2015-03-31, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Om han är politiskt suicidal ja, skärp dig. Då är vi tillbaka på 80-talet och dess "framgångsrika" skinnskallar. Ingen är intresserad av att göra SD mer rasistisk, Nästan alla är intresserade av att se politiska beslut som minskar invandringen samt skickar tillbaka dem som inte förtjänar att få stanna. Jag tycker också att Jimmie ska stiga åt sidan, men inte för någon idiot som tycker att rasism är en hållbar politisk strategi.

Det här är ett falskt dilemma - SD av idag är inte politiskt smarta när de kör Karlssons "öppna svenskhet" och "antirasism". Inga röster vinns, ingen rumsrenhet uppnås.

BILDEN som förmedlas är ändå alltid den av ett radikalt och rasistiskt parti. Ett fascistiskt parti rentav.

Dock målas den bilden upp av JOURNALISTER SOM ALLMÄNHETEN MISSTROR. Pojken som ropat varg för full hals i decennier och byborna hjärtligt hatar.

Det enda som krävs är att avfärda varje anklagelse mot partiet och dess företrädare som vinklad nyhetsrapportering - att konstant ifrågasätta medias motiv. Aldrig befästa medias bild och berättelse.

Tänk om jag kunde få SD att begripa detta: Människor VILL räkna bort misstrodda journalisters ständiga gastande och mobbande. De VILL att murvlarna ska få på tafsen av en självsäker populist. De vill ha en etablissemangsutmanare som inte accepterar skit från en härskarklass som föraktar folket - någon som morrar åt makten istället för att ha svansen mellan benen.

När Åkesson aldrig kan säga ifrån eller Karlsson jagar fascister i de egna leden så är de inte bara moraliskt undermåliga representanter och ledare för en legitim folkrörelse - de är också PR-analfabeter eftersom de ger media rätt när de inte måste.

Bara en fåne förnekar att han är rasist och försöker bevisa det för ovännen - istället anklagar man förstås motståndaren för rasism mot det lilla svenska folket.

För såhär är det ju: Det mest rasistiska Åkesson hävt ur sig sedan riksdagsinträdet är att det inte finns etniska svenskar, en dumhet som stammar direkt från Karlsson servila "icke-rasism".

Att hävda att vi är ett folk som alla andra, med full folkrätt - det är sann antirasism. Och så lättförsvarat att t o m en konflikträdd Åkesson hade klarat av det.
Citera
2015-03-31, 13:50
Medlem
mina3grabbars avatar
Förlåt om detta har lagts upp tidigare.
Tråden är alltför lång. Men detta är super!
http://www.exponerat.net/video-jimmie-akesson-talar-till-punkt-hos-skavlan/
Citera
2015-03-31, 13:54
Medlem
jack.danielss avatar
Intressant att se kommentarerna på skavlans fb. Från början var det max 5 av 100 inlägg som var för skavlan. Ju längre tiden går ( ju mer dom rensar) desto mer positiva kommentarer hittar man! Men ändå är övervägande delen negativa.
Citera
2015-03-31, 13:55
Medlem
hvita.nhegrers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersM79
I dagens tidning:
http://www.hd.se/nyheter/sverige/2015/03/30/skavlan-gjorde-allt-ratt--hatas-anda/
Samma gamla lögnaktiga, patetiska visa.. Åkesson behandlas precis som alla andra makthavare och SD:s "nätmobb" är galna mytomaner:
Citat:
Erfarna publicister över hela linjen, som till exempel Aftonbladets ställföreträdande utgivare Lena Mellin, har uppgivet konstaterat att reaktionerna på intervjun tangerar den djupaste galenskap. Så är det kanske. Men reaktionerna går att förstå:

Sverigedemokraterna hämtar ju näring ur ett antal uppfattningar med varierande verklighetskontakt, där den om mediernas organiserade kampanj mot allt som inte faller dem precis på läppen är helt central.

Då är det klart att minsta journalistiska ifrågasättande av deras partiledare blixtsnabbt blir ett bevis på att journalistiken är "agendastyrd" eller "partisk" eller vad det nu kan handla om – trots att journalistiken bara gör vad den alltid ska göra överallt, varje dag, varje vecka:

Ställer aningen besvärliga frågor till dem som har mycket makt.
Åkesson har ju knappt nån makt (ännu) - till skillnad från övriga politiker som märkligt nog sluppit alla "besvärliga frågor" i Skavlan..

Tröttsamma pk-lögner och propaganda.
Senast redigerad av hvita.nhegrer 2015-03-31 kl. 14:06.
Citera
2015-03-31, 13:58
Medlem
hundensårs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onlyplaydanuts
.. jag ingår inte i något organiserat SD-drev. ...

Kanske är du ganska ensam då? Tvivelsutan har sd trollat i kommentatorsfälten ganska många år nu. Finns bla tråd här på fb från en avhoppare om saken.
Citera
2015-03-31, 14:11
Avstängd
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svallerbyttan
Läser man denna norska artikel så lutar det nog mot att programmet kommer att fällas i Norge:
http://www.vg.no/rampelys/tv/media/kringkastingsraadets-medlemmer-om-skavlan-intervjuet-umusikalsk-ubehagelig-pinlig/a/23426728/

Risken för att det fälls i Sverige är väl lika med noll.

Det verkar som Norge/norrmännen har kvar vett och etikett.
Något som tyvärr har försvunnet här i Sverige under pågående bråk mellan svenska folket. I stället för att hålla ihop och bli en stark nation så splittrar vi och går isär. Sorgligt tycker jag, som varit med länge och vet hur det en gång har varit.
Citera
2015-03-31, 14:15
Medlem
Svart.Karismas avatar
Ställde en liknande fråga tidigare, men fick inget seriöst svar.... Bara jag som är bekymmrad över medicinbruket och antidepressivas långsiktiga negativa effekter på Jimmy? Jag har läst och hört att det trubbar av folk så att de skiner mindre och får deras briljanta egenskaper nerfilade. Jag tror alltså han kommer verka mindre karismatisk framöver. Någon som kan ge feedback på min teori?
Citera
2015-03-31, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jack.daniels
Intressant att se kommentarerna på skavlans fb. Från början var det max 5 av 100 inlägg som var för skavlan. Ju längre tiden går ( ju mer dom rensar) desto mer positiva kommentarer hittar man! Men ändå är övervägande delen negativa.

Jag tror inte det spelar någon roll. För varje kritiskt inlägg finns det säkert tusentals eller tom tiotusentals förbannade tittar. Skulle aldrig få för mig att gå in och läsa på hans FB. Jag har redan bestämt mig för vad jag tycker om honom. Jag tror som jag skrivit innan att han förstört sitt varumärke. Ringer Brand internet-skorna eller vad de nu hette en klocka hos någon?
Citera
2015-03-31, 14:38
Medlem
Begriper inte.

Vad med denna intervju var så kontroversiell. Visst, det var inte friktionsfritt. Men 3000 anmälningar i Norge

Diskussionen bör snarare röra norrmännens ohälsosamma konflikträdsla. Detta kan inte vara bra för dem.
Citera
2015-03-31, 14:42
Medlem
Terugflitss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svart.Karisma
Ställde en liknande fråga tidigare, men fick inget seriöst svar.... Bara jag som är bekymmrad över medicinbruket och antidepressivas långsiktiga negativa effekter på Jimmy? Jag har läst och hört att det trubbar av folk så att de skiner mindre och får deras briljanta egenskaper nerfilade. Jag tror alltså han kommer verka mindre karismatisk framöver. Någon som kan ge feedback på min teori?
Jag antar att han äter SSRI, och det skall man inte ära alltför länge. Förhoppningsvis så kan han fasa ut medicinen efter nåt halvår eller år.
Citera
2015-03-31, 14:52
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svart.Karisma
Det går inte att ge dig ett svar. Det finns en rad olika antidepressiva läkemedel och effekten är dels beroende på vilket preparat vi talar om, vilken dosering som är aktuell samt under hur lång tid man tar medicinen. Dessutom svarar olika personer olika på preparaten. Utöver det kan man bli avtrubbad och mindre briljant av utbrändhet / depressivitet i sig.

Så, med andra ord det intryck Jimmie Åkesson gav under intervjun där han var något av en skugga av sitt forna jag kan bero på en rad faktorer (inte minst en ovana i att vara tillbaka). Att härröra det till bruk av mediciner ter sig dock långsökt.

Längre än så kommer vi inte i dessa spekulationer.
Citera
2015-03-31, 14:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hvita.nhegrer
Samma gamla lögnaktiga, patetiska visa.. Åkesson behandlas precis som alla andra makthavare och SD:s "nätmobb" är galna mytomaner:
Åkesson har ju knappt nån makt (ännu) - till skillnad från övriga politiker som märkligt nog sluppit alla "besvärliga frågor" i Skavlan..

Tröttsamma pk-lögner och propaganda.

Problemet är ju uppenbart när man använder Lena Melin som någon sorts auktoritet... Har den människan någonsin sagt något som inte är löjligt vänstervridet och på gränsen till efterblivet?
Senast redigerad av LenaMHelin 2015-03-31 kl. 15:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in