2015-03-29, 23:08
Medlem
[quote=DixieD|52831806]
Varför sitter du och uppmuntrar henne till att bete sig vidrigt mot en individ som inte ens har gjort något? Är du så dålig människa själv? Han förtjänar väl bättre än att bli utskrattad av hans vänner som kommer veta och han ser ut som en idiot inför dessa[/QUOTE

Vi vet mäns våld och patriarkala beteendemöster mot oss kvinnor. Att råka vara otrogen? Ett misstag..glöm och gå vidare.
2015-03-29, 23:24
Medlem
Fattas bara att ts fått klamydia eller någon annan intressant könssjukdom som hon överför till sin pojkvän innan hon berättar allt och dom gör slut.
2015-03-29, 23:56
Medlem
Marakecas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snöflingan88
Nej. Men varit borta extremt mycket och jobbat. Inte gett mig nån uppmärksamhet alls. Varken fått blommor eller nått annat jag gillar. Bara för man varit ihop i några år så tycker inte jag man ska börja ta varandra för givet.

Stackars liten då, puttenutt med socker på toppen. Han betalar allt åt dig, du bidrar inte med ett skit men förväntar dig precis allt. När du inte får det så gökar du med hans polare? Bra plan... Hoppas han lämnar dig snarast och att han ger dig en ordentlig avhyvling innan du åker ut med huvudet före. Vad hade du förväntat dig genom den här trådstarten, ryggdunk och medhåll? Ditt beteende stinker lång väg, väx upp och ta lite ansvar.
2015-03-30, 00:30
Medlem
testpilotens avatar
Citat:
Jag skyller inte på nån. Men som jag skrev tidigare, om min pojkvän skulle hålla mig vaken hela natten så jag inte fick en blund och jag sen sätter mig i bilen på morgonen och kör i diket pga trötthet så tycker iallfall jag att det inte bara är mitt fel att bilen är i diket.

Jag fick ett tips på PM att jag skulle ta upp med min pojkvän olika fantasier man vill testa så då tänkte jag säga att jag fantiserat om en trekant. Då får man väl se hur har reagerar.

min poäng är att du själv bestämmer dig för om du ska sätta dig i bilen eller ej, för att referera till ditt exempel. oavsett vad man vill skylla på har man alltid ett val.

otrohet beror aldrig på en dålig relation, det beror alltid på att man väljer att vara otrogen.
ju förr du förstår att du inte "råkar" göra saker utan väljer själv, desto bättre kommer det att gå för dig i livet.
2015-03-30, 00:49
Medlem
NurseJackies avatar
Citat:
Så du menar att jag ska tvinga han att ta emot mina pengar?? Det är ju hans eget val att betala allt själv.

Vad har våran ekonomiska situation med det här att göra?? Kan lova er att våra inkomster tillsammans är bra mycket över medel och alltså bra mycket mer än vad dom flesta här tjänar!

Seriöst?? Vaddå tvinga? Man säger här är MIN del av kostnaden, för att man vill ha SJÄLVRESPEKT!! Men DET ordet verkar du inte känna till i NÅGOT sammanhang!!!
2015-03-30, 00:56
Medlem
Råkade du halka och falla över en erigerad snopp?

Din pojkvän bör få reda på det och agerar man som luder som du är behöver du ingen pojkvän.
Slampa.
2015-03-30, 01:03
Medlem
Klanka inte ner på henne. Allt har sina rutiga skäl och randiga orsaker.
2015-03-30, 01:16
Medlem
Anon2s avatar
Inte ofta som jag blir arg på en tjej, men.. Är du dum i huvudet på riktigt eller trollar du?
Ordet "råkade" fastnade som en hungrig fästing på min näthinna, och en trekant dessutom..
2015-03-30, 13:09
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Hej,

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Igår råkade jag vara otrogen mot min fina pojkvän och är så rädd att det ska komma fram

det är dessutom 2 kompisar till min pojkvän så det känns som det bara är en tidsfråga! Vad ska ja göra? ska jag hoppaw att det inte kommer fram eller ska ja va ärlig och berätta men kommer då med stor sannolikhet förlora honom

Såvida du inte sprang runt naken och råkade snubbla över två erigerade penisar som råkade tränga in i fittan på dig så har du inte "råkat" vara otrogen. Du gjorde ett val och ja du ska berätta, så han kan dumpa dig. Han är inte värd dig.

Citat:
Nej. Men varit borta extremt mycket och jobbat. Inte gett mig nån uppmärksamhet alls. Varken fått blommor eller nått annat jag gillar. Bara för man varit ihop i några år så tycker inte jag man ska börja ta varandra för givet.

Så han har inte varit någon ängel enbart för att han jobbar och sliter för att betala hyran och inte är den som köper blommor och presenter? Han tar dig för givet enbart för att han inte köper blommor. Köp hem en bukett själv då om det nu är så jävla viktigt. Det gör jag, min kille är inte den typen som köper blommor. Jag älskar han ändå och jag straffar inte hans "onda" beteende genom att hoppa i säng med hans vänner. Är du i förhållande enbart för att få presenter och så fort du inte får det straffar du ut partnern genom att knulla runt.

Citat:
Jag gör andra saker för just köpa blommor tycker jag faktiskt ligger på killen. Som jag skrivit tidigare har jag 2 jobb inom service sektorn. Jag behöver inte betala nått eftersom har tycker att jag tjänar så lite så mina pengar får jag behålla. Vad spelar det för roll egentligen?

Citat:
Så du menar att jag ska tvinga han att ta emot mina pengar?? Det är ju hans eget val att betala allt själv.

Vad har våran ekonomiska situation med det här att göra?? Kan lova er att våra inkomster tillsammans är bra mycket över medel och alltså bra mycket mer än vad dom flesta här tjänar!
'

Det är du som tar upp er ekonomiska situation. Din kille verkar vara jättesnäll och generös som väljer att betala hyra, all mat och räkningar då han anser att du får ut så lite. En normal människa skulle få samvetskval av att ha det som du och det minsta du kan göra är väl egentligen att kanske underlätta för honom när han kommer hem om dagarna och att du kanske ger honom något fint. Men du fattar det kloka beslutet att knulla med hans två kompisar och har dessutom mage att få det till hans fel då han inte ger dig blommor och presenter.

Som sagt för allas bästa berätta för honom. Du är uppenbarligen inte mogen för att ingå partnerskap eftersom du skyller dina handlingar på honom.
2015-03-30, 14:31
Medlem
No.Pain.No.Gains avatar
Herregud TS, jag tappar allt hopp om mänskligheten när jag läser ditt inlägg. Du rättfärdigar alltså en otrohet genom att han inte köpt blommor till dig? Du menar även på att han jobbar för mycket och inte lägger tid på ert förhållande. Har du testat pratat med honom om detta?

Om det nu stämmer det du säger så är du i en jäkligt svårt sits. Jag håller med som många andra här, att du inte förtjänar honom. Men om du nu har den sjuka moral att inte berätta och ändå kunna leva med detta så är det bara att låta livet ha sin gång. Berätta inte, kommer sanningen ikapp honom så kommer han slänga ut dig. Men det kommer han även göra om du berättar nu. Så du har egentligen inget att förlora på att vara tyst.

Om du nu väljer att inte berätta så hoppas jag för guds skull att han får reda på det så att han kan hitta en annan tjej att tillbringa resten av sitt liv med, en tjej som förtjänar det.
2015-03-30, 14:47
Medlem
Citat:
Hej,

Jag vet inte vad jag ska ta mig till. Igår råkade jag vara otrogen mot min fina pojkvän och är så rädd att det ska komma fram

det är dessutom 2 kompisar till min pojkvän så det känns som det bara är en tidsfråga! Vad ska ja göra? ska jag hoppaw att det inte kommer fram eller ska ja va ärlig och berätta men kommer då med stor sannolikhet förlora honom

Du är inte den första tjejen som varit där. Standardlösningen är att hävda våldtäkt. Med lite tur slipper du påtryckningar om att göra formell anmälan, och kan behålla pojkvännen tills det blir blött mellan benen igen.
2015-03-30, 15:06
Avslutad
Citat:
Först vill jag bara säga att jag fått ettbra tips på PM som jag ska testa. För det andra så fattar jag inte vad ni får ut av att kalla mig hora, slyna, slampa etc. För det tredje, när jag skriver att jag råkade vara otrogen så betyder det ju inte ordagrant som några skriver här att jag ramla på dom. Om min pojkvän håller mig vaken en hel natt och jag sen sätter mig i bilen på morgonen och kör av vägen, vems fel är det då?.visst de va ja som körde men det var min pojkvän som höll mig vaken.

För det fjärde, ja vi bor ihop och jaa, jag har t.o.m 2 jobb inom servicesektorn (hur många har du??) plus att jag pluggar så om ni så ändå vill kalla mig WT är det er det är fel på.

Något säger mig att du inte har körkort heller utan din pojkvän får både försörja och skjutsa dig.
Lägg ner den där liknelsen om att köra av vägen för den håller inte. Du som förare till ett fordon har det fulla ansvaret oavsett vad du gjorde kvällen/natten innan. Om du på morgonen inte är pigg nog att sätta dig bakom ratten så är det DITT ansvar att istället välja att ta taxi, buss eller lifta med en kompis/kollega.
Brukar du åka fast i blåskontroller och skylla på Pripps också?
Väx upp och ta lite ansvar. Berätta för killen nu. Klarar du inte det så är det minsta du kan göra att dra en rövare om att känslorna slocknat och göra slut. Du är en dålig människa och han förtjänar bättre. Var dock beredd på att helvetet bryter lös när någon av hans polare tar mod till sig och berättar sanningen. Vem vill du att han får höra det av först?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in