2015-03-30, 15:03
Medlem
LeifD2s avatar
Mitt intryck är att här i Norge så har Skavlan tappat sitt anseende i princip helt efter den här Åkesson-grejjen. Inte ens hos journalisterna har hans anseende ökat.
Citera
2015-03-30, 15:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Magerdal
Jag har tagit vara på min rättighet som licensbetalare och anmält Skavlanprogrammet till granskningsnämnden.
Har bara sett ett och annat program med S, men nu blir det definitivt inget mera av den sorten efter fredagens otrevliga upplevelse.
På vilka grunder anmäler du?
Jag är också licensbetalare men ser ingen anledning att uppröras över intervjun som var snäll och försökte belysa sverigedemokraters grundsyn. JÅ var sådär, han tände till när det kom till rasistanklagelser, han själv har svagt psyke, spelmissbrukare, han tog vatten över skallen, märkte nu att han inte räcker till.
Citera
2015-03-30, 15:07
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Jo, deras politik är kontroversiell.

Kortfattat: Partiet har ett stort antal idioter på olika nivåer och både MK och JÅ arbetar frenetiskt för att sortera bort politiska och mediala sänken ur partiet. Deras enda gångbara politiska argument är att de är ett striktare alternativ inom invandring och asylpolitiken, i övrigt har man ett gottköpsprogram, där det skall vara mer av allt som är bra och mindre av sådant som är dåligt, men utan konsekvensanalys.

Frågor på det

De får ju enorma belopp frigjorda om de kan minska invandringen, så de kan ju verkligen ösa ut pengar på de gamla traditionella sakerna, så jag förstår inte hur du menar?
Citera
2015-03-30, 15:10
Medlem
Clownsanitys avatar
Citat:

Kortfattat: Partiet har ett stort antal idioter på olika nivåer och både MK och JÅ arbetar frenetiskt för att sortera bort politiska och mediala sänken ur partiet.

Det gör inte Sverigedemokraternas förda politik kontroversiell. Det spelar ingen roll hur många Sverigedemokrater som viftar med järnrör ute på stan, man måste kunna skilja på enskilda människors idioti och partipolitik. Det är nog sant att Sverigedemokraterna drar till sig många idioter, kanske till och med i större utsträckning än övriga partier, men politiken de driver blir inte mer kontroversiell för det.

Citat:
Deras enda gångbara politiska argument är att de är ett striktare alternativ inom invandring och asylpolitiken, i övrigt har man ett gottköpsprogram, där det skall vara mer av allt som är bra och mindre av sådant som är dåligt, men utan konsekvensanalys.

Frågor på det

Exempel?
Citera
2015-03-30, 15:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mihailovic
Kan man inte kräva att en partiledare som verkat politiskt i över 20 år skall kunna hantera en "oseriös" journalist?

Sen kan man ju fråga sig hur jävla urbota korkad man är om man nu ställer upp i ett program där varje människa med erfarenhet och intelligens borde förväntat sig att dessa frågor skulle komma upp?

Hur många jävla gånger skall lille jimmy och svennedumokraterna behöva bli rövknullade av media innan polletten trillar ner?

Man borde väl kunna kräva mer av en programledare som gör en intervju med en partiledare i public service?
Citera
2015-03-30, 15:15
Medlem
Citat:
Nej, det gör det naturligtvis inte.

Det finns många som tycker att SD är pajasar, men som samtidigt anser att invandring och asylmottagning är alldeles för omfattande. Den åsikten är heller inte kopplad till någon särskild politisk åskådning i övrigt.

Men att det kontroversiella och märkliga SD granskas är förstås inget fel. Att de får friåkning på invandringskritiken råkar vara deras räddning, för hade de fått svara för sin politik hade de fått besvärligt. Men för tillfället tillåter övriga partier SD att ha monopol på invandringsfrågan, och då blir debatten därefter.

Nu får du ta och ge dig! SD säger att vi ska anpassa invandringsnivåerna i Sverige till att vara på nivå som motsvarar våra grannländer, däribland Norge! SD är inte kontroversiella eller märkliga utan de är i ett europeiskt sammanhang mainstream. Det är 7K i Sverige som är extrema!

Stoltenberg var hos Skavlan för några avsnitt sedan och han pratade om att skicka ut zigenare. Inte en enda jävla kritisk fråga från Skavlan. Özz däremot gjorde bort sig själv fullständigt i den intervjun. Pinsam är bara förnamnet. Varför fick inte Stoltenberg klä skott för att Norge har eller överväger att bygga fängelser med minimal standard för de invandrare som ska utvisas? I avsnittet där Löfven var med så snackade han och Skavlan rätt mycket om SD!! SD?! Statsministern sa att SD är ett parti vars medlemmar går runt på stan med järnrör och kallar flickor lilla hora. Statsministern säger så om ett annat partis medlemmar?!! Hans finansminster kallar SD för fascister! Du tycker inte att anständighetens gränser har passerats här, eller?

Skavlans intervju med Åkesson är det mest anmälda programmet på många år (någonsin?). Det är som om svenskar skulle anmäla "valfri svensk talk show värd" som intervjuar "valfri invandringskritisk politiker i något grannland" och att det skulle vara det mest anmälda programmet. Det säger lite om hur fel ute DU är och hur fel ute Skavlan är och hur sjukt klimatet i Sverige är.

Du kan vara helt förvissad om att SD passerar M i år för att i god tid innan 2018 utmana S om första platsen.
Citera
2015-03-30, 15:19
Medlem
En bra fingervisning om Skavlans "opartiska" intervju måste man ju ge till alla Norrmän som har anmält och kommenterat det på Skavlans fb sida. Det framgår väldigt tydligt vad Norges befolkning tyckte om denna förkastliga intervjun. För vad jag vet så har dem ingen rösträtt i Sverige! Viket betyder att de är OPARTISKA till skillnad från när ablaskan ger sig ut på stan för att ställa "random" Svensk frågan. Så där har ni svaret.
Citera
2015-03-30, 15:20
Bannlyst
Citat:

Kortfattat: Partiet har ett stort antal idioter på olika nivåer och både MK och JÅ arbetar frenetiskt för att sortera bort politiska och mediala sänken ur partiet. Deras enda gångbara politiska argument är att de är ett striktare alternativ inom invandring och asylpolitiken, i övrigt har man ett gottköpsprogram, där det skall vara mer av allt som är bra och mindre av sådant som är dåligt, men utan konsekvensanalys.

Frågor på det

(Mitt fetade)

Hur kan du saja att Sverigedemokraternas politik ar kontroveriell?

De vill bara fa ner invandringen pa "normala nivaer". Nivaer pa Goran Persson tid t.ex.

De vill fa ner invandringen pa samma niva som vara nordiska grannlander.

De vill fa ner invandringen pa samma nivaer som rader i hela vastvarlden!

Jag ser inget kontroversiellt i den politiken!

Det jag ser som kontroversiell politik ar den svenska "massinvandrings-kulten".

Det ar nuvarande massinvandringspolitik som ar extrem!
Bostader saknas!
Inga arbeten finns ( f.n. ca 400 000 gar arbetslosa i Sverige)

Sverigedemokraternas politik kontroversiell - Herrejisses!

Forsok att ge dej ut i verkligheten ibland Bergakungen
Sverige ar det extrema undantaget i vastvarlden vad det galler invandring.

"Humanitar Stormakt" vilken javla hybris.
"Lilleputtlandet Sverige" for en extrem massinvandringspolitik. Ingen tvekan om det.

Heja Jimmie! Give 'em HELL!
Senast redigerad av MilagroTocarFondo 2015-03-30 kl. 15:24.
Citera
2015-03-30, 15:21
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clownsanity
Det gör inte Sverigedemokraternas förda politik kontroversiell. Det spelar ingen roll hur många Sverigedemokrater som viftar med järnrör ute på stan, man måste kunna skilja på enskilda människors idioti och partipolitik. Det är nog sant att Sverigedemokraterna drar till sig många idioter, kanske till och med i större utsträckning än övriga partier, men politiken de driver blir inte mer kontroversiell för det.

Exempel?

Ett parti som vill finansiera stora reformer genom att göra en besparing på en utgift som inte kan beräknas kan man inte ta på allvar.

Man bygger hela sin politik (allt man vill göra) på ett enda postulat: Att besparingarna från invandringen skall finansiera försvar, pensioner, socialtjänst, polis etc etc etc.

Det finns ingen som helst konsekvensanalys, till exempel hur kostnadsminskningen skall uppstå och vilka konsekvenserna kommer att bli genom att strypa invandringen. Man kan inte ens beräkna vilka positiva (och, får man anta också negativa) effekter som uppstår i samhället om man gör ett idiotstopp.

Men det hade ju varit en intressant fråga att låta Skavlan ställa.
Citera
2015-03-30, 15:24
Medlem
Jag ville inte se denna intervju för jag förstod att det skulle vara så sjukt jävla pinsamt jobbigt att se Skavlan göra bort sig, men nu valde jag att se den i dag och det var fan i mig värre än jag föreställde mig. Det var så jävla pinsamt att jag bara kunde titta med ett öga. Skavlan upprepar samma gamla skit som media alltid gör när de intervjuar SD. De vågar inte ta fighten, kärnfrågan så de använder sig av skitargument och tar upp gamla citat om något nån stolle i partiet uttalat. Så jävla töntigt. Under intervjun ville jag bara hoppa in i Åkessons kropp och säga "nä, nu får du fan hålla käften Skalvan. Är vi här för att tala politik eller ska du fjanta dig med dina löjliga citat? Och sen så ser du ta mig fan till att låta mig prata till punkt din kommunist".

Skavlan är så jävla cool och filantropisk. Äkta hollywoodvänster, wow. Han kommer bli nästa Ghandi. Jag antar att han bor i Rosengård och att hans barn går i en skola där 98% är muslimer.

Vad är det för jävla fel på media i detta land. Jag är inte ens SD:are men det är ju MEDIA som med sitt icke demokratiska skitsätt får mig att sympatisera med SD.

Usch, jag trodde jag gillade Skavlan men nu hatar jag honom mer än jag hatar Pol Pot.
Citera
2015-03-30, 15:24
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av growingpeople
Jag försöker gissa vad Erlander menade om svensk homogenitet.
Det är ju sånt som Löfven borde pressas om i Skavlan.

Citat:
Tage Erlander i Valfrihetens samhälle (Tiden 1962), s. 82

Jag är övertygad om att den amerikanska regeringens svårigheter i stor utsträckning beror på det faktum att det i Amerika finns en massarbetslöshet, som gör det naturligt för många vita att försöka vältra över fattigdomen och arbetslösheten på de svarta i den tron att de därmed slipper att drabbas själva. Vi svenskar lever ju i en så oändligt mycket lyckligare lottad situation. Vårt lands befolkning är homogen, inte bara i fråga om rasen utan också i många andra avseenden. Därför kan vi angripa arbetslöshetsproblemen på ett helt annat sätt, i medvetande om att det vi gör är en sak som i varje fall inte influeras av skiljaktigheter i hudfärg eller religion utan att våra insatser får sin motivering uteslutande med tanke på arbetslöshetsfrågan själv. Därför bör vi måhända vara litet mera ödmjuka när vi nalkas det här problemet än vad vi många gånger kanske är. - Tage Erlander 1965
Citera
2015-03-30, 15:28
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MilagroTocarFondo
(Mitt fetade)

Hur kan du saja att Sverigedemokraterna politik ar kontroveriell?

De vill bara fa ner invandringen pa "normala nivaer". Nivaer pa Goran Persson tid t.ex.

Nej, det är inte det enda de vill. Men det är en bekväm förenkling och ett sätt att få SD att verka vara ungefär som vilket annat parti som helst, bara med en annan syn på invandringsvolymerna. Men det är stor skillnad på den ideologiska plattformen, och det är uppenbart för alla som granskar SD utifrån andra faktorer än bara invandringskritiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in