licens.
Så fort Skavlan intervjuar en politiker kommer han också att mätas mot Jimmie-programmet. Är han inte lika kritisk som han var mot Jimmie så lär han få hård kritik. Frågan är om han någonsin ska ha med politiker i programmet igen.
Citera
2015-03-30, 22:02
Medlem
Vedklyvens avatar
Citat:
"Siden «Skavlan»-sendingen fredag, har Sverigedemokraterna fått 350 nye medlemmer."
http://www.vg.no/rampelys/nrk/medlemmene-stroemmer-til-sverigedemokraterna-etter-skavlan-intervju/a/23426567/

Oj vad mycket skrik för så lite ull till offerkoftorna! Som sagt "folkstormen" är utan tvekan orkestrerad av SD-toppen.

Visst. Fortsätt att tro det du. Du har tydligen inte uppfattat att SD är Sveriges tredje största parti och fortsätter att öka trots PK-medias ständiga kampanjer.

Rekommenderar att du följer opinionsmätningarna i fortsättningen. Även om flera mätningar uppenbarligen är manipulerade kommer du nog bli besviken.
Citera
2015-03-30, 22:04
Medlem
Citat:
Vår läsförståelse är bättre än din. En som röstar på SD är enligt alla definitioner SD även om den påstår att den inte gillar SD.

En moderat som taktikröstar på KD trots att moderaten egentligen ogillar KD, är han enligt alla definitioner kristdemokrat? En sosse som röstar på V 1998 för att protestera mot S-regeringens politik, trots att han egentligen ogillar V, är han enligt alla definitioner vänsterpartist?

Du har i skrivande stund inte besvarat Meijis inlägg som är relevant för att besvara dig så jag citerar det nedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Nej, det räcker inte. Det här är en mycket besviken borgerlig bloggerska, som (om jag minns rätt) röstade på centerpartiet 2014. Jag skulle tro, att hon lutar mot att lägga ner sin röst i nästa val, om jag ska sia om framtiden ... eftersom hon verkligen ogillar SD. Hon har skrivit mängder med inlägg om, hur mycket hon misstror SD.

Men, kolla gärna de svar hon fått. Skavlan lyckades uppenbarligen med att få i synnerhet kvinnliga väljare att känna: Je suis Jimmie.
Citera
2015-03-30, 22:06
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Ja, detta har onekligen tagit sig löjeväckande proportioner. Av tongångarna att döma kan väl endast en dekapitering av Den Stora Satan Skavlan vara tillräcklig för att sona det förfärliga övergreppet av Herrens smorde.

Det är bara att poppa popcorn och fortsätta att njuta av den gripande tillställningen.

Vilka kraftfulla och destruktiva försvarsmekanismer ni PK-jävlar har.
Citera
2015-03-30, 22:09
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Man vet inte. Det finns teorier att 'offer-kofta'-attityd vore politiskt gynnsamt, s a s.

Jag tror dock inte att JÅ, inkl ev rådgivare, gjorde en planerad aktion av det slaget. Killen är uppenbarligen rejält psykiskt knockad, och under läkarkonvalescens, medicinskt neddrogad och samtalsterapeutiskt behandlad.

Att då kliva in i en Slaktan, förlåt 'Skavlan'-riggad avrättningsstudio, med iskall beräkning, stämmer inte.

SVT-/Skavlan begick ett planerat och medvetet, politiskt vänster-/PK-angrepp.

När Åkesson skulle återkomma från sin sjukskrivning, så var han (i praktiken) tvungen att göra ett (1) framträdande, annars skulle journalisterna jaga honom dag och natt veckans alla dagar för att få bli den-förste-som-talar-med-Åkesson-efter-hans-sjukskrivning.

Jag läste (minns inte var) att Skavlans produktionsteam - säkerligen jämte många andra redaktioner - hängde på låset under (!) Åkessons sjukskrivning. Det är vidare inte särskilt förvånande att SD *inte* valde någon svensk journalist, när man beaktar hur skandalöst den svenska journalistkåren som helhet har behandlat partiet i allmänhet och Åkesson i synnerhet.

Att vidare förvänta sig att Skavlan agerar som den mysfamiljeprogramsledare, som han lanserat sig själv som, det är, precis som TheLucky skriver, helt rimligt.

Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Den som intervjuar är per se i maktposition. Det är själva utgångspunkten. Annars är intervju meningslös. Varje Intervjun läggs upp i det perspektivet. Därför har reportern ett ansvar.

Kort sagt : Man har som förste position en makt och kan styra samtalets inriktning och i det finns en yrkesetik

Den intervjuade ska veta detta innan intervjun. Skavlan bryter mot detta genom att först lansera sig som familjeprogramsledare, men sedan svänger om till att vara granskande reporter.

Oavsett Sd:s politik har det inte med saken att göra. Inte heller partiets bakgrund. Utan hur intervjun gjordes. Den neutrale observatören kan genast se detta faktum. Vilket är min utgångspunkt.

Citat:
Ursprungligen postat av Ådärkomdenja
Jag tror ändå att Skavlan inte var huvudansvarig, SVT:s kommunistredaktion hade fixat intevjuprotokollet. Skavlans anletsdrag, krampartade beteende, var uppenbara tecken på att han "inte var sig själv". Iaf sorgligt att han lånade ut sig till detta sjask. Kommen från ett super-nationalistiskt land, Norge, som har en markant tuffare attityd mot invandrare och kriminella utlänningar, i jämförelse med Absurdistan.

Det var förmodligen ett kollektivt beslut av produktionsteamet och Skavlan. Jag håller med Oddvar Stenstrøm, att Skavlan "smile overbærende, og nærmest håne og hovere over intervjuobjektets uttalelser". Vi såg imo en översittare.

Citat:
Oddvar Stenstrøm, som har mange års erfaring som nyhetsanker og programleder i TV2, blant annet for Holmgang.

Han synes Skavlan oppførte seg ufint.

- Ikke fordi han stilte kritiske spørsmål. Men måten han gjorde det på, var ufin. Programlederen gikk over streken, og viste med hele seg, både gjennom kroppsspråket og reaksjonene sine, at han syntes Åkessons svar var dumme, sier Stenstrøm, som også er kritisk til regien på programmet.

- Mens Jimmie Åkesson snakket, ble Skavlans reaksjoner på det han sa klippet inn. Dermed kunne seerne se programlederen smile overbærende, og nærmest håne og hovere over intervjuobjektets uttalelser, opplevde Stenstrøm, som i dag er pensjonist.

- Hvorfor reagerer du så sterkt på det?

- Mitt utgangspunkt har vært at man skal behandle de som stiller i studio med respekt. Det synes jeg ikke Skavlan gjorde. Alle vet hvem som er kongen i et talkshow eller et debattprogram, og at programlederen eier studioet. Hvis du vil, er det ikke noe problem å «drepe» eller overkjøre gjestene.

http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Oddvar-Stenstrom---Skavlan-bor-legge-seg-flat--7964469.html[/quote]
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in