2015-03-30, 21:18
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natus.Vincere
Det är en ren konspiration. Det är allmänt känt att media är den tredje statsmakten, vilka intressen eller påtryckningar de har är föga intressant. Finns så mycket i dagens media som andra inte håller med om, men allt man läser om är gråtande SDare. Sverigedemokrater är inte rasister, men det är parti med Jimmie och ett par andra bra retoriker sen är resten invalider. Det är klart som fan att deras snedsteg uppmärksammas när partiet redan har sådana starka åsikter.

Håller med om att SD inte är rasister och då är jag sosse in i bengmärgen. Men det finns individer i partiet som gör att deras skandaler är ständigt aktuella. Svårt att ta partiet seriöst.

Jag håller med dig på en del punkter. Jag är själv moderat och har inte mycket till övers för Sverigedemokrater som uttrycker sig både rasistiskt och infantilt. När ska man inse att man redan är under luppen på en vänstervriden media? Varför fortsätter man komma med korkade uttalanden? Är man ärligt talat så korkad att man tror att det inte kommer sippra ut förr eller senare?

Jag vet däremot också betydelsen av Sverigedemokraterna när det kommer till migrations och integrationspolitiken. Vi har tagit emot för många, vi klarar inte av att integrera samtliga och vi har framför allt inte resurserna för att agera som världens socialkontor.
Den dagen ett mer seriöst parti tar upp SD:s hållning till invandringspolitiken, den dagen kommer jag också troligen byta min röst till det partiet, om inte annat för att belöna dem för att ha tagit ett stort steg mot verkligheten.
Citera
2015-03-30, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Och detta är beviset för att hon inte är Sd:are? Underbar humor!!

Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Så hon var visst SD sympatisör trots allt.

"går tvärs emot min egen övertygelse" Hon vill uppenbarligen rösta mot sittande regering och konstaterar att alliansen vägrar föra oppositionspolitik, och att SD därför till hennes förtret är det enda alternativet. Motvilligt. Er läsförståelse lämnar en hel del att önska.
Citera
2015-03-30, 21:25
Medlem
Glauciuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Haha fan va skadad du är. Det är ju M som är skyldiga till den senaste flyktingboomen. Har du glömt "öppna era hjärtan"?

Nu är som tur var inte invandringsfrågan den enda frågan. Däremot börjar det bli en så pass stor fråga att den förmörkar även andra områden. Därav också min ställning till Sverigedemokraterna.
Helst hade jag velat se Moderaterna ta upp Sverigedemokraternas integration och migrationspolitik, med Anna Kinberg Batra i spetsen kommer det nog tyvärr aldrig hända.

Men vem vet, när hon väl har störtat Moderaterna till tredje största parti 2018 så har jag väldigt svårt att se henne som fortsatt partiledare.

För övrigt går vi OT här. Tråden handlar trots allt om Åkessons besök hos Skavlan.
http://www.vg.no/rampelys/nrk/medlemmene-stroemmer-til-sverigedemokraterna-etter-skavlan-intervju/a/23426567/

Citat:
Siden «Skavlan»-sendingen fredag, har Sverigedemokraterna fått 350 nye medlemmer.

Det skriver Sverigedemokraterna på sine nyhetssider mandag ettermiddag.

Kan mycket väl tänka mig att det stämmer.
Senast redigerad av Glaucius 2015-03-30 kl. 21:27.
Citera
2015-03-30, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViolaDoris
Jag gillar inte mobbing.
Det gör inte jag heller men SD är det parti i Sverige som mobbat flest på grund av deras ursprung

Att ifrågasätta invandringspolitiken är inte mobbing.
Citera
2015-03-30, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Goticism
"går tvärs emot min egen övertygelse" Hon vill uppenbarligen rösta mot sittande regering och konstaterar att alliansen vägrar föra oppositionspolitik, och att SD därför till hennes förtret är det enda alternativet. Motvilligt. Er läsförståelse lämnar en hel del att önska.
Vår läsförståelse är bättre än din. En som röstar på SD är enligt alla definitioner SD även om den påstår att den inte gillar SD.
Citera
2015-03-30, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ViolaDoris

Att ifrågasätta invandringspolitiken är inte mobbing.
Nu har ju SD-politiker och annat löst SD folk gjort betydligt mer än så som du mycket väl vet. Avpixlat och liknande avskrädessiter är extrema mobbingsiter fyllda av SD-skallars mobbinginlägg.
Citera
2015-03-30, 21:31
Medlem
Glauciuss avatar
http://www.vg.no/rampelys/tv/nrk/sandberg-mitt-besoek-hos-hatefulle-skavlan-var-det-aller-verste/a/23426058/

Åkesson är tydligen inte den enda politikern som har drillats hårt av Skavlan.

Citat:
Frp-politikeren Per Sandberg kaster seg inn i debatten rundt Skavlans intervju av SD-politiker Jimmie Åkesson, og hevder at hans besøk hos talkshowverten var «det aller verste» av intervjuer.

Frp-politiker Christian Tybring-Gjedde og tidligere Frp-leder Carl I. Hagen var i likhet med TV-seerne tidlig ute med sin kritikk, og nå hiver Per Sandberg seg med i debatten.

– Helt ærlig, selve intervjuet, når det vedrører spørsmål, blir jeg ikke voldsomt opprørt av. Og, Åkesson utførte dette på en briljant måte, tross en noe redusert form, skriver Sandberg på sin Facebook-side før han fortsetter:

– Det var sikkert dette som fikk «hatet» frem i Skavlan. Skavlans kroppsspråk, arroganse, hans tydelige fordommer, hans hatefulle smil og avbrytelser var klare og tydelige. Og, de bortforklaringer Skavlan kommer med i dette vedlegget avslører Skavlans agenda. Nå finnes det ingen «kontroversielle» politikere i det norske Stortinget, derfor forstår ikke det norske folk dette, er unnskyldningen fra Skavlan.
Citera
2015-03-30, 21:33
Medlem
Natus.Vinceres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glaucius
Jag håller med dig på en del punkter. Jag är själv moderat och har inte mycket till övers för Sverigedemokrater som uttrycker sig både rasistiskt och infantilt. När ska man inse att man redan är under luppen på en vänstervriden media? Varför fortsätter man komma med korkade uttalanden? Är man ärligt talat så korkad att man tror att det inte kommer sippra ut förr eller senare?

Jag vet däremot också betydelsen av Sverigedemokraterna när det kommer till migrations och integrationspolitiken. Vi har tagit emot för många, vi klarar inte av att integrera samtliga och vi har framför allt inte resurserna för att agera som världens socialkontor.
Den dagen ett mer seriöst parti tar upp SD:s hållning till invandringspolitiken, den dagen kommer jag också troligen byta min röst till det partiet, om inte annat för att belöna dem för att ha tagit ett stort steg mot verkligheten.

Som sagt, det skall alltid finnas rum för diskussioner och debatter. Hade SD kommit med invandrings och
integrationsfrågorna som ett seriöst parti utan dessa skandaler,Hade förmodligen frågan tagits upp av de andra partierna. Håller med om att de andra partierna borde diskutera frågan och tillsammans lösa situationen.

känns som att ryktet redan är så lågt att människor med vettiga åsikter om flyktingpolitiken avskräcks av att rösta och stödja ett sådant parti.
Citera
2015-03-30, 21:35
Medlem
"Siden «Skavlan»-sendingen fredag, har Sverigedemokraterna fått 350 nye medlemmer."
http://www.vg.no/rampelys/nrk/medlemmene-stroemmer-til-sverigedemokraterna-etter-skavlan-intervju/a/23426567/

Oj vad mycket skrik för så lite ull till offerkoftorna! Som sagt "folkstormen" är utan tvekan orkestrerad av SD-toppen.
Citera
2015-03-30, 21:36
Medlem
watson6669s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Vår läsförståelse är bättre än din. En som röstar på SD är enligt alla definitioner SD även om den påstår att den inte gillar SD.

Fast nu har hon ju inte röstat på SD, utan funderar på att göra det eller rösta blankt.
Det verkar som om du har stora problem med att begripa.
Citera
2015-03-30, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av watson6669
Det verkar som om du har stora problem med att begripa.
Nej jag blir mest förundrad över hur många som SD påstår inte är för dom ändå är det när man nystar lite eller så finns de inte ens på riktigt. Gud vet hur många pseudobloggar som skrivs av SD-fans.
Citera
2015-03-30, 21:43
Medlem
Ådärkomdenjas avatar
SD representerar en hovsam, nämast mild åsikt betr invandrare. Jfr Norge, Danmark, och speciellt Finland, så framstår Åkesson som närmast 'berikar'-vänlig. Han och SD borde gå fram mycket hårdare, mot den antisvenska maffian, som vill förstöra landet.

Så är det, trots alla PK-ister, kulturmarxister, gatuslödder, och annat svenskt otyg som pyser ut sin falska propaganda i tråden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in